Partyflock

Forumonderwerp · 629298
2 volgers · 27750x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Nog meer mensen die turnen want heb soms ech het idee dat ik ongeveer de enige ben( nie dat dat de sport minder leuk maakt hoor:P)....so let me know en wat voor niveau turn je?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heb t op de lage balk gedaan, gewoon grondbalk. Was de eerste keer. Mja ik heb ook een poosje bruggetje geoefend, maar die vind ik echt drie keer enger omdat je zo langzaam achterover gaat. ik weet niet. Ik weet ook niet of ik m ooit op de hoge zal doen, maar het gaat om het idee, dat ik het uberhaupt het gedaan:D:D

Waarschuw beheerder
ja echt gaaf,maar met twee man hulp zou t misschien wel lukken op de hoge balk of niet!? mm moet ik maar es na de laatste wedstrijden eens gaan proberen in de training.
Waarschuw beheerder
donateur
weet neit...ik moet het daar gewoon tig keer doen, zodat ik er vertrouwen in heb en hij vlekkeloos gaat en m gewoon niet meer eng vindt. Als dat allemaal goed gaat, moet het van zelf op de hoge kunnen...ook wel met 1 iemand erbij dacht ik

Waarschuw beheerder
loes vet goed zeg :D......... en ik was al blij dat ik vorige week arabier flik-flak op vloer sprong haha, en jij doet t gewoon ff op de balk haha super man :D
Waarschuw beheerder
Ik ben er ook mee bezig, ik zet de foto's wel even op een picturetrail voor jullie:)
Waarschuw beheerder
Ben ook bezig met flikflak op de balk... :D Ik doe hem vanuit handstand en dan direct gevolgd door flikflak, dan krijg je meer vaart. Ik kan hem al wel op de hoge, alleen met zo'n matje wat je zeg maar om de balk heen plakt, hierdoor wordt de balk dus 2xzo breed dus 20 cm... en wat zachter... :D Zonder matje zal het me denk ik nooit gaat lukken :( iemand tipssss??
Waarschuw beheerder
Ik oefen ook flikflak op de balk maar dan in de gordel! Een matje of verbreding doe ik niet aan want dan raak ik eraan gewend en durf ik het niet meer zonder dat ding. Ik kon nl. de arabier op de hoge balk totdat we en verbreding kregen...1x op de verbreding gedaan en daarna durfte ik het niet meer zonder.
Qua dat merk ik wel dat ik sneller angsten heb voor dingen waar ik vroeger geen probleem mee had. Dat hangt wel samen met leeftijd volgensmij, ik merk het ook bij mijn turngenootje van 25 (ik ben 23). Als je eenmaal bent gevallen met een onderdeel is hij daarna veel enger en daar had ik vroeger totaal geen last van! Opstaan en weer doorgaan!
Maar op mijn 23ste werkt mijn lichaam nog prima mee hoor! Ben wel 3 jaar geleden geopereerd aan mijn enkelbanden want die waren doorgescheurd. Na de operatie nergens meer last van gehad.
Loenachick jammer dat je niet mee gaat naar de finale!
Waarschuw beheerder
donateur
tsja ik weet niet, tis gewoon kwestie van doen. En vind hem op de lage niet zo eng.
Maar kan m voorlopg niet meer doen. Was bezig met half in heel uit op sprong en had btje vaart over dus rolde door en toen ging ik heeeel hard door mn enkel en nu issie dik en blauw en doetie pijn. T kan ook nooit een keer normaal. NIet leuk:(:(!!!
Waarschuw beheerder
Au! das vervelend zeg! Hopelijk ben je er snel weer bovenop dan.. Moet je binnenkort nog wedstrijden doen?

Waarschuw beheerder
die enkels ook zijn lastige dingen.Ik had eind november enkelblessure opgelopen met arabier salto.Heb hem gister pas weer voor het eerst gedaan.

