Partyflock

Forumonderwerp · 648048
34 volgers · 174728x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2011 om 12:59:
Ben sinds 2 dagen FL aan het uitvogelen. Ik was gister bezig met een trackje, die opgeslagen. Wil ik hem vandaag openen speelt hij het grootste gedeelte niet meer af (gewoon geen geluid:S) Iemand tips?

Plugins veranderd of verwijderd? Gebruikte samples verwijderd?
Artiest {SHOWLIST artist 48555, 55776}
Waarschuw beheerder
donateur
misschien demo's die bij het opslaan automatisch zijn verwijderd?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2011 om 12:59:
Wil ik hem vandaag openen speelt hij het grootste gedeelte niet meer af (gewoon geen geluid) Iemand tips?

kan zo veel zijn.
staat alles wel aan. mschien demo's. mschien iets anders:P

Artiest 3ckus
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ein Stijn op vrijdag 18 november 2011 om 15:00:
kan zo veel zijn.
staat alles wel aan. mschien demo's. mschien iets anders

Achja ben opnieuw begonnen, ben nu twee dagen bezig.

Het stelt natuurlijk nog niet veel voor, maar vraag me af wat jullie er van vinden en tips hebben?

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2011 om 21:07:
Het stelt natuurlijk nog niet veel voor, maar vraag me af wat jullie er van vinden en tips hebben?

Waar zijn je kicks ten eerste?
Ik hoor aantal claps.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2011 om 23:10:
Waar zijn je kicks ten eerste?

jah je weet natuurlijk niet welke kant die op wil met dit nummer he, als het bijvoorbeeld oldschool moet voorstelle is die wel goed op weg:)
en zo niet heb je idd nog veel te leren,, mja alles op z'n tijd:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2011 om 21:07:
maar vraag me af wat jullie er van vinden en tips hebben?

Denk dat je pas spullen hier moet neergooien als je wat verder bent. Ga nou eerst het programma leren kennen en andere dingen leren en kom dan met een redelijk eindproduct. Nu kunnen we alleen maar zeggen dat je dit beter niet online had moeten gooien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hardbouncer op zaterdag 19 november 2011 om 04:00:
jah je weet natuurlijk niet welke kant die op wil met dit nummer he, als het bijvoorbeeld oldschool moet voorstelle is die wel goed op weg

Het moet idd niet mainstream klinken, maar juist jaren 90!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 november 2011 om 09:28:
Ga nou eerst het programma leren kennen en andere dingen leren en kom dan met een redelijk eindproduct. Nu kunnen we alleen maar zeggen dat je dit beter niet online had moeten gooien.

Het volgende nr ga ik langer aan werken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb hem er afgehaald, nu twee tracks gemaakt waar ik meer tevreden over ben..

Waarschuw beheerder
ja leuk, maar dit is het vragen topic

Waarschuw beheerder
excuses.

Waarschuw beheerder
Je kan niet 2 nummers in 1 dag tijd maken. Vooral al niet met zo weinig ervaring.

Probeer eerst eens gewoon hoe alle functies van het programma werken. Ga kicks proberen te maken, probeer bijvoorbeeld iets na te maken van wat jij goed vind.
Waarschuw beheerder
bij wie van jullie klinkt het eindresultaat eigenlijk zo zoals je het in je hoofd hebt?
is bij mij iig 3 keer gelukt met een melo and thats it.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ein Stijn op zaterdag 19 november 2011 om 21:23:
bij wie van jullie klinkt het eindresultaat eigenlijk zo zoals je het in je hoofd hebt?

Na lang puzzelen wel is een kick van me wat aardig in de richting komt. Maar hele tracks, nee.
Komt ook omdat ik zelf nog niet zo lang produceer ook.
Waarschuw beheerder

Haha goede vraag, ik krijg altijd wel een ander resultaat dan wat ik in m'n hoofd had, voor een deel dan. Omdat ik na aanpassing dat toch beter vind klinken, of omdat ik weer nieuwe inspiratie heb :)

Waarschuw beheerder
een vraag: Heb met drumaxx een kick gemaakt. Nu plaats ik die in een pattern, die pattern plaats ik op de 'tijdlijn' en speel het geheel af.

Wanneer de tijdsbalk de pattern gepasseerd is blijft de kick steeds terug komen, terwijl er niets op de 'tijdlijn' staat..?

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, heb al van alles geprobeerd.

(helaas ken ik de juiste termen niet)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Loop points een keer af/aanvinken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Simon_S op zondag 20 november 2011 om 13:28:
Omdat ik na aanpassing dat toch beter vind klinken, of omdat ik weer nieuwe inspiratie heb

dat heb ik dus ook altijd, vooral het laatste
denk dat het steeds beter klinkt en op het laatste is het een zooitje en niet zo als ik het bedoelde.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ein Stijn op zondag 20 november 2011 om 21:16:
denk dat het steeds beter klinkt en op het laatste is het een zooitje en niet zo als ik het bedoelde

Dat heb ik vooral als ik m'n track heb afgemaakt, en op feedback dingen ga aanpassen, dan wordt het ook een zooi, dus tegenwoordig neem ik feedback mee in m'n volgende projecten, maar laat ik de track zelf zoals ie is :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Luchèl :bier: op zondag 20 november 2011 om 20:16:
Loop points een keer af/aanvinken.

Oke, voor de snare, hihat , drums enz kan je die af/aan vinken.

