Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 175624x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dolos op donderdag 30 juli 2009 om 00:46:
Vind het ook een beetje respectloos t.o.v. Badoer.
Maar dat past precies bij de arrogantie van Ferrarie en de heer Schumacher!
Hoop dat ie totaal niet mee komt!

nou ja zo gek is het niet van commerciele kant gezien.
het is een enorme publiciteitsstunt natuurlijk. de meester zelf weer terug in de wagen.
jammer voor badoer maar zo gaat dat in F1
Waarschuw beheerder
Nahja, welk verschil maakt het?
Badoer heeft wellicht 1000 km gereden met de eerste spec auto die in Melbourne aan de start stond.
De auto die in Hongarije aan de start stond is echt compleet anders, wat dat aan gaat heeft Badoer geen voordeel ten opzichte van Schumacher. En al helemaal niet als je kijkt naar de staat van dienst. Met deze twee items in je achterhoofd, kiest elk normaal denkend mens die de beste prestatie neer wilt zetten met zijn of haar team, voor degene die in het verleden het meeste behaald heeft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op donderdag 30 juli 2009 om 13:08:
Nahja, welk verschil maakt het?
Badoer heeft wellicht 1000 km gereden met de eerste spec auto die in Melbourne aan de start stond.
De auto die in Hongarije aan de start stond is echt compleet anders, wat dat aan gaat heeft Badoer geen voordeel ten opzichte van Schumacher. En al helemaal niet als je kijkt naar de staat van dienst. Met deze twee items in je achterhoofd, kiest elk normaal denkend mens die de beste prestatie neer wilt zetten met zijn of haar team, voor degene die in het verleden het meeste behaald heeft.

Inderdaad. Leuke testcourreur die Badoer, doet ongetwijfeld veel nuttig werk. Had er 1 race iemand vervangen moeten worden dan had ie nog wel een kansje denk ik, maar voor de rest van het seizoen? :no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van tzan op donderdag 30 juli 2009 om 00:31:
doe mij dan maar die van alesi 1 jaar daarvoor op het zelfde stukje asfalt. Haalt 2 man in (voor positie!)

Helaas volslagen onbekend die inhaalactie bij vele :/
Heb je misschien JoeTjoep filmpje ofzo?? :/
Die Alesi was trouwens ook maar een koekebakker 1e klas :/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 02:45:
Schumacher terug is kippenvel momentje, echt wat geniaal ook al bakt die er niks wat (wat waarschijnlijk toch niet gebeurd) zo zie je maar dat die het toch nog wel graag wil. Wordt weer genieten om Schumi in die rode bak te zien, hopen op een stortbuitje ergens want deze Ferrari zal verder niet meer echt om de prijzen meestrijden.

Alleen al respect dat hij als god van de formule 1 zijn beste wil toont :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Smiley © op donderdag 30 juli 2009 om 10:46:
Toch een flinke verliespost dan voor BMW.

BMW F1 340 miljoen in 2009 :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 30 juli 2009 om 17:42:
Die Alesi was trouwens ook maar een koekebakker 1e klas

Verkeerde keuzes gemaakt in zn carriere.. maar een coureur eerste klas met een uitgesproken mond en een geweldig racehart.
Alesi(L)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Fortuna op donderdag 30 juli 2009 om 18:27:
Verkeerde keuzes gemaakt in zn carriere

Net zoals Gerhard Berger en Jos Verstappen, bij die laatste maakte zijn manager (Huub Rottengarter) alle beslissingen :S

Waarschuw beheerder
Verkeerde keuzes gemaakt in zn carriere.. maar een coureur eerste klas met een uitgesproken mond en een geweldig racehart.

En ligt bij vele Italianen nog steeds in hun hart :jaja:
Werkzaam bij Relive Events
Artiest Arno
Waarschuw beheerder
Massa denkt alweer aan racen
'Ik weet nog niet of Schumacher mijn auto mag'

[30-07-2009] Enkele dagen na zijn bizarre ongeluk in Hongarije denkt Felipe Massa alweer na over zijn rentree. Dit heeft zijn persoonlijke arts Dino Altman verklaard. Ondertussen lijkt het er op dat hij het ziekenhuis snel mag verlaten.

Massa wil snel weer terugkeren.Hoewel Massa er volgens Altman uit ziet als 'een bokser', gaat het steeds beter met de Braziliaan. Het is niet uitgesloten dat hij al binnen de tien dagen die de dokters voorspelden het AEK-ziekenhuis mag verlaten.