Hopelijk gaat het bij jou sneller over loes
Waarschuw beheerder
donateur
is al 2e keer, had eigenlijk 5 en 18 juni wedstrijden, maar wordt m niet denk ik:(

Waarschuw beheerder
Tja, je hebt je enkels hard nodig he. Ik wou dat ik nieuwe kon bestellen. Heb vanaf 5 juni al last van een blessure. Maar ik had um ook wel erg goed in puin gekregen :S
Had m'n enkelbanden aan beide kanten verrekt en voet gekneusd en m'n banden hebben m'n kuitbeen een stukje opgeschoven door de klap. Ben dan ook twee keer van m'n stokje gegaan :S
Maar goed ben nu al weer goed op weg. Aarabier salto lukt nog niet en bepaalde sprongen op balk ook niet.
Hoop dat het bij jou een stuk minder erg is Loes.
Turnen is leuk maar als je eenmaal een blessure gehad hebt dan blijven er telkens kleine ongemakjes voorkomen is mijn ervaring.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb er vorige keer er lang last van gehad, maar het was uiteindelijk wel helemaal over. Kon alles gewoon weer. het v alt nu op zich wel mee, ik kan alweer hinkelend lopen. Dus denk dat het gewoon goed gekneusd is. Dus weekje of 3 rustig aan doen en dan ff kijken hoe t verder gaat.

Maar heb je er nog veel last van Juf Mirrie. Of alleen bij die onderdelen?
Waarschuw beheerder
Enkels! Grrrr vreselijke dingen!
Doordat ik mijn enkel banden scheurden ben ik er 5 jaar tussen uit geweest en moest onder het mes. Gelukkig nu bijna geen last meer van!
Afkloppen!!!

Waarschuw beheerder
Nou, het gaat nu wel een stuk beter. Maar het gekke is dat ik bijvoorbeeld als je op je hurken zit en dan allebei je benen strekt, ik me ene been niet recht krijg. Zit dus nog een beetje vast.

Heb er nu soms last van als ik veel gesprongen heb en bij zolendraai voel ik het en voor arabier salto istie nog niet sterk genoeg.
En op de balk kan ik m'n sprongen niet landen op m'n hele voet zeg maar. Beetje lastif uit te leggen :S
Doe veel oefeningen om het soepel te krijgen dus hopenlijk in het nieuwe seizoen weer op oud niveau.

Heb nu nog drie wedstrijden te gaan dus ben benieuwd. Ik zal er waarschijnlijk geen PF mensen tegenkomen aangezien de meeste van jullie in het noorden zitten.

Waarschuw beheerder
Gelukkig, er zijn ook uitzonderingen :P
Waarschuw beheerder
Pfff heb net 2 weken geen training gehad...Dat word weer spierpijn. Dat is eigenlijk het enige nadeel van mn leeftijd. Het gekke is dat ik een heleboel ding gewoon durf, zelfs dingen die ik toen ik jong was niet deed...
Misschien komt dat wel omdat ik nog niet echt keihard ben gevallen of geblesseerd ben geraakt haha...
Waarschuw beheerder
He ik zit ook in het Westen hoor!!

Uitspraak van veer op maandag 16 mei 2005 om 15:53:
Het gekke is dat ik een heleboel ding gewoon durf, zelfs dingen die ik toen ik jong was niet deed...

Heb ik ook...maar als ik eenmaal ben gevallen met een onderdeel houd ik er wel een bepaalde angst aan over en dat had ik vroeger niet!

Waarschuw beheerder
Ja ik ken het! Ben met salto van de brug twee keer met me voeten tegen de legger geklapt, toen ben ik ook zooo lang bang geweest.
En met sprongen op de balk krijg ik visoenen dat ik m'n voeten er naast zet en op me giechel ga. Had ik vroeger ook nooit :S

Training ging gister goed, nu donderdag nog overleven en zaterdag finale met de groep. Ben benieuwd. We begonnen met 11 en zijn nu nog met 6 :S Waaronder 2 met nog halve blessure. Kneuzenploegje!

Iemand anders nog wedstrijd van ut weekend?
Waarschuw beheerder
ik heb studentenkampioenschap in rotterdam...
heb alleen probleempje met mijn vloeroefening. Heb een leuk muziekje alleen die duurt maar 40 seconden, en daar kan ik eerlijk gezegd niet al mijn eisen in kwijt.
Je kunt eventueel ook je vloeroefening zonder muziek doen, alleen dan krijg je een half punt aftrek...

Ik twijfel een beetje wat ik zal doen... ???

