Partyflock

Forumonderwerp · 635662
45 volgers · 445245x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-3
donateur
[img width=800 height=177 cacheid=0004e31f000c64fb4d22c7791a00284b7a]http://img.photobucket.com/albums/v235/blazer05/vuurwerk1.jpg?t=1189181201[/img]

Hét topic voor alle vuurwerkfanaten. Post hier al je vragen, tips & trucs, nieuwtjes, foto's en video's!
Dit is alleen niet de juiste plaats voor (illegale) handel van vuurwerk. Maak er wat van! :woep:
laatste aanpassing door een beheerder
Artiest Arson
Waarschuw beheerder
Hoe maak je die knalpatronen netjes aan zo'n lange lont??
Vliegen ze dan niet alle kanten op zodra er 1 geknald is, zonder dat de rest aangaat?
Waarschuw beheerder
Kan hier aan 100.000 klapper voor 75 euro komen....
150 - 200 euro is wel heel duur :D

Waarschuw beheerder
Hoe maak je die knalpatronen netjes aan zo'n lange lont??

Dat zijn denk ik geen knalpatronen op die foto's hier. Sowieso worden knalpatronen niet in België verkocht.
Waarschuw beheerder
ga binnenkort nog wel ff vuurwerk halen niet al te veel...

Waarschuw beheerder
inkoop kost een 100.000 maar 55 ;)

Waarschuw beheerder
Kun je nog wel 100.000 klappers en lawinepijlen krijgen in Belgie zonder KvK formulier? Zoja, waar?
Waarschuw beheerder
100% zeker dat je nu opgepakt wordt. Dan had je in de zomer moeten gaan.
Waarschuw beheerder
Dat zijn denk ik geen knalpatronen op die foto's hier. Sowieso worden knalpatronen niet in België verkocht

Snap ik :)

Ik doelde eigenlijk op dat filmpje van JeRoEn.
Hij had 150 knalpatronen aan elkaar gefixt :9

Waarschuw beheerder
100% zeker dat je nu opgepakt wordt. Dan had je in de zomer moeten gaan.

uhmm... ik ben vorig jaar eind november gewoon vrolijk heen
en weer gereden hoor :D

de hele achterbank en kofferbak lag gewoon vol 8)

NL vuurwerk = duur = waardeloos.
Waarschuw beheerder
Uhm... dan heb jij geen idee hoeveel mensen nu opgepakt worden.

De NL politie staat in burger naast vele bekende vuurwerkshops in belgie. nummerplaat wordt genoteerd en doorgegeven. In NL wordt je dan gewoon aangehouden. Ook in de trein op de routes terug is controle.

Zijn echt al VEEL VEEL mensen aangehouden.

NL vuurwerk is duur ja, maar niet waardeloos. Als je de betere potten van Proline, Crown, Lidu neemt heb je zeer mooi vuurwerk. Zeker als je dit nog doorlont.

Waarschuw beheerder
Je moet het natuurlijk ook slimmer aanpakken. Je gaat op zaterdag rond 4 uur. Daarna ga je lekker ergens in Belgie zitten eten en stappen. Zal mij benieuwen of die gasten om 6 uur 's ochtends nog op mij staan te wachten. :)

Je moet het ze natuurlijk niet te makkelijk maken.

Maar mijn vraag blijft onbeantwoord.. iemand?

Kun je nog wel 100.000 klappers en lawinepijlen krijgen in Belgie zonder KvK formulier? Zoja, waar?

Waarschuw beheerder
donateur
Heb samen met vrienden een 100.000 klapper gekocht, en die gaan we om 24.00 afsteken.:d :bounce:

Volgens mij kun je zonder die papieren die rommel wel ophalen hoor. Tis toch net zo illegaal ja. Dus waarom moet je die papieren laten zien.
Waarschuw beheerder
De nieuwe proline filmpjes zijn weer online te bezichtigen http://69.56.253.11/promovies/video.htm

Die turning fan van 50 Euro! is echt waardeloos!!! maar dat had ik al verwacht, 100 shots en max kruit blijft hoe dan ook 200gram.

