Partyflock

Forumonderwerp · 635662
45 volgers · 449852x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-3
donateur
[img width=800 height=177 cacheid=0004e31f000c64fb4d22c7791a00284b7a]http://img.photobucket.com/albums/v235/blazer05/vuurwerk1.jpg?t=1189181201[/img]

Hét topic voor alle vuurwerkfanaten. Post hier al je vragen, tips & trucs, nieuwtjes, foto's en video's!
Dit is alleen niet de juiste plaats voor (illegale) handel van vuurwerk. Maak er wat van! :woep:
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DNB op dinsdag 18 november 2008 om 12:38:
uien mensen, ik wil uien!

ohja en mooie blokken

tja hoor je mij nu nog vragen?

:X

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 13:48:
Zitten er hier ook mensen op AVP?

Waarschuw beheerder
:no: daar zijn we te oud voor geloof ik

Waarschuw beheerder
donateur
ok, ik ook O:)

Waarschuw beheerder
waarom de vraag dan?

of zoek je kleine jongentjes zoal die kerel gisteren bij peter r de vries? :lol:

De december pedofiel:

man: "hee psst, jochie, vuurwerk kopen?"
jochie: "jaaa!"
man: "kom maar mee naar mijn huis, daar heb ik ze liggen"
:roflol:

oh wat verschrikkelijk fout ook weer... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 14:33:
waarom de vraag dan?

Doe niet zo beidehand joh.
Ik kom er meer voor de nieuwberichten dan voor het forum.

Aan je kennis te zien zit jij er vaker dan mij :O

Waarschuw beheerder
ik heb die site nog nooit gezien en zou niet weten hoe het daar is.
al mijn info over avp heb ik hier op pf opgedaan.

zo lekker bijdehand he. :rot:

Aan je kennis te zien zit jij er vaker dan mij
Waarschuw beheerder
Heb je in duitsland nog iets van kvk of wat dan ook nodig? grtz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stef.. op maandag 15 december 2008 om 15:15:
Heb je in duitsland nog iets van kvk of wat dan ook nodig? grtz

op 29 30 en 31 decm niet, Bij de lidl enzo dan :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 15:11:
ik heb die site nog nooit gezien en zou niet weten hoe het daar is.
al mijn info over avp heb ik hier op pf opgedaan.

:roflol: Je maakt jezelf steeds geloofwaardiger hier :D

Waarschuw beheerder
ik hoef niet geloofwaardig over te komen hoor.
anders was ik wel pastoor geworden als ik wilde dat mensen gingen geloven.

maar wat is nu je punt precies?

Waarschuw beheerder
vlinderbommen

zo praat de media er ook altijd over...en over LEVENSGEVAARLIJKE NITRAATBOMMEN...
:lol:

ik vind het vuurwerk in de nederlandse winkels gevaarlijker

Artiest Da Hustla
Waarschuw beheerder
donateur
voor onze Alpeco Liefhebbers:

http://www.freakpyromaniacs.com/content/view/1110/31/
Waarschuw beheerder
Monday 15 December 2008
Het is dat het een beetje flauw is, maar het zal niet meevallen een branche te vinden die letterlijk en figuurlijk zo onder vuur ligt als de vuurwerkbranche. En dit jaar geldt dat misschien nog net een beetje meer.
Voor het eerst wordt hardop gesproken over een algeheel verbod, er zijn weer scherpe grenscontroles, en oogartsen protesteren tegen de ernstige verwondingen van de nieuwjaarsnacht. En dat komt allemaal bij die al immer beschuldigende vinger richting Nederlandse handelaren in België, dit jaar extra kracht bijgezet door de campagne van Consument en Veiligheid, die zich rechtstreeks richt tegen de invoer van vuurwerk uit Vlaanderen.
Neem vuurwerkhandel Zena, net over de grens in Baarle-Hertog. De directeur, Ramon van Gennip (37), houdt ondanks alles goede moed. ,,Het is best druk. Maar de politie controleert dit jaar weer. Dan heb je meteen dat de toeloop minder wordt. Als ze wat mensen aanhouden, melden ze heel stoer dat ze tien kilo vuurwerk vonden in de kofferbak, met twee kinderen op de achterbank. Alsof die auto een rijdende bom zou zijn. Wat een onzin! Wij mogen meer verkopen dan in Nederland, maar als de hardste knaller hier in mijn hand afgaat, heb ik een kleine snee of wond, meer niet. Echt waar.’’

