Partyflock

Forumonderwerp · 644171

Waarschuw beheerder
NIJMEGEN - De 18-jarige Goran M., de neef van Maja Bradaric uit Nijmegen, is verantwoordelijk voor de moord op de 16-jarige scholiere. Goran zou de moord hebben gepleegd omdat Maja te 'westers' zou zijn en de moslimcultuur 'aan haar laars lapte' wat betreft het hebben van vriendjes. Dit schrijft De Telegraaf maandag op basis van 'goed ingevoerde bronnen rond het onderzoek'.

Maja zou volgens Goran de familiekring 'te schande' hebben gemaakt met haar gedrag. De andere hoofdverdachte, de 18-jarige moslim Ferdi O. van Turkse komaf, heeft volgens de krant bekend dat hij zijn vriend Goran een handje geholpen heeft.

Het lichaam van Maja werd bijna twee weken geleden brandend gevonden in het buitengebied van Bemmel. Aan de hand van een gebitsreconstructie bleek het om het Bosnische meisje te gaan.

Bron: nu.nl

Fijne cultuur.
Waarschuw beheerder
dubbel...

Er zijn hier al 3 topics over...

Waarschuw beheerder
lekker boeiend

het is ook gewoon te erg

en er kan niet genoeg over gesproken worden
Waarschuw beheerder
Van mij part staat het honderd keer dubbel op flok, er kan inderdaad niet genoeg over gesproken worden.

Hoe kunnen mensen zo van hun geloof en cultuur overtuigd zijn dat ze zelfs (of juist?) hun eigen familieleden vermoorden. Hoe bedoel je blind en gehersenspoeld?
Waarschuw beheerder
donateur
Vind het ook verschrikkelijk....

(opmerking verwijderd) tsss
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Meid wat een nuttige uitspraak :S

Waarschuw beheerder
dubbel mijn dikke reet kutje20..als je de inhoud van de 3 berichten even had gelezen, had je meteen gezien dat elk bericht nieuwe/andere feiten bevat. Oprotten met die zoutloze opmerkingen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Doe es ff normaal zeg...

Ik vind het verschrikkelijk, woon bij haar in de buurt en ben ook naar haar begravenis geweest dus let ff op je woorden aub...

Waarschuw beheerder
donateur
Het kan geen kwaad om dit onderwerp vaak te behandelen. Misschien leren we hier iets van.
Waarschuw beheerder
Dit is gewoon te erg voor woorden.
Dat je je nichtje moet vermoorden omdat ze zich te "Westers" gedraagd, hebben we dan helemaal geen respest meer voor elkaar!!
Waarschuw beheerder
Go Anus! (y)
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
Dus als mij iets niet bevalt moet ik ze gewoon verbranden :S
Jeesuz waar zitten hun hersens, als ze die hebben?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
misschien moest je het woord DUBBEL eens opzoeken in een woordenboek. Vervolgens kan je dan het hele PF forum gaan checken op ECHTE dubbele topics, en daar lekker dubbel in gaan zetten. Veel plezier.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja ik zeg wat ik zeg....

En wat betreft dat dubbele... Ga iets nuttigs doen i.p.v. te zeiken over dubbele topics!
Shit hee
Waarschuw beheerder
donateur
Je mag zeggen wat je wilt, als je je maar aan het beleid houdt kortzichtige muts.
Waarschuw beheerder
donateur
Go Aranka!

:)

Waarschuw beheerder
donateur
wrom ook al die topics hierover laat t gewoon s ff met rust
Waarschuw beheerder
wrom ook al die topics hierover laat t gewoon s ff met rust

Okay we laten het met rust... Dan kan volgende week een andere mongool zijn nichtje dood maken en vervolgens aansteken.

Laten we met zijn allen doen alsof er niets is gebeurd, of dat het de normaalste zaak van de wereld is...

tuurlijk verwijderd

Waarschuw beheerder
donateur
neej k zeg ook niet dat t een goede zaak is
maar wat denk je van familie en vrienden enzo van haar
tuulk is dit niet normaal en kunnen we dit niet goedkeuren
maar net als die jongen die is verzopen in de maas, dat gespuculeer bereik je niks mee en we weten het nu wel!!
gwoon uit respect voor nabestaanden ophouden
en wrom die link naar mn pagina :S:vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Dus het is weer de schuld van de buitenlanders? Hoe zit het dan met de vriendin van Maja? Die heeft haar naar buiten gelokt zodat Maja vermoord kon worden. Die vriendin is gewoon nederlands en naar mijn mening ook schuldig.

Trouwens Maja was een buitenlander en is vermoord worden door een buitenlander. En toch gaat Hardstylist zeuren. Ik dacht dat Hardstylist wel blij zou zijn als twee buitenlanders elkaar afmaken. Maar de opmerking van Hardstylist bewijst weer dat ze zelf niet weet wat ze zegt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik weet niet of hier op PF iemand zit die Moslim is, maar ik vraag me af waarom hij dit doet dan? Ik denk dat mijn ouders zich meer voor mij zouden schamen als ik mijn nichtje van kant maak dan wanneer zij een vriendje teveel erop na houdt.

Kan iemand mij dit uitleggen?
Waarschuw beheerder
donateur
Maja had niet te veel vriendjes. Ze waren alleen niet genoeg moslim volgens haar neef.

