Partyflock

Forumonderwerp · 648048
36 volgers · 163168x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.

Waarschuw beheerder
donateur
Maar er bestaan virusscanners .............
Waarschuw beheerder
Ja.Uit virusscanners komen de vetste sounds joh.:)

hehehe...wel even je interne sound-routing goed hebben dat ie langs de virusscanner gaat.

ROAAAR!!!!...:D

Waarschuw beheerder
wie kent het probleem van kraken

Dit probleem ken ik. Idd buffersize opvoeren!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja.Uit virusscanners komen de vetste sounds joh.

hehehe...wel even je interne sound-routing goed hebben dat ie langs de virusscanner gaat.

ROAAAR!!!!...

:vaag:

Juist ja ..
Waarschuw beheerder
Proto X:

Er wordt in dit topic inderdaad serieuzer ge-discuseerd dan elders op partyflock over het algemeen, maar dat betekent niet dat als er eens een beetje off-topic gepost wordt het niet gesnapt mag worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Je hoort me nix zeggen man ... :p Relax 8)
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
Ja.Uit virusscanners komen de vetste sounds joh.

ROAAAR!!!!...

Dan heb je de firewall nog niet gehoord... wat een kabaal man :D
Waarschuw beheerder
Weet iemand een site waar een handleiding op staat van FL 4.0. Ik snap er namelijk helemaal nix van :$:$:$
Waarschuw beheerder
ik heb fl 4 van een twilight dvd geript, maar als ik nu wat op wil slaan en ik open het, zegt hij dat hij plugins en andere shit nie meer kan vinden, heeft iemand hetzelfde probleem en evt. een oplossing?
en nog wat als ik bv. een 909 kick gebruik, wijkt de derde (doorgeteld; dus eerst de vierde dan de derde bla bla bla) steeds iets af. Iemand??
Waarschuw beheerder
Nou als je nou die derde ff bij die vierde optelt,
en dan die bass op pitcht naar het 3dubbele dan ga je iig eg door het geluid :9 :p
Waarschuw beheerder
Ga slape dan marceltje!
Of ga werke,
doe iets nuttigers als met je kleine beetje hersens fruity loops te snappe :9 :p
Waarschuw beheerder
donateur
zegt hij dat hij plugins en andere shit nie meer kan vinden

dan zijn het misschien demo plugins of de zijn verplaatst.

nog wat als ik bv. een 909 kick gebruik

De sample gaat waarschijnlijk gewoon door met spelen als je bezig bent, dat vervormt het geluid misschien

en verder... kutten tot je er bij neer valt, en dan opstaan en weer verder gaan waar je met je kut gebleven was :)

Waarschuw beheerder
donateur
ok thnx van die buffer.... maar is het erg om hem helemaal tot aan het eind te zetten, die schuif?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@ ···whatsnext···

Als je van plan bent om live mee/in te spelen op je keyboard niet, want dan is de tijd tussen aanslag en geluid te groot.
Gewoon die schuif zover links zetten zodat het hele zooitje net nie kraakt :)
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb hem standaard in het midden staan, 4096 dacht ik zo, maar ligt er net aan hoeveel je pc trekt.

hoe lager hoe beter dacht ik, kwa snelheid :9

Artiest {SHOWLIST artist 17572, 82162}
Waarschuw beheerder
donateur
een betere geluidskaart zorgt er ook voor dat je latancy(vertraging) minder wordt.

als je het live wil inspelen(voor thuis) kun je die audiobuffer heel laag zetten, klinkt wel gaar maar als je het stukje heb opgenomen(pianoroll) kun je die buffer weer om hoog gooien en is het geluid weer normaal :p
Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk nu ongeveer 2,5 maand met FL studio 4 maar als ik verder kom met een track maken (veel samples, veel FX) dan begint ie ongelooflijk te ruizen, te kraken en loopt ie zelfs ineens langzamer :s ik weet dat ik een andere geluidskaart nodig heb, maar welke ken ik het beste gebruiken? Ik heb vernomen dat M-Audio (ofzo?!) een goede keuze voor mij zal zijn, maar ken iemand dat bevestigen? Ik doe het 'just for fun', maar wil toch wel goede kwaliteit.. later wil ik nog wel wat hardware aan kunnen sluiten, zoals bijvoorbeeld een MIDI-keyboard..

Waarschuw beheerder
donateur
Open Fruity, ga naar je FX schermpje. Ga naar het ikoontje linksboven op de main screen van je FX scherm, en klik op Smart disable for all.. Nu moet ie minder haperen.

Ga ook even naar options, dan audio settings, en schuif ff je buffer heen en weer tot het juiste formaat, zodat je nog minder gekraak hoort. Als je het goed hebt gedaan, hoor je geen gekraak meer ;)

Artiest {SHOWLIST artist 6079, 20741}
Waarschuw beheerder
Technojunk, kijk es naar je cpu gebruik op t moment dat je nummer langzamer begint af te spelen.

