Partyflock

Forumonderwerp · 620919
1639x bekeken

Waarschuw beheerder
he wij gaan met een groepje naar bodrum-turkije

waar moet ik nou zijn qua uitgaan,welke discotheken etc.

ben nog nooit in turkije geweest,is het duur etc.??

thanks

Waarschuw beheerder
bier drink ik toch nooit dus dat maakt niet uit :d

ok zal me niet laten omlullen,thanks voor je reply (y) (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Wij zaten vorig jaar in een all-in hotel vlakbij Bodrum, zijn daar niet op stap geweest, hadden daar geen behoefte aan.
Gumbet kun je wel behoorlijk uitgaan naar t schijnt.
Bodrum is verder okay.
Badhuis is idd leuk om te doen, boottocht zeker doen, naar Kos ook wel leuk.
Boek je trips niet bij je reisleider maar in Bodrum centrum scheelt veel.
T is er niet duur verder, probeer met humor om te gaan als je aangesproken wordt om iets te kopen /eten, anders gaat t je snel vervelen.
Wij gaan in Okt. zeker terug naar Turkije.

Waarschuw beheerder
ja wij hebben ook all-in hotel zwaar relax hele dag door gratis drinken,3 keer per dag eten,snacks soms gratis met fitness,tenisbanen etc...

ik zo te horen de boottocht maar doen he :d

Waarschuw beheerder
Ik ga 2 augustus naar Bodrum.
Ook twee weken all-incl.
Boottocht schijnt idd een aanrader te zijn.
Ik wil ook naar Efeze (iets met wit water) en naar Pamoekela (een ruine van een Grieks theater) en Adaland (een zwembadenpark).
Hoe groot is de afstand Bodrum-Gumbet??

Waarschuw beheerder
donateur
Denk dar Gumbet Bodrum ongeveer kwartiertje is, zwemparadijs is zeker goed te doen, pamukale zou ik niet doen, te ver weg en stelt niets voor.
Als je wilt weten of je een red. hotel hebt kijk op www.vakantiereiswijz­er.nl daar staan reacties van mensen die er zijn geweest.
Afdingen moet je daar met min. 50%, want je betaald anders echt te veel.
Vraag altijd de prijs in Lira's en in Euro's, wij waren vaak in Euro's stukken goedkoper uit.
Waarschuw beheerder
Ben 2x in Bodrum geweest. Tenminste 1x in Bodrum zelf en 1x in Gumbet. In Gumbet worden eigenlijk alle toeristen voor Bodrum ondergebracht. Hier heb je ook een normaal strand enzo. Beter dan in Bodrum zelf. Alleen in Bodrum heb je véél meer winkeltjes en terrasjes enzo... Stappen kun je in allebei de plaatsen. In Gumbet wodrt 's avonds de winkelstraat afgezet en heet het 'Bar-street'. Wel leuk... X-bar is wel een leuke tent. In Bodrum stikt het van de bar-dancings. Allemaal gratis entree. Verder heb je er Halikarnas de beroemde openlucht discotheek. Wel een wijze tent, vooral met de schuimparty. Wees wel voorbereid dat je niet schrikt als je opeens een uur Turkse house te horen krijgt.

Verder. Het is er goedkoop, je kunt je voor weinig kapot zuipen. Als je redbull/vodka bestelt, krijg je 4/5 deel vodka en 1/5 deel redbull. Dat is namelijk geimporteerd en dus duur.

Pamukale ---> afrader
Dalyan is wel leuke excursie (modderbad/boottocht­/bezoek supermooi strand)
Boottochten moet je zowiezo één keer doen. Is erg relaxed.

Waarschuw beheerder
Pamoekela lijkt mij juist zo mooi :(
Halikarnas wil ik idd zeker doen.

Heeft Bodrum eigenlijk wel een goed strand?
Waarschuw beheerder
In het oude centrum bij discotheek Halikarnas hebben ze een strand en verder als je een hotel aan zee hebt, dan hebben ze een privéstrand. Het strand in Gumbet is leuker. Gewoon groter en drukker met ligbedden enzo.