Hier, waar Nederland in de vorm van Baarle-Nassau letterlijk aan de overkant van de straat is, schuurt de vuurwerkstrijd het meest. Dit is immers Europa op zijn onduidelijkst. In het Belgische deel van de straat mag vuurwerk het hele jaar door verkocht worden, is het assortiment groter en vooral harder en is de prijs lager.

Nederlanders mogen er kopen wat ze willen, maar als ze aan de andere kant van de straat staan en de politie onderzoekt de kofferbak, krijgen ze een bekeuring en zijn ze hun spullen kwijt. Belgen mogen op hun beurt weer alleen kopen met vergunning van de gemeente.

Ramon heeft Zena inmiddels zien uitgroeien tot de grootste vuurwerkhandel van België. ,,Iedereen denkt altijd maar dat alles kan in België. Maar het is niet waar. Sinds Enschede is er hier ontzettend veel gebeurd, gelukkig. Het aantal handelaren loopt verder terug, omdat investeringen in veiligheid duur zijn. Hier in Baarle verkocht men vroeger vuurwerk bij wijze van spreken vanuit elk pand, nu zijn er nog maar een paar over.’’

Dat eeuwige vergrootglas, zoals de handelaren het zelf ervaren, stemt niet altijd vrolijk. Wat verderop in Essen onder Roosendaal zit Kees Konings. Hij is beter bekend als Kees Karnaval, maar doet het tweede deel van zijn bijnaam vandaag niet echt eer aan. In zijn vuurwerkwinkel, tevens ruim voorzien in feestkleding, kijkt hij de bezoeker mokkend aan.

,,Alles leuk en aardig, maar alles wat er over vuurwerk in de kranten komt, is altijd hetzelfde negatieve gezeur. Zet maar neer dat we hier keihard werken, ons best doen, en ons aan alle regels houden, maar goed is het toch nooit,’’ stelt Konings.

Ramon is praatgrager, al is hij intelligent genoeg om te snappen dat de vuurwerkhandel niet door iedereen met welwillend oog wordt bekeken. De tegenstand neemt toe. Oogheelkundigen verzetten zich tegen het afsteken, want zij opereren zich elke nieuwjaarsnacht zes slagen in de rondte.

In België zijn er zelfs burgemeesters die vuurwerk alleen nog maar onder toezicht in de lucht willen zien gaan, bijvoorbeeld in Mol, Balen, Dessel en Beerse.

Ramon: ,,Ik weet het allemaal, maar de ongelukken komen door mensen die dronken zijn of er asociaal mee omgaan. Als een Golf gti uit de bocht vliegt omdat de bestuurder dronken was, denkt niemand er aan Volkswagen te vervolgen. Toch? En bij een sport als hockey moeten elk jaar zo’n 30.000 mensen voor verwondingen naar de dokter. Heel wat meer dan de gemiddeld 700 vuurwerkgewonden bij de jaarwisseling. En toch zien jullie allemaal hockey als gezond, en vuurwerk als gevaarlijk. Ik snap dat niet.’’

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Scott Marten op maandag 15 december 2008 om 16:10:
En bij een sport als hockey moeten elk jaar zo’n 30.000 mensen voor verwondingen naar de dokter. Heel wat meer dan de gemiddeld 700 vuurwerkgewonden bij de jaarwisseling. En toch zien jullie allemaal hockey als gezond, en vuurwerk als gevaarlijk. Ik snap dat niet.’’

hulde voor deze opmerking

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 15:44:
ik hoef niet geloofwaardig over te komen hoor.
anders was ik wel pastoor geworden als ik wilde dat mensen gingen geloven.

Daarom probeer je iedereen wijs te maken te wat we te oud zijn voor AVP.

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 15:44:
maar wat is nu je punt precies?

Laat maar, ik heb mijn punt al (Y).

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 16:10:

grrrrr beetje jammer.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 16:31:
Laat maar, ik heb mijn punt al .

Agentjeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!

