ben weer terug van weggeweest!
en wouw! wat een antwoorden plotseling op m'n forum!
2 twyzz:
er zijn naar mijn mening heel wat belangrijkere dingen waar wat aan gedaan moet worden zoals de verloedering van Nederland en het alsmaar toenemende geweld in Nederland.
jij vindt de voorbeelden die ik noem misschien achterhaald, maar wat ik bedoel is: ben je iemand die allerlei vindt ('wat verloedert nederland toch' of 'wat ligt er toch veel afval in de natuur') of doe je er ook daadwerkelijk iets aan (deelname in een politieke partij? je eigen rotzooi niét in de natuur pleuren of zelfs andermans rotzooi oprapen en in een prullebak gooien?)? precies wat Cosmic*Gilbert DOTF - FAN zegt:
wanneer gaan er eens meer mensen opstaan die 'de daad bij het woord' durven te voegen
en ik voeg daaraan toe: het gaat er niet om wát je doet, maar óf je iets doet.
ik vindt een stem op de partijpunten (niet de mensen)van de LPF meer bijdragen aan verbetering van Nederland dan je afval scheiden en opruimen.
ik vind stemmen over het algemeen een goed ding (eerder in dit forum zei ik al: ga niet zeiken over de regering als je de moeite niet wil nemen om je erin te interesseren, laat staan wanneer je niet gaat stemmen), hoewel ik moet zeggen dat er tegenwoordig zó veel verschillende meningen in nederland zijn, dat geen enkele partij mijn eigen waarden echt verwoordt. toch is stemmen een manier om je mening te laten meetellen in dit land dus ik ben met je eens dat het ook weer bijdraagt aan verbetering.
maar ik vind het scheiden van je afval en rotzooi van anderen opruimen weldegelijk óók een vorm van de wereld verbeteren. het zijn misschien maar kleine dingetjes, maar ze zijn echt wel ontzettend belangrijk! je hebt er misschien nooit bij stil gestaan hoe groot onze afvalberg is en hoe afval wordt verwerkt, als je daar bewust van bent snap je misschien waarom het scheiden van je afval wél belangrijk is. en je hebt er misschien nooit bij stil gestaan hoe lang het duurt voordat bepaalde soorten plastic, kauwgom of blikjes vergaan zijn (als ik me niet vergis doet een kauwgompje er ongeveer 30 jaar over om te verdwijnen) en hoe de natuur reageert op de stoffen die bij dat proces vrijkomen, als je daar bewust van bent snap je misschien waarom het ook heel belangrijk is dat mensen hun afval gewoon in de prullebak gooien in plaats van naast hun op de grond.
daarnáást ziet de natuur er een stuk mooier uit zonder al dat afval.
2 HUMANOID:
weet je waarom ik geen vinger uitsteek?... Normen en waarden heb ik het hier over
ten eerste heb ik het ook over normen en waarden. en vooral over waarden want die zijn persoonlijk, en ik ben benieuwd naar jullie persoonlijke waarden en of jullie er ook wat mee doen (dus of jullie idealen hebben).
je zegt dat je de opvoeding van een kind een belangrijk punt vindt. ben ik volledig met je eens en ik vind het ook nog eens een persoonlijk ideaal: ik wil mijn kinderen normen en waarden meegeven. ze beschaving leren. zorgen dat zij ook idealen hebben en daarmee hun steentje zullen bijdragen.
maar je zegt ook dat je geen vinger uitsteekt en dat je de hoop al hebt opgegeven in het verbeteren van de wereld. kan ik daaruit concluderen dat jij iemand bent die alleen zeikt en geen moeite wil doen om, misschien samen met anderen, onze leefwereld prettiger te maken?
MAar eigenlijk, is hetgeen in de openingspost niet meer dan normaal. Iedereen zou uit zichzelf zo moeten zijn en DAN nog dat beetje extra.
ik vind het ook meer dan normaal, maar helaas zijn er nog steeds mensen die ontzettend onverschillig zijn, die niet nadenken over het schoonhouden van de natuur, die het niet nodig vinden om zuinig te zijn met water en energie, etc. dat beetje extra waar jij het over hebt, daarmee bedoel ik dus 'de wereld verbeteren'.
Ja, wat er in de openingspost staat is een druppel op de gloeiende plaat....
(het blijven toch vrouwen hé... grapje, wen..!!)Ik denk trouwens dat ik onder de 'wereld verbeteren' andere dingen als voornaam zie dan wen doet....
zoals wat? wat doe jij dan nog naast mijn 'basisvereisde' voorbeelden van idealen? en nogmaals: het gaat er niet om wát je doet, maar óf je iets doet (naast alleen zeiken over wat er allemaal zou moeten gebeuren, dat zie ik als een grote bek hebben maar je verantwoording afschuiven op een ander).