Waarschuw beheerder
Kun je er niet een stukje achterplakken? Of is het daar nu te laat voor?
Ik zou even kijken wat het meeste aftrek geeft.
Als jij niet aan de eisen voldoet krijg je denk ik meer aftrek dan een halve punt. Dus dan zou ik zonder muziek doen en dan met alle eisen erin.
Succes in ieder geval.
Waarschuw beheerder
Ik doe altijd mijn vloeroefening zonder muziek! Ik houd niet van al die poespas!!!
Succes Loeki!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik zou eigenlijk ook mee doen zaterdag, maar gaat dus niet door. Veel mensen van mn groep hier in Groningen doen wel mee! Als het volgend jaar dichterbij is wil ik best mee doen, maar is helemaal aan de andere kant van het land en de trein is ook niet bepaald gratis

Waarschuw beheerder
hey hey iedereen succes met de wedstrijden.... en als je een eis mist in je vloer oefening is dat 3/10 aftrek..... valt mee dus......

Waarschuw beheerder
ja, alleen als je dan al twee eisen mist dan heb je al meer aftrek dan die halve punt. Dus dan kun je beter zonder muziek doen, lijkt mij.

Waarschuw beheerder
Dat moet toch wel redelijk lukken in 40 sec dan maar geen gedans d'r in.Want eigenlijk heb je maar 1 baan met 3acrobatische elementen nodig! Ik hoop dat het je nog lukt voor zaterdag!!

Waarschuw beheerder
das vet heb ik ok gedaan:):)
Waarschuw beheerder
Nou ik heb hem min of meer in elkaar gezet hoor!!
En ik voldoe ook nog aan alle eisen :D
Heb 2 series (arab.flikflak salto en overslag salto), 1 draai minimaal A, en een sprongenserie.. en nog wat losse elementjes that's it..
Heb er inderdaad weinig gedans en gehuppel in gedaan... maar daar ben ik toch niet goed in dus komt mooi uit! :p

Waarschuw beheerder
2 loena: mooi dat het gelukt is :D.......... en nu nog heel veel succes morgen!!!

Waarschuw beheerder
t was gister echt leuk op t NSK!!ik weet alleen niet hoeveelste ik was want de lijsten waren nog niet uitgeprint en wij moesten alweer gaan.Mijn teamgenootje was wel eerste geworden.
Nu moet ik dan nog ff wachten tot de uitslag op de site komt te staan.

Waarschuw beheerder
Das mooi! Wij hebben gisteren helaas net verloren! Was zelf wel eerste maar ja daar ging het nu niet om.
We hadden balk en mat gewonnen, sprong net verloren maar op brug hebben wij punten laten liggen dus dat was jammer.
Had zelf op balk 9.05, vloer 8.70, brug 9.4 en sprong 7.80 ( uitgangswaarde 8.5) maar sprong is echt heel erg laag gejureerd, iemand van mijn ploeg had zelfs 5.70 :S

Hoe is het bij de rest gegaan?
Waarschuw beheerder
ik zat met nsk in niveau 3a en ben 13e van de 23 geworden, ben er wel tevreden mee! Alles ging wel goed, behalve overslag salto op vloer, maar die heb ik geen een keer in kunnen springen aangezien de inturntijd maar 5 minuten was :S wel jammer dus....
ff m'n cijfers: sprong 7.4, brug 8.35, vloer 7.8, balk 7.75

Ireentje: in welk niveau zat jij??

Waarschuw beheerder
loena:ik zat ook in nivo 3a. en ben van de vereniging leonidas tegelen.
Heb jij toevallig die lijst,zou je dan misschien even voor mij kunnen kijken?want t staat nog steeds niet op internet.
Waarschuw beheerder
hahahahahaha (Y)

Wij zijn dus gelijk geindigd... We hebben allebei 31.3 punten gehaald! :D

Jij hebt sprong: 7.55 brug: 7.6 vloer: 8.35 balk: 7.8

Waarschuw beheerder
hahaha da's wel lachen, maar hadden jullie wit met rode pakjes aan??volgens mij heb ik jou wel gezien maar ik ben niet zo goed in het herkennen van mensen!!

Waarschuw beheerder
heee,, weet iemand waar ik vloeroefening muziek van daan kan halen??? van 2.30??
:$:$
Waarschuw beheerder
donateur
Wij hebben een keer een turnster uit Canada voor 2 weken bij ons op de training gehad.

