Even een verklaring van een atheïst die het heeft opgezocht.
Het woord ICHTUS is een acroniem: iedere letter van het woord staat voor de eerste letter van een ander woord.
Het is afgeleid uit het Griekse IXTHYS (als "ichtùs" uitgesproken) en dit woordje betekent "vis"; dus vandaar de afbeelding...
De eerste letters betekenen: Iesùs Christòs Theòy Uiòs Sotèr, wat vertaald dan weer betekent: Jezus Christus, Zoon van God, Redder.
Daarom gebruikten de eerste christenen, in de tijden van vervolging, dit teken als wederzijdse herkenning. Het kon alleen door "ingewijden" begrepen worden.
Het werd onder andere teruggevonden in de cathacomben.
hij heeft de visbijbel voor zich natuurlijk
als ie begint voor te lezen, is ie na 7sec vergeten waar ie was, en begint weer overnieuw, want met zo'n bijbel voor z'n neus zal ie wel denken, "ohw, ik moet lezen"
K heb m niet voor me, maar het begon wel met dat er niks was en de 1e dag maakte hij iets. De 2e dag ook weer wat en uiteindelijk de 7e dag rust. Dat weet ik nog.
Mee eens.
Je kunt beter een stikker van je favoriete voetbalclub erop plakken zodat een of andere maloot je een deuk in je auto trapt en je lak bekrast.
Ik dus ook niet.
Maar een bekende van mij had een stikker van een bepaalde voetbalclub achter op zijn auto en was in de stad van de concurent. En toen had hij naast een deuk in zijn auto ook nog eens de naam van de voetbalclub van die stad in zijn deur gekrast gekregen. Een schade van zo'n 600 euro's.
Maar ik ga een beetje off topic.
mwah, btje middenklasse's, mazda 6-en
mercedessen(niet van die grote)
niet echt mooie auto's
staat nog wel een grappige opel nogwat, zo'n ouwe racewagen
maar daar zit geen vis op
tegenwoordig plakken veel tweedehands autohandelaren ook zo'n visje erop, in de hoop dat een potentiele koper dan denkt dat de vorige eigenaar een gelovige net rijdende persoon was