Partyflock

Forumonderwerp · 648048
35 volgers · 164935x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.

Waarschuw beheerder
ik snap het helemaal :D tnks (y)

maar dan kan je het toch ook gewoon op de pianoroll gooie? dan loopt het ook nie door :)

Waarschuw beheerder
Zit er standaard op FL5 een "limiter" ??
Ik heb een sample en in die sample zit een groot volume verschil, op een gegeven moment gaat die TE hard, en wil m daar wat afvlakken.
Of moet ik het volume wat omlaag brengen, en het (dan)te lage gedeelte van die sample dan omhoog gooien met een compressor?
bedankt alvast

Waarschuw beheerder
ik zou em ff bewerken in cool edit pro ofzo...
Waarschuw beheerder
Geloof me ik werk al een aardig tydje met FL4.1 het is gewoon goed na denken :)

Waarschuw beheerder
wat bedoel je?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jeroen- :woepwoep: op donderdag 7 juli 2005 om 11:44:
Weet iemand hoe je precies met FL een side-chain moet maken

FL Compressor of plugin met de instellingen van jouw keuze in een fx-kanaal zetten, en de twee geluiden die je wilt side-chanellen door dat fx-kanaal heen halen..de Benassi-truc bijvoorbeeld.. ;)
Waarschuw beheerder
ben erg vaag he ik bedoel dat je gewoon moet denken egt letterlijk denken wat je wil so kom je zelf wel op een oplossing hoe je iets moe doen (soals vertraging in vocals het je ook een dx puggie voor):):)

Waarschuw beheerder
das logisch... maar weet jij daar wel een oplossing voor?

Waarschuw beheerder
klopt

Waarschuw beheerder
ik vat het ook nie helemaal!

nee die busines$
Waarschuw beheerder
hij heeft het al over
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 00:44:
side-chanellen

maar van dat woord heb ik nog nooit gehoord,

het gaat hier om een side-chain busines$

Waarschuw beheerder
:S ik vat het echt nie...

Waarschuw beheerder
FL Compressor of plugin met de instellingen van jouw keuze in een fx-kanaal zetten, en de twee geluiden die je wilt side-chanellen door dat fx-kanaal heen halen..de Benassi-truc bijvoorbeeld..

haha dat gaat echt niet zomaar met n flcompressortje hoor :) als je zoiets ala benassi wil doen moet je gewoon een side-chain compressor downloaden...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 11:11:
als je zoiets ala benassi wil doen moet je gewoon een side-chain compressor downloaden...

Klopt, maar zelfs met de FL-comp kun je al een aardig eind in de richting komen! ;)

Zelf zweer ik overigens bij mijn hardware-compressors.. :) Maar met plugins van de betere fabrikanten bereik je een hele hoop! En inderdaad, ik had het over side-chains, niet side-channelen. :$ ;)

Makkelijker (een poging daartoe dan): Je wilt dat twee geluiden met elkaar "communiceren", dus elkaars pieken en dalen volgen. Daarvoor gebruik je een compressor die dezelfde instellingen over twee kanalen kan pompen. Stel je voor dat je kick door de compressor gehaald wordt met een pepaalde sterkte, dan kun je aan het tweede kanaal een geluid toewijzen dat ook gecompressed wordt, tegelijkertijd met de kick, zodat die twee met elkaar "communiceren". :) Pieken in de kick worden onderdrukt, en op hetzelfde moment bewerkt het tweede kanaal een constant geluid, waar dus dalen in voorkomen terwijl de kick gecompressed wordt bijvoorbeeld.

Waarschuw beheerder
en wat heb je eraan? haha

Waarschuw beheerder
Beroep: Student/poging tot producen

Dat je met dit soort kennis gaandeweg een kansje maakt om het woordje "poging" weg te mogen laten. ;)

Waarschuw beheerder
jah, maar wat ik bedoel: wat krijg je dan voor geluid ofzo?

Waarschuw beheerder
"Pomp" a la Benassi, maar het is ook heel erg veel gebruikt in opnames uit de jaren '80 op kick en bas, om het geheel een stuk strakker te krijgen (ZZ-Top, Metallica t/m Genesis en Yes). :)

Waarschuw beheerder
ooh zoo... ghehe, oke :)

Waarschuw beheerder
lekker zuigen :P zo gaat t klinken
Waarschuw beheerder
In FL 3.5.6 kan je bij de channel settings van je sample in het FIT vakje een cijfer kiezen [Hoe hoger het getal, hoe lager het geluid]. Waar kan je dat terug vinden in FL 5?

