Partyflock

Forumonderwerp · 648048
35 volgers · 165960x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.
Waarschuw beheerder
een heel nr in 1 pattern maken kan ook :D geen playlist gebruiken O:) iets voor een nieuwe contest?:P hahaha is alleen maar kut werken magoed :9
Waarschuw beheerder
Ik heb een track gemaakt... Nu wil ik die door iemand anders (die er meer verstand van heeft) goed laten afmixen.

Nu wil ik de track per kanaal opslaan, zodat hij per kanaal kan kijken wat er beter moet. Elk kanaal dus los, ik heb alleen geen idee of en hoe dat kan in Fruityloops. Wie kan mij helpen?
Waarschuw beheerder
nu snap ik nooit wat men bedoeld met kanaal.. wat voor kanaal? :P fx?? :P ik weet t egt niet :/

Waarschuw beheerder
ik gok dat ie de geluidskanalen bedoelt...:P
maarre weet ik ook niet... in cubase wel...dus als je dat toevallig ook moet weten:P
Waarschuw beheerder
in fruityloops, geen id :no:

gewoon flp file sturen met alle samples en effecten :9
Waarschuw beheerder
ja maar wat bedoelen jullie dan met geluidskanalen :/ ik snap dat nooit :P

Waarschuw beheerder
daarom is dit ook een fruity topic ;)

Waarschuw beheerder
ik typte iets anders dan ik wilde zeggen, ik denk dat ie elk instrument op een apart "spoor", al kun je daar niet echt van spreken in FL, heeft gezet en ze nu apart wil exporteren.

zodat je de bass, kicks, en de percussie enz, apart kan eqen en bewerken...

dat denk ik dan he..;)

Waarschuw beheerder
gewoon in de mixer dus?

Waarschuw beheerder
ik weet niet, werk niet meer met Fl, maar ik kijk wel ff voor je

Waarschuw beheerder
haha oke
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 16:56:
ik denk dat ie elk instrument op een apart "spoor", al kun je daar niet echt van spreken in FL, heeft gezet en ze nu apart wil exporteren.

zodat je de bass, kicks, en de percussie enz, apart kan eqen en bewerken...

dat denk ik dan he..

Juist, dat bedoel ik:)
Enig idee hoe dat moet?
Waarschuw beheerder
Met kanaal bedoel ik de horizontale lijnen, zeg maar. Wat dat kanaal dus gedurende de hele track doet, wil ik opslaan. En dat dus per kanaal. Zodat je, als je al die kanalen weer samenvoegd, je de hele track krijgt. Snap je?:)

Waarschuw beheerder
jup ik heb net gekeken in Fruity, je moet het geluid dat je wil exporten op solo zetten en dan je track exporten , doe dit met elk geluid en voila...

Got it?:D

wel in wave formaat, anders gaat de geluidskwaliteit achteruit..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
slim :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 17:06:
jup ik heb net gekeken in Fruity, je moet het geluid dat je wil exporten op solo zetten en dan je track exporten , doe dit met elk geluid en voila...

Got it?

Ja, ik snap m :)
Maar (hele domme vraag misschien :P): hoe zet ik een geluid op solo?
Waarschuw beheerder
als je alle samples hebt staan zegmaar... staan daar 2 knoppen voor.. de linkse is voor de panning en de regse is t volume... links van die 2 knoppen staat een lichtje zegmaar :P regtermuisknop daarop.. solo aanklikke and its done ;)

Waarschuw beheerder
gewoon 1 lampje moet groen zijn...

en in de mixer kan het ook... maar dan moeten de instrumenten wel naar een FX kanaal gestuurd zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op vrijdag 18 november 2005 om 17:15:
als je alle samples hebt staan zegmaar... staan daar 2 knoppen voor.. de linkse is voor de panning en de regse is t volume... links van die 2 knoppen staat een lichtje zegmaar regtermuisknop daarop.. solo aanklikke and its done

Ja, ik heb 'm door :) Thanx! Kost dat trouwens niet superveel geheugen, alle samples apart als wav opslaan? :P
Waarschuw beheerder
geheugen niet :P schijfruimte wel ^^
Waarschuw beheerder
Ja dus... 90 MB per kanaaltje. De hele track is 90 MB als ie m als WAV opslaat, als ik op deze manier per kanaal opsla krijg je dus steeds 90 MB. Gewoon de hele track, alleen alle 'samples' gekilled op eentje na. En aangezien het een stuk of 50 'sampletjes' zijn.. Wordt een pleureswerk:S
Daar komt bij dat m'n pc om de één of andere reden deze track heel slecht trekt. Alles gaat heel langzaam, als je op een knopje drukt duurt het tien seconden voordat ie dat ook uitvoert. Misschien een kwestie van té veel geluiden en effecten, elke andere (minder uitgebreide) FL track trekt mn pc namelijk wel. Iemand tips hierbij?