Waarschuw beheerder
lekker geloof hebben die mensen he

en je mag niet zeggen dat ze gestoord zijn!!!
nou ze zijn GESTOORD!!!

eigen familie vermoorden omdat ze niet precies doet wat ze willen :kots:

wie verzint het...
Waarschuw beheerder
te westers :S ze wonen toch hier en passen zich dus aan maja genoot gewoon van haar jeugd niks mis mee toch...een neef die bepaald wat wel en niet mag :S zieke shit dit !!! en idd chrizz@soest...zou ik ook wel eens willen weten....

Waarschuw beheerder
(y) we gaan lekker!!

Waarschuw beheerder
donateur
dubbel BAN!

Waarschuw beheerder
donateur
In mijn cultuur mag je iemand niet vermoorden en in de fik steken, omdat je vindt dat die persoon niet volgens het geloof leeft.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, maar jouw cultuur is ondergeschikt aan de multi-culturele samenleving ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Hij maakt zijn familie meer ten schande dan dat meisje !
Waarschuw beheerder
donateur
word steeds gekker .... bleh!!

Waarschuw beheerder
donateur
Wat een cultuur(y)Grote klasse dat geloof...Ontken het maar weer zoals altijd.
Wanneer word men hier eens wakker en zien ze in dat dit niet werkt zo:@
Maar gelukkig worden ze hard gestraft hier in Nederland en krijgen ze wel 5 jaar cel en een boete van 100 euro dat zal ze leren.
Waarschuw beheerder
*off topic*

To verwijderd:

Die link naar je profiel staat daar omdat ik bijna altijd BB opmaak gebruik voor het toevoegen van iemands gebruikersnaam. Als jij je gebruikersnaam in de toekomst veranderd dan veranderd deze ook in het forum. :p

*off topic*
Waarschuw beheerder
en dat soort mensen moeten doorgaan voor echte nederlanders en mogen vooral niet anders behandeld worden. fuck all!

Waarschuw beheerder
donateur
En dat zegt iemand uit Wassenaar :P
Waarschuw beheerder
en dat heeft op wat voor een manier te maken met me woonplaats?

Waarschuw beheerder
donateur
Hoeveel last heb jij er in het dagelijks leven van?
Over het algemeen zijn mensen uit dergelijke woonplaatsen nogal bevooroordeeld.

Waarschuw beheerder
nou ik denk er net zo over hoor...
Waarschuw beheerder
Over het algemeen zijn mensen uit dergelijke woonplaatsen nogal bevooroordeeld.

Daar heb je inderdaad gelijk in verwijderd. Vaak zijn mensen uit rijke steden en kleine dorpjes, waar over het algemeen veel minder buitenlanders wonen, de grootste klagers over buitenlanders. Denk maar aan al die lonsdale inteelt nazi's, :p. Maar of ze ze ooit echt gezien en gesproken hebben???
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Erger me toch wel dagelijk in den haag. en heb zelf genoeg last van dit soort figuren gehad. maar dat hoef ook niet hier gezegd te worden. En me uitspraak doelt toch echt op mensen die hun nichtje in de fik willen steken om de familie eer hoog te houden. Dus als jij van mening ben dat ik dan een inteelt nazi ben zou ik me ff laten nakijken.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik woon er midden in (voor de Hagenezen: Hoefkade/Kaapseplein­) en zie wel degelijk verschillen, 'ze' (de buitenlanders) zijn niet allemaal over één kam te scheren, maar de misdaadcijfers liegen er ook niet om.

En ik heb echt geen moeite met de meeste Zweden, Turken, Noren, Ieren, Italianen, Belgen, Spanjaarden, Portugezen, Zwitsers, Amerikanen, Engelsen (al kunnen die wel lam en vervelend worden), Schotten (nu helemaal niet meer, whehe), Chinezen (kunnen lekker koken) en ga zo maar door!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik woon in Bergen op Zoom, 1/3 is hier autochtoon, onze 24/7 benzinepomp heeft een shoarmabar.

En wat ik hier voornamelijk zie, is dat de marokkaanse bevolking zich beter integreert als de meeste mensen denken, alleen hebben ze het probleem dat ze qua opvoeding(denkwijze) 50 jaar achterlopen.

En marokkanen zijn niet crimineler dan Nederlanders, alleen marokkanen zitten vooral op het niveau geweldpleging/overva­l/verkrachting en nederlanders op een wat hoger, minder opvallend, niveau.

Maar in dit geval gaat het over oost-europeanen, nou ik moet eerlijk zeggen, zoveel ken ik dr niet en ik kan me niet voorstellen dat ze in Wassenaar wel veel oost-europeanen hebben wonen.
Waarschuw beheerder
To Toch wel leuk: Nergens heb ik jou een inteelt nazi genoemd. Ik geef alleen aan dat het mij ook opvalt dat de meeste klagers zelden een buitenlander tegen komen.

Waarschuw beheerder
donateur
Nare jongens die romeinen.
Waarschuw beheerder
ok dan party cock .
en ik ben er genoeg tegen gekomen om mijn mening te kunnen vormen. (dit wil niet zeggen dat ik generaliseer, maar dat ik er genoeg kan bedenken die voor mijn part op de bodem van de oceaan komen te legge)
Waarschuw beheerder
Doe maar het IJselmeer dan hebben we er een stukje land bij :D

Waarschuw beheerder
donateur
eh.. b-tje tussen amsterdam en de polder in dan a.u.b, kunnen we de A1-A6 situatie ontlasten.

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
als die neef vindt dat zijn nichtje te westers is wa doet die eikel hier dan nog :S
dat ie dan terug in het oosten gaat wonen als ie een hekel aan het westen heeft :@

Waarschuw beheerder
cultuur.....

waar is dan respect??