Zij heeft voor ons een cd meegenomen met
vloeroefeningmuziek. Zijn dus echt orginelere nummers dan
die je hier steeds hoort. Ze hebben daar ook speciale winkels waar je zelf een cd kunt samenstellen.

Misschien is het dus ook wel eens een leuke tip voor
jullie om contact te zoeken met een turnster uit Amerika die zo'n cd voor je wil opsturen.
Waarschuw beheerder
donateur
En als je niet zoveel moeite wilt doen voor een muziekje
kun je natuurlijk altijd gewoon downloaden bij Kazaa of
Imesh ofzo.

je kunt dan zoeken op floor en excersize (zo schrijf je het toch :s ??)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Loenachick zou jij op je lijst willen kijken welke punten ik zaterdag op het nsk gehaald heb?? Of iemand anders die toevallig de punten heeft.Ik was 1ste in de categorie 3a en ik ben van dezelfde vereniging als Ireentjuh. Groetjes Monique

Waarschuw beheerder
is me toch wat he MO dat we de lijst nog niet hebben.
Waarschuw beheerder
Ja klopt rood met witte pakjes, uit Amsterdam :D
Heb je mij gezien? :P Ik weet echt niet of ik jou heb gezien hoor.. Maar Monique kan ik me nog wel herinneren, jij had echt de ideale brugoefening :D
Ik ga drvoor trainen :p

Je cijfers waren: vloer: 8.8
balk : 8.4
brug : 8.95
sprong: 7.6
totaal: 33.75

(F)

Waarschuw beheerder
waren wel vette pakjes zeg!Maar er liepen er zoveel met die pakjes rond, maar volgens mij heb ik je dan wel gezien.Ik was op de vloeroefeningen aan 't letten.Volgens mij hjeb ik jou overslag salto gezien.
Waarschuw beheerder
haha tjah... die overslag salto ging dus kut...
maja had hem niet in kunnen turnen, moesten al na 5 minuten stoppen :S We waren idd met z'n 8-en ofzo.. :D
Waarschuw beheerder
Ik turn los 1 in ieder geval! Ennuh de brug dat gaat me altijd wel makkelijk af, maar de balk daar ben ik echt verschrikkelijk slecht in! Thanx voor mijn puntjes! Ennuh jullie waren idd met veel van die rode pakjes, maar er waren er maar 3 of zow bij categorie 3a geloof ik! Dus ik kan me jou ook nog wel herinneren ;)

Waarschuw beheerder
Ik turn niet
maar ik zou dolgraag weer eens een keer willen ringzwaaien
puur om mijn armen eff te Trainen
als je ziet wat voor Spieren je daar van krijgt :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb vroeger een aantal jaar in de selectie geturnd en moest gedwongen stoppen door een blessure.
Ik ben hierna op zoek gegaan naar een andere sport en heb in al die jaren nooit iets gevonden wat ik net zo leuk vond als het turnen.. Doe nu dus ook niks meer aan sport!

Af en toe denk ik nog wel eens aan die tijd.. Ik zou t eigenlijk zo graag weer eens willen proberen.. Maar zie er erg tegenop me aan te melden door mijn leeftijd.. En mijn niveau van toen halen (wat eigenlijk niet eens super hoog was) lijkt me al helemaal niet haalbaar..
Waarschuw beheerder
@goudenkimmetje: ik zie op je profiel dat je 19 bent..
Dat ben ik ook :D
Heb zelf vanaf m'n 4 tot 11de geturnd, toen 8 jaar gestopt en sinds een half jaartje begonnen.
Eigenlijk had ik al veel eerder willen beginnen, het knaagde best wel aan me, maar ik had het nooit gedaan, tot een half jaar geleden dus..
Het niveau wat ik vroeger had (ik deed A-lijn) zal ik waarschijnlijk ook niet kunnen halen, hoewel ik de meeste onderdelen al weer aardig onder de knie heb.. Je hoeft je echt niet te schamen voor je leeftijd, er zijn echt zoveel meiden van rond de 20 die nog aan turnen doen, bij mijn club zitten er al 10, allemaal meiden van een jaar of 20 die nws 2 en hoog los turnen, echt heel leuk :D Ik zou zeggen: zoek een turnclub in je omgeving (misschien wel je oude club?, neem gewoon een proeflesje en kijk wat de mogelijkheden voor jou zijn!
Succes (F)