Partyflock

Forumonderwerp · 635662
45 volgers · 460250x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-3
donateur
[img width=800 height=177 cacheid=0004e31f000c64fb4d22c7791a00284b7a]http://img.photobucket.com/albums/v235/blazer05/vuurwerk1.jpg?t=1189181201[/img]

Hét topic voor alle vuurwerkfanaten. Post hier al je vragen, tips & trucs, nieuwtjes, foto's en video's!
Dit is alleen niet de juiste plaats voor (illegale) handel van vuurwerk. Maak er wat van! :woep:
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 november 2007 om 05:51:
Rubenv sprak al eerder over ruzie met de buren etc. Dat vind ik nou echt geen prioriteit hebben. Belangrijkste is dat je het voor het pubiek, jong en oud iedereen weet hoeveel mensen erop af kunnen komen, zo veilig mogelijk maakt.

dat probeer ik er juist mee te zeggen. Als jij laat zien dat je het zo veilig mogelijk afsteekt krijg je ook geen problemen in de buurt en kan je makkelijker je gang gaan zonder gezeik.
Uitspraak van Ars0n op zondag 18 november 2007 om 23:39:
Ik zeg trouwens ook niet dat je mensen in gevaar hebt gebracht... maar hou dat aub ook zo. Shells horen in de lucht, niet op de grond.

Idd!! En het klinkt een beetje gek mischien maar een echte vuurwerk liefhebber zal me mischien wel begrijpen.

Een shell is door mensen handen gefabriceerd en bedoeld om van te genieten. Daarom ben ik vel tegen het niet juist ontsteken van een shell. Ik vind het iets magisch hebben. Je neemt een mortierbuis en zorgt voor de nodige voorbereidingen om er 1 af te schieten. Dat hele proces doe ik altijd op mijn dooie gemak. Op het moment dat ik een shell vast heb en het maakt niet uit of die 2,5"is of 6"is sta ik altijd even stil met de gedachte dat dit door vele handen is gegaan en uiteindelijk bij mij terecht is gekomen.De mensen die weten hoe deze dingen worden gemaakt weten hoeveel werk er in 1 zo,n shell zit. Het klinkt allemaal een beetje gek maar zo denk ik erover.
En dan heb je van die malooten die ze op de grond gaan ontsteken en niet alleen na denken over de gevolgen maar ook niet over het hele gebeuren dat ik net beschreef.
Als je zo stoer wilt stunten doe dat dan met spul dat uit een fabriek komt en niet met mensen handen gefabriceerd spul.

pfff wat ben ik aan het zwansen maar moest het ff kwijt!!:D:D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sr-donny op maandag 19 november 2007 om 01:54:
let op de fietser

;d
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
deze is nog mooier :p
http://www.youtube.com/watch?v=0Oj2DiNWNU0
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Aan de andere kant vind ik dat ze in Nederland wel eens een beetje mogen meegaan met andere landen. Ik ken geen enkel land waar ze zo streng zijn mbt vuurwerk en zo soepel mbt drugs :/

Check ook eens deze Deense lijstjes:
http://www.afac.dk/2006%20Panther%20Katalog.pdf
http://www.kaerteltudlejning.dk/nonsec/Katalog%20NY.pdf

En nog meer te vinden: http://www.google.nl/search?q=Fyrv%C3%A6rkerikatalog&meta=
100 Kronen = Euro 13.42
400 grams pijlen kosten daar rond de 12,50 :D

Nederland is te duur er wordt in een te korte tijd teveel verkocht. Laat ze dit eens wat soepler maken door een proef van 1 of 2 weken verkoopdagen. Sowieso heb je dan minder rampen op de weg (autoverkeer), hoeven die winkels niet zo gestressed te werk, is alles wat beter betaalbaar, het is beter voor de economie ;) alleen zal er wel wat meer op straat afgestoken worden... (niet dat ik daar mee zit maar ik snap wel dat sommigen dat niet fijn vinden).

Laat ze ook gelijk de wet versoepelen mbt het afsteken van vuurwerk... schertsvuurwerk mag je altijd afsteken, maar laat ze ook gewoon een deel van het siervuurwerk dat nagenoeg geen geluid maakt ook hieronder vallen. Wat maakt het nou uit of je in de zomer een dikke fontein in jouw tuin afsteekt? wie heeft daar nou last van :/

En doordat je enkel op de 31e mag afsteken, blijf je altijd veel mensen hebben die veel vuurwerk overhouden en dit ergens in de loop van het jaar afsteken... als je nou bv (30), 31 en 1 januari dagen maakt waarop afgestoken mag worden dan blijft er minder vuurwerk over en heb je dus in de loop van het jaar minder overlast.