Boottocht is gewoon errug relaxed. Je kunt er trouwens ook redelijk goedkoop op hele sneel jetski's. Heel wijs, met digitale tellers en 10x zo snel als in Spanje.

Efeze zijn toch die kalksteenbaden? Volgens mij is dat samen met Pamukale één excursie van 2 dagen. Omdat het zo ver is, word je in een hotel ondergebracht. Die kalksteenbaden mochten wij 2 jaar geleden niet meer op. Brokkelde af door tevel toeristen. Daarom zijn we niet gegaan, je mocht alleen van achter het hek kijken. En dat met dik 40 graden...

Ook niet vergeten.... badhuis. Probeer een oude te vinden, niet zo'n nieuw ding in een hotel.

Waarschuw beheerder
donateur
Ga eens met de bus naar Turketreis, dat heeft een leuk strand en leuke tentjes om te eten voor een goede prijs.
Badhuis moet je zeker doen en idd niet in je hotel.
Als je een taxi neemt onderhandel eerst over de prijs.
Turken zijn zeer gastvrij en bijz. aardig, ze zijn trots op hun land en cultuur en willen je er alles over vertellen.
Als je rookt, koop daar sigaretten, onzettend goedkoop, Marlboro en L&M nog geen €8 per slof.
Raki en Turkse Vodka zijn zeer goed te drinken.
Ik neem altijd oordruppels mee want je loopt daar snel een ooronsteking op en dan moet je daar naar een arts en die stoppen je vol met allerlei antibiotica.

Waarschuw beheerder
Pamukale en Efeze wil ik toch wel graag zien eigenlijk.
En ik zal ook op zoek gaan naar een turks badhuis dan.
En we willen een boottocht doen.
pffff, krijg het nog druk joh!

iig bedankt voor de tips!!
Waarschuw beheerder
Veel plezier. Wordt zeker een relaxte vakantie...

Als je naar excursies kijkt, kijk ook even naar Dalyan...

Waarschuw beheerder
Mn meisje en ik vertrekken zaterdag 2 augustus, dus je kan me nog even bombarderen met tips.

Dalyan = ?
Waarschuw beheerder
Dalyan, ben ik toen met mijn (toenmalige) vriendin heen geweest. Dat is wat minder ver rijden dat Efeze. Nog steeds wel 3 uur bijna, maar toch. Dan ga je eerst met een boot langs de bekende "koningsgraven" varen. DIe zitten hoog in de bergen uitgehakt. Dan vaar je door en kom je bij Turtle-beach. De schildpadden zul je niet zijn omdat hetoverdag is, maar het is een heel wijs strand met hoge golven en heel helder water. Kun je een tijdje blijven. Ga je terug met de boot, eten en dan ga je naar de modderbaden. Dat is ook heel erg lachen.

Met die excursie doe je dus van alles en je kan tenminste ff zwemmen. Wel lekker met die hitte daar....

Nog een tip... Als je bij een restaurant bent, vraag dan eens om een echt Turks gerecht. Toen wij dat deden werd die vent helemaal enthousiast. Eindelijk eens iemand die niet gewoon kebab wou. Hij ging er helemaal bij zitten om te vragen wat we wel en wat we niet lusten en toen koos hij wat uit. Geen flauw idee hoe het heette enzo, maar wel super lekker.

Nog een tip. Niet teveel kleren meenemen. Je koopt door mooie nep Ralph Lauren Polo's voor echt heel weinig. Ook broeken jassen truien... En als je het al aan hebt gehad, dan zeurt de Nederlandse douane ook niet.

Waarschuw beheerder
Haha, die kleding-tip is idd een goeie.
Al draag ik al lang geen RL polo's meer, maar alleen Lacoste.
Doet de douane moeilijk trouwens? Lijkt me sterk dat ze iedereen uit Turkije willen checken, en ik had toch gehoopt een paar horloges mee terug te nemen...
Waarschuw beheerder
Lacoste, Hugo Boss, Ralph Lauren.... wat jij wil. Heb alleen geen Lonsdale gezien ha ha ;-) Ze hebben ook van die foute leren Diesel jackies met zo'n indiaan erop als je dat leuk vindt. :-S

Ze zullen heus niet iedereen controleren, maar je mag dat geloof ik of helemaal niet, of maar heel weinig mee terug nemen. Ze adviseren dan ook om het uit het plastic te halen, misschien al een keer te dragen. Kunnen ze er niks van zeggen. Ik had 2 jaar geleden 5 polo's van Ralph Lauren voor 25 gulden. Wel even goed gekeken of het paardje recht zat, maar ze zijn nog steeds mooi.

