Party verslagje van het GOA Rakta Dei Festival in Belgie 27/28/29 juni 2003!!!
Whoeeeeeeeeieeeeeeeeeeeeeee moe

maar zekerssss voldaan weer trug in Nederland!!! Ons GOA avontuur in Belgie

was zeer geslaagd, hoewel we nog wel een paar kleine technische probleempjes hadden op de camping!!!
Vrijdag avond vertrokken we vanuit Den Haag richting Evergem net onder de rook van Gent!!!
We vertrokken vrij laat wat als gevolg had dat we onze tent in het donker moesten opzetten!!! Gelukkig heb ik deze tent misschien al 100X opgezet en afgebroken dus in zeer korte tijd stond ie er toch nog redelijk bij!!! Het viel ons al meteen op dat de camping bijna vol was en wij dus een niet al te best plekje hadden! Het eerste minpuntje dat we ontdekten was dat de parkeerplaatsen en het festival terrein en dan vooral het helemaal achterin gelegen camping terrein ietwat ver van elkaar lagen!!! Na een paar X op en neer gelopen te hebben met onze spullen (veel te veel bij ons) kregen we ons tweede probleem namelijk dat de luchtpomp die ik bij me had kapot was maar goed dit was ook best wel weer snel opgelost dus konden we echt gaan feesten!!!
Toen we aankwamen bij het festival terrein bleek dat de muziek pas aan mocht als alle auto's die in de weg stonden op de toegangsweg werwijderd waren naar het aangegeven parkeer terrein!!!

Nadat we betaald hadden bij een mega vage entree

tussen de bosjes konden we eindelijk gaan zien waar we beland waren!!! We volgden een vreemd zig-zag pad langs een groot vervallen landhuis en kwamen toen ineens op een rond gelegen veldje waar het allemaal gebeurde!!! Het zag er ongelovelijk GAAF uit met al die fluoriserende doeken in het black light licht en andere vreemde atributen die er stonden opgesteld!!!
Verder waren er nog olie projecties tegen witte doeken die er hingen en een "whoehahahahaha" trampoline!!! Als je het terrein verder opliep kwam je bij de eet/drank tentjes en nog wat vage lui die

nog vagere spullen aan de man probeerden te brengen!!! Ik herkende de grote beschilderde SRV wagen die ik ook op legalize heb gezien en wist dat we dus niet ,en dat bleek later ook nog wel, de enige Nederlanders waren op dit feest!!!
Omdat het terrein eigenlijk een soort dierenpark is of is geweest liepen er een paar verdwaalde kippen, pauwen en zelfs lama's rond op de camping en soms zelfs op de dansvloer

!!! Het was vooral lachuh als de pauw z'n lokroep deed en je daarna een paar honderd man hetzelfde geluid hoorde maken "heel errug

grappig dus"!
Na onze eerste inspectie een lading muntjes gehaald die maar 1(pl)Euro kosten dus dit betekende

!!!
Eerst ff lekker een paar biertjes gehaald en toen de dansvloer op!!! De organisatie had een duidelijke time table neergezet die ook nog eens errug stip werd aangehouden

!!! Wie er nou precies stonden te draaien heb ik vrijdag op zaterdag niet echt bijgehouden maar ik weet wel dat Analog Pussy die nacht een hele
VETTE set draaide en ik toen ook compleet uit mn dak ben gegaan

