Partyflock

Forumonderwerp · 648048
35 volgers · 167812x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 17:51:
dat is de enigste knop die aldoor weer terug valt in zijn neutrale stand

Zit er een edit event op die knop?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pascal [ Outrage ] op donderdag 20 april 2006 om 18:09:
Zit er een edit event op die knop?

nee die zit er niet op
dat is het vage ook met afspelen kan ik lekker tweaken aan die knop maar zodra ik em op stop zet schiet ie weer terug naar de neutrale stand
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 19:04:
nee die zit er niet op
dat is het vage ook met afspelen kan ik lekker tweaken aan die knop maar zodra ik em op stop zet schiet ie weer terug naar de neutrale stand

:s dan weet ik het ook niet...

Waarschuw beheerder
Hee dit is een handig topic! :)

FF een vraagje... Weet iemand hoe je bij Fruity een 'reverb van voren' kan maken? Dat je zo'n stem aan hoort komen suizen zeg maar, zoals bijv bij de stem in liquid skies... Krijg je echt een vet effect... Ik had het aan iemand nagevraagd en in reason heet het 'algorithm reverse' maar da woord kent Fruity volgens mij niet!

Wie kan me helpen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 april 2006 om 12:00:
ff een vraagje over de junglist
met exporteren heb ik gemerkt dat het omringde knopje terugschiet naar de neutrale stand met exporteren
weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen
ik zal wel een of andere optie per ongeluk hebben aangevinkt ofzo...

Waar kun je zulke programmatjes downloaden (gratis?) want het lukt wel voort om leuke dingen te maken, alleen vette synths om melodieen te maken heb ik nie :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 16:25:
FF een vraagje... Weet iemand hoe je bij Fruity een 'reverb van voren' kan maken

gewoon breveren :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 17:33:
gewoon breveren

? ken de term niet! Begin het net allemaal een beetje te snappen! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
vocal reverse laten afspelen met reverb en dan exporteren
en later weer importeren en de sample weer omgekeerd laten afspelen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 18:30:
vocal reverse laten afspelen met reverb en dan exporteren
en later weer importeren en de sample weer omgekeerd laten afspelen.

Ik niet snap! :(

Hoe bedoel je importeren en exporteren? Ik gebruik altijd Samplers waar ik dan een wavje in laad en dan ga ik ze bewerken. Ik kan de vocal dan wel reverse doen met reverb erop, maar dan ben ik er nog niet...

Werkzaam bij Based on Logics
Waarschuw beheerder
donateur
hahahahaha

heerlijke droge uitleg nyocore ;P

is heel simpel.

je moet iets van een soundforge of wavelab hebben waarmee je je sample kan veranderen.
je opent in zo een programma de vocal.
je draait hem om(in simpele taal) dat je hem achterstevoren hoort.
dan sla je de vocal op
je opent hem in fl (is makkelijker voor je, kan je de tijd van reverb bepalen).
je gooit er een reverb dus op.
dan maak je er een wav. file van alsof je een nummer exporteert, maar dan de omgekeerde vocal.
die open je weer in wavelab of soundforge of waar je ook maar gebruik van maakt en tadaaaa als je hem omkeert heb je je aankomende reverb en dan de vocal ;)

Waarschuw beheerder
Kijk daar heb ik wat aan! :) Ik gebruik soundforge altijd, dus ik zal er vanavond met een pilsje eens even mee gaan stoeien! :bier:

Dank u!

Waarschuw beheerder
ik heb een vraagje, hoe maak ik een rollende bass, is dat gewoon een combinatie van een filtertje met wat delay ofzo? iemand tips :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 10:22:
een rollende bass

Je bent niet erg duidelijk. Hoe bedoel je eigenlijk?
En bedoel je een kick of een bass?

Waarschuw beheerder
Een kick pakken (die beodeld hij ongetwijfeld) en er een delay opzetten... Delay 2 die in mijn programma zit die werkt perfect daarvoor... Beetje aan de knopjes draaien dan komt het vanzelf goed...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 15:25:
Je bent niet erg duidelijk. Hoe bedoel je eigenlijk?
En bedoel je een kick of een bass?

ik bedoel een kick
bijvoorbeeld in het nummer van Endymion-payback :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 15:38:
Beetje aan de knopjes draaien dan komt het vanzelf goed

hmm kan het nog iets duidelijker:P naja ik ga wel ff proberen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 16:15:
Endymion-payback

die heb ik, ik heb hem ff geluisterd..

Ik dacht al dat je dat bedoelde. Het is toch gewoon een kwestie van een 'roffel' tekenen in de piano roll.
Het klinkt het beste als je zestiende triolen gebruikt (1/3 step). Deze functie kun je vanaf FL Studio 5 gebruiken in de piano roll.

