Partyflock

Forumonderwerp · 635662
45 volgers · 456629x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-3
donateur
[img width=800 height=177 cacheid=0004e31f000c64fb4d22c7791a00284b7a]http://img.photobucket.com/albums/v235/blazer05/vuurwerk1.jpg?t=1189181201[/img]

Hét topic voor alle vuurwerkfanaten. Post hier al je vragen, tips & trucs, nieuwtjes, foto's en video's!
Dit is alleen niet de juiste plaats voor (illegale) handel van vuurwerk. Maak er wat van! :woep:
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Iemand in omg. Amsterdam nog een mooie Belgische +/-100.000 klapper over? Of Cobra6 e.d.?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 december 2010 om 13:42:
voor een 2 inch? dan ben je spekkoper. Dat is niet duur.

Spekkoper ? Naar mijn weten is dit gewoon de normale prijs toch voor zo'n blok ?

Waarschuw beheerder
Normaal gesproken wel maar de prijzen zijn flink omhoog gegaan, ik heb lijsten gezien met 250 voor een 49 schots 2", dan is 170 voor een 100 schots niet duur.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bier:A.F.C.A.:bier: Psychobilly Rebel op dinsdag 28 december 2010 om 19:48:
Spekkoper ? Naar mijn weten is dit gewoon de normale prijs toch voor zo'n blok ?

pfff...

dit is echt niet de normale prijs voor n 2" blok op t moment.
als je een btje bekend bent in het wereldje kan je dr voor die prijs aankomen misschien,maar het is zeker niet de gangbaarste prijs voor zo'n blok
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 december 2010 om 20:44:
ik heb lijsten gezien met 250 voor een 49 schots 2", dan is 170 voor een 100 schots niet duur.

true true!

ik heb ook al belachelijke prijzen voorbij zien komen.. Dat zijn dan wel de mensen in ons eigen kikkerlandje!
prijzen over de grens zijn een stuk schappelijker ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dance @ G op dinsdag 28 december 2010 om 13:45:
zo ook van die tom af

deze zijn veel beter :D

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Waarschijnlijk is dit hier al voorbij gekomen, maar ik hoorde het vandaag voor het eerst:

(Novum) - GroenLinks-raadsleden Arno Bonte uit Rotterdam en David Rietveld uit Den Haag pleiten niet langer voor een landelijk verbod op consumentenvuurwerk. De twee gooien de handdoek in de ring omdat het politieke draagvlak te klein is en de maatschappelijke weerstand te groot.

Bonte en Rietveld startten twee jaar terug een campagne voor een jaarwisseling zonder vuurwerkslachtoffers. De twee raadsleden hoopten met het initiatief te bereiken dat alleen professionals nog vuurwerk af mogen steken. In twee weken tijd konden ze rekenen op zestigduizend steunbetuigingen maar de Tweede Kamer wilde het burgerinitiatief niet in behandeling nemen.

"De meeste politici durven zich niet te branden aan het onderwerp", zeggen Bonte en Rietveld dinsdag. "Het ligt te gevoelig." Ook de maatschappelijke weerstand werd onderschat. "Ondanks een krappe meerderheid in de peilingen voor ons voorstel, stuit het op hardnekkig verzet vanuit de vuurwerkbranche en een luidruchtige groep vuurwerkfanatici."

De GroenLinksers blijven zich wel inzetten voor het verminderen van vuurwerkoverlast tijdens de jaarwisseling. "De strengere aanpak van vuurwerkvandalen door de burgemeesters in Rotterdam en Den Haag is daar een eerste resultaat van."

Niet dat ze ooit gelukt was, maar toch goed nieuws!
Waarschuw beheerder
Ik heb mijn flikkersterretjes, that's all it's gonna be vrijdag :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 december 2010 om 00:16:
Waarschijnlijk is dit hier al voorbij gekomen, maar ik hoorde het vandaag voor het eerst:

Had ik nog niet gehoord, mooi dat die Bonte gestopt is, zoals we hier zeggen was da dus echt een Verrekte Mongol!

