Partyflock

Forumonderwerp · 642132
Waarschuw beheerder
Nieuwe versie, nieuw topic :P

Vind het persoonlijk een hele vooruitgang tegen de vorige versie. Deze is tenminste wel af terwijl er bij de vorige teveel kleine irritante foutjes zitten. Toch zitten er bij de teams nog wat kleine foutjes bij. Schreuder speelt nog steeds bij NAC en bijv Doomernik speelt nog bij Roda terwijl ie al een paar jaar geleden gestopt is.

Maarja dat mag de pret niet drukken, weg met je vrije tijd want de nieuwe CM is uit :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmmmz, misschien is dat het... Bij mij wilde hij elke keer de game niet aanmaken. Kreeg echter wel de mogelijkheid tot het verzenden van een fout rapport (standaard Windows XP crap)..
Soon ff weer een conference erin klappen, vind ik toch wel veel sfeer hebben.

Dat AZ is ook makkelijk te managen..
Leuke aankopen : Azubike Oliseh en Michal Gottwald
Waarschuw beheerder
K krijg hetzelfde fout-rapport met Spaanse League. K ga denk ik met het 'vernieuwde' Vitesse bginne, lijkt me wel uidaging om de schulden daar weg te wassen :)
Waarschuw beheerder
Doe dat dan zonder al teveel friendlies te organiseren wil je... Gewoon geen aankopen-verkopen, maar gewoon goed trainen/presteren.
Waarschuw beheerder
Is Goed, leuke uidaging, zonder aankopen spele, alleen heb je weinig geld beschikbaar denk ik... :P
Waarschuw beheerder
Als je met Vitesse uitverkoop houdt, dan kun je van dat geld weer spelers terugkopen.

Ik heb net weer een Conferencje opgestart.
Canvey Island it´ll be....
Waarschuw beheerder
jullie hebben het hier over een update, linkie graag.
Waarschuw beheerder
Staat op het Champman forum.
Weet de nieuwe loc. niet 1,2,3 uit mijn hoofd, zit namelijk op mijn werk..
Waarschuw beheerder
kan het niet vinden op dat forum, iemand anders ?

Waarschuw beheerder
http://champman.thedugout.net/pafiledb/pafiledb.php?action=file&id=8

dit is naar mijn weten de laatste update.. (Ibrahimovic is bijvoorbeeld al naar Juventus..)
veel plezier
Waarschuw beheerder
Alleen is zoals reedds hierboven ook al genoemd de Spaanse competitie niet speelbaar..

Waarschuw beheerder
achja, gelukkig blijven er dan nog genoeg leuke competities over.. :)
ik ben nog steeds bezig met NEC, maar school neemt ook erg veel tijd in dus ben nog in mijn 1e seizoen bezig, sta wel al in de finale van de Amstel Cup en vecht met Ajax voor de 2e plaats in de competitie :)
UEFA Cup lag ik wel al meteen de tweede ronde uit door Glasgow Rangers.. :(
Waarschuw beheerder
Gast, je zuigt !!!
Met Ajax dien je fluitend kampioen te worden !! Financiële middelen te over..

Ik zou aanvankelijk gisteravond met Canvey Island verder gaan, maar helaas plicht riep... Lijncontrole :-s...

Maar, na het opstellen van een trainingschema, voor het gehele eerste team.. Ik heb 2 trainers, waarvan 1 het keepersgedeelte op zich neemt, en de ander de veldspelers... Verder kan ik vermelden dat ik een transferbudget heb van € 12k.
En dat er ongeveer € 30k op de clubrekening staat.
Het doel is om degradatie uit de conference te ontlopen, en ik krijg een 150-1 van onze grote bookiesvriendjes dat ik de Conference win (heerlijk positief :-p).

Besloten om in de voorbereiding 1 vriendschappelijke partij te spelen, deze is 2-0 gewonnen tegen een derde divisieclub (heerlijke start).

Hierna kwam de eerste competitiewedstrijd. Ik zou subtopper van de Conference van het seizoen ervoor op bezoek krijgen. Dit zou dus een lastige pot worden, daar de verdediging van Barnet erom bekend staat zeer sterk te zijn. Tijdens de wedstrijd had Canvey al vrij snel de eerste kansen, echter werden deze niet verzilverd. De wedstrijd zelf was verder vrij eentoning, een sterk spelend Canvey Island, wat iedere keer weer stuitte op de verdediging van Barnet, of haar keeper. Na 90 minuten stond het nog steeds 0-0.