Waarschuw beheerder
donateur
Maar in dit geval gaat het over oost-europeanen, nou ik moet eerlijk zeggen, zoveel ken ik dr niet en ik kan me niet voorstellen dat ze in Wassenaar wel veel oost-europeanen hebben wonen.

Het gaat DUS NIET OVER OOSTEUROPEANEN -- Voormalig Joegoslavie is een balkanland dat nooit en never deel uitmaakte van het Oostblok. Eerst eens op de kaart kijken voor je onzin uitkraamt JA BEGREPEN???

Waarschuw beheerder
Met dat soort debielen wonen we in 1 land :(

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry hoor Zheddie, zal zo'n fout niet meer maken :S

Waarschuw beheerder
Dat je je bloedeigen familie kan vermoorden! En dan nog op zo'n afgrijselijke manier :(

Ik snap dat die neef zijn geloof wilt behouden, maar hij leeft in NL en zal zich dan ook een beetje moeten aanpassen aan de westerse normen, net als zijn nichtje deed... :S

Maar helaas snapt hij dat niet dan...

Waarschuw beheerder
donateur
Is goed -- ging misschien ook iets te hard, maar als Oostblokker heb ik dus de laatste dagen meer (en ergere) opmerkingen gezien en dan wordt het op een gegeven moment net ff te veel.
Om op je opmerking terug te komen -- Ik denk dat je er niet veel van ziet omdat de meeste Joegoslaven gewoon in het straatbeeld passen. Sommige Bosniers kunnen wat anders zijn (nou moet ik oppassen dat ik niet alle islam deskundigen wakker maak), maar die mensen hebben ook wel wat mee gemaakt daar en dan ga je snel gekke dingen doen en onrealistisch denken.
Wat die gast gedaan heeft kan dus echt niet en moet zwaar gestraft worden. Maar roep nou niet meteen weer "zie je wel dat geloof weer". Het is niet de religie zelf, maar hoe het geintrepeteerd wordt, en in dit geval volslagen en absurdistisch verkeerd.

Waarschuw beheerder
Sorry hoor ik vind het maar zwak dat er altijd word gekeken naar mensen hebben meegemaakt. het is erg dat ze dingen meegemaakt hebben ,maar het is Geen Excuus om maar mensen te gaan vermoorden.
Waarschuw beheerder
donateur
maar het is Geen Excuus om maar mensen te gaan vermoorden

Helaas in bepaalde culturen wel en dat zou er niet op veranderen. Dit soort dingen zullen zeker nog wel vaker gebeuren...

Waarschuw beheerder
donateur
geen excuus, wel een verklaring.

Waarschuw beheerder
Ja en ze komen er vast weer makkelijk van af met zo'n zielige verklaring :@

Waarschuw beheerder
donateur
Ik geloof niet dat het een veel met het ander te maken heeft.

Helaas in bepaalde culturen wel en dat zou er niet op veranderen. Dit soort dingen zullen zeker nog wel vaker gebeuren

ook zo'n lekkere. Ik kan me niet herinneren dat zulke dingen hier zo vaak gebeuren. Wel twee Duitsers die twee kinderen hebben vermoord, een gast die zijn ex-schoonfamilie heeft uitgemoord.

Fout is Fout, maar ga dan niet meteen weer stigmatiserend een vingertje wijzen en dat kunnen we zo goed.

verder heb ik hier dus geen zin meer in en ik kom alleen nog terug als er weer een nitwit is die onzin gaat lopen roepen over Oostbloklanden en de mensen die daar vandaan komen.

Maja ik hoop dat je een plekje in jouw hemel hebt gevonden en ik wens je familie veel kracht en sterkte toe in deze zware tijd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Aan zo'n verklaring kan je ook veel hebben, namelijk wat voor hulp iemand nodig heeft (TBS bijvoorbeeld).

Waarschuw beheerder
ja of een kogel
Waarschuw beheerder
donateur
Het is niet de religie zelf, maar hoe het geintrepeteerd wordt

mja.. als elke religie perfect zou worden uitgevoerd zouden er nergens problemen zijn..

enige waar de meesten het vandaag de dag voor gebruiken is om alle kromme dingen recht te lullen...

on topic:
kan het niet echt snappen waarom iemand zijn eigen familielid kan vermoorden omdat die zich aanpast aan zijn/haar nieuwe land...
denk dat niemand dit snapt...

bizar verhaal :/
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan me niet herinneren dat zulke dingen hier zo vaak gebeuren.

Als jij het niet weet hoeft het niet in te houden dat het niet zo is;):
'Mogelijk 20 doden per jaar door eerwraak'

Gepubliceerd op vrijdag 25 juli 2003

UTRECHT (ANP) - Moorden die worden gepleegd om de eer van de familie te zuiveren, eisen mogelijk jaarlijks twintig levens. Dat concludeert de stichting Transact uit tien gesprekken over eerwraak met sleutelfiguren uit onder meer de politie en opvangcentra voor vrouwen.

Transact is een landelijk expertisecentrum voor seksespecifieke zorg en seksueel geweld. De stichting deed het onderzoek om te inventariseren hoe groot het probleem is van 'geweld voor de eer' en wat ertegen kan worden ondernomen. Een woordvoerster van Transact benadrukte vrijdag dat het gaat om een voorzichtige schatting. ,,We kunnen dit getal niet hardmaken, omdat niemand bijhoudt welke gewelddaden te maken (kunnen) hebben met eerwraak.''