Waarschuw beheerder
zon roffel tekenen is het probleem ook niet , dat lukt me wel, maar er zit denk ik nog meer achter, ik krijg maar nooit het gewenste resultaat,maarja mischien is het gewoon een kwestie van nog meer oefenen :P

Waarschuw beheerder
http://s53.yousendit.com/d.aspx?id=2KC8D7IRD60VQ3URJ250LI890Y

Ik heb hetgene proberen te maken wat ik dacht dat je bedoelde. Het is gewoon met een simpel kick-sampletje gemaakt. Het enige wat ik heb gedaan is dat roffeltje tekenen en die van hard-naar-zacht-naar-hard laten lopen. Moeilijk is het in ieder geval niet.
En oefening baart kunst.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WSM op donderdag 30 september 2004 om 22:23:
http://s53.yousendit.com/d.aspx?id=KC8D7IRD60VQ3URJ250LI890Y

idd zoiets moet niet moeilijk zijn, maarja het klinkt waarschijnlijk zo lekker in dat nummer payback omdat de kick zo geil klinkt :/

en begin je dan van groot naar klein?

ik ga nog ff oefenen:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 17:16:
en begin je dan van groot naar klein?

en dan weer van klein naar groot

:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 april 2006 om 19:36:
heerlijke droge uitleg nyocore

heerlijk, droog én grappig, maar wel correct ;)
Waarschuw beheerder
ik heb ook weer een vraag :)
kun je dat vakje (zie plaatje) edit events doen bij absynth 3 (flp4)

[img width=640 height=480]http://img178.imageshack.us/img178/4011/editevents1nt.jpg[/img]

ik weet het, op het stekkertje drukken en dan staat daar edit events, maar ik wil weten of je juist dat vakje van bpm met edit events kan behandelen :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
misschien dat je met rechtermuisknop dat vakje kan editen
maar denk et niet trouwens

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tim!!! op zaterdag 22 april 2006 om 17:45:
kun je dat vakje (zie plaatje) edit events doen bij absynth 3 (flp4)

nee, daar zit geen edit events op. Ik heb het even geprobeerd in fl 6

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tim!!! op zaterdag 22 april 2006 om 17:45:
ik weet het, op het stekkertje drukken en dan staat daar edit events, maar ik wil weten of je juist dat vakje van bpm met edit events kan behandelen

weet niet van absynth 3 maar bij 2 was het over het algemeen wel mogelijk om alles wat niet met edits-events gedaan kon worden op te nemen.

misschien is dat een optie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nee, is geen optie om het op te nemen :(, pc niet snel genoeg :/ (700 mhz :( )

ik heb maar 6x absynth 3 gecloned :/, niet dat mijn pc het trekt :(

Waarschuw beheerder
Zijn er nou eigenlijk ook mensen die echt iets professioneels klinkends wat uitgebracht zou kunnen worden uit FruityLoops halen? Mensen raden mij Reason of Cubase aan, maar dat vind ik wel erg ingewikkeld eigenlijk...

Ik blijf bij Fruity toch altijd een beetje dof geluid houden, en niet die diepte en geluidskwaliteit die platen normaal wel hebben.... Progressive is volgens mij zeer moeilijk te maken met FL, daarom heb ik me maar op Jump gericht, dan hoef je geen goede geluiden te gebruiken en dat mag wat hoekig en blikkerig klinken... ;)

Ik zit een beetje te twijfelen of ik over zal stappen....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 21:35:
daarom heb ik me maar op Jump gericht, dan hoef je geen goede geluiden te gebruiken en dat mag wat hoekig en blikkerig klinken...

Dat vind ik wel een heel erg slappe en foute gedachte. Jump is echt geen stijl die op een bepaald niveau ofzo gemaakt moet worden.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 37318, 39045}
Waarschuw beheerder
ik denk dat daarom ook die knip oog erachter staat.

maar ja hij heeft wel gelijk de laatste tijd boeit ut in de jumpscene niet echt of de plaat echt Dik is ofzo

je kan op explosive/jumpforce toch altijd wel terecht met je vers uit gepoepte jummptrack

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 22:22:
Dat vind ik wel een heel erg slappe en foute gedachte. Jump is echt geen stijl die op een bepaald niveau ofzo gemaakt moet worden.

