waar zijn die te koop? of is dit illegaal?
waar zijn die te koop? of is dit illegaal?
Wie weet of die lawine pijltje's met Super Rockit in het zilver en een zwart omhulsel wat zijn?
HDPE of Glasvezel ?
De megashow zijn dacht ik 40grams pijlen.
Heb je het over de mortier zelf of de lanceer buis?
Mortieren van mij zijn van karton, maar ze zijn er ook van kunstof.
Te harde mortieren heb je niks aan, krijg je geen mooie break mee.
Mijn pijlen halem met gemak 300 meter. De hoogste die ik gemeten heb was 450m. En het kan nog hoger.
Uitspraak van disjock op donderdag 22 november 2007 om 12:36:
Mijn pijlen halem met gemak 300 meter. De hoogste die ik gemeten heb was 450m. En het kan nog hoger.
welk kaliber pijlen zijn dit dan!! een kaliber van minder dan 6 inch zou je op die hoogte namelijk moeilijk kunnen zien...en een kaliber van 8 inch of groter (die je nodig hebt om op die hoogte ook maar iets te kunnen zien) krijg je met geen mogelijkheid de lucht in...tenzij je voor NASA werkt...laatste aanpassing 22 november 2007 13:58
bedoel je niet de signal rockets?
in zilvere letters signal rocket over de hele pijl en verder zijn ze zwart.
denk dat je die bedoelt?
als het over die gaat knallen ze wel goed , alleen achter de zink 901's zitten een echte dreun zeg maar, en bij die pijlen mis je dat.
meer kruit mag er namelijk niet in dus hoe bedoel je "dikker" precies dan ?
Ze komen niet hoger dan 30 a 40 meter.
Heb je het over de mortier zelf of de lanceer buis?
Mortieren van mij zijn van karton, maar ze zijn er ook van kunstof.
Te harde mortieren heb je niks aan, krijg je geen mooie break mee.
Die commerciele vuurpijltjes zijn gewoon in en in triest!
Wel eens zo'n ding losgehaald? De helft is gewoon leeg
Ze komen niet hoger dan 30 a 40 meter.
Uitspraak van #.~Donkey Kong Jrop donderdag 22 november 2007 om 08:00:
De megashow zijn dacht ik 40grams pijlen.
Mijn motors alleen al bevatten meer dan 50 gr BP.
??????????
mortier = buis
shell = bom
Mortier is het nederlandse woord voor shell.
Een mortartube is de lanceer buis.
Is toch veel leuker dan die rommel kopen?
Mortier is een frans woord. Niet veel kaas gegeten van de Nederlandse taal
Mortierbom
nope... mortier is absoluut geen officiele nederlandse benaming voor een shell!! een shell word in de volksmond mortier genoemd maar is het daarom nog niet... mortar = mortier = buis... vrij makkelijk toch zo ?
Als een 3inch shell ongeveer 70 - 75M hoog gaat, lijkt het me sterk dat een pijl 9X zo hoog gaat. Dan zie je het effect amper man
Uitspraak van disjock op donderdag 22 november 2007 om 18:22:
Mortierbom
mortierbom is iets anders dan een mortier!
het woord zegt het al: een bom voor een mortier en dan komen we weer bij mortier = buis
Uitspraak van disjock op donderdag 22 november 2007 om 17:39:
dus dit kan ik als niet kloppend bestempelen want op diezelfde informatieve site vind ik dit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mortier
Uitspraak van Dj Iteq op donderdag 22 november 2007 om 17:56:
nope... mortier is absoluut geen officiele nederlandse benaming voor een shell!! een shell word in de volksmond mortier genoemd maar is het daarom nog niet... mortar = mortier = buis... vrij makkelijk toch zo ?
dit kan ik daarentegen weer wel als kloppend bestempelen hoewel deze zeer informatieve site daar geen woord over rept... vreemd hoor !laatste aanpassing 22 november 2007 18:30
Maarja das het enige waar jullie over kunnen zeuren.
Over de hoogte van m'n pijlen hoor ik ineens niks meer. Daar hadden jullie ook een grote bek over, waar is die grote bek nu gebleven dan?
Hahaha dus een vuurwerkshow heeft geen zin meer, want alle bezoekers (die toch op behoorlijke afstand staan) kunnen niks zien volgens jouw idioote theorie...
en een andere sjaak die beweerd dat hij pijlen heeft die 300 meter hoog gaan
Over de hoogte van m'n pijlen hoor ik ineens niks meer. Daar hadden jullie ook een grote bek over, waar is die grote bek nu gebleven dan?
Wat ik me alleen nog over de mortier discussie afvraag is het volgende;
Wat word er bedoelt met mortier pijlen of een mortierpijl(enkelvoud)?
Lekker belangrijk ook hoe je het voorwerp noemt. In de pyrotechniek in NL word voor het te lanceren voorwerp het woord mortier gebruikt
Geen van beide, metertje of 6... Jij dan?
Jij zegt dat jou pijlen 9X zo hoog gaan als een 3 inch shell
Wil je dan even de quote naar voren halen waarin ik dat beweer?
Ik zei dat mijn pijlen met gemak 300m halen.
Een mortartube is de lanceer buis.