Sommige culturen, waaronder Turkse, Marokkaanse en Koerdische, bedienen zich van eerwraak om de eer van de familie te zuiveren. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren nadat is uitgekomen dat een jongen en een meisje tegen de wil van hun families een relatie hebben. Eer-gerelateerd geweld moet het liefst plaatsvinden in het volle zicht, zodat iedereen weet dat de eer is hersteld.

Bekendste geval van eerwraak in Nederland is de schietpartij op een school in Veghel, in december 1999. Een Turkse jongen schoot zijn pistool leeg met de bedoeling het vriendje van zijn zus te doden. De zus en het vriendje waren stiekem op vakantie gegaan naar Turkije. Het gerechtshof in Den Bosch veroordeelde in 2001 niet alleen de schutter, maar ook zijn vader, omdat die hem tot schieten aanzette.
http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=391894/sc=94921a
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
geen excuus, wel een verklaring.

Oh en dan is het goed??Omdat ze misschien een zware en/of moeilijke jeugd hebben gehad??Dan krijg je het recht om iemand te vermoorden??Rot toch op het is gewoon een gore moordernaar die zich niet wild aanpassen.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
Waarschuw beheerder
donateur
vreselijk...
echt te ziek voor woorden

Waarschuw beheerder
donateur
:kots: ziek hoor... geen andere woorden...
Waarschuw beheerder
donateur
Van je familie moet je het maar hebben :S

Waarschuw beheerder
donateur
Gezellige famillie&vrienden heb je dan zeg..

:S

Waarschuw beheerder
donateur
Nee oké, maar dit is toch wel heel extreem..

Waarschuw beheerder
ja die lui sporen niet

alleen als je dat zegt ban je weer een racist :s

als je zoiets doet ben je toch gestoord of niet??!!

Waarschuw beheerder
Die lui sporen echt niet!
Hoe kun je nou je zomaar iemand vermoorden!!
En al helemaal je eigen familie!!!
Waarschuw beheerder
ja tis ckr extreem!
maar de meeste moorden worden gepleegd door bekenden van het slachtoffer zelf..

Waarschuw beheerder
donateur
Meeste moorden, die door bekenden worden gepleegd, houden verband met financiële of relationele kwesties. En niet om religieuze zaken. Maar schijnbaar mag je niet "integreren" in het land waar je komt te wonen.
Waarschuw beheerder
donateur
neef?? nee toch dat was haar neef niet maar een hele goeie vriend ,waarvan ze wel eens zei dat het haar neef was voor de gein......[atthans dat is wat ik er over gehoord heb]Des al niet te min is het verschrikkelijk wat er gebeurd is....
Waarschuw beheerder
donateur
Schrik, ik dacht dat in ieder geloof christendom, Islam, Boedhisme Hindoeisme de liefde voor de medemens het belangrijkste was....

Behandel een ander zoals jij behandeld zou willen worden...

Ik heb deze uitspraak ook van moslims gehoord, dus waarom doe je dan zoiets????

Waarschuw beheerder
Ik weet niet of iemand kan oordelen of het feit of iemand anders spoort of niet. Wat jij normaal vind vinden anderen misschien heel normaal. Voor alle duidelijkheid ik keur dit niet goed.

Velen gebruiken drugs, drinken alcohol, hebben op zeeeer jonge leeftijd sex, hebben met meerdere personen tegelijk sex, enz...

Dit wordt door anderen ook al ziek beschouwd terwijl ik van mening ben dat je geen recht hebt om over iemand te oordelen. Zij niet over jou, maar jij ook niet over hun!!!

Even voor de duidelijkheid: ik keur dit absoluut niet goed! In de Islam is iemand vermoorden om welke reden dan ook nooit goed te praten.
Want wie ben jij uiteindelijk om iets wat door God, Allah is ontstaan te doden omdat jij denkt dat jij het goed doet...

Deze persoon heeft iets gedaan waar hijzelf verantwoordelijk voor is en wat losstaat van zijn religie.

Jij bent verantwoordelijk voor jouw daden en ik voor die van mij.

Waarschuw beheerder
donateur
@ nien.. een aftersex forumpic????

Waarschuw beheerder
twas d'r neef

Waarschuw beheerder
donateur
twas is echt een hufter

Waarschuw beheerder
echt n klootzak
Waarschuw beheerder
donateur
hhm toch haar neef!

Waarschuw beheerder
donateur
Velen gebruiken drugs, drinken alcohol, hebben op zeeeer jonge leeftijd sex, hebben met meerdere personen tegelijk sex, enz...

Ja en de nederlandse bevolking zeker niet ofzo?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja maar wij hebbe geen geloof die het verbied
en hun wel en ze zijn tog allemaal zo trouw aan hun geloof ahum
ja alleen als het hun uitkomp
zo zie je maar weer
fdat het geloof alleen maar voor probleme zorgt
dus conclussie afschaffe
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Wij hebben ook een geloof die dat verbied en dr zijn ook zat zwartekousen die stiekem seks hebben ofzo.

En Bush roept ook dat God hem bijstaat in de oorlog tegen Irak.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja dat is zo maar wie is er nu nog streng gelovig onder de hollandsjeugd
ik ken er geen een

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ken ze toevallig wel :P (En die hebben dus wel seks alleen dat mag niemand weten, hehe)

Waarschuw beheerder
ik zou ouders inlichten.