En bij audio options moet je latency schuif bij een standaard soundcard minstens op 50 a 60 staan. kijk es of dat bij jou ook het geval is
Waarschuw beheerder
donateur
Kijk eens aan! Werkt nu idd stukken beter! Dank jullie wel (y) maar bij 1 track heb ik nog steeds een vol CPU-gebruik.. maar ik kijk wel ff bij de Help-opties.. misschien dat ik daar nog wat ken vinden :)

Artiest The Vanisher
Waarschuw beheerder
donateur
ff een vraagje over de >pro 53 vst<
kun je doorgaande geluiden ook afkappen op 1 of andere manier!bijvoorbeeld je wil een melodi maken en dan gaat dat geluid maar door!
hoop dat iemand snapt wat ik bedoel!en dat is met veel meer van die vst's zo! >bvd<

:bounce:

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat kan. Moet je aan de release knop draaien, dan word ie korter :)
Waarschuw beheerder
Heej...kan fruity eigenlijk ook tempo-changes gedurende de loop van een track?

Wat verder beetje raar is dat je met de piano-roll niet NOG verder in kan zoomen.
Soms heb ik nog meer noten nodig namelijk om bijvoorbeeld een snare snel op te laten komen zeg maar..

Waarschuw beheerder
Ja tempo-changes kan je doen door met rechtermuisknop op t bpm venstertje te klikken en Edit events te drukken.
(neem wel de pattern "Main Automation" Om zulke changes in te plaatsen anders raak je snel de weg kwijt)

een handige manier om een snare op te laten komen via piano roll is door 1 lange balk te trekken in je pianoroll venster zolang als dat de opbouw moet zijn. Deze dan te selecteren en op "CTRL+U" te drukken. met t draaikopje links boven kan je dan instellen in hoeveel losse stukken je de snare wilt splitsen.

Voor wat extra effect kun je ook nog CTRL+Q drukken en en presetje kiezen uit de lijst

tip:
Probeer es bij t op laten komen van snares ipv de volume, de cutoff-frequency op te laten lopen. T makkelijkst om dit te doen is door t effect "Fast LP" toe te voegen aan t kanaal waar de snare in zit en deze weer met "edit events" op te laten komen..
dit geeft een iets ander effect dan alleen de volume te laten stijgen. en klinkt imo ook mooier
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
Waarschuw beheerder
BaZzmaze het geluid moet juist kraken :devil: gehehe :P
maar eh coady coole tip (Y) alleen ik bak er niks van .. dat hele edit event snap ik niks van .. als ik dat doe dan pakt hij soms hele track op bijvoorbeeld 80 bpm :frusty:

Waarschuw beheerder
Ja is een bekend probleem. Wat je altijd moet onthouden is dat als je de events van een functie verandert (in dit geval dus t tempo) dat je die wel aan een pattern linkt.

Als jij bijvoorbeeld in een pattern met wat kicks en bass je bpm events gaat editen; dan verandert dus elke keer dat die pattern wordt gespeeld ook de bpm mee.

Als je een nieuw nummer start is er altijd een pattern bij (ik geloof pattern 9) die "Main automation" heet. t beste is om deze ook te gebruiken voor automations (in dit geval dus het veranderen van t tempo).
Zorg wel dat die pettern in je playlist op de eerste bar aanstaat (zo'n blokje helemaal links in je playlist dus) zodat ie ook werkelijk die events uit je pattern inleest en toepast op je nummer

(sorry, dit is beetje moeilijk uit te leggen :))

tip:
Links in je filebrowser (F8 ) kan je onder "Current project > Automation" precies terug vinden waarop je automation hebt toegepast en in welke patterns. Je kan op deze manier ook automations makkelijk bijwerken of verwijderen als je een foutje hebt gemaakt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Proto X 7 mei 2004 03:08
Open Fruity, ga naar je FX schermpje. Ga naar het ikoontje linksboven op de main screen van je FX scherm, en klik op Smart disable for all.. Nu moet ie minder haperen.

indeed :)

maar wat houd dat smart disable precies in???

Waarschuw beheerder
donateur
Dan disable je de FX die op dat moment niet in gebruik zijn :)

Waarschuw beheerder
ahhhhhhhhh :D ok dan, thnx man :)

werkt een stuk fijner (en toch ook ff een nieuwe geluidskaart kopen :))
Waarschuw beheerder
donateur
T ligt niet alleen aan de geluidskaart. Met een goeie geluidskaart en brak geheugen/mobo/processor kun je nog niks.