Horloges heb je er ook heel veel. Heel veel nep. Heb eigenlijk niet op echt gouden horloges gelet. Mijn vriendin kwam met een stuk of 5 horloges thuis. Esprit, Gucci. Je kent het wel. Je vriendin zal zich er wel vermaken...

Waarschuw beheerder
uiteraard haal ik alles uit t plastic, maar toch bedankt. Denk dat mn vriendin en ik ons er sowieso wel vermaken hoor ;)

En nee. Ik koop geen leren Dieseljack. :S Die zijn erg fout idd

Tnx!
Waarschuw beheerder
ALs je nog wat wil weten, moet je maar even een berichtje sturen. ALs mij nog wat te binnen schiet, dan hoor je het ook wel!
Waarschuw beheerder
Je moet in Bodrum zeker weten naar de Harlikarnas gaan, het is daar echt te gek!! En in Gumbet heb je ook wel leuke tentjes, de X-bar is wel heel gezellig!!
Waarschuw beheerder
In gumbet heb je ook zon vage afterparty tent, niet groot. Maar super duister en vaag. Daar zit de jetset van bodrum, er staan alleen maar mercedessen, porsches, Dodges(ja echt) en nog meer van zulke auto's voor deur. Als je naar binnen wilt zorg dat er een turk met je mee is en dat er minstens drie a vier vrouwen bij je zijn, anders kom je niet binne. Binnen is het echt zon film-afterparty-tent. Aanrader. (Y)(Y)

Waarschuw beheerder
Dubbele topic, maar die ander werd niet op gereageerd dus ik heb m'n berichtje maar ff gekopieerd......

Heee..... Ik ga van 29 juli t/m 9 augustus. Ik ga voor de eerste keer en ben erg benieuwd! Ik zie overigens wel een topic met veel reacties over Alanya en Marmaris maar nog niet zo veel over Bodrum. Ik heb gehoord dat het qwa stappen wel een hele toffe stad is en verder dat er heel veel rijke turken vakantie komen houden. Zeg maar de Jet set. Overigens zit ik 18 kilometer boven Bodrum in Yalikav ofzo....

Maar ik ben dus erg benieuwd naar nog meer reisverhalen van mensen die al eens in BODRUM geweest zijn.. Dus kom maar op!!!
Waarschuw beheerder
to robert-jan scroll maar ff naar boven en je weet genoeg!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
2 Robert Jan: dat heet Yalikavak en wordt in de meeste reisgidsen gewoon Bodrum genoemd, maar daar bedoelen ze gewoon heel de regio mee.

Aanraders zijn zeker een bootexcursie en als je van glijbanen etc houd, moet je ook naar Aqualand.

Als je gaat i-netten, houdt er rekening mee dat bepaalde toetsen anders zijn en vaak ingesteld staan voor het turks schrift. Als je dan zo'n piefer erbij roept zet hijhet ff goed.

Waarschuw beheerder
ik zit vanaf 4 aug. ook in bodrum :D
zitten er hier nog meer mensen in het foreverclub hotel???
keb der echt zin in :D

Waarschuw beheerder
nou ik ben der geweest en dat was de eerste en de laatste keer ik heb me er totaal niet vermaakt ik vond het veeeeeeeeeel te duur allemaal en dat strand in gumbet was ook 20x niks lekker in de olie zwemmen nee dank u...

oftewel ik heb me er dus niet vermaakt

Waarschuw beheerder
donateur
Weet niet wat jij duur vindt, maar €1 voor een goed broodje Doner en €1,50 voor een fatsoenlijke hamburger.
Wij hebben er div. keren goed gegeten voor weinig geld.
Drank is net zoals hier, soms iets minder.
Met 4 personen heel uitgebreid vis gegeten, voorgerechten hoofdgerechten en nagerechten, volop consumpties, fles Turkse wijn, was €80 incl een vette tip.