Waarschuw beheerder
Oke, dus omdat zij ''te westers'' was en de ''moslimcultuur'' aan haar laars lapte moest ze maar dood. Als die neef zo begaan is met de ''moslimcultuur'' waarom vermoord hij haar dan? Zo maakt hij toch echt en zijn familie en zijn cultuur ten schande. Of is het soms normaal in de ''moslimcultuur'' om verwesterse meisjes te vermoorden en te verbranden, lijkt me niet.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja en nog steeds gaan westerse meisjes met zulke halve zolen om :P

Waarschuw beheerder
hij heeft eer van de familie gelukkig weten te redden :vaag:

Waarschuw beheerder
Ja dat klopt, maar ten eerste daar kiezen ze zelf voor en ten tweede niet alle moslims zijn hetzelfde.

Waarschuw beheerder
dit soort dingen zijn niet te voorzien naar mijn mening. Ik vind het een ergere gedachte dat deze neef over een aantal jaar gewoon weer rondloopt in de nederlandse samenleving. Levenslang zal hij toch wel niet krijgen.

Waarschuw beheerder
anita

ja dat is normaal in dat geloof dat je zo'n meisje dan vermoord! :s

Waarschuw beheerder
Tuurlijk krijgt hij geen levenslang, daar is ons rechtsysteem toch veel te soft voor, waarom denk je dat ons land ook zo achteruit gaat, alleen omdat het ''makkelijk'' om dit soort dingen te doen. De straf die ze hiervoor krijgen zien zij niet eens als straf.

Waarschuw beheerder
donateur
Kan ook zijn dat het Nederland helemaal niet achteruit gaat, maar dat dit soort berichten gewoon vaker in het nieuws komen.

Waarschuw beheerder
Zou je denken? Vergelijk ons rechtsysteem eens met dat van andere landen.

Waarschuw beheerder
donateur
Met Belgie, waar Dutroux nog steeds niet veroordeeld zit.

Bedoel je dat?

Waarschuw beheerder
das een extreem voorbeeld. Overigens denk ik dat nederland zeker wel achteruit gaat. Er is simpelweg gewoon meer agressie, en niet te vergeten vervaging van normen & waarden.

Van mij mogen de straffen veel zwaarder worden. Ik vind het niet normaal wanneer je iemand om zeep helpt, je goede kans hebt na een jaartje of 7-8 gewoon weer vrij rond te lopen.

Waarschuw beheerder
Nou pak je er ook wel weer eentje uit ja, maar kijk eens naar die niet zo Westerse landen of naar Amerika. In Amerika wordt je verdacht en direct vast gezet totdat je onschuld bewezen is, in zo een rechtsysteem ben je dus ook niet echt gezegend, zeker niet als je onschuldig bent. En wij hebben gewoon veel te lage straffen voor bepaalde misdrijven.

Waarschuw beheerder
donateur
Ten eerste - Die gozer kan (en zou moeten) TBS krijgen en dan kun je nog een hele tijd opgesloten blijven zitten na de celstraf.
Ten tweede - Veel moorden komen tegenwoordig niet veel verder dan ergens in de kantlijn op pagina 6.
Deze was door die verbranding erg extreem en het was natuurlijk voor velen weer koren op de molen om maar weer aan te kunnen tonen hoe slecht die Islam maar weer is.
Ten derde - Ons rechtsysteem is zo rot nog niet of zou jij graag ten onrechte maanden in een cel zitten zonder dat er officieel is aangeklaagd en je maar moet afwachten wanneer je voor moet komen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Niemand wil onterecht een paar maanden in een cel zitten, maar is het dan wel een fijn gevoel dat er moordenaars binnen een korte tijd vrijkomen en weer rustig op straat rondlopen en als het hun uitkomt weer precies dezelfde fout maken en hoeveel mensen lopen er wel niet vrij rond die weet ik wat wat voor erge misdrijven hebben gepleegd, en nog nooit zijn opgepakt omdat er zoveel zaken onopgelost blijven, dat is ook niet bepaald een lekker gevoel.

Waarschuw beheerder
donateur
of naar Amerika. In Amerika wordt je verdacht en direct vast gezet totdat je onschuld bewezen is

Bij misdrijven moet schuld bewezen worden, je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen, ook in de VS.

En mensen die in TBS zitten komen dr niet makkelijk uit, want TBS is voor onbepaalde tijd.

En het zal zeker allemaal slechter gaan in NL, maar dat is een proces wat al jaren loopt.

Waarschuw beheerder
donateur
hoeveel mensen lopen er wel niet vrij rond die weet ik wat wat voor erge misdrijven hebben gepleegd, en nog nooit zijn opgepakt omdat er zoveel zaken onopgelost blijven, dat is ook niet bepaald een lekker gevoel.

Ja maar dat heeft met het rechtsysteem (hoe lang iemand moet zitten) weinig te maken. Dat is een probleem van de politie en de beperkingen en regeltje waarmee die te maken krijgen. Het pakken van boeven is tegenwoordig best wel lastig (en dat zou zeker anders moeten, maar dan komen we op een heel andere discussie en dat is privacy (misschien een ideetje voor iemand om daar een topic over te starten?))

Waarschuw beheerder
''Bij misdrijven moet schuld bewezen worden, je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen, ook in de VS.''

