Hier nog even het berichtje wat ik ook al in het Overzicht heb gepost...
Ik heb dit hele gebeuren eigenlijk alleen via internet gevolgd. Want de hardcorescene ben ik jaren geleden al uitgestapt. Daarom raakt het me toch wel om dit bericht te lezen. Want ik herinner me 3SA maar al te goed. En vooral PP heeft indruk op me gemaakt. Sta je daar met je 17 jaartjes in je aussie tussen al die kale koppen, een beetje bang, onheilspellend, rookmachines en stilte in de zaal...hoor je ineens die vervormde stem door die vage microfoon en op het podium loopt een kale kop met vage bril...Tot je ineens die bass hoort en het eerste nummer wordt ingezet. Hoe de zaal uit zn dak gaat bij platen als Drop It...Mysteryland 1998 in het Lingenbos staat me het verst in mn herinnering, buiten grauw en donker en behoorlijk koud en binnen een zwetende massa in een tent waar het vocht naar beneden druipt...
Dank je Peter Paul, dat ik je muziek heb mogen meemaken in de tijd dat Gabber nog stond voor eenheid, broederschap, liefde voor de bass, respect voor elkaar, gelijkwaardigheid en voral met zn allen genieten en gaaaaaaaaaan!
Ik ben niet op het benefietconcert geweest vanwege het feit dat de hardcorescene voor mij tegenwoordig heel wat anders betekent. Teveel schijnheiligheid en dat zie ik nu wel in dit topic. Meeloperij, mensen die maar wat roepen zonder te weten waar het over gaat. Ik wil niet zo'n schijnheiligerd zijn. Ik ben niet op je benefiet geweest, heb de laatste jaren weinig meegekregen van hoe het met je ging, heb geen geld gedoneerd.
In plaats daarvan heb ik destijds wel van je genoten. In de tijd dat Gabber nog genieten was en jij nog gezond. Ik hoop dat je daarboven die engeltjes leert hakken en jij je goed voelt. Je hebt een grote bijdrage geleverd aan de hardcorescene in Nederland en mij een aantal hele fijne herinneringen bezorgd. Dank je wel daarvoor en het ga je goed, where ever you may be!!!