Waarschuw beheerder
Daarom probeer je iedereen wijs te maken te wat we te oud zijn voor AVP.

ik probeer niemand dat wijs te maken.
ik zei het alleen. wat je er mee doet is toch aan jou?

slecht en onduidelijk punt trouwens (n)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 16:35:
ik probeer niemand dat wijs te maken.
ik zei het alleen. wat je er mee doet is toch aan jou?

slecht en onduidelijk punt trouwens

:gaap:

Hej hoeveel mensen heb je al gepakt hey...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 14:43:
Uitspraak van DNB op maandag 15 december 2008 om 14:33:
waarom de vraag dan?

Doe niet zo beidehand joh.
Ik kom er meer voor de nieuwberichten dan voor het forum.

Aan je kennis te zien zit jij er vaker dan mij

Dat zit ie zeker de vuile rat! Ik volg t al een tijdje hier en t zou me niks verbazen als t een blauwe is.. idd uieboere ik wil uien.. en mooie blokken.. en weet ik t wat voor politie-achtige doorsteek vragen. Vanaf begin oktober loop je al rond te vragen hier

OPHANGEN aan de hoogste boom!

Waarschuw beheerder
donateur
tsja en met zn kinderachtige opmerkingen komt ie ook nie ver... (N)

Opbokken dus!
Waarschuw beheerder
een echte vent wordt geen agent.
Waarschuw beheerder
:D wat een gezelligheid! ach jongens nog even en dan is het januarie. dan kunnen we weer gezellig doen en hebben we geen last meer van mensen die van alles komen vragen en stomme opmerkingen komen maken.Deze mensen die er nu zijn vinden vuurwerk leuk maar verder niet. Er is een verschil tussen een freak en een mannetje die het alleen maar leuk vind rond deze tijd. gelukkig kunnen wij die keuze maken voor ons zelf en zien we elkaar weer in januarie. De mensen waar ik het over heb weten zelf wel wie ik hier allemaal bedoel(de goede dus)

Waarschuw beheerder
donateur
en anders gewoon de "echte" liefhebbers de flock warm houden! (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van wesley1983 op maandag 15 december 2008 om 16:42:
Dat zit ie zeker de vuile rat! Ik volg t al een tijdje hier en t zou me niks verbazen als t een blauwe is..

:lol: Zouet ja? Nja mijn zege heeftie, ik heb niks te verbergen voor de blauwpetten.
Je hebt blauwpetten en blauwpetten, blauwpetten die hun werk doen zijn in orde.
Blauwpetten die naast hun werk illegale activiteiten op gaan sporen zijn kopziek.
Waarschuw beheerder
ik beng opzoek naaaarrr

jumpingg jackss
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 16:10:

http://www.freakpyromaniacs.com/content/view/1110/31/

Echt klote nieuws :@

Maar goed de 901 pijlen en de superlinvders (de ilegale) kan je toch nog steeds aankomen :$ Dus het zware vuurwerk zal natuurlijk ook via via te krijgen zijn :) En anders allemaal naar Polen voor Jorge ;P

Het vuurwerk is in Belgie en Duitsland velen malen goedkoper, als ze de prijzen in Nederland nu omlaag zouden brengen. Maar nee ze maken "500grams" vuurwerk voor 80 tot 100 euro per pot. Dan heb je in Belgie 2000 gram kruid...

Als de prijzen netzoals in Duitsland zouden zijn dan zouden veel mensen in Nederland vuurwerk gaan halen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 14 december 2008 om 20:02:
Weet je de naam toevallig?

nee :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ouwe shit! op zondag 14 december 2008 om 19:23:
kan aan 4 inch blokken komen, 9 shots... voor 180 pleurie

beetje weinig schoten jammergenoeg maar tis t wel waard nietwaar?

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 14 december 2008 om 20:02:
Weet je de naam toevallig?

die is van Bonbridge! 9 shots 100mm en het effect is Blue Chrysanthemum heb er veel goede verhalen over gehoord en het moet een goed blok zijn! :)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Scott Marten op maandag 15 december 2008 om 16:00:
dingetje van 2 gram flash en karton :s

2 gram? laat je beter informeren..;)

Waarschuw beheerder
Yessssss heb Cobra 6 :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 15 december 2008 om 19:42:
2 gram? laat je beter informeren

je snapt wat ik bedoeel.... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dr. CaNNa^^ op maandag 15 december 2008 om 18:31:
die is van Bonbridge! 9 shots 100mm en het effect is Blue Chrysanthemum heb er veel goede verhalen over gehoord en het moet een goed blok zijn!