Viptweak, wat je hier zegt is dus niet waar.
Bij ons geld dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is, maar in Amerika geld Guilty until proven innocent, dus schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik dacht dat het in Amerika zo was:

INNOCENT UNTIL PROVEN BROKE

Waarschuw beheerder
donateur
Nee,

Bij een overtreding moet je je onschuld bewijzen
Bij een misdrijf moet jouw schuld worden bewezen

Verschil met de VS is dat je ook veroordeeld kan worden als er geen bewijzen zijn, maar het erg aannemelijk was dat jij het wel hebt gedaan.
Maar dat komt door het jury-systeem.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het gaat nu niet meer echt over Maja. De onopgeloste zaken in Nederland kun je idd deels toeschrijven aan het privacybeleid denk ik, maar dat is een heel andere discussie. en hoe het in Amerika is dat weet ik niet.
Wat de moslimcultuur betreft: ik denk dat er met het geloof (islam) opzich niks mis is. het wordt heel vaak verkeerd geïntepreteerd. de koran wordt dikwijls verkeerd uitgelegd en dat kun je als reden geven voor het handelen van sommige mollims. maar dan vind ik wel dat je dat absoluut niet als een excuus kan gebruiken.

Waarschuw beheerder
donateur
We zijn inderdaad te soft, in amerika is het trhee strikes and your out.
Betekend dus als je daar voor de derde keer een crimineel feit pleegt en je komt vast te zitten zit je lang vast...En niet zoals hier 22 maanden met tbs.

Waarschuw beheerder
donateur
Ga je toch lekker in de USA wonen mauzz, zit je ook wat verder van die moslims af en word je verdedigd door bush -- kan niet meer stuk.
In Iran wordt je gestenigd of hakken ze je kop eraf -- is ook niet bepaald kinderachtig, maar wel een beetje te moslim he mauzz

Waarschuw beheerder
donateur
...En niet zoals hier 22 maanden met tbs.

Jaaa, want TBS is leuk om in te zitten !!

Waarschuw beheerder
Wat de moslimcultuur betreft: ik denk dat er met het geloof (islam) opzich niks mis is. het wordt heel vaak verkeerd geïntepreteerd.

Een geloof is hoe het geinterpeteerd wordt, die moslims die het anders interpteren dan jij vinden weer dat jij het verkeerd interpeteerd, dus vindt ik de islam gewoon een gevaarlijk k*tgeloof, het zou verboden moeten worden als er zulke bizarre dingen uit voort komen, rijden onder invloed is toch ook een misdrijf omdat sommigen mensen dat niet kunnen zonder anderen te hinderen/in gevaar te brengen( het feit dat er zulke dingen gebeuren, 80% van de marrokaanse vrouwen mishandeld worden, dat moslims het westen als vijand zien, criminaliteit die ontstaat door islamitische opvoeding in westers land, enz. lijkt me toch een nog groter maatschappelijk probleem dan verkeersongevallen door alcohol) ps. dit was maar een voorbeeld.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik geloof (ben mischien wel medeschuldig) dat we compleet off-topic raken -- toch nog ff
Berkenwoude -- elke religie wordt door vele mensen anders uitgelegd (en vaak niet in de meest gunstige zin). Streng gereformeerden (kijk maar naar N-Ierland) lezen de bijbel ook anders dan katholieken en hervormden. Daarmee is christendom toch ook geen k*tgeloof.
Ik blijf erbij dat geloof opium voor het volk is en dat we dat van ze lang zal ze leven niet kunnen veranderen, laat staan verbieden.

---waar het hier om gaat is dat een onschuldig jong meisje vermoord is en wat voor grond de dader gehad mag hebben dit dus echt niet kan---
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dit is te gek voor woorden... Heel triest dat zulke dingen gebeuren en van mij mogen ze al die lui afschieten met hun moordneigingen...
Waarschuw beheerder
dit gaat zeker wel te ver...je wordt dus tegenwoordig al gestraft als je een te erge westerse cultuur begint te krijgen in een westerse cultuur :@
:bah: dat ze zich zelf maar van kant maken als ze er zo'n erge hekel aanhebben als iemand zich aanpast in nederland zoals het hoort!!!

Waarschuw beheerder
donateur
inderdaad hier is het leuk om te zitten.Lekker een kamertje voor je alleen,centjes van de staat..Lekker toch?
Als je een crimineel feit pleegt ben je strafbaar en moet je later niet gaan huilen omdat je de cel in moet.
En Zheddie tuurlijk elk geloof kent zijn extremisten maar bij het moslim geloof zijn het er gewoon erg veel,kijk maar op de site van de Ael maroc.nl enz...
Maar ontken het maar weer,ik wacht weer op zo'n mooi antwoord van je:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil best die discussie met je aan mauzz, maar niet onder dit topic (zie wat ik ff terug heb geschreven).
Waarschuw beheerder
Ten eerste was hij niet haar neef maar noemde ze hem alleen zo.
Ten tweede was het motief dat ze over hem had geluld en dus niet te westers was geworden

Waarschuw beheerder
Speedgriet dank voor de uitleg. Hopelijk merken mensen nu dat zij misschien iets beter kunnen wachten met bepaalde uitspraken en niet altijd alles letterlijk moeten nemen wat op het nieuws komt...
Waarschuw beheerder
2 esco: Ben het helemaal met je eens, alleen snap ik de reacties wel, mensen krijgen immers niet meer info dan er op het nieuws komt.

Aan de ene kant is het heel goed dat er gediscuseerd word over dit soort onderwerpen, alleen zijn de meeste uitspraken gebaseerd op fantasie of incomplete informatie, dat is dan weer erg jammer...

Waarschuw beheerder
triest
Waarschuw beheerder
Maja werd met
stuk touw gewurgd
Door HENK VAN GELDER en MARTIJN VAN BEEK

NIJMEGEN - Maja Bradaric is met een stuk touw gewurgd. De Nijmeegse scholiere is tijdens een autorit van het leven beroofd. De achttienjarige hoofdverdachte Goran M. uit Beuningen heeft tegenover de recherche verklaard dat hij dat heeft gedaan, omdat hij woedend op haar was. Volgens de verdachte verspreidde ze roddels over hem.