“Het gaat steeds beter”, aldus Altman. “Felipe eet, wandelt, doucht, net als ieder ander mens. Dat is positief. En nogmaals; met zijn oog is niks mis.” Daarna volgt een opsomming van wat hij zoal heeft gegeten.

Hoewel Massa na zijn ontslag uit het ziekenhuis waarschijnlijk weinig tot geen specifieke revalidatie staat te wachten, moet hij nog wel aansterken. Altman durft niet te voorspellen wanneer de Braziliaan zijn rentree maakt. Hij liefst stapt hij in Valencia alweer in.

“Het enige waar Massa aan denkt, is racen. Hij heeft totaal geen angst. Het liefst zit hij in Spanje weer in zijn Ferrari”, vervolgt de arts, die onthult dat Massa nog niet zo zeker is van de rentree van Michael Schumacher. “Hij zei: 'misschien laat ik hem mijn auto wel niet besturen'.”

Het is nog onduidelijk of Massa vanuit het ziekenhuis afreist naar Monaco of Brazilië.

Bron: formule1.nl

Massa misschien iets TE optimistisch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op donderdag 30 juli 2009 om 00:51:
Ferrarie

Tikfoutje!Kan gebeuren.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 12:46:
nou ja zo gek is het niet van commerciele kant gezien.
het is een enorme publiciteitsstunt natuurlijk. de meester zelf weer terug in de wagen.
jammer voor badoer maar zo gaat dat in F1

Commercieel gezien ja,helemaal mee eens!
Menselijk gezien,niet.
Helaas is het zo gegroeid in de maatschappij,dat de mens niet meer telt,maar alleen nog het geld.
Natuurlijk is geld belangrijk,maar niet zaligmakend.
Alesi

Inderdaad een geweldige coreur.Heb hem in Hongarije mogen bewonderen.Super racer!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dolos op donderdag 30 juli 2009 om 23:45:
Menselijk gezien,niet.
Helaas is het zo gegroeid in de maatschappij,dat de mens niet meer telt,maar alleen nog het geld.
Natuurlijk is geld belangrijk,maar niet zaligmakend.

Waar lul je over? Het is gewoon de enige keus die Ferrari kon maken. Schumacher zal, als het herstel van Massa verloopt zoals het lijkt, enkel 1 of 2 races op zijn max rijden.
Dan heb je een coureur met ervaring nodig, die het team kent EN die een superlicentie KAN behalen. Badoer en Gene hadden deze nooit gekregen gezien het testverbod, en Schumacher valt er nog net binnen. Je moet 12 races, in welke klasses dan ook, gereden hebben in de laatste 3 jaar al wil je in aanmerking voor een superlicentie komen. Schumacher reed, jawel, 3 jaar geleden een heel seizoen. Op een andere wijze de superlicentie verkrijgen kan gewoon niet door het testverbod.
Dus voordat je oordeelt, ken de feiten :)

Uitspraak van DJ Arno op donderdag 30 juli 2009 om 22:26:
Massa misschien iets TE optimistisch?

Serieus, leeft iedereen nog met de gedachte dat hij levensgevaarlijk gewond was? Hij was bij kennis, heeft geen infecties of overdadig bloedverlies opgelopen, vitale lichaamsfuncties hebben altijd gefunctioneerd, dan kan een herstel bijzonder snel gaan. Ik denk dat Ferrari hem voor de zekerheid een race of 2 aan de kant houdt en dan rijdt Massa gewoon weer. Het is pas 5 dagen geleden gebeurd, en nu loopt hij alweer normaal. Zegt veel over de kracht van het lichaam om te herstellen :)