Haha, nee zo bedoelde ik het ook weer niet... Maar het is wel waar dat die muziek juist wat hoekiger, rauwer en minder 'mooi' moet klinken als bijv Progressive. Bovendien is het ook veel makkelijker, ook al vinden de Jump fans onder ons dat misschien niet leuk om te horen... ;) (geldt ook beetje voor hardstyle trouwens)

Maar goed, ik heb er nog niet zo heel veel mee gewerkt hoor, maar op 1 of andere manier klinken FL producties nooit zo 'vol' en 'warm' als producties met bijv Reason. Maar goed het kan aan mij liggen natuurlijk... Ik wil het liefste door gaan met Fruity, maar dan zal ik ook nog een hoop extra's moeten gaan verzamelen, want ik werk nu nog vooral met samples die ik dan bewerk tot een track. Goeie melodieen maken zit er nog niet in, met die kut piano roll lukt het ook nooit om een lange melodie te maken die een beetje boeit, het blijft altijd maar een beetje eentonig... Maar geld voor een MIDI-keyboard heb ik helaas ook niet met de aanstormende zomer... :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 23:16:
Maar goed, ik heb er nog niet zo heel veel mee gewerkt hoor, maar op 1 of andere manier klinken FL producties nooit zo 'vol' en 'warm' als producties met bijv Reason. Maar goed het kan aan mij liggen natuurlijk...

Ligt er maar net aan wat je er zelf van maakt...
Equalizers en compressors kan een hoop goed maar ook kwaad doen aan een track...

Waarschuw beheerder
Ja het blijft vaak een beetje 'droog' klinken.. Maar ik heb dan ook geen externe programma's die je erna nog eroverheen kunt gooien...

Wat kun je zoals met een compressor bereiken? En equalizen kun je toch ook in FL zelf door op gehoor de geluiden een bepaalde hardheid te geven zodat alles mooi verdeeld is, high mid en low? Of is het aan te raden om er erna nog met een equalizer de track wat bij te werken?

Ik heb lang wat aan zitten kloten, maar ik wil nu dus serieus gaan proberen goede tracks te maken. Tot nu toe waren het platen met gejatte dingen uit andere nummers, vooral omdat zelf melodieen maken nog niet echt goed lukte..
Maar wat voor programma's erlangs raden jullie mij dan aan? En welke plug-inns zijn aanraders?

Probleem is dat mijn computer ook niet erg snel is, en soms krijg ik dat hij te veel CPU gebruikt en het geluid begint te kraken. Dat is voor een deel te verhelpen door de geluiden die niet stereo hoevel zijn, zoals hihats, claps en evt een bassdrum, mono in te laden. Zijn er nog meer tips om dit te verhelpen?

Ik werk ook nog met een vrij oude versie van FL volgens mij, zie hier versie 4.0 al voorbij komen, ik heb volgens mij 2.5 ofzo (?)

Maar als ik wat meer spulletjes heb om mee te werken zal de kwaliteit ongetwijfeld ook wel omhoog gaan. Maar op zich is het ook wel goed dat ik altijd met het minimale gewerkt heb, dan leer je om veel te doen met weinig. (tip van veel hardcore producers uit het begintijdperk, die vinden dat de producers van tegen woordig veels te 'verwend' zijn heb ik wel eens gelezen;)) Simpelheid is vaak juist de kwaliteit, kijk naar Stereo Murder waar nog geen 10 geluiden in zitten, of een Pull over ofzo...
Maar goed, ik zal ook zeker eens mijn best gaan doen om wat meer spullen om me heen te verzamelen, en dan echt serieus aan de slag...

Zal binnenkort wel ff een trackie uploaden die ik heb gemaakt, tips zijn altijd welkom...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
pro53, korg legancy, z3ta+ -> goeie plugins
waves diamond pakket -> hoop goeie effecten

Waarschuw beheerder
En moet je daar voor betalen of zijn die gratis? Ben GVD al weer een paar jaar uit de download-wereld ook... Sinds ik met platen ben gaan draaien, verloor ik ineens heel mijn interesse in het MP3-wereldje en alles eromheen... ;)

Waarschuw beheerder
officieel moet je ze kopen natuurlijk ;)

maar wie goed zoekt zal vinden! :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 23:16:
Reason

Die gebruik ik ook en inderdaad. Het geluid is veel helderder. Maar ik kan veel meer uit FL halen dan uit Reason.