En de Amplitude knop?
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 6079, 20741}
Waarschuw beheerder
Fit hebben ze weg gehaald vanwege die nieuwe timestrech engine. Daarmee kan je nog wel instellen hoelang de sample precies moet zijn (rechterklik op een van die knobs en dan krijg je een lijstje met keuzes als "1beat", "4beats", "2bars" etc.)
Ik zit atm ff achter een andere pc en kan niet kijken welke knobs dat precies zijn, maar zal mn post bewerken als ik weer in de buurt van FL ben :P
Artiest {SHOWLIST artist 1193, 45230, 47552, 7453}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Martyn-NL op zondag 10 juli 2005 om 18:32:
Waar kan je dat terug vinden in FL 5?

Uuhh, Niet?

Jawel...

[img]www.audioinjection.com/osiris/fruity.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The_Human(bwc) op zaterdag 9 juli 2005 om 23:47:
Uitspraak van *Machiel* op zaterdag 9 juli 2005 om 23:29:
maar wat is cut-itself dan??

De cut-itself functie is het volgende:

Stel, je hebt een pattern met kicks, zonder de cut-itself zouden de kicks in elkaar overlopen, dat wordt een klereherrie. Als je cut-itself aanzet, stopt 1 kick waar de andere verder gaat. Als het ware worden de geluiden afgebroken om daarna een nieuwe te beginnen.

Hoop dat je 't begrijpt zo!

Ik probeer vaak met verschillende kicks in verschillende channels te werken, om dat in een pattern te krijgen werkt de cut itself dus wel op elke channel zelf, maar de kicks uit verschillende channels gaan dan in elkaar overlopen..

Nou heb ik al geprobeerd om de kicks te laten stoppen door een andere kick, met de velocity helemaal naar beneden, er achter te zetten. (dacht namelijk dat dat de oplossing was) maar op de een of andere manier klinkt dat toch niet helemaal lekker.

Zijn hier ook andere opties voor??
Waarschuw beheerder
Mn Sonic Foundry Distortion maakt in FL om de 5sec hele irritante piepjes als ik deze vst aanzet (dus ook als er geen geluiden worden afgespeeld )
Iemand een id hoe ik dit normaal kan krijgen aangezien ik deze vst wel graag wil gebruiken :)
Bij voorbaat bedankt..

Waarschuw beheerder
bij mij niet :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2005 om 23:26:
Zijn hier ook andere opties voor??

Alles (wat jegecut wilt hebben) dezelfde cut-itself instellen dus bijv. alle dingen die je gecut wilt hebben

Misc-> Cut 1 Cut By 1
of alles Cut 2 Cut By 2

in ieder geval alle channels (die je nodig hebt) dezelfde cut-itself geven
Waarschuw beheerder
Ik vind Cut-Itself altijd handig, ik gebruik het soms bij vocals
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TraumaTizer // op dinsdag 12 juli 2005 om 01:17:
Mn Sonic Foundry Distortion maakt in FL om de 5sec hele irritante piepjes als ik deze vst aanzet (dus ook als er geen geluiden worden afgespeeld )
Iemand een id hoe ik dit normaal kan krijgen aangezien ik deze vst wel graag wil gebruiken :)
Bij voorbaat bedankt..

De volledige versie kopen! :)

Je gebruikt nu waarschijnlijk de demo :P

Waarschuw beheerder
donateur
wat ik me al best wel alng afvraag is waar is een limiter voor...
voor zoiets gebruik je toch de compressor of een soft clipper?

kan iemand mij dat miss. uitleggen ?

alvast bedankt :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maurice [SoE] op dinsdag 12 juli 2005 om 15:25:
De volledige versie kopen!

Je gebruikt nu waarschijnlijk de demo

wie moet er een crack hebbe? 8) ;)
Waarschuw beheerder
top Osiris, dat zocht ik al een hele tijd, ook bij flp 4. (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
wie moet er een crack hebbe?

Dat zeg ik altijd tegen junks... Crack kopen ? B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 09:51:
Alles (wat jegecut wilt hebben) dezelfde cut-itself instellen dus bijv. alle dingen die je gecut wilt hebben

Misc-> Cut 1 Cut By 1
of alles Cut 2 Cut By 2

in ieder geval alle channels (die je nodig hebt) dezelfde cut-itself geven

Thnks (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Carnophage op dinsdag 12 juli 2005 om 18:04:
Dat zeg ik altijd tegen junks... Crack kopen ?

haha jaah, oke, JIJ! ;)
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
top Osiris, dat zocht ik al een hele tijd, ook bij flp 4.

dat had je niet in fl4

Waarschuw beheerder
je fruity loops?

Waarschuw beheerder
hij bedoelt denk ik z'n Sonic Foundry Distortion
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
oh ghehe :P

Waarschuw beheerder
ik heb hele korte bass samples,
maar in fruity loops klinken ze HEEL anders, niet zo zwaar en word versnel lijkt wel ( als ik met het mapje geselecteerd heb,)
iemand een oplossing?

Waarschuw beheerder
gewoon cubasen

Waarschuw beheerder
ben nog een n00b met fruityloops, leg uit