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad Massa komt gewoon nog terug dit seizoen, aan de ene kant vind ik het jammer omdat ik extreem groot Schumi fan was omdat ik nog nooit zo'n geweldige winnaar heb gezien. En ja daar bedoel ik ook alle lullige momenten mee, dat soort figuren missen we gewoon die laffe streken durfen uit te halen. Ik heb sinds de race van Barcelona 96 geen race meer gemist, door de meest geweldige GP die ik ooit heb gezien. Die man ook al is die duitsen heeft gewoon iets magisch, anyway hoop ik dat Massa als nog rijdt aangezien die jongen het extreem goed heeft gedaan dit jaar en vorig jaar. En dat gelul dat Schumi arrogant is omdat die Gene of Badoer niet laat rijden slaat helemaal nergens op natuurlijk, het wordt hem toch gevraagd en niet andersom. Verder is dit natuurlijk ook gewoon goed nieuws voor de F1 als Schumi even terug komt, want geloof mij je hebt nog nooit zoveel pers bij elkaar gezien als de aankomende race zelfs als Alonso niet meedoet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 31 juli 2009 om 00:17:
Serieus, leeft iedereen nog met de gedachte dat hij levensgevaarlijk gewond was? Hij was bij kennis, heeft geen infecties of overdadig bloedverlies opgelopen, vitale lichaamsfuncties hebben altijd gefunctioneerd, dan kan een herstel bijzonder snel gaan. Ik denk dat Ferrari hem voor de zekerheid een race of 2 aan de kant houdt en dan rijdt Massa gewoon weer. Het is pas 5 dagen geleden gebeurd, en nu loopt hij alweer normaal. Zegt veel over de kracht van het lichaam om te herstellen

Ik denk alleen niet dat de eindverantwoordelijke Ferrari is, maar de doktoren zelf. Als je hoort dat hij levengevaarlijk gewond was met een schedelbreuk kan ik mij voorstellen dat de artsen hem de de komende maanden nog afraden om te racen vanwege het feit dat als hij nog een crash zou maken hij het misschien helemaal niet meer kan navertellen.:no: Maar we zullen zien. Ikzelf denk dat hij minimaal drie races aan de kant staat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Arno op vrijdag 31 juli 2009 om 09:57:
Ik denk alleen niet dat de eindverantwoordelijke Ferrari is, maar de doktoren zelf.

Dat is logisch, maar gezien het herstel voorspoedig verloopt en er geen schade aan zijn zicht is geconstateerd, mag je er vanuit gaan dat hij dit seizoen nog in de wagen weer zal stappen.
Een schedelbreuk klinkt erger dan het is, je schedel is gewoon een bot met wat organen er in. Een bot heelt in zes weken tijd :)

Schumacher doet overigens zijn rondjes in de 2007 Ferrari om ritme op te doen. Mooie maas in de regel om een coureur weer ritme op te laten doen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Die Alesi was trouwens ook maar een koekebakker 1e klas

Wel een vent met karakter, die zijn er tegenwoordig te weinig...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 31 juli 2009 om 10:12:
Een schedelbreuk klinkt erger dan het is, je schedel is gewoon een bot met wat organen er in. Een bot heelt in zes weken tijd

Dus staat Felipe nog 6 races aan de kant :p

Uitspraak van Fortuna op vrijdag 31 juli 2009 om 10:12:
Schumacher doet overigens zijn rondjes in de 2007 Ferrari om ritme op te doen. Mooie maas in de regel om een coureur weer ritme op te laten doen

De enige die de rentree van Schumi niet zo ziet zitten is zijn eigen vrouw Corine Schumacher :p
Artiest {SHOWLIST artist 1866, 112694}
Waarschuw beheerder
dan maar hopen dat massa tenminste 2 wedstrijden aan de kant blijft. heb de kaarten voor Spa gelijk besteld toen ik het o zo mooie nieuws hoorde over de zuruck keer van de grote meester. Ben er nog steeds van slag van !!

Waarschuw beheerder
Een paar mooie foto's van de test die Schumi deed op Mugello gisteren:)

[img width=620 height=378]http://www.f1pits.net/fotos/2009/Zpecials/SchumiTest/1.jpg[/img]
[img width=620 height=378]http://www.f1pits.net/fotos/2009/Zpecials/SchumiTest/2.jpg[/img]
[img width=620 height=378]http://www.f1pits.net/fotos/2009/Zpecials/SchumiTest/3.jpg[/img]
[img width=620 height=378]http://www.f1pits.net/fotos/2009/Zpecials/SchumiTest/4.jpg[/img]
[img width=620 height=378]http://www.f1pits.net/fotos/2009/Zpecials/SchumiTest/5.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Mocht Schumi toestemming krijgen om te testen heeft Ferrari wel heel veel geluk. Alle teams willen dolgraag testen met nieuwe aanpassingen welke ze doen, en Ferrari zou het dan op zo'n manier voor elkaar krijgen. En dat alleen omdat het Schumacher is.