Waarschuw beheerder
Thijs ~MOC CREW~ 28 september 2004 15:47

ik ben nog steeds bezig met NEC ... en vecht met Ajax voor de 2e plaats in de competitie

Taqno-Freak 29 september 2004 08:28
Gast, je zuigt !!!
Met Ajax dien je fluitend kampioen te worden !! Financiële middelen te over..

Gast, haal die koptelefoon eens voor je ogen weg, misschien dat lezen je dan wat beter afgaat !!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
What 's ur point ?? Ik refereer aan de nog geen zekere 2e plaats van Ajax... Dat betekent dat hij vecht voor zijn puntjes. Met een selectie als Ajax en bijbehorende financiële middelen dien je gewoon kampioen te worden... Tenminste, that's my opinion.

Wat heeft een koptelefoon daar mee te maken ??

Waarschuw beheerder
Dat je fluitend kampioen zou moeten worden met Ajax ben ik met je eens, maar hij speelt toch echt met NEC...
Waarschuw beheerder
En MET Ajax, als je goed leest... Talking about reading...

Citeren : sta wel al in de finale van de Amstel Cup en vecht met Ajax voor de 2e plaats in de competitie.
(weet niet hoe die quote-functie werkt).

Offtopic
Maar goed, can't really blame... Tenminste als je die-hard GTA-freak bent... Wanneer komt ie trouwens uit ??

Waarschuw beheerder
Ik heb 't nou enkele keren overgelezen, maar je zou er twee kanten mee opkunnen... Je zou gelijk KUNNEN hebben maar je kan ook lezen: ...en vecht (samen) met Ajax voor de 2e plaats... (Dus dat hij met NEC tegen Ajax om de 1e plek strijdt, wat mij 't meest logisch lijkt)

Maar goed, only verwijderd kan uitsluitsel geven...

Quoten doe je d.m.v. [ quote ]wat je wilt quoten[ /quote ]
Maar dan ZONDER de spaties naast de [ en ]

Off-topic:
Ben idd. wel een die-hard GTA-freak, sinds GTA 1 totaan dat ik doodga... En hij komt uit op 29 oktober voor de PS2! PC en XBOX-versie komen ergens laatste kwartaal 2005 uit...

Zie ook het GTA San Andreas-topic

:bier:
Waarschuw beheerder
Je kunt er ook 2 kanten mee uit inderdaad, maar goed, daardoor wordt mijn zicht niet minder door een koptelefoon :-p -> Blijft wel leuk, natuurlijk een beetje jennen.. Overigens zijn woordkeuze in deze, is debet aan het misverstand...

Maar goed, nu heeft NEC toch ook spelers waar je wel kampioen mee kunt worden, alleen vergt het iets meer aandacht aan het trainingsschema..Overigens wel thumbs up voor het Amstel-Cup toernooi..

Hmmmm, nog een maand wachten op GTA dus...

Maar inderdaad wel een heuglijk feit om op te drinken :-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik wacht met spanning af totdat verwijderd ons uit dit debacel kan verlossen.
Je mag overigens ook wel mijn koptelefoon lenen hoor, die heeft twee hoofdbanden, kijkt nog makkelijker! :P

Idd, NEC is zeker geen slechte club, heeft genoeg potentie in huis maar is wat onstabieler... En ja, de Amstel-Cup, goed gedaan, maar 't kan een makkie zijn, afhankelijk van je loting... Heb met AGOVV in m'n eerste seizoen meteen de Amstel-Cup gewonnen omdat de grote drie al vroegtijdig uitgeschakeld waren.

Een veels te lange maand, wordt nog een hoop drinken dan.

Waarschuw beheerder
zoals ik het lees staat er een ploeg eerste die denk ik niet meer in te halen is
en vecht hij met zijn club NEC tegen Ajax om de 2e plaats
:D

NEC is trouwens een erg goede ploeg
ik ben met De Graafschap nu in 2008 ofzo en NEC is al verscheidene malen 2e geworden in de competitie
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hmmm, nog een derde theorie... :O Moet nu toch echt snel duidelijkheid in gaan komen hoor! :yes:
Eén ding is wel duidelijk, we leven erg met hem mee! :P
Waarschuw beheerder
Heel frappant trouwens is het feit dat ik in de AmstelCup altijd uitwedstrijden geloot krijg (ongeacht met welk team)..