Die golden walls is echter schitterend en de amazing yellow cabs is ook een mooie pot

Waarschuw beheerder
ja die proline potten zijn wel leuk opzich..
maar veelste duur! koop liever een flowerbed :9

Je moet het natuurlijk ook slimmer aanpakken. Je gaat op zaterdag rond 4 uur. Daarna ga je lekker ergens in Belgie zitten eten en stappen. Zal mij benieuwen of die gasten om 6 uur 's ochtends nog op mij staan te wachten.

Je moet het ze natuurlijk niet te makkelijk maken.

zo ongeveer had ik het ook gedaan jah (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ook, maar ik ga no way in hell nu nog naar Belgie ;) volgend jaar misschien. Want je krijgt daar ZOveel mooier en wat langer duurt voor minder geld dan hier.

NL snijdt zichzelf in de vingers met die overdreven regels door 1 vuurwerkramp! (daarnaast waren de regels daarvoor OOK al te streng mbt max kruit).

Maar ook als je tegenwoordig kijkt naar de kanonslagen. Vroeger had je de Shishin Crackers in 1 uitvoeringen: wit-groen en geel-groen. Die geel groene waren harder dan groene strijkers (pirates). En je had dan ook nog de extra dikke kanonslag, 6 per pakje... die waren ook verschrikkelijk hard.
Waarschuw beheerder
die regels zijn veel te streng idd. over een paar jaar moeten de vuurwerkverkooppunten/bunkers 3 kilometer van de huizen afstaan en de bunker moet al onder water staan voordat er ook maar iets wat op een vlam lijkt gesignaleerd is in de buurt van de bunker :S

ze zijn trouwens ook nog een dief van hun eigen portemonne, denk is aan al die belastingscentjes die ze nou mislopen, in het westland moesten er ook al weer een paar stoppen omdat ze niet aan de strenge eisen voldeden.
Waarschuw beheerder
ja maar juist doordat de regels zo belachelijk streng zijn in NL mbt tot vuurwerk (voor de rest mag je alles doen in NL :s ) halen steeds meer mensen Illegaal vuurwerk en creeeren op die manier JUIST wat ze proberen te voorkomen...

Door al die kut safety regeltjes is al het vuurwerk alweer dubbel zo duur, als het zou moeten zijn.

Dus ik hoop alleen maar dat ze de regels gelijktrekken binnen de EU of dat iedereen vanaf volgend jaar alleen nog illegaal koopt en gewoon NIETS meer legaal koopt.

Waarschuw beheerder
donateur
idd die yellow cabs is zeker een hebbertje :D

en dat je 100 % gepakt wordt nu is onzin. de pakkans is groter maar nog steeds niet heel groot.

Vorige week zijn een paar maten van me nog heen en weer gereden. En vorig jaar ging een maat van me op 31december met ze pa ff wat halen ook niet gepakt!

Waarschuw beheerder
Ik kreeg gisteren folders binnen en zag tot mijn verbazing dat je nu in Nederland die kleinste versie Chinese rol kunt kopen. Die is ongeveer 3 meter lang. Meer mensen dit gezien? Ik verdenk de folder ervan een foto van een chinese rol te gebruiken om kopers te lokken.
Waarschuw beheerder
wij zijn ook al die jaren nog niet gepakt...maar helaas afgelopen zaterdag wel :s...zelfs het vuurwerk wat wel legaal was in NL werd afgenomen...t gaat hun echt niet om de veiligheid volgens mij,maar alleen om de centen.We werden ook aangehouden "In het kader van economisch onderzoek ofzoiets"....maja moet toch nog een keer terug want hier krijg je nix fatsoenlijks
Waarschuw beheerder
Economische delicten zijn erg strafbaar in NL ;)

Maar dat bedoel ik dus, ze snijden zichzelf in de vingers om de prijzen zo belachelijk op te voeren door al die crap regels. Nu haalt iedereen het uit het buitenland, omzet in NL lager, minder verkooppunten-> duurder vuurwerk -> nog minder klanten -> nog duurder vuurwerk -> nog meer illegaal vuurwerk -> uiteindelijk GEEN vuurwerk meer in NL omdat de omzet TE laag is.