Dat melden justitiële bronnen dichtbij het onderzoek aan De Gelderlander. Het plan om Maja te doden en haar te verbranden was van te voren bedacht. De jerrycan met benzine lag al in de auto. Zittend op de achterbank heeft Goran M. maandagavond 17 november een touw gebruikt om Maja, die rechts voorin zat, te laten stikken. Medeverdachte Ferdi O. (18.) uit Nijmegen bestuurde de auto. De zestienjarige Goran P. uit Nijmegen zat achter hem, naast zijn naamgenoot. Het levenloze lichaam van Maja werd naar de uiterwaarden in Bemmel gereden en met benzine overgoten. Voorbijgangers vonden het stoffelijk overschot daar kort na middernacht. Hoofdverdachte Goran M. en Maja waren van jongs af aan bevriend. Zo hecht dat Maja hem als haar ‘neef’ betitelde. De Beuningenaar had een enorme invloed op zijn vriendengroep. Nina, het vijftienjarige Nijmeegse meisje dat een week na de moord werd opgepakt, zorgde ervoor dat Maja naar de Nijmeegse wijk Hatert kwam, waar de zestienjarige Goran P. woont. Nina, dik bevriend met Maja en dolverliefd op Goran M., deelde Maja mee dat Ferdi daar was en eerder geleend geld terug wilde hebben. Ferdi had van Maja nog twintig euro te goed. Maja vertrok om tien over zeven bij Nina, nadat ze eerst thuis op internet had zitten chatten. Om half acht zag een kennis Maja bij de jongens in de auto zitten. Maja zwaaide vrolijk, terwijl Ferdi bij het wegrijden toeterde. Nina wordt vandaag opnieuw voorgeleid voor de rechter-commissaris. Die moet beslissen of ze langer blijft vastzitten. De raadkamer beslist vandaag of de vier verdachten ‘in beperking blijven’. Dit betekent dat zij alleen contact met hun advocaat mogen hebben. Justitie weigert elk commentaar.

bron: de gelderlander
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Goran M. uit Beuningen heeft tegenover de recherche verklaard dat hij dat heeft gedaan, omdat hij woedend op haar was. Volgens de verdachte verspreidde ze roddels over hem.

shit he, omdat ze roddels over hem verspreidde egt ziek joh, ik ken die jongen, of ja kennen, hij heeft bij mij op school gezeten, en hij heeft ook bij mij gewerkt, maarhet leek altijd een hele rustige jongen, helemaal niet iemand van wie je zoiets zou verwachten, maar ik heb ook van meerdere mensen gehoort dat ie egt gek was, en ook een gun in huis had enzo....
egt ziek hoor dat iemand zoiets kan doen, en dan nog wel bij zoon goede vriendin, en die hartsvriendin van haar kan ik ook eg nie begrijpen hoor, maar dat kan niemand natuurlijk...
egt zulke mensen moeten ze gewoon voor de rest van hun leven opsluiten....

Waarschuw beheerder
Lady Di alleen het is wel zo dat deze mensen een totaal ander leven hebben gehad als wij. Zij hebben echt oorlog meegemaakt en hebben vele familieleden (soms voor hun ogen) vermoord zien worden.

Ik denk dus wel dat zij omdat zij in totaal andere omstandigheden zijn opgegroeid zij andere dingen doen of zouden doen als anderen zoals wij die dat niet hebben meegemaakt.
Misschien kunnen deze mensen een soort begeleiding krijgen wanneer ze in Nederland komen. Iemand om daarover te paten enzo, als dat al niet bestaat...

Nogmaals: ik vind dat er geen enkel reden kan zijn om iemand te vermoorden...

Let niet op mijn spelling, weinig geslapen :)
Waarschuw beheerder
Tja, het kan wel zijn dat ze een oorlog mee hebben gemaakt en ik vind inderdaad dat ze begeleiding nodig hebben, maar dan wel achter gesloten deuren in de vorm van bijvoorbeeld TBS.

Een oorlog laat een hoop narigheid achter, maar een hoop joden hebben ook hun familieleden voor hun ogen vermoord zien worden, maar na de oorlog zijn zij ook niet aan het moorden geslagen...

Waarschuw beheerder
Ik zie soms eg even de nut er niej van in.. dat mensen zulke onzinnige dingen kunnen doen. :-s Te errug voor woorden gewoon!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Een oorlog laat een hoop narigheid achter, maar een hoop joden hebben ook hun familieleden voor hun ogen vermoord zien worden, maar na de oorlog zijn zij ook niet aan het moorden geslagen...

Je maakt een grapje zeker?
Waarschuw beheerder
jaja, het is ook echt een onderwerp waar je grapjes over maakt... duh!!!
Waarschuw beheerder
Ten eerste - Die gozer kan (en zou moeten) TBS krijgen en dan kun je nog een hele tijd opgesloten blijven zitten na de celstraf.