Ik ben overigens meestal AZ, en win eigenlijk de dubbel het eerste seizoen altijd wel vrij gemakkelijk.. Vandaar dat ik wanneer ik nu maar ben uitgeweken naar projecten beginnende vanuit de Conference league in Engeland (dan heb je 5 jaren nodig om kampioen van Engeland te worden).
Echter heb je natuurlijk wel veel geduld nodig.

Overigens GTA san Andreas op de Ps2 en CM op de PC zijn perfect te combineren (in mijn "gamehok"). Beetje met de relaxte managersstoel rollen :-)

Waarschuw beheerder
Heb idd. zelf ook vaak uitwedstrijden in de Amstel-Cup, maar laatst met AGOVV zowaar enkele thuiswedstrijden mogen spelen!

Persoonlijk vind ik 't ook veel leuker om met zo klein mogelijke clubs aan de slag te gaan, biedt veel meer uitdaging... Altijd maar alles winnen gaat ook snel vervelen, en vind ik dat je met CM wel vrij makkelijk wint...

Als GTA-SA hier in mijn Black Biatch zit wordt er niks gecombineerd! Dan wordt er gewoon 24/7 de crimineel uitgehangen! Zelfs met 't vooruitzicht op de nieuwe Football Manager EN Championship Manager!!! :D
Waarschuw beheerder
Met een groot team is dat winnen zeker makkelijk inderdaad. Maar goed, dat is ook de toegankelijkheid van het spel.. Je kunt het net zo moeilijk maken als dat je zelf wilt, door zo laag mogelijk te beginnen, en jezelf dan gewoon door de competities heen te worstelen.

Overigens is de 2e liga in Zwitserland ook leuk om in te spelen, maar dan wel met een team als Chiasso oid, één van de weinige teams, waar zelfs ik weinig aan kon beginnen..Kostte me gewoon 3 seizoenen om promotie te halen...Helaas crashte mijn game toen (courtesy of een vrij oude configuratie)..
Waarschuw beheerder
Ik ben toe aan een On-line game met de neiwue update... Iemand intresse?...
Waarschuw beheerder
Heb wel interesse om online te spelen.
Alleen mijn attempts so far, all failed...
Dus met hulp, wil ik wel een keer onlinen...
Waarschuw beheerder
lijkt me ook wel is grappig inderdaad....
Waarschuw beheerder
Nou.. FM2005 is echt nix aan,, k speel met chelsea, en versloeg in oefen duels nottingham forrest al met 9-1 en 1e competitie wedstrijd gewonne met 5-0 van norwich... verder snijder voor 8 mil gekocht :S en van der vaart voor 18 mil :S het is dus een eitje om topspelers in te lijven...
Kortom veelste makkelijk en geen reed aan!
Waarschuw beheerder
Wat trouwens wel vooruit is gegaan, is de manier van een westrijd live bekijken, je kan de snelheid zelf instellen, en het spel ziet er leuker uit.

Wat ook wel leuk is, is dat ik aan de pers heb mede gedeeld dat ik niet de grootse fan van Sir Alex Fergussen ben:P
Overgens reageerde mijn speler daar niet bepaalt plezierig op...
Hele leuke optie dus, dat je collega trainers kan commentariceren :D

Inmiddels heeft vd Vaart 2 doelpunten gemaakt in de 4-1 overwinning tegen Charlton.. Ben benieuwt wat ik presteer tegen de grotere clubs van engeland
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Onthou wel dat FM2005 een BETA demo is!!! Zo is inmiddels oa. de AI van de computer een stuk beter geworden, waardoor je niet snel meer dat soort onwaarschijnlijk hoge uitslagen tegen topteams zult krijgen...
De beta demo geeft je dus enkel een kijkje in hoe 't spel eruit gaat zien en niet zozeer hoe 't spel ook daadwerkelijk te spelen is!!!