Maar goed, hierdoor wordt het echt een ramp om elk kanaal apart op te slaan. Heb er net eentje gedaan, kost bij elkaar minimaal een kwartier :S

Zijn er geen andere mogelijkheden? :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Massi op vrijdag 18 november 2005 om 17:09:
Maar (hele domme vraag misschien ): hoe zet ik een geluid op solo

CTRL in houden en linkse muisknop (op t instrument wat je wil horen)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 17:06:

Gewoon split mixertracks bij je export `krijg je alle waves netjes apart :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 18:03:
Gewoon split mixertracks bij je export `krijg je alle waves netjes apart

Klinkt goed, dat maar eens proberen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 18:03:
Gewoon split mixertracks bij je export `krijg je alle waves netjes apart

"Split mixertracks" kan ik niet doen, "split FX tracks" wel. Eens proberen...
Waarschuw beheerder
En gelukt :)

Waarschuw beheerder
:cheer: (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Massi op vrijdag 18 november 2005 om 17:55:
Alles gaat heel langzaam, als je op een knopje drukt duurt het tien seconden voordat ie dat ook uitvoert.

vaag :P je zou buffer zeggen :O heb je die heel hoog?:P magoed dat is tog ook alleen als je afspeelt of speelt op toetsenbord of keyboard tog? :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe je in FL verschillende MIDI kanalen van een VSTi kan gebruiken?

In cubase kan je bijvoorbeeld met de Kontakt VSTi van NI kanalen toewijzen aan elke sample... ook bij de Edirol Orchestra VSTi,
dat schijnt ook in FL te kunnen maar ik weet helaas (nog) niet hoe :/

Mijn Cubase werkt helaas even niet meer en ik wil een track afmaken en mijn PC trekt het niet om 8 Edirol Orchestra's open te hebben staan, dus ik moet MIDI kanalen gebruiken...

Iemand die het weet en het mij wilt uitleggen? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op vrijdag 18 november 2005 om 20:17:
vaag je zou buffer zeggen heb je die heel hoog?

Nou.. om eerlijk te zijn...

Options -> Audio Settings.. Daar heb ik buffer length helemaal voluit staan. Tijdje geleden stond die namelijk heel laag, toen ging alles kraken bij het afspelen van wat grotere tracks in FL. Iemand raadde me toen aan op die buffer length hoger te zetten. Dat bleek te helpen, tot mijn track té uitgebreid werd blijkbaar. Nu gaat alles dus heel langzaam.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Conspiracy Monday op vrijdag 18 november 2005 om 20:19:
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe je in FL verschillende MIDI kanalen van een VSTi kan gebruiken?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 oktober 2005 om 22:29:
Ik heb meerdere samples ingeladen in Kontakt, hoe zorg ik dat ik deze apart van elkaar kan intekenen? Ze zitten niet op verschillende noten, wat ik weet is dat je een sample naar een bepaalde output kan sturen (omni, of 1-16), maar ik weet alleen niet waar ik dat vervolgens kan 'inladen'.

Pagina 47 (y):)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is het niet, ik weet dat ik het aan verschillende MIDI kanalen moet toewijzen... dat is niks nieuws.

Maar ik weet niet hoe dat moet met die MIDI OUT in FL zelf, die moet je instellen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Massi op vrijdag 18 november 2005 om 21:07:
Options -> Audio Settings.. Daar heb ik buffer length helemaal voluit staan. Tijdje geleden stond die namelijk heel laag, toen ging alles kraken bij het afspelen van wat grotere tracks in FL. Iemand raadde me toen aan op die buffer length hoger te zetten. Dat bleek te helpen, tot mijn track té uitgebreid werd blijkbaar. Nu gaat alles dus heel langzaam.

uhm ja naarmate je track vorderd kan je m wel hoger doen... maar als je op t begin gwoon low doet kan je alles zegmaar al "maken" en daarna wel hoog zetten als je tog bijna alleen maar zit in te vullen... tenmisnte dat lijkt mij t handigst :P ik had ook kenker kraak problemen... t valt nu opzig wel mee keb nu ook asio drivers :/ ;) miss dat t daaraan ligt :P en smart disable gedoetje doe ik nu ook en ik heb veel minder last van kraken.... en dat is dus zonder aan de buffer te zitten dus probeer eerst t andere is als je dat nog niet gdaan hebt 8)
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Massi op vrijdag 18 november 2005 om 17:55:
Daar komt bij dat m'n pc om de één of andere reden deze track heel slecht trekt. Alles gaat heel langzaam, als je op een knopje drukt duurt het tien seconden voordat ie dat ook uitvoert. Misschien een kwestie van té veel geluiden en effecten, elke andere (minder uitgebreide) FL track trekt mn pc namelijk wel. Iemand tips hierbij?