Ik zeg, gewoon lekker aan het regelement houden, of met zijn allen besluiten dat alle coureurs 1 dag mogen testen.

Waarschuw beheerder
helaas de f1 valt niet uit elkaar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damien op zaterdag 1 augustus 2009 om 16:02:
Ik zeg, gewoon lekker aan het regelement houden, of met zijn allen besluiten dat alle coureurs 1 dag mogen testen.

Kan ik meeleven, moesten ze dat bij Jaime Alguersuari ook doen, maar nee hoor.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 augustus 2009 om 16:18:
helaas de f1 valt niet uit elkaar.

Sorry?

Lijkt me alleen maar goed toch?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 31 juli 2009 om 00:17:
Waar lul je over? Het is gewoon de enige keus die Ferrari kon maken. Schumacher zal, als het herstel van Massa verloopt zoals het lijkt, enkel 1 of 2 races op zijn max rijden.
Dan heb je een coureur met ervaring nodig, die het team kent EN die een superlicentie KAN behalen. Badoer en Gene hadden deze nooit gekregen gezien het testverbod, en Schumacher valt er nog net binnen. Je moet 12 races, in welke klasses dan ook, gereden hebben in de laatste 3 jaar al wil je in aanmerking voor een superlicentie komen. Schumacher reed, jawel, 3 jaar geleden een heel seizoen. Op een andere wijze de superlicentie verkrijgen kan gewoon niet door het testverbod.
Dus voordat je oordeelt, ken de feiten

Rustig maar!Denk aan je hart jongen!
Dan heeft het gewoon helemaal geen zin om testrijders te hebben.
En daarbij heeft Badoer natuurlijk helemaal geen ervaring!
Waarschuw beheerder
Ecclestone mag zich in de handen wrijven, kampioenschap wordt (blijkbaar) spannender en nu Der Michael terug in z'n vertrouwde omgeving B)
Ben geen fan maar ben wel razend benieuwd, hopelijk doet ie mee voor de top-3 :)
Waarschuw beheerder
Je gelooft toch niet echt dat hij een kans maakt om kampioen te worden,of hoe zie je dat!?
Waarschuw beheerder
:/

Top 3 in de race...
Waarschuw beheerder
Daar wordt het kampioenschap niet echt spannend van,lijkt mij!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dolos op zondag 2 augustus 2009 om 19:27:
Daar wordt het kampioenschap niet echt spannend van,lijkt mij!

Tuurlijk wel, alle punten die de WK kandidaten niet halen zijn punten die verspeelt zijn :)

Uitspraak van dolos op zaterdag 1 augustus 2009 om 19:30:
Dan heeft het gewoon helemaal geen zin om testrijders te hebben.

Goh, volg je de Formule 1 niet? Dat was al langer duidelijk dat testcoureur zijn geen enkele eer meer oplevert.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 2 augustus 2009 om 22:20:
Goh, volg je de Formule 1 niet? Dat was al langer duidelijk dat testcoureur zijn geen enkele eer meer oplevert.

Moet inderdaad zeggen dat ik heel veel randzaken de laatste paar jaren niet meer volg!

Uitspraak van Fortuna op zondag 2 augustus 2009 om 22:20:
Tuurlijk wel, alle punten die de WK kandidaten niet halen zijn punten die verspeelt zijn

Wishfull thingking!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dolos op zondag 2 augustus 2009 om 22:51:
Wishfull thingking!

Nee dat is geen wishfull thinking. Het is gewoon zo, als Button elke race achter Schumacher zou eindigen, en Webber en Vettel elke race ervoor, dan heb je een onoverkomelijke situatie dat aan het einde van de rit Button echt geen kampioen is. Nu speelt in de strijd om het wk zelf binnen te hengelen Schumacher natuurlijk geen rol, maar wel in de uitkomst. Daar kan Schumacher wel degelijk invloed op hebben.