Waarschuw beheerder
ik speel alleen met NEC.. sta alleen samen met Ajax op de 2e plaats met evenveel punten, dus zo bedoelde ik het meer... :/
Waarschuw beheerder
Inderdaad een BETA-demo is er vaak om de toekomstige koper alvast op te geilen en lekker te maken met een redelijke speelbaarheid waarbij "grote" relatief makkelijk verslagen kunnen worden.

Daarnaast willen veel mensen een spel wat toegankelijk is. Maar goed, hoe benader je toegankelijk ? En waar leg je deze grens, wil je dat een speler van het spel cijfermatig inzicht heeft, of juist alleen een voetbaltechnisch inzicht ? (persoonlijk heb ik cijfermatig inzicht op controllerniveau, vandaar mijs wens tot meer verdieping, ipv mooie graphics ofzo, ik verkies dan ook functionaliteit/inhoud boven aangezicht).

Stel je heb een wereldmacht geacquireerd op voetbalgebied, dien je dan alles te winnen, of wil je altijd een "bal is rond" effect in het spel houden ? Zoals bijvoorbeeld in de realiteit in de FA-cup of Coupe de League bijvoorbeeld soms kleine teams ten koste van de wat gerennomeerde grotere clubs goed en hoog scoren. Ikzelf zou persoonlijk voor een mengeling gaan. Waarbij de realiteit in een hoog vaandal staat en waarbij teamspirit + compatibiliteit van de spelers jegens elkaar + trainingeffecten (reeds aanwezig) bepalen wat voor team er de betreffende speeldag staat (helaas zie ik dit in CM03/03 -> FM05 de spelerscompatibiliteit en teamspirit te summier uitgewerkt).

Thijs, thanks voor het uitsluitsel.. Gaarne volgende keer, dus iets anders omschrijven..

Waarschuw beheerder
ff weer korte samenvatting van mijn story @ De Graafschap, een mp game met een kameraad van me.

Seizoen 2003/2004:
- Eerste divisie: Kampioen met ± 7 punten voorsprong.
- Beker: 1e ronde Cambuur 6-0, 2e ronde Fortuna 2-0, 3e ronde Ajax res. 5-0, 4e ronde Telstar 1-1 (eruit op penals)
- Aankopen: Kasper Schmeichel, Buelvas (Colombiaan, FRC, 14 jaar, 22 doelpunten 1e jaar), Bertelsen, Marquinhos (Corinthians), Lennon, Simon Francis, Mohammed Abdellaoui (broer van ;) ) en Hélder Barbosa.
- Verkocht: Ter Avest (Roda JC)

Seizoen 2004/2005:
- Ere-divisie: 3e plaats (NEC op doelsaldo 3e)
- Beker: 3e ronde PSV 2-0, 4e ronde Vitesse 5-1, QF Twente 3-1, SF Den-Bosch 2-1, Finale Feyenoord 1-2
- Aankopen: Niedermeier (talent Bayern), Gaede (Gladbach), Kakalov (litex), Cerci (niet door jeugs systeem gekomen :D danku), Gatzky (Stuttgart), Júnior (Cruzeiro)
- Verkocht: Wouter Jansen (Groningen), Berendsen (Heracles), Dijkeman (Heracles), Van Velsen (Heracles), Valeev (Arsenal Kiev), en nog zooitje op free weg.

Seizoen 2005/2006:
- Ere-divisie: kampioen, ole!
- Champions-League: voorronde Litex thuis 2-0, Litex uit 4-2, op doelsaldo door.
In een poule met Kiev, Real Madrid en Monaco eindigde ik als 2e. Tweede ronde tegen Real Sociedad. Thuis 2-2 en uit 1-1, op away goals eruit.
- Beker: 3e ronde Go Ahead 3-1, 4e ronde PSV 0-0 (op penals door), QF Top Oss 5-1, SF Heracles 2-0, Finale MVV 3-0
- Aankopen: Roncatto, Carlos (talent Santos), Campbell (15 jr Dundee Utd.), Ferreira (Cruzeiro, mijn nieuwe Ronaldo :p), Andy O'Neill (16 jr. Rangers), Irfan (Galatasaray), Ré (Newell's), Raúl Gutiérrez (Blooming), Pol Strand (Lillestrom)
- Verkocht: een hele zooi op free transfer