Dan heb je waarschijnlijk te weinig geheugen. Kijk eens in windows taskmanager of er meer geheugen gebruikt wordt dan je physical memory (wat er in je pc zit). Meer geheugen erin zetten of minder VSTs gebruiken :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Conspiracy Monday op vrijdag 18 november 2005 om 20:19:
dat schijnt ook in FL te kunnen maar ik weet helaas (nog) niet hoe

Ik ook niet`mischien weet nyocore t
K had je vraag verkeerd begrepen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 14:03:
mischien weet nyocore t

Hij wist het indd :D
Waarschuw beheerder
donateur
uhh,

wil melo rippen van een mp3 file (eigen nummer maar comp was gecrasht en had alleen nog maar mp3 file maar was demo en dus nog niet af :( ) hoe ga ik te werk ?

ik heb FL 5.

grtzz
Billy

Waarschuw beheerder
euh, probeer de melo anders opnieuw in te spelen, als dat lukt! gewoon noot voor noot goed luisteren :Yes:

en zorg dat je altijd je bestanden backupt!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2005 om 15:21:
euh, probeer de melo anders opnieuw in te spelen, als dat lukt! gewoon noot voor noot goed luisteren

en zorg dat je altijd je bestanden backupt!

uhh nee dat gaat niet , melo is te gecompliceerd daarvoor en zou dagen duren en eerlijk gezegt en ik best lui dus :P.

dus iemand die mij kan vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg ?

grtzz
Billy
Waarschuw beheerder
euhm je kan nu verder nix hahaha hoe wil je t anders doen hehe ur just screwed :O:P

Waarschuw beheerder
een mp3 file is alleen geluid! daarin zit verder niks opgeslagen! je kan eventueel wel de melo uit je mp3 halen en gebruiken in FL maar denk wel dat je dan een stukje mindere kwaliteit hebt!

je kan dat er gewoon uit knippen met een programmatje! ik heb cool edit pro (tegenwoordig van adobe??)

je moet maar kijke 8)

succes iig!
Artiest {SHOWLIST artist 57742, 43116}
Waarschuw beheerder
iemand een goede vsti om een soort van 'toybox' sound te creeëren? je kent t wel, zo'n sound wat uit zo'n oude speeldoos komt, en in films wel vaak wordt gebruikt om een creepy tunetje te laten horen...
ik hoor t wel, iig alvast bedankt :)

Waarschuw beheerder
Kan in principe met elke synth
Filters daar ligt t voor jou :)
Waarschuw beheerder
Waar koop ik fruityloops 4.0????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 november 2005 om 13:57:
Kan in principe met elke synth
Filters daar ligt t voor jou

hehe ja ok begrijp ik, maar heb nu al zo lang zitten kloten met die filters dat ik er wat gek van wordt. probeer t met vanguard dus misschien dat er iemand een tip heeft hoe..? :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van EPHEX op zondag 20 november 2005 om 13:59:
Waar koop ik fruityloops 4.0????

in de winkel 8)
waar 4 en niet 5? en binnekort 6?

Waarschuw beheerder
hier kun je m kopen :)
www.flstudio.com
Waarschuw beheerder
het lukt me redelijk om nu zo'n geluid te maken met vanguard. ben er alleen nog niet tevreden mee. het kenmerkende 'kling' geluid van zo'n belletje kan ik redelijk maken door de delay op widden te zetten en dan rond de 25ms alleen klinkt t nog zo digitaal en nepperig dus wie o wie heeft enig idee?? O:)
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Freak Strano op zondag 20 november 2005 om 17:32:
het lukt me redelijk om nu zo'n geluid te maken met vanguard. ben er alleen nog niet tevreden mee. het kenmerkende 'kling' geluid van zo'n belletje kan ik redelijk maken door de delay op widden te zetten en dan rond de 25ms alleen klinkt t nog zo digitaal en nepperig dus wie o wie heeft enig idee??

Vanguard is nep :jaja: Neem Z3ta 1.41 dan heb je echt pas wat!

Waarschuw beheerder
donateur
om je strings op te vullen is de vanguard perfect

maar voor leads enzo is de z3ta eene chte aanrader

gebruik em ook in elke track