Overigens:

- Concorde Agreement is vorige week donderdag getekend
- Vandaag zal Renault bekend maken dat Piquet eruit vliegt
- Peter Sauber keert niet terug aan de pitmuur, maar zal wel het team proberen te redden
- Massa gaat een interview geven, en vliegt vandaag naar Brazilie om te revalideren

En nieuws wat mij persoonlijk wel vrolijk maakt, Rosberg is zeer tevreden met de progressie die Williams boekt, en heeft aangegeven op deze manier graag de toekomst in te willen gaan indien hij deze "service" als garantie kan krijgen.
Ik zeg, volgend jaar Kubica of de Hulk erbij en dan scoort Williams meer punten. Wat een koekenbakker die Nakajima. Elke keer wel snel, maar nog geen enkel punt gehaald.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op maandag 3 augustus 2009 om 10:05:
Nee dat is geen wishfull thinking. Het is gewoon zo, als Button elke race achter Schumacher zou eindigen, en Webber en Vettel elke race ervoor, dan heb je een onoverkomelijke situatie dat aan het einde van de rit Button echt geen kampioen is. Nu speelt in de strijd om het wk zelf binnen te hengelen Schumacher natuurlijk geen rol, maar wel in de uitkomst. Daar kan Schumacher wel degelijk invloed op hebben.

Dat gaat dus echt niet gebeuren!Theoretisch heb je gelijk.
Overigens heeft Frank Williams protest aangetekend tegen de test van M.Schumacher met de nieuwe auto.
Zoals het er nu uit ziet,moet hij met de auto van vorig jaar testen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gast, iedereen die mee rijdt in het veld heeft invloed op de uitslagen. Het zij door voor een titelkandidaat te eindigen, of eventueel van de baan te tikken tijdens een race incident. Punt, geen discussie over mogelijk.
Invloed op de uitslagen betekend dus ook invloed op het WK. Schumacher zal meerijden aangezien Massa nog een lekker dik oog heeft, dus hij heeft invloed op het WK.
[img width=600 height=399 cacheid=0010b1c2002dccf8763b34ba1a028af97a]http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00646/massa_jpg_646833i.jpg[/img]
[img width=600 height=533 cacheid=0010b1c4002dccf9312b3e7a1a028af97a]http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00646/massaehbo_jpg_646819i.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dolos op maandag 3 augustus 2009 om 13:38:
Zoals het er nu uit ziet,moet hij met de auto van vorig jaar testen.

correctie 2007, niet van 2008
Uitspraak van Fortuna op maandag 3 augustus 2009 om 14:07:
Gast, iedereen die mee rijdt in het veld heeft invloed op de uitslagen. Het zij door voor een titelkandidaat te eindigen, of eventueel van de baan te tikken tijdens een race incident. Punt, geen discussie over mogelijk.

Is idd geen discussie over mogelijk.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nelson Piquet jr. weggebonjourd bij Renault door Flavio Briatore :D (y)
Een goede zaak in mijn opinie, die over hte paard getilde zakkenwasser heeft het de afgelopen 2 jaar niet laten zien!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 3 augustus 2009 om 19:46:
Een goede zaak in mijn opinie, die over hte paard getilde zakkenwasser heeft het de afgelopen 2 jaar niet laten zien!

Hij heeft nooit dezelfde kansen gehad en in Hongarije had hij pas dezelfde spullen als Alonso, het was altijd Alonso dit of Alonso dat. en dan valt Alonso uit en dan gaat Briatore weg, sorry maar je hebt toch 2 wagens en niet 1.

Nelson Piquet Jr. maakte vandaag bekend dat hij niet meer zal uitkomen voor het Formule 1-team van Renault. De Braziliaan heeft een verklaring geschreven waarin staat waarom hij niet meer voor het Franse renstal uit zal komen.

“Ik startte met racen toen ik acht jaar oud was. Ik heb sindsdien vele records gebroken, heb vele overwinningen behaald en ik heb kampioenschappen gewonnen. Elk go-kart-kampioenschap waaraan ik aan deelnam heb ik gewonnen, ik ben Zuid-Amerikaans Formule 3-kampioen geworden met 14 overwinningen en 16 pole positions. In 2003 ben ik naar Engeland gegaan met mijn eigen Formule 3-team. Ook daar werd ik kampioen met 12 overwinningen en 13 pole positions. Ik was daarmee tevens de jongste kampioen ooit. In 2005 en 2006 reed ik in de GP2-series waar ik 5 races won en 6 keer de pole position veroverde. In 2006 werd ik tweede in het kampioenschap achter Lewis Hamilton. Door enkele fouten van het team, die ik ook mezelf aanreken, heb ik het kampioenschap wellicht verloren. Behalve dan toen ik zonder brandstof kwam te zitten. Ik was de eerste coureur die een maximaal resultaat scoorde in de GP2 door alle mogelijke punten op de Hungaroring te pakken. Pas enkele races geleden werd dat record geëvenaard door Nico Hulkenberg op de Nurburgring.”

