Partyflock

Forumonderwerp · 648048
35 volgers · 166492x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tim!!! op vrijdag 20 januari 2006 om 14:43:
tip, neem het geluid op met een opnameprogramma, laad het als sample in in fruityloops, effecten erover, klaar!

Ja maar dat is kut. Voor een nummer te producen oke maarja dan ben je ook gewoon aan het samplen. Maar ik gebruik FL wel eens live als ik met wat vrienden thuis ga jammen dan is FL de Master voor alle midi start en stop commando's en midi clock.

Dus dan zou het wel leuk zijn als je ook audio routing kan doen en dus alle effecten van FL over hardware kan gooien.
Vooral als je experimentele noise/soundscapes life maakt en gewoon met de parameters gaat freaken ik bedoel hoe meer parameters hoe meer "lawaai" je kan maken en nog meer het "lawaai" kan besturen.

:) maarja dag laters grtn
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik denk ni dat je midi en audio kan combinere met fruity...
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Waarschuw beheerder
donateur
AHHH op zulke momenten zoals nu baal ik enorm...

Superwave performer... 1 van de meeste vette VSTi die er is... heeft 2 problemen bij mij... ten eerste... hij vreet CPU en te 2e: als ik op play druk duurt het altijd ff voor dat ie begint te lopen en dan slaat ie ook nog eens de eerste noot over... vet irri en dat terwijl de sounds uit dat ding echt subliem zijn... iemand ervaring met die vst?

Waarschuw beheerder
ik weet wel dat de korg legancy ook de eerste noot overslaat! en die vreet ook veel CPU :P
Dit zit er gewoon ingebakken denk ik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zw0LsDaLe.NL op donderdag 18 december 2003 om 00:05:

Rechter muisknop op die knop en dan "edit events"
Is dat wat je bedoelt??
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 00:15:
ik weet wel dat de korg legancy ook de eerste noot overslaat! en die vreet ook veel CPU
Dit zit er gewoon ingebakken denk ik

echt vet klote... die synth is zoooooo goed he

Waarschuw beheerder
ik heb em zelf eerlijk gezegd nog nooit gebruikt 8)
linkje? O:) :X
Waarschuw beheerder
donateur
ook een vraagje, heb sinds kort fruity loops 5 en begrijp er echt heel weinig van, heb een engelse beschrijving maar is er ook een nederlandse van??

Waarschuw beheerder
www.google.nl ;)

hehe flauw, maar probeer de help eens!
Waarschuw beheerder
donateur
*EDIT*O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

je mag em weer weghalen ;)

Waarschuw beheerder
ooooh die! die had ik al!
vin em een beetje onoverzichtelijk, maar heb em nooit echt getest :)
Waarschuw beheerder
donateur
haha kan op google niks vinden, of ik zoek weer eens nietgoed, dus als iemand een linkje weet, heel graag, enne alvast bedankt

Waarschuw beheerder
heb nooit een handleiding gebruikt! weet niet eens of dat bestaat!

maar pluis de help es uit! daar vind je wel vanalles over fruity loops! en draai aan alle knoppen om te luisteren wat ze doen :)
Waarschuw beheerder
donateur
T'is helemaal niet slim on een handleiding bij FL te gebruiken.

Je leer echt veel meer als je het zelf uitzoekt.
Het blijft dan ook veel beter hangen en snap je het idee van wat je doet en kan je op die manier nieuwe dingen leren.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Acid-N op zondag 22 januari 2006 om 02:44:
Rechter muisknop op die knop en dan "edit events"
Is dat wat je bedoelt??