Waarschuw beheerder
:lol:

Zo, het is weer 29 december :respect:
Iets minder spannend dan 25 jaar geleden maar nog steeds de kriebels :roflol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zit nog steeds in Tsjechië dus heb echt totaal niks met die kriebels op het moment :s wel even wat shell kitjes halen vanmiddag want morgen ochtend gaan we richting huis weer. niet echt heel veel boeiends gezien hier kwa vuurwerk. en echt super goedkoop is het nou ook weer niet, gister doosje donker rode strijkers gehaald, zagen er heel apart uit. voor iets van 4 euro. ben benieuwd :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van m i Q e op dinsdag 28 december 2010 om 13:02:
Beetje tricky nu :(
Normaal geen probleem, ben nu alleen een beetje laat.

ik ga vrijdag middag nog naar belgië, kan mij het schelen, morgen rij ik over duitsland en zal ik ook de lidl etc. even een bezoekje brengen en m'n auto even afladen met die goedkope troep van daar :D kan makkelijk nooit problemen mee gehad (Y)
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Uitspraak van Mike..- op woensdag 29 december 2010 om 07:50:
Tsjechië dus shell kitjes halen

Uitspraak van Mike..- op woensdag 29 december 2010 om 07:56:
morgen rij ik over duitsland en zal ik ook de lidl etc. even een bezoekje brengen

Uitspraak van Mike..- op woensdag 29 december 2010 om 07:56:
vrijdag middag nog naar belgië

:lol:
Wat ga jij doen, je eigen oorlog beginnen ofzo :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dance @ G op dinsdag 28 december 2010 om 15:48:
HOOFDDORP - Volgens traditie vieren ruim honderdvijftig tieners vrijdagavond oud en nieuw in Graan voor Visch. Tussen de supermarktketen Aldi, de moskee en wijkgebouw De Nieuwe Silo genieten zij van hapjes, alcoholvrije drankjes en het afsteken van verstrekt vuurwerk. Zo'n vijftien toezichthouders, uitgerust met walkie talkie, verspreiden zich over de hele wijk en spreken tieners aan op eventueel wangedrag. Tot zes uur in de ochtend blijven ze een oog in het zeil houden. Het feest start rond 18.00 uur met een gezamenlijke maaltijd in de moskee, vervolgens gaan de jongeren naar het wijkgebouw waar een band uit Osdorp optreedt.

De viering, een idee van de Marokkaanse jongerenorganisatie Marhaba, wordt financieel ondersteund door de gemeente en woningbouwcorporatie Ymere.

Ik heb nog nooit vuurwerk van de gemeente gekregen!
Waarschuw beheerder
Vage shit.
Hoor nog geen knallen, zie geen verdwaalde vuurpijl.
En datis raar. Zolang ik me kan herinneren zijn de buurtjochies aan het knallen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van CENSORED op woensdag 29 december 2010 om 08:28:
http://www.nu.nl/achterklap/2411131/new-kids-krijgen-eigen-vuurwerk.html

Geniaal, Wil zeker wel zonne grote vuurbal hebben jonguh haha :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Technomania op woensdag 29 december 2010 om 11:58:
Vage shit.
Hoor nog geen knallen, zie geen verdwaalde vuurpijl.
En datis raar. Zolang ik me kan herinneren zijn de buurtjochies aan het knallen.

Heb net de eerste knal gehoord dus dat betekend dat het officieel weer begonnen is :D

Waarschuw beheerder
Hier is nu alles binnen, vanmorgen ff rondje langs de Duitse supermarkten geweest en nog wat leuke potten kunnen inslaan. (Y)

Enige nadeel dit jaar blijft wel de hoeveelheid sneeuw die hier nog overal ligt..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van m i Q e op woensdag 29 december 2010 om 10:53:
Wat ga jij doen, je eigen oorlog beginnen ofzo

win opmerking van het jaar :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rolstoel-terror op woensdag 29 december 2010 om 12:02:
Heb net de eerste knal gehoord dus dat betekend dat het officieel weer begonnen is :D

Nu pas??:vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 29 december 2010 om 12:36:
Nu pas??