“De weg naar de Formule 1 is altijd lastig, dus tekende ik samen met mijn vader een managementcontract met Flavio Briatore. We dachten dat dit de juiste manier was om de top te bereiken. Flavio beschikt over veel contacten en heeft goede managementvaardigheden. Vanaf dat moment begon echter de moeilijkste en ergste periode uit mijn carrière. Ik begon één jaar als testrijder, waar ik maar vijf tests mocht doen. Het jaar daarna was ik racecoureur voor Renault. Na de start van het seizoen gebeurde er vreemde dingen. Als debutant verwachtte ik veel support en hulp van mijn team, als ik daar naar vroeg. Maar ik was ‘die jongen in die andere auto’ en dus niet belangrijk. Ik kreeg totaal geen aandacht. Ja de laatste vijftien minuten voor de kwalificatie en even voor de race. Ondertussen was mijn manager en teambaas telkens aan het roepen dat ik goede resultaten moest laten zien, want anders was er wel iemand die klaar stond om mij te vervangen. Ik heb niet zulke bedreigingen nodig om resultaten te boeken. Maar wat onderhand wel vergeten wordt is dat ik in mijn eerste jaar wel 19 punten heb gepakt en eenmaal op het podium stond als tweede. Geen enkele Braziliaan heeft dat in zijn eerste jaar bereikt.”

“In de voorbereiding van dit seizoen beloofde Briatore, die wederom mijn manager en teambaas was, dat het dit jaar anders zal gaan. Ik zou de aandacht krijgen die ik verdien en ik zou een gelijke behandeling krijgen. Hij maakte ook een contract waarin stond dat ik halverwege het seizoen 40% van de punten die Fernando Alonso had moest hebben. Fernando is een tweevoudig wereldkampioen en een geweldige coureur. Toch dacht ik met een gelijke behandeling het wel zou lukken om het te verslaan.”

“Jammer genoeg kwam Briatore zijn beloftes wederom niet na. In de voorbereiding reed ik 2002 km, tegenover 3839 km van Alonso. Ik reed slechts drie testdagen met droog weer, Fernando had maar één natte dag. Ik testte alleen maar met de harde banden en met een zware auto op de momenten dat de baan langzaam of nat was. Fernando mocht testen met alle banden, een lichte auto en met fijne baanomstandigheden. Ik heb mij nooit kunnen voorbereiden op het kwalificatiesysteem dat we nu gebruiken. Het gat tussen de nummer 1 en de nummer 15 is daarin altijd minder dan een seconde. Dus als je 0.2 of 0.3 seconden langzamer ben sta je zo acht plaatsen lager.”

“Het testverbod hielp niet mee. Tussen de races door mag je niet testen. Dat was voor mij nadelig. Ook was het zo dat in vier van de negen races Fernando over een update beschikte die ik niet had. Dus dan kun je de situatie ook niet vergelijken. Ik hoorde van enkele mensen binnen het team dat mijn auto 0.5 tot 0.8 seconden langzamer was dat die van mijn teamgenoot. Als ik naar Duitsland kijk, waar ik voor mijn teamgenoot had gekwalificeerd, had ik met dezelfde mogelijkheden niet tiende maar vijfde gestaan. Als ik daar dezelfde update had gekregen als Fernando denk ik dat ik voor mijn teamgenoot was gefinisht, net als in Silverstone. Jammer genoeg had hij wel de update en ik niet.”

“Ik geloof nog steeds in mijn capaciteiten. Ik zat constant tegen een goed resultaat aan en iedereen die mijn resultaten bekijkt die ik voor mijn debuut in de Formule 1 behaald heb zal moeten toegeven dat ik geen slechte coureur ben. Helaas zijn de afgelopen twee jaar niet gelopen zoals ik het me had voorgesteld. Ik ben bij Renault niet eerlijk behandeld. Ik heb altijd gedacht dat het goed was om een manager te hebben. Een manager hoort je te steunen en je een eerlijke kans geven. Bij mij was het helaas andersom. Flavio Briatore was mijn plaaggeest.”