Ik denk dat die vraag toch wel beantwoord is in de afgelopen 2 jaar dattie er staat :|
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 03:28:
ooooh die! die had ik al!
vin em een beetje onoverzichtelijk, maar heb em nooit echt getest

Probeer de standaard preset maar eens...
Waarschuw beheerder
weet iemand hoe je een heel pattern edit event... ik wil zegmaar alle percussie allemaal tegelijk de frequentie naar beneden laten zakken zodat ie zegmaar uitfade.. maar de melo moet dan zegmaar rustig doorspelen... Ik neem aan dat je dan alle percussie in 1 pattern moet zetten, maar hoe moet je die vervolgens edit eventen of wat dan ook? 8) of kan dat niet? ik zou er erg blij mee zijn als ie het dee :)

Waarschuw beheerder
euh mss die send knop gebruiken.
zet op send 1 een eq.
dan van al je percussie spore de send 1 knop omhoog zette

en dan met de volume knop van de send 1 op de juiste plekken editen =)
Waarschuw beheerder
vrij simpel :9

alle percusie in 1 pattern idd, neem aan dat je al je percusie in een ander effectenrek in de mixer hebt staan :/.
moet je eigenlijk al die percusie in 1 effectenrek hebben met een filtertje erop en dan de filter edit events doen.

als je alle percusie in een apart effecten rek hebt, maak er dan samples van en gooi dat allemaal in 1 effectenrek :)
Waarschuw beheerder
als je fruityloops 6 hebt is dit simpeler O:).

alles in 1 pattern.
dan per percusie ding, alles in de pianoroll (1 lange pattern dus ;) )
dan kun je onderin de pianoroll, cutoff frequentie doen ;) (naar beneden) )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tim!!! op zondag 22 januari 2006 om 15:06:
als je alle percusie in een apart effecten rek hebt, maak er dan samples van en gooi dat allemaal in 1 effectenrek

ja ik had ook al geprobeerd om alle samples gwoon vanuit de playlist te exporten en dan in te voegen :P maar dan hoor je tog wel dat die kwaliteit naar beneden gaat :(

Uitspraak van Tim!!! op zondag 22 januari 2006 om 15:08:
als je fruityloops 6 hebt is dit simpeler .

alles in 1 pattern.
dan per percusie ding, alles in de pianoroll (1 lange pattern dus )
dan kun je onderin de pianoroll, cutoff frequentie doen (naar beneden) )

gebruik 5 nog :( heb 6 wel :9

Waarschuw beheerder
als je soms midi's bekijkt zie je dat de percussie allemaal in 1 pianoroll staan... hoe is dit mogelijk?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 18:09:
als je soms midi's bekijkt zie je dat de percussie allemaal in 1 pianoroll staan... hoe is dit mogelijk?

Midi-bestanden werken volgens het GM methode ( general midi ) veel van die keyboards kunnen ze aflezen omdat die GM ondersteunen...

Bij GM is het zo dat elk dingetje... ( vraag me niet hoe het heet ) Bij alle GM apparaten hetzelfde zijn ...bijv. kanaal 1 = Piano
kanaal 2 = Klokkenspel etc.
en in midi bestanden staan alleen de kanalen en de noten... de rest is nagenoeg allemaal standaard

Misschien niet de perfecte uitleg... maar het klopt wel een beetje
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
euh mss die send knop gebruiken.
zet op send 1 een eq.
dan van al je percussie spore de send 1 knop omhoog zette

Volgens mij is dit de makkelijkste methode zo kun je over alle percussie verschillende effecten gebruiken en ze aan het eind door 1 filter of equalizer gooien :)

Ook handig als je over verschillende FX kanalen dezelfde reverb of delay of wat dan ook wilt hebben kun je 1 keer in een send zetten ipv op elke fx een aparte reverb etc.

Misschien niet de perfecte uitleg... maar het klopt wel een beetje

Bij de drum presets van GM/GS zitten verschillende geluiden onder verschillende toetsen thats all.
Net zoals bijv Fruity Drumsynth live ook per toets een verschillend instrument/sample :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ah maar ik heb t maar anders gdaan :P gwoon alle samples gekopieerd en ander fx kanaal gegooid..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Carnophage op zondag 22 januari 2006 om 19:52:
Bij de drum presets van GM/GS zitten verschillende geluiden onder verschillende toetsen thats all.
Net zoals bijv Fruity Drumsynth live ook per toets een verschillend instrument/sample

Ja maar elke toets geeft bij elk GM apparaat hetzelfde geluid ( daarom is het ook General )

Waarschuw beheerder
ah, handig om te weten! dankje :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pascal [ Outrage ] op zondag 22 januari 2006 om 19:58:
Ja maar elke toets geeft bij elk GM apparaat hetzelfde geluid ( daarom is het ook General )