Zie nog steeds geen pestventjes met astronautjes :|

Ook bestelling binnen.. oa zo'n pretpaketje van 20 euro. je kent ze wel, fonteintje, kaarsje, matje, potJE dit, potje zo... Zat een vaag langwerpig doosje bij.. super klein.. dacht dat kan wel op me balkon. Ging uit van een beetje spuiten van vuur enzo maar bleek dat ding te fluiten. En hoe.. De tering. Heb nu gewoon oorpijn. Niet normaal meer :(
Waarschuw beheerder
Kan niet wachten tot ik aan me eigen collectie mag beginnen :D
Ben ik wel een dagje zoet mee whehe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 december 2010 om 07:20:
Iets minder spannend dan 25 jaar geleden maar nog steeds de kriebels :roflol:

Haha same here :respect:

Vanavond maar ff inkopen doen bij de plaatselijke vuurwerkboeren
Waarschuw beheerder
donateur
Ik moet nog steeds nitraatmatjes hebben... gaat me niet meer lukken denk :(
Waarschuw beheerder
Weet iemand vanaf hoelaat we mogen knallen op oudjaarsdag?
Ik hoorde net in een nieuwsbericht dat het 2 uur 's middags is?!?!?!
Het is toch al jaren lang 10 uur?!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat mag wel?

legaal vuurwerk (met Nederlandse gebruiksaanwijzing) kopen op 29, 30 en 31 december 2010
vuurwerk kopen als je 16 jaar of ouder bent
vuurwerk afsteken op 31 december vanaf 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van CENSORED op woensdag 29 december 2010 om 14:18:
Ik hoorde net in een nieuwsbericht dat het 2 uur 's middags is?!?!?!
Het is toch al jaren lang 10 uur?!

Kijk maar uit, strax staat oom agent tussen 10 en 2 op de hoek van de straat om je astronautjes af te pakken ;)
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb nog een traca (masclata) liggen van 120 meter lang
had hem voor iemand meegenomen maar die hoeft niet meer heb er zelf al eentje
dus wie haalt hem op in hoofddorp ?

was 159 mag voor 150 weg

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dance @ G op woensdag 29 december 2010 om 15:50:
was 159 mag voor 150 weg

je bent te goed voor deze wereld:')

Orthen en Pyrovoordeel geweest, Orthen zo weer weg, Pyrovoordeel puinhoop, 3 kwartier gewacht op bestelling. Miste nog 2 Golden Dreams, konden het niet vinden, ze zijn er zeker zei dat meissie. ik zeg laat mij ff kijken dan, ik heb ze zo. Ok, is goed zegt ze :D, ik die bunker in, minimaal 10 man daarbinnen, ff rondkijken en had ze binnen een minuut :')
Prutsers :lol:

Alles binnen, boel ff doorlonten en dan maar wachten en wachten :nocheer:
Waarschuw beheerder
Goed zicht op vuurpijlen verwacht

(Novum) - Het ziet er naar uit dat de vuurpijlen tijdens de jaarwisseling redelijk tot goed te zien zijn. In het hele land is het bewolkt maar dat belemmert het zicht op het vuurwerk niet. Dat voorspelt weerbureau MeteoVista woensdag.

Volgens een woordvoerder blijft het bijna overal droog. Alleen in het noordoosten is er kans op wat motregen. Die trekt later in de nacht naar het zuiden. De temperatuur schommelt rond het vriespunt. In het westen en midden van het land is het een paar graden boven nul, maar door een matige wind kan het koud aanvoelen. "Wie naar buiten gaat, moet zich daar dus op kleden", aldus de zegsman.

Nieuwjaarsdag doet vervolgens wat druilerig aan. Met uitzondering van het noorden heeft het hele land nog last van de motregen. 's Avonds daalt de temperatuur weer en is er kans op winterse buien in de vorm van sneeuw.
© novum
Waarschuw beheerder
Weet iemand waar je goeie flowerbeds kan krijgen? Liefst zonder KVK
Waarschuw beheerder
Uitspraak van m i Q e op woensdag 29 december 2010 om 14:05:
Ik moet nog steeds nitraatmatjes hebben... gaat me niet meer lukken denk

ik ga geen oorlog beginnen, ben een liefhebber en heb nog geen tijd gehad om naar belgië te gaan :) 2 jaar geleden ook de 31e nog geweest :)

net 3 verschillende soorten shell kitjes gehaald, met ook een soort dubbele mortiertjes ofzo, heel aparte dingen :) en 1 zik ding van ik gok een kilo'tje of 3 met buisjes van zeker 4/5 cm groot en 19 schots. die gast stond 'm zo trots te showen dat ik 'm wel mee moest nemen :D

aangezien je uit Amersfoort komt, moeten we misschien wel wat kunnen regelen met die matjes by the way :)
Uitspraak van actief op woensdag 29 december 2010 om 12:03:
Hier is nu alles binnen, vanmorgen ff rondje langs de Duitse supermarkten geweest en nog wat leuke potten kunnen inslaan.