Hoeft niet hoor. Er is ergens een filmpje waar dat Peony effecten in te zien zijn. Van die achterlijke malloten die dat ding midden op straat zetten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bier:A.F.C.A.:bier: Psychobilly Rebel op dinsdag 16 december 2008 om 00:09:
Hoeft niet hoor. Er is ergens een filmpje waar dat Peony effecten in te zien zijn. Van die achterlijke malloten die dat ding midden op straat zetten.

die Blue Chrysanthemum is hier in de omloop in ieder geval.. maar knal dat filmpje eens hier neer ik wil dat ding wel eens zien! :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :bier:A.F.C.A.:bier: Psychobilly Rebel op dinsdag 16 december 2008 om 00:09:
Er is ergens een filmpje

Heren heren, linkje van deze 'pot' zou wel leuk zijn, of een officiele bonbridge naam zodat we zelf kunnen googlen O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 december 2008 om 10:43:
Heren heren, linkje van deze 'pot' zou wel leuk zijn, of een officiele bonbridge naam zodat we zelf kunnen googlen

Er staat voor de rest niks anders op.. Er staat alleen op dat het van bonbridge is.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dr. CaNNa^^ op dinsdag 16 december 2008 om 12:06:
Er staat voor de rest niks anders op.. Er staat alleen op dat het van bonbridge is.

OK, zal eens google als ik tijd heb, klinkt wel ruig :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 december 2008 om 22:03:
Yessssss heb Cobra 6

:roflol:

Levendige handel in zwaar vuurwerk op school lamgelegd

SPIJKENISSE - De politie heeft een levendige handel in zwaar illegaal vuurwerk op de Spijkenisser scholengemeenschap Blaise Pascal lamgelegd. Zeker tien leerlingen die het vuurwerk kochten, hebben politie over de vloer gehad en zijn doorverwezen naar Buro Halt.
Dat legt hen, na overleg met het Openbaar Ministerie, een taakstraf op. Wat er met de 16-jarige verkoper - ook een leerling van de school- gaat gebeuren, is onduidelijk.

Deze jongen fungeerde als doorverkoper voor een handelaar, die eveneens zou zijn aangehouden. De politie weigert echter over de zaak enige mededeling te doen. De man beloofde de doorverkoper gratis vuurwerk in ruil voor de verkoop van een bepaalde hoeveelheid knalspul. Of de jongen ook bij zijn sportvereniging vuurwerk heeft verhandeld is onbekend.

Het illegale vuurwerk is afkomstig uit Spanje. Voor zijn werk vaart de handelaar regelmatig naar dit land. Onder meer de Cobra 6-rotjes die hij daar kocht en hier laat verhandelen, zijn zo sterk dat ze zijn te vergelijken met een handgranaat. Politiemensen die zaterdag bij de jongens aan de deur kwamen, zeiden dat het met één zo'n Cobra 6 mogelijk is een auto op te blazen.

De schoolleiding ontkende gisteren dat er binnen school is gehandeld en zegt dat het voor zover bekend om twee scholieren gaat die het illegale vuurwerk hebben gekocht. Maar verschillende scholieren ontkrachten die lezing. Zij zeggen dat de jongen die het vuurwerk verkocht verschillende keren met zijn rugzak vol Cobra's naar school kwam en ze in het gebouw verkocht aan belangstellenden. Deze jongen biechtte de politie ook de namen van de kopers op.

Rector Gert Jan Alberts benadrukt dat de handelaar geen leerling is van zijn school. Hij zegt dat los van de lamgelegde vuurwerkhandel vorige week een onaangekondigde kluisjescontrole op de Blaise Pascal is geweest. Daarbij is in geen enkel kastje vuurwerk aangetroffen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :jaja: Jeffrey :jaja: op dinsdag 16 december 2008 om 15:42:
Uitspraak van Bofbips op maandag 15 december 2008 om 22:03:
heb Cobra 6

laat dat ding is in je hand ontploffen

Denk dat je een stompje aan je schouder over houd, tering die dingen gaat toch wel voor een goeie

Waarschuw beheerder
aanstekelijke onderwerp...:woop:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 december 2008 om 15:50:
Het illegale vuurwerk is afkomstig uit Spanje

italië toch?
Uitspraak van wesley1983 op dinsdag 16 december 2008 om 16:56:
tering die dingen gaat toch wel voor een goeie

dat zowiezo