“Ik kan gerust wel werken onder druk. Dat ben ik wel gewend, want met mijn naam wordt er altijd met kritische ogen naar je gekeken. Maar ik heb me nog nooit hoeven te verdedigen, zoals ik dat nu heb moeten doen. Gelukkig kan ik tegen de mensen die mij altijd gesteund hebben zeggen dat ik aan een schone lei begin en dat ik me zal richten op een nieuw Formule 1 avontuur op een eerlijke en positieve manier.”

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 19:19:
Is idd geen discussie over mogelijk.

Het ging in 1ste instantie niet om invloed op het WK,maar om een top 3 klassering.
Natuurlijk heeft iedereen die meedoed invloed op het WK.Zelfs die gasten die altijd achteraan rijden.
Maar een top 3 zie ik hem zeker de 1ste paar races niet voor elkaar krijgen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dolos op dinsdag 4 augustus 2009 om 00:09:

Zeker niet als tie maar waarschijnlijk 2 a 3 races mag rijden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 augustus 2009 om 00:14:
Zeker niet als tie maar waarschijnlijk 2 a 3 races mag rijden.

Dat ligt natuurlijk aan het herstel van Massa.Afwachten.
Artiest {SHOWLIST artist 52411, 1657}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dolos op dinsdag 4 augustus 2009 om 00:20:
Dat ligt natuurlijk aan het herstel van Massa

Gezien de foto's kan dat nog wel even duren :o
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 augustus 2009 om 23:40:
Hij heeft nooit dezelfde kansen gehad en in Hongarije had hij pas dezelfde spullen als Alonso, het was altijd Alonso dit of Alonso dat. en dan valt Alonso uit en dan gaat Briatore weg, sorry maar je hebt toch 2 wagens en niet 1.

Logisch toch dat hij weggaat, als hij een laatste kans krijgt om zich te bewijzen in de race, en de beslissing is genomen dat hij wordt ontslagen, dan rijden er op dat moment gewoon geen coureurs meer van je rond.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Beast op dinsdag 4 augustus 2009 om 01:36:
Gezien de foto's kan dat nog wel even duren

NOS berichtte over een herstel voor de rest van het seizoen. beetje voorbarig:)

Uitspraak van dolos op dinsdag 4 augustus 2009 om 00:09:

Je hebt het wel over Schumacher heh ;)
Waarschuw beheerder
Top 3 finish voor Schumi moet denk ik wel mogelijk zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Arno op dinsdag 4 augustus 2009 om 09:09:

Geen idee, de Red Bull's zitten ook in de top 3, misschien Hamilton ook, dan heb je Rosberg nog, Raikkonen, en Schumi waarschijnlijk.

Maar goed we zien het vanzelf wel;)
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 4 augustus 2009 om 08:55:
NOS berichtte over een herstel voor de rest van het seizoen. beetje voorbarig

Zeker als je zag hoe hij bij dat interview was, dat RTL 7 uitzond, praatte normaal, reageerde normaal, het is dat je het aan zijn oog zag (en alles erom heen), anders zou je denken dat er niks aan de hand zou zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Arno op dinsdag 4 augustus 2009 om 09:09:

Lijkt mij een beetje optimistisch denk ik :)
Ik gok zelf meer op een plaatst tussen de 4 en 6 ofzo..
Waarschuw beheerder
Ik ga zo hard lachen als Schumacher gewoon het hele veld om de oren rijdt en weer alles wint 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 4 augustus 2009 om 08:55:
Gezien de foto's kan dat nog wel even duren

Wij kunnen hem ook niet in zijn kop kijken!
Wie weet wat daar nog voor een schade zit!?
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 4 augustus 2009 om 10:08:
Ik ga zo hard lachen als Schumacher gewoon het hele veld om de oren rijdt en weer alles wint

Ik niet.Mag hem niet!

Waarschuw beheerder
Ik ga zo hard lachen als Schumacher gewoon het hele veld om de oren rijdt en weer alles wint

Geen idee, ik zie dat niet zo 1.2.3 gebeuren, Hakkinen mocht in 2006 ook testen voor McLaren, kon geen pottenbreken, oke het was een test, maar het gaat om het idee/voorbeeld..
Waarschuw beheerder

haha dat zou wel stijl zijn ja..
Waarschuw beheerder
donateur
Piquet had vorig jaar volgens mij al uit de F1 gelegen als hij toen niet ineens 2e werd ?
iig toen gingen die geruchten ook, vind niets meer dan normaal dat hij er uit vliegt kan'tie lekker naar Froukje de Bot toe (L)