Juist doordat ze hier zo streng zijn, de prijzen veel te hoog kopen steeds meer mensen buitenlands vuurwerk met alle gevaren van dien. In Nederland zijn de mensen minder ervaren met het afsteken van vuurwerk... je wordt al vanaf jongs af aan bang gemaakt voor vuurwerk, te korte tijd waarop gekocht en afgestoken mag worden en een slechte voorlichting vanuit de overheid. Al die angst leidt juist tot gevaarlijke situaties. Ik weet geen aantallen maar denk dat in andere landen relatief minder ongevallen met vuurwerk voorvallen dan in Nederland.

Ik heb van mijn ouders vroeger nooit meegekregen dat ik bang moest zijn voor vuurwerk, enkel voorzichtig. Mijn ouders hebben alles voorgedaan. In die tussentijd heb ik zo onwijs veel afgestoken en dat is altijd goed gegaan (natuurlijk kan het altijd 1x misgaan).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alexander op maandag 19 november 2007 om 13:21:
als je nou bv (30), 31 en 1 januari dagen maakt waarop afgestoken mag worden

Ja was dit maar zo! Ik zie het alleen nog eerder gebeuren, dat je op 31 dec pas vanaf 22 uur mag afsteken...
Waarschuw beheerder
Nederland is te duur er wordt in een te korte tijd teveel verkocht. Laat ze dit eens wat soepler maken door een proef van 1 of 2 weken verkoopdagen. Sowieso heb je dan minder rampen op de weg (autoverkeer), hoeven die winkels niet zo gestressed te werk, is alles wat beter betaalbaar, het is beter voor de economie alleen zal er wel wat meer op straat afgestoken worden... (niet dat ik daar mee zit maar ik snap wel dat sommigen dat niet fijn vinden).

Laat ze ook gelijk de wet versoepelen mbt het afsteken van vuurwerk... schertsvuurwerk mag je altijd afsteken, maar laat ze ook gewoon een deel van het siervuurwerk dat nagenoeg geen geluid maakt ook hieronder vallen. Wat maakt het nou uit of je in de zomer een dikke fontein in jouw tuin afsteekt? wie heeft daar nou last van

En doordat je enkel op de 31e mag afsteken, blijf je altijd veel mensen hebben die veel vuurwerk overhouden en dit ergens in de loop van het jaar afsteken... als je nou bv (30), 31 en 1 januari dagen maakt waarop afgestoken mag worden dan blijft er minder vuurwerk over en heb je dus in de loop van het jaar minder overlast.

Juist doordat ze hier zo streng zijn, de prijzen veel te hoog kopen steeds meer mensen buitenlands vuurwerk met alle gevaren van dien. In Nederland zijn de mensen minder ervaren met het afsteken van vuurwerk... je wordt al vanaf jongs af aan bang gemaakt voor vuurwerk, te korte tijd waarop gekocht en afgestoken mag worden en een slechte voorlichting vanuit de overheid. Al die angst leidt juist tot gevaarlijke situaties. Ik weet geen aantallen maar denk dat in andere landen relatief minder ongevallen met vuurwerk voorvallen dan in Nederland.

Ik heb van mijn ouders vroeger nooit meegekregen dat ik bang moest zijn voor vuurwerk, enkel voorzichtig. Mijn ouders hebben alles voorgedaan. In die tussentijd heb ik zo onwijs veel afgestoken en dat is altijd goed gegaan (natuurlijk kan het altijd 1x misgaan).

whaha jij maakt het helemaal mooi!!!ga de politiek in man:D aan jou hebben we nog wat!

Helaas kan dit alles natuurlijk niet. En zo streng is nederland niet. In veel landen mag vuurwerk alleen door profs worden ontstoken.
Wat de prijzen betreft ben ik wel voorstander dat het omlaag gaat. al die onzin regels met springler instalaties, kooien om het karton en ga zo maar ff door maakt het vuurwerk stukken duurder.Straks krijgen we ook nog bepaalde heffingen omdat het niet goed is voor de natuur.
Dat is weer een mooi punt voor onze vrienden van groen links. Het is natuurlijk wel zo dat je rustige plekken en drukke plekken hebt in Nederland. Het 500 grams vuurwerk dat er nu is is eigenlijk al aan de zware kant om hier in nl te ontsteken. Vooral de fanshape blokken zijn link. Het schiet alle kanten op en veel mensen hebben geen idee hoe je zo,n blok moet plaatsen. Mischien is het halen van een soort befret nog geen eens zo,n slechte. Het vuurwerk dat er nu is gewoon zo laten en als je een befret hebt mag je ook zwaarder vuurwerk kopen:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op maandag 19 november 2007 om 15:25:
En zo streng is nederland niet. In veel landen mag vuurwerk alleen door profs worden ontstoken.