Ik weet, doelde er alleen op dat de Drumsynth ook met verschillende samples per toets werkt :D
Waarschuw beheerder
oke hier een niet egt fruity vraag.. nouja eiglijk ook wel een btje.. ik gebruik fruity loops 5... en heb een site waar opstaat welke instrumenten/sounds op welke frequencys moet zetten zegmaar.. maar met wat doe je dat? welk effect? met de 7 band EQ is de boel niet egt nauwkeurig.. is hier nog iets beters voor in standaard fruity? of gebruiken jullie een gedownt effect? plz let me know :$ ben kinda noob in die frequentie/afmix/master weet ik veel rommel :P

Waarschuw beheerder
volges mij werkt dat toch het beste met een EQ...
ik gebruik een Equalizer uit het Waves pakket...

die heet: Q8 paragraphic EQ O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waar ken je die vinde? :kwijl:

edit: jij bent snel zeg :9 je woont hier egt of niet O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ah oke bedankt voor de edit ;) ff zoeken

Waarschuw beheerder
haha jah PF is mijn huis ;)

waves is een pakket met superveel effecten erin
ik heb waves diamond 5.0 geloof ik...

die bundel installeren en dan even die Q8 nog wat opzoeken :)

maar tis toch wel een beetje vergelijkbaar met de EQ in fruity 8)
Waarschuw beheerder
maar das maar 7 knoppe :/ is er niet iets dat je gwoon op de hz na kan wijzigne? :P

Waarschuw beheerder
ligt eraan hoeveel EQ's je in je kanaal gooit ;)

die int waves pakket heeft er 8 :)

Uitspraak van D21 op dinsdag 24 januari 2006 om 22:16:
maar das maar 7 knoppe is er niet iets dat je gwoon op de hz na kan wijzigne?

ik ken alleen maar de EQ....

Waarschuw beheerder
donateur
die paragraphic eq. van waves zijn leuke apparaatjes :yes:

Waarschuw beheerder
yep, werkt makkelijk en doet zen werk ;)
Waarschuw beheerder
maar check hier: http://www.dandont.com/tutorials_music/production/eq_skillz/eq_skillz.htm

daar heeft ie t per geluid/instrument op hoeveel hz hij ze afstelt... weten jullie daar niet iets voor? O:)
Waarschuw beheerder
kan iemand mij trouwes aan die waves diamond 5.0 helpen? :cry:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ze geven niet precies aan op hoeveel Hertz een instrument moet komen, dat bepaalt de producer natuurlijk zelf! maar wat ze laten zien is gewoon hoe je balans moet zoeken in een nummer dat je maakt! Dat kan iedere keer verschillend zijn (afhankelijk van het liedje)
je moet een instrument niet 1 frequentie geven want dan klinkt het nerges naar! een synth heeft vaak ook laag EN hoog erin zitten, maar je moet de goede balans vinden met de rest van het liedje!

dat doe je toch echt met een Equalizer 8)
Waarschuw beheerder
psst kan jij mij die stiekem geven dan :O

hmm :P ga nu slapen hoor later ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als je heel stiekum mij je email ff paast 8)
Waarschuw beheerder
heel stiekum staat die in mijn profiel :$
Waarschuw beheerder
stiekemerds :p

Waarschuw beheerder
wij zijn heel stiekum O:)
Waarschuw beheerder
:$

Waarschuw beheerder
:woepwoep:

Waarschuw beheerder
ik probeer een Remix te maken van "cold as ice"
gewoon ff als verveling,

ik heb die melodie wel goed,
ma bij mij komt de piano roll net niet op de goeie tonen, zit teveel verschil tussen de 1ne en de andere toets,

probere jullie et is?

melodie: --__--__--__--_-_

(die _ zijn er ook 2 net als de bovenste )

en dan die laatste 2 net iets onderelkaar verschuivt. dat ze net over elkaar heen vallen, bijv. je hebt 2 blokjes in je piano roll, die onderste na het 1e blokje zette op de helft dus(van dat blokje)

ik kom er echt niet uit..

of is fruityloops hier niet geschikt voor??
laatste aanpassing