Nog even over t stappen, vorig jaar was er een cattamaran, geloof dat die van Halikarnas was en daar kun je ook op feesten.

Maar als je een goed all-in hotel hebt vermaak je je eigen prima, nadeel was voor ons dat we 3 kwartier in de Dolmus zaten om in Bodrum te komen, en overdag vond ik het niet erg, maar s'avonds wel, je gaat daar dwars door de bergen, ze rijden als gekken, de remmen? waar zijn die voor?
Taxi's gelijk t zelfde.

Waarschuw beheerder
nou wij zaten dus in een appartement zonder eten of drinken weet ik het

supermarkt zat om de hoek en ik ben zo'n hollandse boerin die pasta op der brood wilt whehehe en zo'n klein potje koste daar toen omgerekend 10 gulden!!! dat noem ik dus duur een baco in zo'n half glaassie ook 10 gulden bier was goedkoop daar oke dus alle mensen aan het bier :P

en doner kebab dat vind ik smerig maar eten enzo is wel goedkoop daar alleen het drinken dus niet en de supermarkt is ook niet goedkoop als wat import is daar is duur

halikarnas is wel lache maar heb ook hoge entree tenminste toen ik daar was dan kweet niet hoe het nu is maar goed ik was daar 14 dagen maar eigenlijk was een week genoeg geweest en ik hou dus ook niet van afpingelen dus de eerste paar dagen benk nog is flink opgelicht hehe eigen schuld natuurlijk en ze hebben me uitgescholden in een winkel omdat ik ff wilde kijke maar niet kwam kopen!!!! toen zei ik maar dak uit belgie kwam deden ze tenminste nog een beetje vriendelijk tegen me :)

ow ja en in de dolmus waren we nog bijna opgelicht door zo'n klein etterbakkie dat zogenaamd voor de chauffeur geld ging ophalen nou dat ventje is ook goed in mekaar gerammeld door de chauffeur :P

mja tis dus gewoon niet mijn land

Waarschuw beheerder
2 jojo... Zat jij toevallig in Yalikavak?

Waarschuw beheerder
donateur
Nee in Gumuskaya of iets dergelijks, ligt er niet zo heel ver vandaan, daar ligt wel een of ander soort van hippy baai, zitten veel kunstenaars en barst er van de vis restaurants waar je goed kunt eten.

SabbiE>>> klopt de supermarkten zijn qua prijzen te vergelijken met hier, viel me eigenlijk ook wel tegen toen ik daar de prijzen zag.

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk anders eens op http://bodrum.pagina.nl/
Daar staat heel veel info over de regio Bodrum.
Waarschuw beheerder
Bodrum = (Y)

Alleen bier is niet te zuipen daar :)

Waarschuw beheerder
2 jaar geleden geweest, best wel lache daaro, vooral het weer:d
Ik vond dat bier toch eigelijk helemaal nie zo slecht ennuh ik vond bodrum toch ook redelijk prijzig...ong. zelfde prijzen als hier

Waarschuw beheerder
Die halikarnas heeft toch ook een catamaran die s'nachts vaart op zee met dj's danseressen en lichtshows? Iemand bekend voor?
Waarschuw beheerder
ja zeker, is wel geinig. Wij zaten verleden jaar op het vipdek dankzij onze hotelmanagers B) en vrouwen nieeeet normaal meer B)

Waarschuw beheerder
tickets zijn net gehaald :d

iedereen heel erg bedankt voor jullie tips,adviezen etc. (y) (y) (y)

zal vast wel goed komen daaro in gumbet-bodrum ;p

Waarschuw beheerder
donateur
Hele fijne vakantie gewenst, moet zelf nog 2 maanden wachten en twijfel nog tussen Belek en Kemer.
Ga echt een dag met zo'n boot tocht mee, wij hadden vorig jaar een te gekke schipper, die ging duiken en kwam met een inktvis op zijn hoofd terug boven water.
Aan boord krijg je een lekkere lichte lunch, en probeer de appel thee, miere zoet en je vullingen springen zowat uit je kiezen.

