2 Nielzepiels:
Jij vind een stadion tot de nok gevuld niet commerciëel?! Underground is het zeker niet, kan ik je verklappen..
Enkele feiten waaruit blijkt dat hardstyle genoeg potentie heeft om door commercialiteit over de kop te gaan: Het trekt relatief een jong publiek.. de muziek zelf is simpel te produceren, niet vernieuwend en daardoor ook erg toegankelijk voor anderen (om op te dansen bijvoorbeeld).. hardstyle borduurt verder op gabber, hetgeen nu echt duidelijk begint te worden doordat er te pas en te onpas van hardcore-platen wordt geript.. er zelfs in het buurthuis van Loppersum of weet ik veel waar hardstyle-feestjes als paddestoelen uit de grond schieten.. het dansje te simpel voor woorden is, dat zelfs mijn kat zou kunnen leren.. de muziek incl de stroming zichzelf steeds meer en meer in een hokje zet.. etc. etc. etc.
Ik vind het gewoon jammer dat iemand als The Prophet, zo gemakkelijk wil scoren bij het publiek, door ze bagger voor te zetten voorzien van hardcore-samples. Mensen horen die muziek helaas niet (de bass gaat toch wel) maar komen wel bijna klaar op dat ene gabber-vocaaltje. Terwijl het hele nummer wat erachter hangt dertien in een dozijn-materiaal is!
Echt vernieuwend is het niet. Het is gewoon voortborduren op successen van vroeger, met samples van vroeger, in een muziekstijl die akelig veel lijkt op die van vroeger..
Daarom heb ik serieus het idee dat er op zeer korte termijn produkties zullen worden uitgebracht, puur en alleen om in de top-40 terecht te komen.. en het ergste is, het zal scoren en anderen zullen volgen.
Volgende stap? 3x raden!