wat valt daar zoal te halen dan? ik rij morgen via dreesden richting Hengelo, ook wat leuk groot spul?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van m i Q e op woensdag 29 december 2010 om 14:05:
Ik moet nog steeds nitraatmatjes hebben... gaat me niet meer lukken denk

ik ga geen oorlog beginnen, ben een liefhebber en heb nog geen tijd gehad om naar belgië te gaan :) 2 jaar geleden ook de 31e nog geweest :)

net 3 verschillende soorten shell kitjes gehaald, met ook een soort dubbele mortiertjes ofzo, heel aparte dingen :) en 1 zik ding van ik gok een kilo'tje of 3 met buisjes van zeker 4/5 cm groot en 19 schots. die gast stond 'm zo trots te showen dat ik 'm wel mee moest nemen :D

aangezien je uit Amersfoort komt, moeten we misschien wel wat kunnen regelen met die matjes by the way :)
Uitspraak van actief op woensdag 29 december 2010 om 12:03:
Hier is nu alles binnen, vanmorgen ff rondje langs de Duitse supermarkten geweest en nog wat leuke potten kunnen inslaan.

wat valt daar zoal te halen dan? ik rij morgen via dreesden richting Hengelo, ook wat leuk groot spul?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van CENSORED op woensdag 29 december 2010 om 13:39:
http://www.youtube.com/dennisavp#p/u/3/kr2PirdwKKk

Kijk die gasten ff genieten van al het in beslag genomen vuurwerk!
Dus dat noemen ze 'vernietigen' beetje dingen lopen opblazen enzo.

Honden zijn het!

Voor de camera roepen dat 't levensgevaarlijk is, is de camera uit zijn ze blij als een klein kind met die harde klappen
Waarschuw beheerder
Morgen maar een poging wagen om nog wat spul te scoren in de winkels hier..
Zal wel een drama zijn net als ieder jaar!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 december 2010 om 06:10:
Had ik nog niet gehoord, mooi dat die Bonte gestopt is, zoals we hier zeggen was da dus echt een Verrekte Mongol!

2 jaar terug zijn Hyves bekeken :lol:
Die gast was toen niet erg geliefd :X
Waarschuw beheerder
zijn er van die noodpijlen voor schepen in Utrecht te krijgen? of moet je daarvoor naar de kust?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van LF op woensdag 29 december 2010 om 19:41:
zijn er van die noodpijlen voor schepen in Utrecht te krijgen? of moet je daarvoor naar de kust?

Ga naar een bootwinkel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 december 2010 om 06:10:

2 jaar terug zijn Hyves bekeken :lol:
Die gast was toen niet erg geliefd :X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike..- op woensdag 29 december 2010 om 17:57:

Het is eigenlijk gewoon consumenten-siervuurwerk.. Maar dan voor een zeer schappelijk prijs. (Y)

Heb bij Kaufland en Aldi Sud inkopen gedaan.. Maar elke winkel heeft volgens mij zo weer ze eigen assortiment vuurwerk. Dus ff paar supermarkten online opzoeken bij jou in de buurt en kijken wat ze aanbieden.

Maar het gaat altijd hard in die supermarkten, iedereen gooit ze karretje zo snel mogelijk vol. :lol:
Waarschuw beheerder
Zo, mijn verlanglijstje is compleet :D

Nu lekker knutselen en rotzooien ghehe :P

Artiest Da Hustla
Waarschuw beheerder
donateur
waar blijven de collectiefotos'S?

http://plixi.com/p/66431018
Waarschuw beheerder
zal zo even een foto'tje maken van die zooi die ik net hier gekocht heb :) weet zelf ook neit meer hoe het eruit zien na aardig wat Urquell biertjes :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 december 2010 om 21:11:
waar blijven de collectiefotos'S?

Sorry maar mijn camera kan geen panorama foto's maken ;-)