Partyflock

Forumonderwerp · 648048
35 volgers · 169553x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op donderdag 9 augustus 2012 om 22:16:
je begreep mij verkeerd denk ik, ik bedoel dat hij de oude presets niet in de nieuwe variant kan gebruiken.

Ah dan inderdaad begreep ik je verkeerd.
Waarschuw beheerder
das mooi kloteng dan.. :(

hoop dat ik de ouwe versie nog ergens heb.
Waarschuw beheerder
+1
iemand hier toevallig goed leesvoer voor het afmixen van een track?
ik blijf elke keer steken op een punt waardoor bepaalde elementen mijn kick in de weg gaan zitten en doordat ik daar niet aan uit kom heb ik meestal geen zin meer om verder te produceren.
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ensorceler op dinsdag 7 augustus 2012 om 20:42:
Gister ff de latest version van sylenth opgehaald en geupdate

Ik heb nog niks gehad...
Waarschuw beheerder
ik had ook nog steeds de allereerste release. ben nooit overgegaan naar 2.2
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ensorceler op dinsdag 14 augustus 2012 om 22:03:
ik had ook nog steeds de allereerste release. ben nooit overgegaan naar 2.2

Nee never mind. Ik kijk scheel. Ik had 'm al een poos!
Waarschuw beheerder
Heb sinds kort een soort 'ruis / achtergrondlawaai' in mijn project zitten (ook bij exporteren als wav/mp3).
Geen idee hoe/wanneer dit is gebeurd, maar het is wel vrij irritant.
Heb gekeken in mijn playlist / patterns maar ik heb niet 1 sample waar het vandaan lijkt te komen, allemaal stil.
Iemand dit ook wel eens gehad? Kan evt ook wel het stukje uploaden, kun je het voor jezelf horen.

thanks o/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Filterbank 3 heeft dat standaard bij mij
Artiest {SHOWLIST artist 48555, 55776}
Waarschuw beheerder
donateur
is het standaard? of komt het op een gegeven moment?
want het zou idd toch een plugin in ofzo moete zijn die het veroorzaakt
ik heb dat als ik devastor over mijn v-station kicks gooi, maar als ik mijn kick dan sample en de zelfde plugin er over heen gooi heb ik dat niet.
Waarschuw beheerder
gebruik je twee keer de filterbank 3 in 1 chain? dan is dat de oorzaak. gewoon een gate erop. of de mute knop automaten.

bij 1 filterbank vind ik zelfs een aanvullende ruis die ik soms bewust laat staan ;)

Waarschuw beheerder
Ja precies. Als ik een filterbank 3 op een fxkanaal zet krijg je standaard zo'n ruis. Filterbank 2 heeft dat niet btw.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 augustus 2012 om 10:03:
Filterbank 2 heeft dat niet btw.

klopt, die heb ik er maar weer bij gepakt. Hoewel ik het ook daarbij soms voor elkaar krijg 8) maar dat ligt aan de gebruiker o:)

Waarschuw beheerder
ja als er standaard enige vorm van niet opmerkbare ruis in zit krijg je na flink wat tube distortion vaak wel een fijne hiss.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 augustus 2012 om 10:03:
Filterbank 2 heeft dat niet btw.

Ik heb op 1 kanaal de Tone2Filterbank2 staan. Daar lag het wel aan.

Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op woensdag 15 augustus 2012 om 10:05:
maar dat ligt aan de gebruiker o:)

Ik zal wel wat verkeerd doen dan, nog niet eerder gehad 8)

Thanks voor de reacties allemaal :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Je doet het niet verkeerd, eerder goed. Je versterkt een normaal niet merkbare ruis in Filterbank (oftewel je distort en overdrived die shit mattie) en dus ga je die ruis standaard ook meer horen.

Ik heb daar ook een tijd mee gekloot, met bijvoorbeeld smartdisable, maar dan schakelt hij heel abrupt de filterbank uit, en dat wil je ook niet.