Ech how dumb kun je zijn :s hiervoor hoef je geen Einstein te zijn...

Waarschuw beheerder
donateur
prijzen liggen idd veel hoger ja :(

maar het is logisch als je het aan mij vraagt een nederlandse vuurwerkverkoper kan maar 3 dagen vuurwerk verkopen en slaat alles ook niet per hele grote hoeveelheden in. Belgische vuurwerkhandelaren kopen hun spul per veel grotere hoeveelheden in en dus goedkoper

vergelijk het met een mediamarkt in nederland.

maar het zou me nix verbazen als over een aantal jaar in belgie ook maar 3 dagen per jaar vuurwerk verkocht mag worden, elk jaar is er weer meer verboden dan en minder te krijgen!

k ga wel naar china toe ;p

Waarschuw beheerder
donateur
Godsamme, ik ging tanken in België vorige week en ik werd op de grens gewoon aangehouden..

Vuurwerkcontrole.
Dus ik vroeg nog: "Houden jullie iedereen aan?" Hun antwoord: "Alleen jongeren en mensen die er verdacht uitzien of waarvan de wagen er verdacht van uit ziet"..

Waar leg je dan de grens wie jongeren zijn.

In ieder geval: Als ik mijn vader bij wijze van spreken om vuurwerk laat gaan, dan kan hij zo doorrijden. Das ook krom :/

Waarschuw beheerder
voor degene die gepakt zijn:

Waar zijn jullie gepakt???

Waarschuw beheerder
donateur
Grensovergang Essen-Nispen (vlakbij Roosendaal) is een controle..

Hazeldonk (Antwerpen-Breda) ook voor zover ik weet..

Waarschuw beheerder
[80 euro maar in belgie?

waarom gaan die dingen voor een belachelijke prijs van
150-200 euro hier de straat over ?]

Normaal zijn ze rond de 70, maar dit jaar is het behoorlijk gevaarlijk om naar Belgie te gaan met al die strenge controles. Wat dacht je van het risico dat iemand loopt als ie naar belgie gaat ? En de benzine ? Maar 150-200 euro is wel teveel voor zo'n ding ..

[Kun je nog wel 100.000 klappers en lawinepijlen krijgen in Belgie zonder KvK formulier? Zoja, waar?]

Nee, alleen met KVK. Ze hebben wel een 3-delige 100.000 klapper die je zelf aan elkaar moet knopen. Die is zonder KVK te krijgen. Waar ? Kijk op freakpyromaniacs of vuurwerklook op het forum en gebruik de Zoekfuntie..

Ik heb dit jaar voor een ziekelijk bedrag van 700 euro aan vuurwerk. Vuurwerk is mijn hobby en aangezien ik het alleen maar de laatste 3 dagen van het jaar mag uitoefenen heb ik een hoop gespaard.. hehehe.. :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Whahahaha 700 euro?!?!?!?! :|:|:|

Wat heb je allemaal wel nie gehaald dan? :p:devil:

Waarschuw beheerder
Ik heb dit jaar voor een ziekelijk bedrag van 700 euro aan vuurwerk. Vuurwerk is mijn hobby en aangezien ik het alleen maar de laatste 3 dagen van het jaar mag uitoefenen heb ik een hoop gespaard.. hehehe..

