Partyflock

Forumonderwerp · 631863
Waarschuw beheerder
Aangezien ik 22 ben en er helemaal voor kies om jong moeder te zijn en te trouwen, wil ik wel eens jullie mening weten daarover.

Ik krijg zoveel oordelen over me heen..

Ow, was zeker een ongelukje he?
Ga je het houden dan?
Jullie hebben nog geen eens een huis! (nu wel hoor)
Nou kan je nooit meer uitgaan
Heb je wel genoeg geld om een kind te onderhouden.
Nou als jullie twee bij elkaar blijven, dan is het wel leuk.

Dit is een klein rijtje van heel veel gehoorde opmerkingen.

Het was geen ongelukje, ik was 2 maanden gestopt met de pil. Een huis vind ik een practisch probleem wat altijd op te lossen is, zoals dat nu ook blijkt. Je kan gewoon nog af en toe uitgaan. Je bent met twee ouders, dus kan altijd eentje oppassen en opa's en oma's staan te springen om op te passen. En hoeveel geld denk je dat je overhoudt als je zo weinig uitgaat. Nu ik zwanger ben en niet meer drink en rook, geef ik echt 600 euro minder uit in de maand. Daar kan je dus makkelijk een kind van bekostigen. En als laatste je weet nooit of je bij elkaar blijft. Ik hou van hem, klaar.

De reden waarom ik vroeg kinderen wil is, omdat ik ook nog carierre wil maken. Als het allemaal meezit heb ik twee kleine allebei op de basisschool als ik dertig ben.. Moet ik nog 35 jaar werken hoor. En nu ben je vruchtbaar, na je dertigste al voor 40% minder. Hoe komt het dat je opeens zoveel hoort over ivf, ja als je pas na je dertigste aan kinderen gaat denken.

Nee van mij mag het lekker ouderwets!
Waarschuw beheerder
Ik zou pas willen trouwen en kinderen krijgen als:

Ik er financieel aan toe ben, dit houd in ik moet een huis hebben en een goed salaris om het kind te kunnen verzorgen. Tevens wil ik het kind een goede toekomst kunnen bieden.

Ik de juiste meid ben tegen gekomen waar ik echt kinderen mee wil hebben en verder wil leven. Ze moet wel klaar zijn met d`r opleiding enz anders begin ik er niet aan.

Ik er zelf ook aan toe ben. rond me 25ste denk ik.
Waarschuw beheerder
Nou als jullie er beide achter staan is het geweldig!!! :D Ik zou ook best wel een kindje willen, maar voorlopig eerst nog maar een tijdje feesten. Vind ik nu toch nog belangrijker. Maar zal zeker niet nog jaren duren. Maar dit alles hangt natuurlijk ook van mijn schatje af :)

Waarschuw beheerder
donateur
Tjah.. lastig.
ik zou nu nog geen kinderen willen maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.. k zie het aan me broer heeft 1 jaar een relatie en ze meisje is ook zwanger .. nu zijn ze uit elkaar en is hij weer gezellig :S thuis.. me zus was op der 18e al zwanger dus allemaal wel erg vroeg hier. ik zou liever eerst trouwen en een lekker huisje willen hebben nog ff lekker genieten... als ik 26 ben vindt ik dat wel een leuke leeftijd.. en als er een "ongelukje" gebeurt zou ik er geen problemen mee hebben want je doet het zelf. Maar als je er klaar voor bent en je denkt dat je het aan kan waarom niet? Succes meid!

Waarschuw beheerder
Meid, geniet ervan. Tis jullie leven, niet dat van anderen. Er zijn genoeg mensen die jong kinderen willen en waar het niet bij lukt.
Veel geluk met z'n 3-tjes
Waarschuw beheerder
Als jij er zelf klaar voor bent zou ik zeggen, laat je door niemand tegen houden. Zoiets beslis je zelf. Ik heb zelf ook altijd gezegt dat ik een jonge moeder wil zijn en vroeg wil trouwen. Maar misschien zeg ik over 3 jaar wel dat ik helemaal geen kinderen wil. Moet gewoon op je gevoel afgaan vind ik..

In ieder geval wens ik je veel geluk in de liefde maak er iets moois van. En veel succes met je zwangerschap!!!

(K)
Waarschuw beheerder
Ik wil wel pas kinderen wanneer ik er voor 100% zelf voor kan zorgen en geen geld problemen krijg enz enz enz.. Maar goed das natuurlijk ook voor iedereen weer verschillend. Met geldzaken bedoel ik dan :P Vind kinderen wel helemaal geweldig :)
Zoals zwangere vrouwen vind ik super om te zien. Ik wil voor de gein wel eens zwanger zijn 9 maanden lang en dan geen kind hoeven te krijgen. Alleen maar ff zwanger zijn whehehe kijken hoe dat allemaal is. Het lijkt me echt wel geweldig zoiets meemaken...