Wat door Drummax is gemaakt niet?.
Waarschuw beheerder
sommige vsti's hebben wel dat ze wat spastisch reageren als ze gevraagd worden om geen geluid meer te maken, happerde nagalms etc.
gewoon effe de aan/uit knop in je step sequencer automaten (rechtermuisknop op het lampje naast de volume knop en dan in de playlist op de plek waar de vst moet stoppen met geluid maken de waarde van 100% naar 0 zetten)

Waarschuw beheerder
Beter via automation van channelfader dan; in één keer uit is wel erg rigoureus.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hoe maak ik mijn beats nog fruitiger??? of fruiteriger
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2011 om 18:29:
in één keer uit is wel erg rigoureus.

zou bij drums niet uit moeten maken.

Artiest Hard-Tex
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 november 2011 om 19:56:
Hoe maak ik mijn beats nog fruitiger??? of fruiteriger

Arnold:lol:
Waarschuw beheerder
:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op maandag 21 november 2011 om 19:58:
zou bij drums niet uit moeten maken.

Decay, sustain, release misschien? ;)

Waarschuw beheerder
Vraagje,

Is het mogelijk om audioclips te mergen in fl ?

Aan elkaar lijmen dus..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Eeehh ja.

rechtermuisknop, edit, en dan kan je als het goed is knippen en plakken naar de editor van andere samples.
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2011 om 13:29:
Is het mogelijk om audioclips te mergen in fl ?

waarom ?!

Waarschuw beheerder
Wil ze aan elkaar hebben :lol:

Als 1 geheel dus.

Waarschuw beheerder
Editor dus, en anders audacity-knutsel-uurtje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2011 om 00:02:
Decay, sustain, release misschien?

Je drums lopen toch gewoon op de maat?

Waarschuw beheerder
Dus? Als je een lange release (bijvoorbeeld door een reverb) op je drums hebt zitten dan heb je weinig met die maat te maken.

Waarschuw beheerder
Als betekent dat er een mogelijkheid is; dus dan niet slap ouwehoeren over dat het sowieso niet uitmaakt.
Waarschuw beheerder
Jullie mening over volgend stukje muziek graag

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zou die dikke zoem meer sidechainen met de percussie voor de swing van je track, wellicht het volume ook iets verlagen.
Waarschuw beheerder
weet iemand of we voor kerst een actie m.b.t. de prijzen van de Fruityloops kunnen verwachten, wil namelijk een officiele versie kopen... ?

dit zou dan doekoe kunnen schelen!

Waarschuw beheerder
denk het niet, heb nog niet echt van kerst acties van imageline gehoord.

en zo duur is flstudio niet in vergelijking met andere producten
+ dat je lifetime updates krijgt.
Waarschuw beheerder
Uhm, vorig jaar had je wel degelijk een actie.. Xxl pack voor 100 euro...Wellicht
dit jaar weer

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 november 2011 om 16:42:
Zou die dikke zoem meer sidechainen met de percussie voor de swing van je track, wellicht het volume ook iets verlagen.

Dat en je hihats minder scherp maken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op woensdag 30 november 2011 om 16:12:
Uhm, vorig jaar had je wel degelijk een actie.. Xxl pack voor 100 euro...Wellicht
dit jaar weer

zou mooi zijn als de signature versie (meest volledige) lekker scherp geprijsd de deur uit gaar, zit toch aan die versie te denken omdat je dan alle opties erbij hebt. Mijn gekraakte versie is dat nu ook en anders moet ik inleveren qua mogelijkheden.
Waarschuw beheerder
is bij mij iig 3 keer gelukt met een melo and thats it

Uitspraak van verwijderd op zondag 20 november 2011 om 12:37:
Na lang puzzelen wel is een kick van me wat aardig in de richting komt. Maar hele tracks, nee.
Komt ook omdat ik zelf nog niet zo lang produceer ook.

herken dat, maar komt hier meer door tijdgebrek en doordat me vriendin ernstig ziek is en ik een soort van mantelzorger ben en daardoor dus nog minder tijd heb dan ik al voor FL had... :-(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 november 2011 om 14:53:
Als betekent dat er een mogelijkheid is; dus dan niet slap ouwehoeren over dat het sowieso niet uitmaakt.

Wat nou slap ouwehoeren jonge dwaas, als je een lange decay hebt of je hebt nagalm van een reverb dan is het toch voor de hand liggend dat je niet eerder je volume naar beneden klapt?!?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] Dupa op woensdag 30 november 2011 om 16:57:
herken dat, maar komt hier meer door tijdgebrek

zie je weinig meer online ja
Waarschuw beheerder
donateur
pfff ik snap t niet meer

na de laatste update (10.0.9) is het zo lang goed gegaan, en nou loopt die sinds paar dagen elke keer weer vast,, en dan met name als ik te vaak achter elkaar op de spatie druk (afspele stoppen afspele stoppen dus) zal het dan tog me geluidskaart zijn??!! of is er tog weer iets anders aan de hand:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ensorceler op woensdag 30 november 2011 om 19:15:
Wat nou slap ouwehoeren jonge dwaas, als je een lange decay hebt of je hebt nagalm van een reverb dan is het toch voor de hand liggend dat je niet eerder je volume naar beneden klapt?!?

Jij was toch van plan in één keer de complete output zijn nek om te draaien, ouwe lul? ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ruud.. op maandag 28 november 2011 om 16:00:

hey ruud, what did you use to make your sound?