mooi voorbeeld is belgie... je kunt daar als nederlander makkelijk aan prof. vuurwerk komen, belgen zelf moeten daar bij de gemeente een vergunning voor aanvragen voor het ontsteken van dat prof. vuurwerk... eigelijk te krom voor woorden natuurlijk maar zo is het op dit moment wel :)!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iteq op maandag 19 november 2007 om 16:22:
mooi voorbeeld is belgie... je kunt daar als nederlander makkelijk aan prof. vuurwerk komen, belgen zelf moeten daar bij de gemeente een vergunning voor aanvragen voor het ontsteken van dat prof. vuurwerk... eigelijk te krom voor woorden natuurlijk maar zo is het op dit moment wel

idd ze moeten eerst naar de gemeente toe om daar toestemmig te vragen voor een vergunning. ze moeten kunnen aantonen waarom ze vuurwerk gaan afsteken:S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 november 2007 om 21:00:
Wat snap jij niet aan deze zin??:

Uitspraak van Lazarus. op vrijdag 17 oktober 2003 om 17:45:
Dit is alleen niet de juiste plaats voor (illegale) handel van vuurwerk.

Misschien niet de juiste maar wel een realistische ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iteq op maandag 19 november 2007 om 16:22:
mooi voorbeeld is belgie... je kunt daar als nederlander makkelijk aan prof. vuurwerk komen, belgen zelf moeten daar bij de gemeente een vergunning voor aanvragen voor het ontsteken van dat prof. vuurwerk... eigelijk te krom voor woorden natuurlijk maar zo is het op dit moment wel !

dit is voor al het vuurwerk zo. ook voor knal vuurwerk. ze mogen alleen het "witte" kaartje bij alpeco zo meenemen. Bij Moerkant moet voor al het verkochte vuurwerk een vergunning worden aangevraagd.

Waarschuw beheerder
das idd erg krom ja, ma goed heb er weinig last van :D
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.kaerteltudlejning.dk/nonsec/Katalog%20N­Y.pdf

Eindelijk eens wat gevonden over een paar pijlen die ik 2 jaar geleden van een illegale handelaar uit Duitsland gekocht heb.
Heb een aantal van die 4" bomberaket gehad en een stuk of 5 Platin pijlen.

Die 4" vind ik wel vergelijkbaar met de Ariane pijlen en die Platin pijlen sta je echt van te kijken!
Wel gaan die Platin pijlen erg schuin op een gegeven moment waardoor ze relatief laag klappen.

Helaas deze pijlen niet meer kunnen krijgen vorig jaar.

Laat ze ook gelijk de wet versoepelen mbt het afsteken van vuurwerk... schertsvuurwerk mag je altijd afsteken, maar laat ze ook gewoon een deel van het siervuurwerk dat nagenoeg geen geluid maakt ook hieronder vallen. Wat maakt het nou uit of je in de zomer een dikke fontein in jouw tuin afsteekt? wie heeft daar nou last van

Wat betreft de 30e,31e,en 1 januari ben ik het wel mee eens maar denk dat als het hele jaar zou mogen de gein van het zelf afsteken er een beetje vanaf gaat.
Nu heb je toch een dag waar je echt het hele jaar naartoe leeft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FK82 op maandag 19 november 2007 om 19:27:
Nu heb je toch een dag waar je echt het hele jaar naartoe leeft.

en dat is zo,n fucking lekker gevoel!!!:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op maandag 19 november 2007 om 19:29:
en dat is zo,n fucking lekker gevoel!!!

ja op de 31ste zelf wel ja :P! maar ik vind het best vervelend dat ik nu al met dat gevoel rondloop en nog 6 weken moet wachten :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iteq op maandag 19 november 2007 om 19:39:
ja op de 31ste zelf wel ja ! maar ik vind het best vervelend dat ik nu al met dat gevoel rondloop en nog 6 weken moet wachten

ik vind het gevoel altijd wel lekker. beetje fantaseren hoe je alles gaat aanpakken.
Ben wel blij want ik heb mijn colectie nog niet compleet:P
Waarschuw beheerder
donateur
:o

Wat is dat voor ding :D

Waarschuw beheerder
Filmpje komt van AVP
Waarschuw beheerder
ik moet ff wat lawinepijlen hebben iemand nog wat liggen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op maandag 19 november 2007 om 20:19:
ik moet ff wat lawinepijlen hebben iemand nog wat liggen

nou nu moet het echt ophouden!!!! waar heeft iedereen last van???