Seizoen 2006/2007:
- Ere-divisie: kampioen
- Champions-League: Groep H met Porto, Maribor en Panathinaikos. Op papier een groep die ik moet doorkomen. In de werkelijkheid echter niet. Na slechte resultaten sta ik met nog 1 match te gaan 3e met dus zicht op UEFA cup. Ik moet uit tegen Maribor. Na 7 minuten sta ik al 1-0 achter. Ik voelde hem al aankomen, dit gaat niet goed komen. Na 93 minuten sta ik 2-0 achter en vind Zonneveld het nog nodig om een penal te veroorzaken. Eindstand 3-0. Eindstand poule 4e op doelsaldo :(. Wat een drama was dit.
- Beker: 3e ronde Telstar 2-0, 4e ronde Emmen 6-0, QF AZ 6-0, SF PSV 1-3
- Aankopen: Zonneveld (Ajax), Ibrahimovic (Ajax), Kok (jeugd Utrecht), Cardoso (Atletico Paranaense), Frijters (Heracles NL U21 keeper), Abuda (Juventus SP), Bruno (Atletico Paranaense), Hooiveld (Cambuur)
- Verkocht: Schulp (VVV), Ré (Racing), Marquinhos (Atletico Mineiro), Wevers (VVV)

Seizoen 2007/2008: (huidige seizoen)
Ere-divisie: Op het moment sta ik 2e achter PSV met 1 punt achter na 15 wedstrijden. Heb net de onderlinge confrontatie met PSV met 1-3 verloren. Robben dé man met 3 goals.
Champions-League: Groep C met Real Madrid, Dortmund en Litex. Eerste pot Dortmund thuis 2-2. Litex uit 3-1 verloren. Real uit 4-2 gewonnen! Real thuis 3-2 gewonnen. Uit Dortmund 5-2 gewonnen! Sta nu 1 punt voor op Real en Litex en moet nog thuis tegen Litex. Ben nog niet zeker van plaatsing en met Litex weet je nooit of je wint (angstgegner Todorov).
Beker: 3e ronde Volendam 2-0
Aankopen: Eliakwu (Inter, top stats, voelt zich alleen niet thuis nu), Schreuder (WillemII, talent)
Verkocht: Ibrahimovic (Parma)

Huidige opstelling:
GK: Schmeichel, 20 jr, 2 caps
DR: Francis, 22 jr, England U21
DL: Bertelsen, 23 jr, 8 caps, 3 goals
DC: Zonneveld, 27 jr
DC: Hans de Haan, eigen jeugd, 18 jr, Holland U21
MR: Lennon, 20 jr, 11 U21 caps, opgeroepen voor UK squad
ML: Roncatto, 21 jr, 7 U21 caps, 7 goals
DMC: Campbell, 17 jr, 5 caps voor Schotland
AMC: Cerci, 20 jaar, 18 U21 caps, 9 goals
SC: Kakalov, 23 jr, 7 caps, 1 goal
SC: Ferreira, 19 jr, 1 cap voor Brazilie)

Jeugd is de toekomst:
Mijn aankopen zijn veelal erg jonge spelers en ook veel regens (re-generated players). Dus als namen niet bekend voor komen of niet in het spel zitten zijn het regens. Veel aankopen die ik doe zijn 15/16/17 jaar en laat ik groeien in het 2e.

Mijn oudste speler is Zonneveld met 27 jaar. Het is soms wel te merken dat ik ervaring mis, misschien toch eens een rots in de branding gooien achterin die de jeugd kan aansturen :). Want soms loopt de verdediging echt te stuntelen.

Damn, is wel verhaaltje geworden :p nu nog hopen dat iemand het leest :D
Waarschuw beheerder
Valt me tegen dat je de CL nog niej heb gewonne ;)

Waarschuw beheerder
hoeveel heb je wel niet moeten betalen voor ibrahimovic en zonneveld??

Waarschuw beheerder
Voor zlatan maar 425k :D, ajax bood hem mij aan.
Normaliter is ie wel ok, maar in game speelt ie niet bepaalt goed...heb hem voor 'maar' 1,5M verkocht aan Parma (excl. 2M clausules en 40% 'door-verkoop')

En voor zonneveld geld hetzelfde, ajax bood die ook aan mij aan (had ze beide op shortlist).
Ik heb iets van van 2M voor Mike betaald.
Hij was eerst van nec naar psg gegaan en toen naar ajax...
Waarschuw beheerder
donateur
Nu ik FM2005 Beta heb gezien gaat et wel weer kriebelen.
Speel al een paar maanden niet meer, simpelweg omdat de uitdaging weg is en ik het druk heb met andere dingen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hier even een short update omtrent mijn avonturen te Canvey Island.