Waarschuw beheerder
zal ik zeker doen,in alle info van het reisbureau stond idd ook dat er veel boot tochten zijn die zeer aan te raden zijn!!

zullen er bij mij veel vullingen uit vliegen,heb er nogal wat ;p
Waarschuw beheerder
was vorig jaar in gümbet, naast bodrum, is 10 min met de taxi.. 1 avond in bodrum gestapt, maar t haalde t niet bij gümbet, heeeeeeeel gezellig! X-BAR en de EURODANCE zijn dé places 2 B!!!

Waarschuw beheerder
zijn die in gumbet??
wat draaien ze daar beetje voor muziek?

zit namelijk ook in gumbet.

Waarschuw beheerder
Ja daar ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig naar.... (muziekstyle die ze daar draaien?) Zoals zo'n Eurodance waar jij het over hebt draaien ze daar vinyl...?

M&M wanneer ga je? Ik vlieg Dinsdagavond om 21:30! KUTTIJD! Maar ja.. doe je niks aan he..
Het is er wel gruwelijk heet! 35 graden!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben in juni ook in de x bar geweest!! :D

lache...
Waarschuw beheerder
In het centrum van Bodrum heb je naast de vele discotheken..ook nog een een mega openlucht discotheek.Staat wel helemaal aan het einde v/d havenstreek. Gaan ongeveer 5000 pers. in.
Op de boot kunnen ze 2500 partygangers op kwijt en het gaat gewoon de hele nacht door..geweldige shows geven ze daar trouwens echt een aanrader.

Waarschuw beheerder
2 robert-jan

wij gaan 5 augustus om 11 uur of zo 's morgens en 12 augustus heel vroeg al terug helaas..
Waarschuw beheerder
Over dure supermarkten gesproken, waarschijnlijk zijn de mensen die het duur vinden in de 'minimarkets' geweest (die hele kleine supermarktjes) deze zijn wel een stukje duurder dan de 'gewone' supermarkt. Je kunt beter naar de grote supermarkt gaan zoals de Migros, deze zit een stuktje buiten het centrum. Of ga naar de Tansas, deze zit achter het busstation in het centrum. Scheelt je een hoop centen en ze hebben heel veel keus aan producten. En dan gewoon gelijk voor heel je vakantie boodschappen inslaan.

En over choco pasta gesproken deze dingen kun je veel beter uit NL meenemen.

Ik en Skiebok gaan van 19 augustus t/m 2 september naar Bodrum. Nog meer mensen die er rond deze tijd zitten?? Ik ga nu voor de 14e x naar Turkije :D!!
Waarschuw beheerder
toen ik in kos zat ben ik met een boottocht naar bodrum geweest maar wat is dat een kutplaats, je kan wel goedkoop kleding kopen daar zoals in vele plaatsen maar er is daar echt niks te beleven, en dat gebler uit de moskee klinkt ook niet echt leuk! en het is er echt vies warm... ik ga er niet meer heen!
Waarschuw beheerder
donateur
PAK BOOT NAAR KOS !!
EN BLIJF DAAR >>.... Ikke NET 2 dagen terug uit kos...bar street enzo vette shit

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb het dus precies omgekeerd gedaan, van Bodrum een dag naar Kos en vond Kos dus een klein kuteiland, waar je binnen een halve dag al op uitgekeken bent.
Van gebler van een imam in een moskee heb ik weinig of geen last van gehad en tis ook maar net waar je op let of je aan stoort.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als je naar Turkije gaat weet je zeker dat je het gebler van de moskee hoort. En als je dat kut vindt blijf er dan gewoon weg... Simpel toch?

Waarschuw beheerder
Bodrum wordt soms omschreven als het Turkse Monaco... Ben dus erg benieuwd.
Hoe dan ook, ik zit in een dorp verder, namelijk Gumbet.
Weet iemand hoe lastig de douane tegenwoordig is op Schiphol?

Waarschuw beheerder
donateur
Met heengaan of terugkomst?
Wij hadden er beide geen last van, maar was toen ook half September.
Waarschuw beheerder
Ben 3 weken geleden ook al 10 dagen naar turkije geweest, bij terugkomst deed er helemaal niemand moeilijk.