Waarschuw beheerder
misschien dat iemand de oplossing hiervoor weet...

k heb zowiezo een snelle pc, pent4 3.2 met 1.5GB DDR-ram.
icm. een audiophile 192 kaart

nu zit t zo, als ik een synth afspeel van pro-53 en er een automation op zet (bitcrusher ofzo) en er zit ook tegelijkertijd een vocal overheen, dan hapert ie als een gek! terwijl me cpu wel onder de "10" blijft :/

Hoe kan dit???????

redelijk :Vaag:
Misschien dat iemand dit probleempje ook heeft?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 april 2006 om 23:53:
Die gebruik ik ook en inderdaad. Het geluid is veel helderder. Maar ik kan veel meer uit FL halen dan uit Reason.

heb ik ook, ik heb vier jaar gelede de keuze al gemaakt, ofwel voor het heldere geluid van reason ofwel voor de flexibiliteit van FL...

ik ben voor de noizy FL-shit gegaan (6)
met tal van vst's uiteraard, veel van men compadre-wannabe-producers wille door men sound ni gelove dat ik FL gebruik.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
@ verwijderd

Zorg eerst dat je FL Studio 6.08 of nieuwer hebt, betere kwaliteit, meer mogelijkheden.

Als je nog geen ASIO driver hebt, download dan ASIO4ALL - Universal ASIO Driver, die werkt in combinatie met je eigen driver en zorgt dat je met minder vertraging en tikken kan afspelen.
Voor SoundBlaster kaarten kan je ook de kX Audio Driver. Deze vervangt de originele drivers van de geluidskaart.
Je kunt in FL Studio kijken of je ASIO hebt bij:
Options - Audio settings - Output
Als daar in de lijst een ASIO driver staat, gebruik die dan.

Voor ruiger geluid: Blood overdrive, Fast dist
Voor voller geluid: Flanger, Chorus
Voor breder geluid: Stereo enhancer
Voor helderder geluid: Parametric EQ
Voor vriendelijker geluid: Filter
Voor harder geluid: Compressor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van indus³ op zondag 23 april 2006 om 08:40:
heb ik ook, ik heb vier jaar gelede de keuze al gemaakt, ofwel voor het heldere geluid van reason ofwel voor de flexibiliteit van FL...

Ja het ligt er ook wel een beetje aan welke stijl je wil gaan produceren als je je programma kiest.. Reason is denk ik beter voor de Trance en Progressive.

Maar ja, ik hou eigenlijk van alle stijlen, dus dan blijft het nog moeilijk ;)

Zal iig de nieuwste versie van FL eens op gaan zoeken.. (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 06:30:
nu zit t zo, als ik een synth afspeel van pro-53 en er een automation op zet (bitcrusher ofzo) en er zit ook tegelijkertijd een vocal overheen, dan hapert ie als een gek! terwijl me cpu wel onder de "10" blijft

zet de bufferlengte eens iets meer naar rechts bij audio settings :)

Waarschuw beheerder
Snel vraagje tussendoor:

Hoe kun je in FL een vocal gelijk zetten aan de maat? Ik bedoel dan wel een zanglijntje van enkele zinnen... Meestal wordt er niet perfect op 1 snelheid gezongen, waardoor hij in het begin even gelijkloopt en daarna dus niet meer (op gehoor gelijk zetten)
Ik probeer dit dan te verhelpen door bijvoorbeeld alle zinnen los in te laden en ze een beetje bij te pitchen totdat ze allemaal gelijk lopen met de maat. Maar helaas lopen de zinnen dan ook niet meer prefect in elkaar over, wat een gekloot :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 15:31:
Hoe kun je in FL een vocal gelijk zetten aan de maat?

ik doe dat altijd via de audio clips... je kan de waveform van de vocal zien onder je playlist en makkelijk slicen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tim!!! op zondag 23 april 2006 om 15:29:
zet de bufferlengte eens iets meer naar rechts bij audio settings

k heb dat alles al geprobeerd, maar dan nog hapert ie...
Waarschuw beheerder
donateur
Mischien kun je een slicer gebruiken, vaak verdeeld die automatisch elk woord op een andere noot, zodat je elk woord kan laten beginnen op het moment dat het jou uitkomt.

Met een granulizer kan je stretchen zonder van pitch te veranderen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op zondag 23 april 2006 om 15:46:
Mischien kun je een slicer gebruiken, vaak verdeeld die automatisch elk woord op een andere noot, zodat je elk woord kan laten beginnen op het moment dat het jou uitkomt.

Zit die er al standaard 1 in, een slicer, of is dat ook een plug in?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op zondag 23 april 2006 om 10:40:
Als je nog geen ASIO driver hebt, download dan ASIO4ALL - Universal ASIO Driver, die werkt in combinatie met je eigen driver en zorgt dat je met minder vertraging en tikken kan afspelen.
Voor SoundBlaster kaarten kan je ook de kX Audio Driver. Deze vervangt de originele drivers van de geluidskaart.
Je kunt in FL Studio kijken of je ASIO hebt bij:
Options - Audio settings - Output
Als daar in de lijst een ASIO driver staat, gebruik die dan.

Dank u! :)