Canvey Island
Stadion : Park Lane
Capaciteit : 4308 (waarvan 500 zitplaatsen).

Het seizoen, met de mededeling dat er een transferbudget ad. 12,75k tot mijn beschikking stond om spelers voor te kopen. Helaas had er alleen niemand interesse, zodoende dat ik maar begonnen ben met de training. Daarnaast heb ik ook zoals in een voorgaande post beschreven een vriendschappelijke partij gepland (deze gewonnen).

In het heden, 28 speelronden verder, sta ik op de 7e positie. Hierbij dien ik aan te merken dat het bovenste gedeelte van het schema vrij dicht op elkaar staat. 1e en 7e positie schelen 12 punten. Door het seizoen heen bewijst spits Neil Gregory zich wedstrijd op wedstrijd, en neemt bijna elk doelpunt voor zijn rekenening, met zijn 31 jaar is dat toch zeer bewonderenswaardig.
Verder is de selectie vrij smal, waardoor blessures slecht uitkomen. 22 spelers in totaal is echt weinig.

De laatste weken heeft zich een rampenplan voltrokken boven Park Lane, alwaar de sickbay op dit moment 10 van de 12 spelers bevat (waaronder bijna mijn hele verdediging).. Laatste wedstrijd, welke miraculeus op een gelijkspel werd gehouden kostte me 3 basisspelers...

Iemand tips ?? Gemiddelde lengte van de blessures ligt rond de 2 maanden.. Verder heb ik geen fysio (zelfs die willen niet signen)...
Aanstaande wedstrijd is de 4e ronde van het FA Trophy toernooi, hierin zal ik aantreden tegen AFC Wimbledon (amateurs)...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Trainings intensiviteit omlaag en spelers proberen te huren.
Waarschuw beheerder
Heb de training al een stuk lichter gemaakt.
Maar tegenstanders spelen een beetje grof ofzo.. Een speler huren zit er ook niet in, ik zit al ruim boven mijn loonkostenbudget :-s...

Verder heb ik zojuist de 4e ronde partij verloren tegen AFC Wimbledon.. 2-1 verloren, met een overwicht in alles, helaas hebben 2 vrije trappen mij de das omgedaan :-s...
Waarschuw beheerder
donateur
Kan je geen spelers lenen tegen 0,- aan loon?
Dat lukte mij nog wel eens. Even kijken wie er op de verhuurlijst staan.

En je eigen tactiek? Hoe staat je "tackles" ingesteld?
Waarschuw beheerder
Normal, ik kan geen verdere schorsingen gebruiken zeg maar. Clubs gingen niet akkoord, met de 0%- regeling helaas. Speel dus nu met een selectie van 12 spelers, echter wel net thuis 2-1 gewonnen. Een zwaar overwicht, en een onnodig tegendoelpunt...
Waarschuw beheerder
donateur
Gehe, hopen op geen blessures of kaarten dan maar ;)
Waarschuw beheerder
Ja inderdaad. Dit is toch wel een van de pittigste clubs die ik heb geleid...

OK, net Burton - Canvey Island...
Ik stond in de 89ste minuut 3-4 voor, 90ste minuut 4-4 en 91ste minuut 4-5 (oftewel eindelijk GERECHTIGHEID).. En geen kaarten of blessures, olé olé....
Waarschuw beheerder
En eindelijk 2 spelers die binnen 1 week weer hersteld zijn (helaas geen geweldige spelers)...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga FM2005 Beta nog maar eens bestuderen :D
Waarschuw beheerder
donateur
Ligt het aan mij of zie je in die beta maar bar slecht of je een nieuw bericht hebt?
Waarschuw beheerder
Ik moet eerlijk bekennen, de BETA nog niet te hebben gedowned...
Waarschuw beheerder
donateur
Ow, en 1 van me 2 sneltoetsen is weg :[

Spatie doet het nog (continue)
Backspace niet meer :( (pagina terug)