Niet dus. Tbs kun je alleen krijgen als je als gevolg van je psychische gesteldheid niet helemaal, of verminderd verantwoordelijk bent te houden voor een gepleegd delict. Over het algemeen worden dit soort moorden goed uitgedacht door voor de wet geestelijk gezonde mensen. Hij krijgt dus zeer waarschijnlijk geen TBS. Hopelijk een lange gevangenisstraf!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ze geven ook wel es TBS als ze iemand niet meer in de maatschappij willen loslaten....
Waarschuw beheerder
klopt Viptweak...

bovendien, deze jongen heeft als je het mij vraagt zeker psychische hulp nodig. Dus op zich zou TBS wel op z'n plaats zijn denk ik.
Artiest {SHOWLIST artist 15618, 45950}
Waarschuw beheerder
en daarom heb ik nou zo'n...(pieeep)
Waarschuw beheerder
Alleen als iemand op grond van een psychiatrische stoornis delictgevaarlijk blijft kann iemand in een zogenaamde long-stay afdeling terecht komen en dat is een soort TBS-instelling. Maar zelfs als jij een veelpleger bent waar eigenlijk niks mee aan de hand is, is het wettelijk niet mogelijk om iemand TBS te geven. En het doel van TBS is niet iemand uit de maatschappij houden, maar recidivegevaar verkleinen door middel van behandeling

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, maar als jij een paar maanden in TBS zit, draai je vanzelf wel door lijkt me.
Je kan altijd wel een reden verzinnen om iemand op te sluiten.

Waarschuw beheerder
donateur
en daarom heb ik nou zo'n...(pieeep)

Nog steeds van het weekend?
Waarschuw beheerder
Artikel 37a Wetboek van strafrecht stelt:
-er moet tijdens het begaan van het feit sprake zijn geweest van een gebrekkige ontwikkeling of ziekelijk stoornis van de geestvermogens van de betrokkene. Dus erna doordraaien telt niet. En het is niet zo makkelijk om iemand TBS in de schoenen te schuiven

Waarschuw beheerder
donateur
Zou toch zeggen dat er een schroefje in zn kop los is, maar waarschijnlijk heb jij gelijk en loopt die stoere bink over 2 jaar weer over straat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nou waarschijnlijk niet alleen bij hem, maar bij zijn hele familie. Vaak wordt bij dit soort moorden, die worden gepleegd met als doel de familie-eer te beschermen diegene uitgekozen die het minst te verliezen heeft. Blijkbaar was hij dit. Gelukkig worden dit soort moorden vaak zwaarder bestraft, dus met een beetje mazzel zien we dat monstertje voorlopig niet meer rondlopen!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik help je het meehopen ;)

Waarschuw beheerder
Ik vind dat ze de daders in een natte betonnen fundering moeten smijten met hun handen vastgebonden achter hun rug, echt ziekelijk dat je zoiets kunt doen.

Waarschuw beheerder
donateur
ach het is weer het zoveelste voorbeeld van onze fijne multi samenleving hoe kwaad iedereen zich nu ook maakt volgende week gebeurt het gewoon weer.
Dit soort cultuur kan je toch niet stoppen met strengere wetgeving.
Waarschuw beheerder
of het nou een turk, jap, nederlander was maakt me geen flikker uit..maar die kerel motten ze afmaken...vuile k*nker lijer...wat een hondelul...om dit soort gasten wordt ik egt gek...ophangen die kerel...een oschuldig meissie afmaken voor lucht!...
om een familie shit...pffff...
hoop dat ze m goed straffen!
Waarschuw beheerder
hoop dat ze m goed straffen!

jah dat hoop ik ook, maarja, de straffen in dit land zijn niet egt streng...
ze moeten hem gewoon in zen eigen land laten berechten!
Waarschuw beheerder
die lui zijn gewoon niet goed wijs...

die moeten ergens op de dam vast binden en bekolegen met alles wat je ziet..

Artiest Jance
Waarschuw beheerder
Ben blij dat hij 18 is!
Krijgt hij tenminste een volwassen straf! Maar zal wel weer tussen de 6 en de 8 jaar uikomen waarvan 2 voorwaardelijk.

:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tsjah...gewoon terug trappen naar ze eigen kut land...of m idd vastbinden en met stenen en ander zooi bekogelen...en ik denk dat als die klootzak vrij komt...dat hj tog wordt afgemaakt!
:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@­:@

Waarschuw beheerder
Hardstyle: dat je boos kan worden OK, maar wat slaat "terug trappen naar ze eigen land"nou weer op???

Me do not get, you explain... :)
Waarschuw beheerder
nou, in zen eigen land word ie tenminste wel flink gestraft voor wat ie gedaan heeft...

Waarschuw beheerder
donateur
Dan zegt men dat men respect moet hebben voor de cultuur van de verschillende vormen van de samenleving die een land maakt!!

Maar dit is alweer de zoveelste eermoord het afgelopen jaar die in Nederland is gepleegd!! Ook al wonen een aantal van deze gezinnen een aantal generaties binnen onze grenzen, ze zullen zich toch blijkbaar nooit helemaal aanpassen!! Als sommige personen toch proberen deze barriere te doorbreken worden ze omgebracht!!

Waarschuw beheerder
donateur
nou, in zen eigen land word ie tenminste wel flink gestraft voor wat ie gedaan heeft...

Zen eigen land ligt nog zo in puin dat daar helemaal geen gooed rechtsysteem werkt...heeftie een goeie kans dattie niet eens vervolgd wordt
Waarschuw beheerder
nou ik ben het helemaal met hardstyle eens...

heb niks tegen dat volk maar zlk soort volk moeten ze echt trg schopppen op fokken die lui!!

Waarschuw beheerder
En wat doen we met landgenoten die hun eigen gezin neerknallen?

Waarschuw beheerder
donateur
Die schoppen we ook gewoon naar Bosnie

Waarschuw beheerder
En als ze weer terug worden geschopt :p

Waarschuw beheerder
donateur
word het ping-pongen en sturen we hem naar China (want dat kunnen ze daar zo goed).