Uitspraak van actief op vrijdag 17 oktober 2003 om 17:45:

zijn jullie dan zo stom?? Kan je niet lezen ofzo?
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 november 2007 om 20:03:
Focking hell:

http://nl.youtube.com/watch?v=qtX0T_wvshU

had ik al gepost:D:D lekker he! was dat maar hier te koop. wat een geweld!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MarkB op maandag 19 november 2007 om 20:12:
Wat is dat voor ding

spaans salute blokje ;P
Waarschuw beheerder
zo laatste 2 blokken ook binnen :)

amper te verschouwen die dingen zeg :/

Artiest Da Hustla
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Iteq op maandag 19 november 2007 om 19:39:
ja op de 31ste zelf wel ja :P! maar ik vind het best vervelend dat ik nu al met dat gevoel rondloop en nog 6 weken moet wachten

haha

vuurwerksyndroom:

- Bij iedere knal of lichtflits naar het raam schieten om te kijken
- met smart op de vuurwerkblaadjes wachten en als deze binnen zijn 100x alles bekijken

- 's ochtends om 10u al trappeland staan te wachten met je rugzakje
- bij alles wat je afsteekt de koude rillingen krijgen van: fuck das vet :p

zo kan ik nog wel doorgaan.. meer mensen die daar last van hebben dus :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 november 2007 om 21:35:
met smart op de vuurwerkblaadjes wachten en als deze binnen zijn 100x alles bekijken

en 100x keer opnieuw invullen en uitrekenen :p
zo kan ik nog wel doorgaan.. meer mensen die daar last van hebben dus

:yes:

Waarschuw beheerder
dubbel..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ey,
ik heb laatst flashing thunder van pyroboy gekocht, heeft er hier toevallig filmpjes en of foto's van?

of heeft iemand er ervaring mee?

ik heb de 56 shots

bvd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 8-bit Kid™ op maandag 19 november 2007 om 22:11:
rood met zwart toch?

t is een soort pot ( romeinse kaars) alleen breder en groter, dus wil eigenlijk weten wat het doet, ziet er best goed uit alleen om m nu al te gaan testen vink zonde ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 november 2007 om 21:59:
ey,
ik heb laatst flashing thunder van pyroboy gekocht, heeft er hier toevallig filmpjes en of foto's van?

of heeft iemand er ervaring mee?

ik heb de 56 shots

is dat niet die thunderboy?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 november 2007 om 22:31:
is dat niet die thunderboy?

nee deze: Flashing Thunder groot 1 st bij franks wapenhandel

a
laatste aanpassing
Artiest Arson
Waarschuw beheerder
56 shots romeinse kaars achtige pot?
en die heet flashing thunder?

klinkt mij als de Potzblitz in de oren :)
is ook een 56 shots pot, met rode en groene kogels a la romeinse kaars die in de lucht knallen (van Weco)

[img width=480 height=640 cacheid=00141a4b0029c9bc231762701a0214bdb0]http://www.ertbrand.com/weco/IMG_2102.JPG[/img]

Waarschuw beheerder
dit is m, geen beste kwaliteit foto maarja

[img width=77 height=320 cacheid=000eb3f80029c9cb08beec971a0214be61]http://img219.imageshack.us/img219/9546/naamloosjc4.jpg[/img]

iemand info hier over?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FK82 op maandag 19 november 2007 om 19:27:
Heb een aantal van die 4" bomberaket gehad en een stuk of 5 Platin pijlen.

Die 4" vind ik wel vergelijkbaar met de Ariane pijlen en die Platin pijlen sta je echt van te kijken!
Wel gaan die Platin pijlen erg schuin op een gegeven moment waardoor ze relatief laag klappen.

Helaas deze pijlen niet meer kunnen krijgen vorig jaar.

Zijn die 4" bolpijlen echt de moeite qua effect? ik vraag mij af of het effect echt groot is en relatief lang blijft hangen...
Hoeveel grams waren die Platin pijlen dan? of zijn dat gewoon die uit die deense folder die ik liet zien?
Waarschuw beheerder
donateur
What you do in Holland on new years eve with fireworks is great! :d

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
waar kan je in duitsland goed vuurwerk kopen?
strijkers en vlinders?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op maandag 19 november 2007 om 20:28:
Uitspraak van --- Red Corvette --- op maandag 19 november 2007 om 20:19:
ik moet ff wat lawinepijlen hebben iemand nog wat liggen

nou nu moet het echt ophouden!!!! waar heeft iedereen last van???

