Partyflock

Forumonderwerp · 625451

Waarschuw beheerder
Dat hoor je mensen vaak paniekerig roepen wanneer het over hasj en wiet gaat.

Mee eens of....?
Waarschuw beheerder
onzin
het ligt aan een persoons eigen mentaliteit of die meer wil gebruiken

Waarschuw beheerder
ligt volgens mij inderdaad aan de eigen mentaliteit...
maar tis wel zo dat iemand die aan de harddrugs zit, ooit eens begonnen is met softdrugs;)
Waarschuw beheerder
dat is ook zo maar dat is ook omdat je daarmee het makkelijkst in aanraking komt(constant eigenlijk)

Waarschuw beheerder
Ik begon op mijn 18de met cocaine en lsd, toen 4 jaar niks waarna ik begonnen ben met weed en xtc :-D

Dus voor mij gaat die stelling helemaal niet op whehehheheh :-)

Nu alleen nog drank 9af en toe en in kleine hoeveelheden)

Chris

Waarschuw beheerder
donateur
ik denk dat de grens om andere (lees: zwaardere) drugs te gebruiken kleiner wordt als je ook al blowt (of het hebt geprobeerd)

maar tis wel lekker

en ik ben er ook mee gestopt
Waarschuw beheerder
ok nu een andere stelling: Hasj en Weed VOORKOMT HD gebruik!

Hier zit dus ook een vorm van waarheid in. Kijk maar naar Nederland en Amerika. in Nederland is wiet legaal en dus kopen meer mensen het... als je weed gebruikt kan je ook eerder zoiets hebben van ik hoef geen andere drugs... dan voorkomt wiet dus dat je HD gaat gebruiken. In Amerika is alle drugs illegaal dus alle drugs zijn(bijna)even moeilijk te krijgen... je neemt dus eerder een harddrugs en dan dus eentje die veel verslavender en gevaarlijker is dan wiet... er gaan in amerika dus ook veel meer mensen dood aan drugs...
Waarschuw beheerder
is volkomen onzin, want ik blow weleens maar ik gebruik geen harddrugs ook nog nooit gedaan, ik ben anti-harddrug. ik hoef geen chemische rotzooi in mijn lijf

Waarschuw beheerder
is inderdaad complete onzin! ik blowde zelf zo'n 13 jaar en heb vorig jaar voor het eerst eens een pilletje genomen, puur om het uit te proberen. en om nou te zeggen dat het hetzelfde gevoel was of zelfs beter dan de wiet? kan ik heel duidelijk in zijn: NEE! ik zie de wiet dan ook niet als een drugs maar meer als genotsmiddel. En het klopt wel dat je er wel wat aan gewend raakt, maar ik heb zelf nooit het gevoel gehad dat ik dan maar eens wat anders moest proberen om hetzelfde gevoel te krijgen. maar het is uiteraard ook zo, zoals de meesten hier ook al zeggen, het ligt puur aan de persoon zelf.
FunkyGrooved:

Ik ben anti softdrugs. Wanneer ik harddrugs gebruik breng ik geen andere mensen in gevaar. Wanneer ik rook roken ze passief mee.

Ik denk dat mensen die softdrugs gebruiken dat door sociale factoren doen. Die sociale factoren zijn dan mede oorzaak van het harddrug gebruik.

Waarschuw beheerder
Ok dan gaan we dit topic nu van nog een andere kant benaderen, de weed kwaliteit in Nederland is zo extreem verhoogt dat een aantal wetenschappers stellen dat weed waar meer dan 9% THC inzit al bijna het predikaat harddrugs mag dragen, ervan uitgaande dat veel weed in Nederland 11-13% THC bedraagt zou je kunnen zeggen dat half nederland aan de HD zit, dit is echt geen geintje!!!

GreetX chris

Waarschuw beheerder
verschild van persoon van persoon... het is wel een feit dat de drempel lager wordt...

daar ben ik het mee eens!
de drempel ligt lager want vroeger riep ook iedereen een joint raak ik nooit aan! het is geen aanleiding om hardrugs gaan te gebruiken maar je bent wel 1 stapje dichterbij!
Waarschuw beheerder
bassiedeclown

met het roken, daar geef ik je gelijk in maar ik doe het roken ervan niet in het openbaar hou er niet van.

met je 2e gedeelte ben ik het niet mee eens want dit is een mening van je en geen feit, want het is persoonsgebonden
Dat bedoel ik ook. Ik wil zeggen dat softdrugsgebruik niet de oorzaak is van het harddrugsgebruik. Maar dat de reden die ervoor zorgde dat je softdrugs gerbuikte er ook voor zorg dat je harddrugs gebruikt.
Waarschuw beheerder
ok bassie dan heb ik je niet goed begrepen. en dan ben ik het ook met je eens