Partyflock

Forumonderwerp · 610267
3149x bekeken
Artiest ScuL
Waarschuw beheerder
donateur
Eens even een bloedserieus onderwerp want het gaat ons allemaal aan.

Ik zat me eens af te vragen hoe het komt dat de gemiddelde feestgangers in Nederland niet of nauwelijks oordoppen dragen.

Op buitenlandse feesten valt het me namelijk op dat bijna het voltallige publiek dopjes in heeft.
In NL wordt dat niet of nauwelijks gestimuleerd terwijl ik zeker weet dat menig PartyFlocker wel degelijk last heeft van gehoorsklachten.

Dus waarom draagt men ze niet:
* Boeit het mensen niet? / Wordt er gedacht dat je oren toch geen schade oplopen?
* Vindt je de muziek kut klinken met dopjes in?
of (sterker nog)
* Heb je nooit van dopjes gehoord en geen idee waar je ze kunt kopen?

Dan nog een aantal interessante discussiepunten.

Vinden jullie dat organisaties als ID&T/Q-Dance/UDC meer moeite moeten doen om het gebruik van oordoppen te stimuleren?

Zijn er PartyFlockers die regelmatig dopjes dragen of die gehoorschade hebben opgelopen door te luide muziek?

Ik ben wel eens benieuwd wat men hierover denkt.

Zelf heb ik ze tot nu toe niet gedragen maar denk er wel over na om ze te kopen nadat ik heb gezien hoe men er in het buitenland over denkt, en wat voor gevolgen te luide muziek voor je gehoor kan hebben. Ik zou op latere leeftijd nog wel graag normaal gesprekken willen kunnen voeren in plaats van steeds "WAT ZEG JE" te moeten roepen :D
Waarschuw beheerder
donateur
* Na een bezoek aan een party heb ik vaak nog langere tijd een suis of piep in mijn oren? ->

Ja .. maar dat is normaal. Heeft iedereen wel volgens mij, ik dus ook.

* Als ik te dicht bij een luidspreker sta doet het pijn in mijn oren..-->

Ja dat heb ik ook, vooral bij hoge tonen en bij die zieke diepe bassen, maar dat is juist lekker!

* In een omgeving met veel geroezemoes kan ik andere mensen niet verstaan?--->

Dit heb ik ook.. Al vanaf mijn 18e ofzo

De TV harder zetten doe ik ook.. Mijn moeder werd er altijd helemaal gek van, Mijn md staat ook altijd belachelijk hard terwijl ik t niet eens door heb.
Ben door me moeder een jaar of drie geleden naar de dokter gestuurd voor een gehoortest, en ik heb die hele fokking piepjes niet gehoord.. Hij dacht dat ik m zat t begekken maar ik hoorde de piepjes écht niet..
Als je achter me staat hoor ik je bijna niet...
Kortom.. Mijn gehoor is al redelijk naar zijn graf.. :-S En nog elk weekend zo dicht mogelijk bij de boxen... Sorry... Duidelijk geval van addicted to the bass
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb al dik 2 weken een soort waterdruppel in mijn oor ... klinkt net of mijn luidspreker draadje van mijn oor gesprongen is ... echt naar als ik naar house luister ... kut gehoor

als het maar weg gaat en ik niet nu na 11 jaar feesten toch een beschadiging heb opgelopen :S
Waarschuw beheerder
Ik blijf meestal ver uit de buurt van de speakers, en als ik dan toch in de buurt kom doe ik zeker even dopjes in, valt niet eens op en ik heb tenminste geen last van piepende oren na een feest...
Waarschuw beheerder
donateur
lieve mensen, op www.alpine.nl kun je verkoopadressen vinden van de meest geweldige oordopjes die ik ooit heb gehad, kosten zijn minimaal (dacht 15 euro,maar heb ze via mn werk, dus pin me daar niet op vast) en de werking is maximaal! Zitten 2 filters bij, 1 sterk, 1 iets minder sterk, maar ze zijn echt geweldig!! Je verstaat mensen zelfs weer!
Waarschuw beheerder
ik heb ze gister ook gehaald! ik ga ze op dance valley proberen, kosten zijn 23,50. als ze duurder zijn in de winkel wat bij mij t geval was gewoon zeggen voor die prijs moeten ze ze verkopen!
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Ik kom juist naar een feest om de muziek lekker hard te horen (en te voelen).

Dus geen oordopjes voor mij.
Waarschuw beheerder
2 Emphelator: dus jij bent 1 van die personen die op hun 30e op alles moeten zeggen "wat zeg je?" vanwege gehoorproblemen..... Je kunt beter voorkomen dat dat gebeurt...
Waarschuw beheerder
mischien hoorapparaatjes komen zodat alles nog versterkt word ? *rrr* hehe

Waarschuw beheerder
-1
donateur
In duitsland gaat de muziek ook VEEL harder dan in nederland... maarja dat krijg je als je geen geluidsgrens hebt :(

In duitsland kun je wel met oordopjes lopen, de bass blijf je toch nog voelen :D

Nederland zuigt :[

Waarschuw beheerder
To darkrain zo werkt een hoorapparaat niet, ze dempen eerder het geluid op dat niveau! Er zit namelijk een begrenser op.
Waarschuw beheerder
heb je zo niks zonder grens ? ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hoax op woensdag 21 mei 2003 om 18:05:
Lekker boeiend, ga op mn 50ste wel met zon koelkast achter mn oord rondwandelen..

Je hebt geen idee wat je zegt :(
Mijn vader heeft door fabriekswerk ernstige gehoorproblemen gekregen, en daar lopen thuis de spanningen van op.
Ik weet dus als geen ander hoe kostbaar een gehoor is!

Hoe zielig ben je eigenlijk als je mensen met oordoppen gaat uitlachen? Heb ik al een aantal keer meegemaakt, echt triest!

Binnenkort maar eens op maat gemaakte aanschaffen.
Iemand suggesties waar je ze voor de beste prijs/kwaliteit verhouding kunt halen?
laatste aanpassing