Waarschuw beheerder
512 ddr ram
120 gig HD
pent. 4 1.7

en een geluidskaart van 40 euro :/ hehe
Waarschuw beheerder
donateur
hmm ja de rest van je systeem is wel okee lijkt mij niet het grote probleem nee. Je kan je geluidskwaliteit op 22000khz zetten maar dat ga je wel horen :/ en das niet echt de bedoeling hehehehe. wordt dan idd denkik toch tijd voor nieuwe soundcard :)

ik heb sinds dit weekend m'n nieuwe bak :D
amdxp3200
512mb pc3200 (400mhz) geheugen
2x 120gb 8mb cache
asus a7n8x-e deluxe

onboard 5.1 surround sound, tijdelijk maar ff hier op... geld is ff op ;)
hehe m'n mobo heb wel een leuke optie in de bios... ik kan m instellen op "optimal" en op "aggressive" :9

Waarschuw beheerder
22000khz is niet aan te raden. Dan krijg je echt dof-atari-alike geluid. Maar voor 45euro heb je ook een soundblaster Live tegenwoordig. Kan je behoorlijk veel mee ook. Ik kan t weten want die gebruik ik ook :P:P:P

Heb mn latency op 48staan en t hapert hier nooit
(AMD Athlon XP 2500+
512GB ddr400 memory)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zit op een pentium 3, desktop bla bla .. Kwam van mn pa's werk. ALLES is standaard, zelfs de geluidskaart, en toch produceer ik redelijke lawaai ... :)

Vage shit

Waarschuw beheerder
Het gaat ook om de persoon die t apperatuur bedient natuurlijk ;)

waar een wil is, is een weg

ofzo :x
Waarschuw beheerder
donateur
Ah elke keer een stapje verder :)
p2 233
amdxp 1600
amdxp 3200
de volgende wordt de amd256 40.000+ met 4096mb cache :D
Waarschuw beheerder
Nog even een korte vraag wat iemand hier vast wel weet.

Hoe kan ik in onderstaand voorbeeldje bij het Un-used event bijvoorbeeld de cut-off krijgen?
Dit is bij de piano-roll
Ik zag bij een demo-song dat dit wel mogelijk is, maar kon daar ook niet zien hoe ze dat erin hadden gekregen.

[img]http://members.home.nl/v.lenthe/event.jpg[/img]
Artiest {SHOWLIST artist 1193, 45230, 47552, 7453}
Waarschuw beheerder
donateur
AMD Athlon XP 2000+
512 MB DDR
SB Audigy Platinum EX

Latency op 20 MS (Asio Drivers)
FL 4 Studio

Gaat als een trein.
(De track "What's up with life" is hier ook op gemaakt)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heatwave dat moet je niet in de pianoroll doen.

1) Kies de pattern waarin je de verloop van de cutoff wilt laten veranderen
2) klik met rechtermuisknop op het cutoff wieltje dat je wilt bewerken en klik op "edit events" Hierin kan je je uitleven. bedenk wel dat als je dit "event" bewerkt dat die bewerking ook altijd plaatsvindt als die pattern wordt afgespeeld. Dit kan erg handig zijn in nummers. maar dan is t wel t beste als je de rest van de pattern leeg laat en m alleen voor dat eventje gebruikt... je hebt immers duizenden patterns tot je beschikking ;)
Waarschuw beheerder
Coady:

Ik snap je maar toch ook weer even niet..;-)

OK..laat ik zeggen wat ik wil en dan weet je mischien snel of ik goed zit of helemaal verkeerd.

-Ik heb bijvoorbeeld een VSTI synth plugin en
daarvan wil ik de cut-off van de plugin zelf tijdens het spelen van het pattern laten veranderen.
Dit kan natuurlijk via live-recording, maar dat wordt natuurlijk nooit zo strak en egaal zeg maar.

Dit wil ik dus ergens instellen dat het allemaal strak geregeld is zeg maar.

any ideas? :P

Waarschuw beheerder
jah, Cubase SX hale :P

Waarschuw beheerder
jep.
niet naar bassworm luisteren :P (geintje :))

klein uitlegje:
In fruityloops is t zo dat als je 'live' de waardes van een effect (of volume of toonhoogte of noem maar op) verandert, dan past hij die verandering toe aan de pattern die jij op dat moment geselecteerd hebt (die lichtere horizontale lijn in je playlist dus). Deze veranderingen kun je terugzien in de "Events window". Een makkelijke manier om deze events terug te vinden is door zo'n korte live-recording te doen dan links in je browser (F8 ) te klikken op "Current project > Automation > Pattern X" Nu krijg je een kort lijstje te zien met de events die jij live hebt laten veranderen in de gekozen pattern (in dit geval dus 1tje maar).

Als je vervolgends op de naam van die event klikt krijg je je Event-venster hiervan te zien. Je zult al snel doorhebben hoe deze in elkaar zit en hoe je deze zelf naar wens kunt aanpakken.