Uitspraak van Lazarus. op vrijdag 17 oktober 2003 om 17:45:

zijn jullie dan zo stom?? Kan je niet lezen ofzo?

Niet iedereen kent handelaren in dit soort vuurwerk. Ik denk niet dat we stom zijn maar juist slim om dat hier te vragen. PB's komen al binnen :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ars0n op maandag 19 november 2007 om 23:21:
56 shots romeinse kaars achtige pot?
en die heet flashing thunder?

klinkt mij als de Potzblitz in de oren
is ook een 56 shots pot, met rode en groene kogels a la romeinse kaars die in de lucht knallen (van Weco)

is gaaf alleen dan wel 4 of 5 tegelijk.

Waarschuw beheerder
zijn thunderkings dit jaar in nederland?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Secrifice op dinsdag 20 november 2007 om 09:58:
Fokking nie normaal!! Wat een kabaal!!!

De Tering sta je dan met je Lawine pijlen haha :lol:

Sterk spul dit !! :cheer:
Waarschuw beheerder
Jezusssssssssssssssss wat een geweld man niet normaal lijkt wel of de derde wereld oorlog uitgebroken is .

Waarschuw beheerder
Morning Glory!

http://nl.youtube.com/watch?v=tjTny9CXjQU

Nooit geweten dat ze onderwater doorgingen! (of net wat er in dat glas zat)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saber op dinsdag 20 november 2007 om 09:15:
Ik denk niet dat we stom zijn maar juist slim om dat hier te vragen.

maar goed dan da de plisie ook zo stom is om hier nie te kijken......

zult de eerste nie zijn die zo gepakt word....
Waarschuw beheerder
je hebt ook van die plisie broekies die schijt hebben aan de wet en hier ook handelen van het vuurwerk wat ze in beslag hebben genomen
Waarschuw beheerder
Bij iedere knal of lichtflits naar het raam schieten om te kijken
- met smart op de vuurwerkblaadjes wachten en als deze binnen zijn 100x alles bekijken

- 's ochtends om 10u al trappeland staan te wachten met je rugzakje
- bij alles wat je afsteekt de koude rillingen krijgen van: fuck das vet

Niet allemaal, ik ga dit jaar niet meer hele dag met tas rondlopen, wel wat natuurlijk maar op een gegeven moment ook even lekker binnen zitten. Vorig jaar was best ernstig qua tasje. Had ongeveer 800 nitratjes en 150 bsc en nog 240 silvery flowers. Was me toch iets teveel van het goede op een gegeven moment. Dit jaar toch wat meer blokken proberen te regelen en pijlpakketten.
En die koude rillingen klopt helemaal. Foldertjes zouden ze moeten verbieden, veel te verslavend en het is slecht voor me tentamens:)

Waarschuw beheerder
Haha, bovenstaande gevoelens heb ik ook last van,
Kon eerst de laatste nacht ook nooit slapen van de spanning!

Stop alle folders altijd in een map, heb er nog vanaf 1996. Das toch alweer ruim 10 jaar lang!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saber op dinsdag 20 november 2007 om 09:15:
Niet iedereen kent handelaren in dit soort vuurwerk. Ik denk niet dat we stom zijn maar juist slim om dat hier te vragen. PB's komen al binnen

nou en jullie moeten gewoon oprotten want jullie maken dit topic kapot.
Uitspraak van doodskopje op dinsdag 20 november 2007 om 13:16:
je hebt ook van die plisie broekies die schijt hebben aan de wet en hier ook handelen van het vuurwerk wat ze in beslag hebben genomen

nou en jij moet helemaal weg wezen met je nep profiel! het enige dat jij hier komt doen is om vuurwerk vragen..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 november 2007 om 16:00:
Haha, bovenstaande gevoelens heb ik ook last van,
Kon eerst de laatste nacht ook nooit slapen van de spanning!

Stop alle folders altijd in een map, heb er nog vanaf 1996. Das toch alweer ruim 10 jaar lang!laatste aanpassing 20 november 2007 16:02

:D cool man scan ze even en gooi ze online! is altijd leuk om terug te zien. op vuurwerkmuseum staan er ook een zooitje, Vooral die oude blaatjes zijn lachen. daar staan nog die jumbo pijlen in en gillende lola,s:D:D
laatste aanpassing