Beter pak je filterbank 2 erbij, die heeft dat een heeel stuk minder.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 augustus 2012 om 15:11:

Zal eens even op zoektocht gaan dan.
Heb nu maar gewoon automation op de mute knop gedaan, maar dat vind ik persoonlijk een beetje slordig/lelijk.
Artiest Manic
Waarschuw beheerder
Je hebt ook altijd nog ruis verwijderaars (zit meestal wel een ietsjepietsje latency op)

Geen idee wat voor ruis die filterbank maakt, maar als het gewoon witte ruis is, is dat goed op te lossen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op woensdag 15 augustus 2012 om 15:49:
Geen idee wat voor ruis die filterbank maakt, maar als het gewoon witte ruis is, is dat goed op te lossen

Bij mij klinkt het zo:

Waarschuw beheerder
donateur
ik hoor helemaal niks ?

Waarschuw beheerder
Dat is de ruis. Hoe kan je dat nou niet horen.

Artiest {SHOWLIST artist 44702, 68263}
Waarschuw beheerder
ik hoor ook niks :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
heb t geluid vet hard gezet maar hoor echt niks :no:

Waarschuw beheerder
+2
Maar jullie zien de waveform wel? Ik hoor namelijk gewoon ruis.
Waarschuw beheerder
donateur
jah ik zie wel een wave vorm in dat sound cloud blok, maar ik hoor echt niks

EDIT

ik hoor t nu wel.

klinkt heel raar inderdaad, alsof je een zacht ruisje heb waar je een ringmodulator over heen heb ofzo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Je hoort idd ruis.

maar ff serieus, laat je oren nakijken, en dit is niet sarcastisch bedoeld. je kan freq's missen waardoor je de ruis nu niet hoort, dan heb je echt een probleem, want zal je nooit zelf kunnen afmixen.

Waarschuw beheerder
Klopt. Die ruis is duidelijk hoorbaar.
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
he zulke ruis, of nou ja, iets dat er op lijkt geeft de audiophile 2496 hier in den pc op hoog volume...
Waarschuw beheerder
Wat ik hieruit begrijp ligt het dus puur aan de plugin. Wel vervelend opzich, maargoed in dat geval maar even op zoek naar een vervanger.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 augustus 2012 om 15:11:

Ik zal er even mee klooien(Y)

Waarschuw beheerder
Ja hoor kijk ff op de links op deze pagina:
http://boy-d.nl/index.php?option=com_weblinks&view=category&id=6%3Aproduceren&Itemid=21

en google t ;)
Artiest {SHOWLIST artist 51010, 40348}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Ressurection op vrijdag 17 augustus 2012 om 18:12:
niemand?

Heb een boek over afmixen alleen dat gaat super diep eropin , ruim 900 pagina's.
Waarschuw beheerder
+1
Hier een gratis boek , moet je alleen registreren .
http://www.idmforums.com/showthread.php?t=27489
Waarschuw beheerder
thnx voor de reacties. zal het is door gaan spitten.
zal waarschijnlijk volgende maand ook eindelijk monitoren gaan halen dus ik wil genoeg theorie doorspitten zodat ik straks niet voor al teveel verassingen kom te staan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Porcud²³ op zaterdag 18 augustus 2012 om 19:14:
Hier een gratis boek , moet je alleen registreren .
http://www.idmforums.com/showthread.php?t=27489

Thanks, daar heb ik wat aan (Y)
Waarschuw beheerder
Als je een kick gebruikt uit een synth (VSTi) en je wil de tail inkorte zo dat ie kort afzet maar toch zijn originele punch behoud, das normaal toch de cute'off of enevelope ?
Bij men Absynth 5 lukt dus echt niet bij bepaalde kick's die tail in de korte, sommige weer wel andere niet :s

Wat o wat doe ik fout of waar moet ik precies zijn voor die tail ?