Welke straat woon je? Ga ik er ook wonen. :D

Waarschuw beheerder
redde ik het maar met 700 euro :P
Waarschuw beheerder
Mjah en ik dacht dat ik altijd veel haalde :p
Waarschuw beheerder
[img cacheid=00133e5a0015b6fc1d7121841a007dc095]http://www.bakkeveen.nl/actueel/winter_2002_2003/2002_12_31_E.jpg[/img] :P

Waarschuw beheerder
Waar is proline overal verkrijgbaar?
Waarschuw beheerder
In ieder geval in Leiden ;)
Lidu heeft trouwens ook erg mooie potten, maar dan verkopen ze hier weer niet. Crown heeft ook aardige potten ertussen zitten en dat is bijna overal verkrijgbaar.

Alleen proline heeft echt een paar toppers voor relatief weinig geld:
Coco Magnolia: 10 Euro
Thunder Salvo: 12 Euro
Amazing Yellow Cabs (nieuw): 15 Euro

Deze 3 zijn zo ver ik weet allemaal ~200 grams potten. En bij Crown betaal je voor dit soort potten altijd wel >15 Euro.

Waarschuw beheerder
2nmark:

kijk dat is ook gaaf, kan geen vuurwerk tegenop. Morgen gaat het loos, ik heb vandaag een kilo carbid gehaald..

Waarschuw beheerder
hmm ik zoek nog vuurwerk omg rotterdam :) dus PB me ff als je prijzenlijst heb :)
Waarschuw beheerder
donateur
het vuurwerk gaat helemaal niet zachter jullie zijn gewoon doof door de feesten :)

Waarschuw beheerder
gisteravond nog ff een lawinepijl onder viaduck afgestoken.. goede knal maar dat ding kwam niet eens omhoog :S

Waarschuw beheerder
lawinepijlen moeten ook niet de lucht in, die moet je aan een boom spijkeren, veel mooier:P

Waarschuw beheerder
donateur
ik was een weekendje weg in duitsland en toen ik terug naar nederland reed was er ook vuurwerk-controle bezig.

en over pro-line...

Air killer is ook een lekkere pot!
Waarschuw beheerder
Ik vind alleen de boeketten wat minder van die pot... wat ik zelf mis bij Proline is variatie. Veel potten hebben allemaal van die standaard gele boeketten (geel is erg goedkoop). Bij Crown zie je dan in 1 pot al meer variatie per boeket. Wat ik ook mis zijn de palm effecten bij Proline...

Maarja wie weet komt dat ooit :)
Waarschuw beheerder
Heb het meeste vuurwerk binnen voor dit jaar :)
Ben alleen nog opzoek naar een 100.000 klapper...
Iemand omgeving Twente/Achterhoek die er eentje kan missen??
Stuur maar ff PB dan ;)
Waarschuw beheerder
vind die (nieuwe) blauwe bompijlen kut gaan echt niet zo hard:@: ik zoek die ouwe bompijlen van vroeger die met 8 in een doos maar die zijn er niet meer geloof ik

Waarschuw beheerder
vandaag vuurwerkboekje binnen gahd van NLDSE shop :P

maar ik zoek nog wat leuk belgisch vuurwerk of duits omg rotterdam iemand leuk lijstje PB me maar ff :D

nitraat strykers Ed.

Waarschuw beheerder
Ik ga met Kerst en Oud & Nieuw naar Oostenrijk heen.
Is daar eigenlijk nog mooi vuurwerk te halen... Heb namelijk geen idee :)
Waarschuw beheerder
Ik zou niet weten of bij jou daar in de buurt vuurwerk te krijgen is, anders haal je het toch onderweg in Duitsland?

Waarschuw beheerder
donateur
heb nu in totaal 7 folders kunnen bemachtigen ga maar eens ff spitten :D
nog 18 daagjes mensen!

Waarschuw beheerder
18 days
433 hours
25992 minutes
Waarschuw beheerder
middelvlinders 12-50 euro
100-000 knallers 85euro
lawine pijlen 7.50 euro
strijkers 5euro
pijlenpakket 25euro
meterpakket 25euro
sierpakket 25euro

Waarschuw beheerder
Misschien haal ik het idd gewoon in Duitsland onderweg. Net zo makkelijk :)

We zien wel...
laatste aanpassing