Een andere manier om het zonder live-recording te doen is door met je rechtermuisknop op t wieltje/schuifje/knopje te klikken die je wilt editen en dan voor "Edit events" te kiezen. Nu krijg je ook dat Event-Venster te zien en kun je met de muis zelf lijntjes trekken hoe het wieltje/schuifje/knopje moet bewegen.

let dus wel op dat je dus lege patterns gebruikt voor dit soort geintjes.
Makkelijk en bekend voorbeeld waarom je hierop moet letten:
Je bent een pattern aant bouwen van een opkomende snare. En je wilt ook dat van die snare de cutoff langzaam opkomt. Je zorgt er dus voor dat in die pattern waar de snare inzit ook die cutoff events plaatvinden. Heel mooi en aardig. Dit zal ook prima werken voor de rest hoor.. Alleen als jij nu een keer die snare wilt laten knallen zonder dat je de cutoff wilt laten oplopen ben je dus de lul. Want je hebt eerder aangegeven dat tijdens die snare ook de cutoff op moet komen.
Nu zul je dus weer precies dezelfde pattern moeten nabouwen met die snares maar dan zonder ook de cutoff op te laten lopen. en dit is dus onhandig want dan meot je die patterns allemaal gaan beluisteren om te kijken welke nou geen effect in zich heeft

Daarom is het makkelijk om die oplopende effecten gewoon lekker hun eigen pattern te geven, en wanneer die effecten dan moeten plaatvinden gewoon die pattern in je playlist te plaatsen.

En FL heeft daarvoor de makkelijke functie dat je patterns een naam kan geven.. for the love of god just give the damn things a name :x:X
dan weet je altijd waar die patterns voor diende als je er een tegen komt die wel in je playlist staat maar geen samples of tonen bevat

(voor degene die hier niet mee werken: "Cutoff" heeft niets met amputeren te maken :P)

Hoop dat t enigzins duidelijk is... man ik moet hier lessen in gaan geven op een muziekschool ofzo :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
daar leer je niet om met fruityloops te werke :P

Waarschuw beheerder
Vroeger leerde je op school niet hoe je 3D animaties en Matrix-time-slice-effecten moest maken voor de dure film industrie. Toch hebben mensen zichzelf dit aangeleerd en kan nu ook bijna iedereen het leren via internet e.d. Maar er zijn nu ook talloze scholen die hier uitgebreide dure lessen in geven :)

Nu zijn er dus ook een berg mensen die graag snel (digitaal) muziek willen kunnen maken zonder daarvoor een heel orkest in te hoeven schakelen.
Ook dit kun je leren via internet of gewoon proberen, maar velen zullen toch interesse hebben in een opleiding hiervoor lijkt me. Waarbij de leerlingen het dus van de "profs" leren. Dus wie weet is dit ook wel een idee voor een nieuwe opleiding

Er zijn voor FL tenslotte ook Educatieve Pakketten verkrijgbaar met kortingen tot 65% op het product :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Thanks man...dit heeft me zeker geholpen.

Aleen lijkt het me zo dat de maker van de VSTI rekening heeft moeten houden om op zijn plugin
een "edit events" te bouwen?
Neem bijvoorbeeld de Junglist 3.0 VSTI.
Als ik daar met de rechterknop op de Cut-off wheel
klik krijg ik alleen keuzes over polyphonie en nog een aantal andere opties..geen edit events.

Waarschuw beheerder
Ja klopt. ik heb bijna geen een VST waarbij ik rechtermuisknop "Edit events" kan gebruiken. Als zoiets voorkomt moet je helemaal linksboven in t vst venster op dat "stekkertje" drukken en kiezen voor Edit events (of edit parameters weet niet meer zeker hoe ie heette). Dan krijg je een lijst met alle knopjes en dingjetjes waarvan je de events kunt editen.

En vanaf FL versie 4.5.2 kun je op dat stekkertje links boven klikken en kiezen voor Browse paramters (je krijgt dan links in je browser alle namen te zien en hoeft die dan alleen aan te klikken).

Of (en deze mogelijkheid heerst) beweeg de knop die jij wilt editen. klik op t stekkertje en kies onder "Last tweaked parameter" voor edit events.
Op deze manier hoef je dan geen lijst van 300functies door te zoeken voor je de goeie hebt gevonden :D
Waarschuw beheerder
(y)

Ik denk dat ik nu van deze topic maar een print-out maak.
Staat nu wel nuttige "shit" in..
Waarschuw beheerder
Coady:

YES...ik heb het thuis nu even geprobeerd en die
laatste tip is wat ik nodig had.

Last tweaked parameter en dan kan je netjes en strakke enveloppe maken van bijvoorbeeld de cut-off of whatever. (y)

Waarschuw beheerder
mooizo

i'm glad I could help :)