!!! Deze eerste nacht hebben we vooral besteed aan mensen kijken en dansen moe en voldaan vertrokken we naar onze tent waar de grote ellende begon
Dit was natuurlijk ons eerste festival en hadden dus nog geen ervaring en hadden nooit bedacht dat de muziek hier dag en nacht door zou gaan dit betekende dus geen nacht of beter gezegd dag rust voor ons!!! We meenden dat de muziek op een gegeven moment wat zachter werd en dit kloptte ook wel want de politie had hier om verzocht rond een uurtje of 7!!! We konden de slaap maar amper vatten en dat werd alleen maar erger toen Psyside om een uurtje of 9 aan zn zet begon!!! Het geluid dat langzaam wat zachter was geworden werd in 1 klap op zn hoogste volume gezet wat als gevolg had dat we met tent en al zo´n beetje het terrein af werden geblazen en mn vrouwtje het helemaal niet meer zag zitten omdat ze erg gesteld is op een beetje rust tussendoor!!!
Twas echt niet normaal meer zo hard als het geluid werd gezet, de grond trilde er echt helemaal van en we hebben de muziek niet meer zo hard horen staan als op dat moment!!!
Toch geprobeerd om de slaap te vatten maar dit lukte natuurlijk niet en nu achteraf spijt dat ik niet gewoon weer ben gaan dansen want de platen die je hoorde waren echt
MEGA goed en vooral hard dus!!!
Hoewel de muziek vanaf een uurtje of 1 s´middags iets minder aanwezig was zijn we tot aan het begin v/d avond weg gebleven van het festival en zijn we ergens langs een watertje in het gras wezen picknicken en effe pitten

!!!
We waren hier best een beetje door opgeknapt zodat we aan ons tweede avondje konden beginnen!!! We hebben de tent opgeruimd omdat we toch niet zouden kunnen slapen en we spraken af dat we als we uit gedanst zouden zijn weer terug zouden rije naar Den Haag!!! De zaterdagavond werd geopend door Moushka die lekkere trance-achtige GOA draaide!!! Vervolgens kwam precies op tijd het live optreden van Rastaliens die tent al behoorlijk op zn kop begonnen te zetten!!! Matt Boom knalde hierna er stevig op los met de ene GOA knaller na de andere en kwas tegen die tijd met een beetje behulp van

dan ook al behoorlijk aan het

!!! Het werd al licht en al snel kon je zien hoe de in het donker zulke gave mensen in het dag licht er mega verrot uitzagen!!! Ik vraag me af hoe die mensen dat hebben vol gehouden die er donderdag middag waren en tot afgelopen middag zijn gebleven!!! Nog ff een stukje van Fractal Glider geluisterd maar toen was het echt helemaal op met ons en zijn we met een moe maar voldaan gevoel weer trug gereden naar ons eigen (vooral rustige) bedje.......!!!
Lokatie: Open terrein tussen bomen, misschien wat vlakker
gekunt want de EHBO had het best druk met
verzwikte enkels e.d. door de soms diepe gaten!
Makkelijk te bereiken en redelijke goede parkeer
mogelijk heden! Grappig dat al die dieren hier
rondliepen behalve dan de vele muggen op het
camping terrein!!!
Een 7,5
Line up: Zeer op tijd en goed uitgekozen door de organisatie
Jammer dat ik de live act´s heb moeten missen van
afgelopen nacht/dag!
Een 8
Drank/eten: Alleen gedronken en hier viel vooral de lage
prijs van 1 euro erg op!!!
Een 8
Camping: Had wat ons betreft wel wat verder of anders
achter de boxen mogen liggen want het geluid was
vooral zaterdag ochtend niet meer te harden!!!
Misschien een beetje krap maar dat maakte het ook
wel weer gezellig en knus!!!
Een 6,5
Mensen: Deze waren echt helemaal geweldig en we hebben dan
ook onze ogen uitgekeken aan de diversiteit die er
te zien was!!! Geen aggressie of andere vervelende
mensen gezien.
Vooral de vuurspuwers en jongleurs
waren erg tof om te zien in de nacht met al dat
vuur enzo...! Geweldig was ook die gekke Belg die
ineens´zaterdag ochtend op de dansvloer stond in
z´n nette drie delige grijze pak en nette
schoenen!!! Hie kwam zojuist van een bruiloft feest
en wou duidelijk nog niet naar huis en knalde er
dus stevig op los met als gevolg dat ie de grootste
bezienwaardigheid was van deze ochtend!!!
Een 9,5
Wc´s: Te smerig voor woorden en dus geen gebruik van
gemaakt en alles lekker in de open lucht geloodst wel
stromend water hier!
Een 4
Veel geleerd en vooral genoten van dit festival en nu spijt dat ik al kaartjes heb voor Awakening´s, Extrema en Mysteryland heb want dit geld had zoveel beter besteed kunnen worden.......!!!
Rakta Dei cu next year (f)