Grtz
Waarschuw beheerder
donateur
Meestal doe je dit met de decay knop :) Ik werk zelf helemaal niet met absynth dus weet nie of het t zelfde is, maar je kan dr naar kijken ;)

Waarschuw beheerder
Als het goed is de envelope (zo doe je het bij 4 ook)
Waarschuw beheerder
Ok, thanks...

Ik heb nadien nog wat research gedaan,

Je moe dus naar je 'envelope' gaan, als je dan verticale wijziging aanbrengt is het de 'decay' en horizontaal de 'sustain'
Ik zat er dan eigenlijk niet naast, toch raar dat bij de ene wel ging en de andere niet :s

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waar halen jullie je vocal samples vandaan? ik heb namelijk weinig zin om een film te gaan kijken puur voor wat vette teksten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ein Stijn op donderdag 23 augustus 2012 om 11:45:
waar halen jullie je vocal samples vandaan? ik heb namelijk weinig zin om een film te gaan kijken puur voor wat vette teksten

Als je uniek wilt zijn zou je toch films moeten kijken, anders zit je uit dezelfde vijver te vissen.
Maar wie zegt dat je films moet kijken?
Game je nooit? kijk je geen series?

Overal kan je vocals vandaan halen, niet zo lui doen 8) :aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ein Stijn op donderdag 23 augustus 2012 om 11:45:

Film kijken, tijdens film eventueel op papiertje de tijd noteren en wat herken woordjes.
Dan film omzette naar MP3 en dan in Adobe Audition cutten en bewerken.
Vind je vocals op internet in 320kbps, mag je er zwz vanuitgaan da je niet de enige bent die dat in gebruik heeft.
Dus zelf maken/converteren is de boodschap (y)

NB: Moest je upload websites vinden, ik heb nog wel paar filme in MP3 staan, (een paar maar) ik zou bestanden moete uploade tussen de 175MB tot 315Mb, en dan verzorg ik wel een linkje voor U :beer:
Waarschuw beheerder
nou series en films kijk ik nooit en vindt ik ook egt geen reet aan dus ik hoopte een beetje dat er sites oid zijn waar alle vette vocals uit films staan. dan maar niet orgineel:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ein Stijn op donderdag 23 augustus 2012 om 12:20:
ik hoopte een beetje dat er sites oid zijn waar alle vette vocals uit films staan

Zo ja, dan ben je toch niet de enigste die dat gaat gebruiken ...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ein Stijn op donderdag 23 augustus 2012 om 12:20:
dan maar niet orginee

waarvoor maak je dan muziek? Qua vocals is ongeveer nog het enige waar je je mee kan onderscheiden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op donderdag 23 augustus 2012 om 12:59:
Qua vocals

Of zo als sommige artiesten doen, zelf vocals maken/inspreken/zingen en dan bewerken in je track (y)
Heb ik al over na gedacht vroeger, maar ik heb lauwe stem, of ik moe dronken zijn zoals op cafe ... dan is wel cool om vocals te maken :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rico [Niet Verhoeven] op donderdag 23 augustus 2012 om 12:59:
waarvoor maak je dan muziek?

gewoon voor de lol. ik ben ook geen artiest ik wil gewoon een track bouwen met een leuke vocal erin.
ik had niet verwacht dat jullie dat allemaal uit films knipte denk daar is gewoon een site voor :P
Waarschuw beheerder
http://www.moviewavs.com/Movies.html

Geluidskwaliteit is brak :rot:
Waarschuw beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ein Stijn op donderdag 23 augustus 2012 om 13:30:
ik had niet verwacht dat jullie dat allemaal uit films knipte

hahaha, daarom klinkt het van de grotere namen het vaak orinineel, die doen niks anders zo wat. Vraag maar eens aan bv DJ Triax en DJ partyraiser hoeveel ze wel niet hebben gekeken naar series en films. Partyraiser kan zelfs een eigen videoland beginnen wat ik weet.