Partyflock
 
Forumonderwerp · 601697
 
Dit vroeg ik me is af, wat is nou de ware definitie van gabber, ben je het al als je leeft voor hardcore en de feesten, of zit er meer achter..

Wanneer vinden jullie nou dat iemand een gabber is (of niet?)
 
Ik denk dat er niet veel gabbers meer zijn.Ik denk dat een gabber al vanaf het begin naar hardcore feesten gaat en niet naar andere feesten zoals hardstyle/techno/tra­nce.Een gabber heeft een hekel aan extreem rechts en heeft nog steeds een australian en nike air max aan.
 
gabber is een oud woord. Ik ben geen gabber, maar wel een hardcore liefhebber die feesten afgaat.
 
ik ben ook van mening dat de gabber zoals ie eerst was, zo goed als dood is.
de hardcore liefhebbers van nu noemen zich ook nog wel gabbers, maar de ware meaning van dit woord, wordt naar mijn mening allang niet meer nageleefd.
t was meer dan alleen van hardcore houden en naar parties gaan.
het was een leven, het was een scene.
die is nu niet meer.....
zij die zeggen van wel, hebben het begin niet mee gemaakt.

het gabbergevoel was voor mij: je een voelen met elkaar, doordat je van dezelfde muziek hield.
huidskleur, politieke voorkeur, ajax/feyenoord, het maakte allemaal niet uit, je hield van dezelde muziek!!
iedereen zorgde goed voor elkaar en gedroeg zich zoals het woord al zegt; als een gabber, een vriend.

ik hoop dat dit weer terug zal komen en dat de mensen op een feest hun politieke voorkeur e.d. thuislaten en komen waar een party voor bedoeld is: FEEST!!!!!!
laatste aanpassing
combi van hardcore, kale kop, speedhoofd en nazi-outfitje zeker een gabber! maar er zijn ook andere weer
 
Gabber is uitgestorven.
Mensen die nu beweren dat ze nog ' gabber ' zijn...tja, whatever :S

Ik prefereer de term 'hardcore liefhebber'
Ik sluit me bij Klein p@rty-mens :respect:
laatste aanpassing
een gabber is iemand die naar hardcore festen bleef gaan toen iedereen riep dat hardcore dood was

die van de muziek houd

en kippevel krijgt van een vet beat
die naar een feest gaat om te feesten

kortom een echte hardcore liefhebber

en daar heeft kleding enhoe je eruit ziet niks mee te maken
laatste aanpassing
 
Artiest Elcol
kabouters die vrolijk door het bos huppelen
whahahah die marc die is weer lekker op dreef vandaag 8)
Ik sluit me aan bij klein-p@rty-mens. :respect:

Gabber is zo goed als dood... maar nog niet uitgestorven!
 
Ik sluit me ook aan bij klein P@rty mens

Voor mij ben je nog steeds een gabber van binnen, diegene die er stonden van 92-96 en nu nog steeds helemaal uit hun dak gaan van die muziek uit die tijd en niet al die Hard Style kneusjes die denken dat ze het uitgevonden hebben!!

Energiehallen/Sporth­allen Zuid/Antwerpen

Dat waren de tijden!!!
En als je nu net 16 bent dan? ;P
 
Ik bedoel het helemaal niet kwetsend ofzo, maar zo denk ik erover!!

Ik ben en blijf altijd een gabber in mijn hartje

Punt uit.
Mysty 21> Neej weet ik, bedoel dat ik er net zo over denk... Gabber zit bij mij veel te diep... nog steeds ... om te zeggen dat het over is... en zo lopen er nog zat mensen rond... die Hét gevoel kennuh...
laatste aanpassing
ik ben ook van mening dat de gabber zoals ie eerst was, zo goed als dood is.
de hardcore liefhebbers van nu noemen zich ook nog wel gabbers, maar de ware meaning van dit woord, wordt naar mijn mening allang niet meer nageleefd.
t was meer dan alleen van hardcore houden en naar parties gaan.
het was een leven, het was een scene.
die is nu niet meer.....
zij die zeggen van wel, hebben het begin niet mee gemaakt.

het gabbergevoel was voor mij: je een voelen met elkaar, doordat je van dezelfde muziek hield.
huidskleur, politieke voorkeur, ajax/feyenoord, het maakte allemaal niet uit, je hield van dezelde muziek!!
iedereen zorgde goed voor elkaar en gedroeg zich zoals het woord al zegt; als een gabber, een vriend.

ik hoop dat dit weer terug zal komen en dat de mensen op een feest hun politieke voorkeur e.d. thuislaten en komen waar een party voor bedoeld is: FEEST!!!!!!


bennik et zoooooo mee eens!!!
ik was nog te jong om de hardcore scene van een aantal jaar terug te mogen beleven. maar ik heb veel oude thunderdome videobanden en dergelijke bekeken, en ik kan me heel goed inleven in het gabber gevoel van toen. vind het heel erg dat ik die tijd niet mee heb kunnen maken, maar ik zou die tijd ook wel terug willen. want ik ben nog altijd van hardcore blijven houden, en dat zal ik ook nog wel de rest van mijn leven doen :P
 
als je lonsdale draagt??? :S :S :S :S
Volledig met klein party mens eens :)

Zijn inderdaad nog maar weinig 'echte'gabbers...jam­mer genoeg want lijkt me wel eens vet om een feest te hebben zonder die vage piemels!
Nooit gabber geweest (was ik te laat voor), nooit gabber willen zijn en zal waarschijnlijk nooit weten wat een gabber nou is. Hou het tot ik het weet toch maar op NL InsomniaC NL's definitie :P
laatste aanpassing
En Gekke Gijs wil met de paar overgebleven gabbers een groot feest gaan vieren?
Lekker rustig daar dan.

Wel beetje vreemd dat veel zogenaamde "echte gabbers" vooral te vinden zijn op niet-hardcore feesten. Hebben die zich echt laten verjagen of zijn ze toch niet zo die hard gabber als ze beweren?
NOu uhhhh lindaatje.......mij lijkt dat gewoon leuk! Simpel :) maarja dat snap jij misschien niet ;)

Ennuh ik heb het prima naar me zin op de HC feesten die er nu zijn hoor! :D
 
een echte gabber ben je als je piet heet en 2 ringen in je oren heb :-s
Mooi zo.
das nog een logische gabber, je hebt ook van die figuren die vinden dat ze gabber zijn, omdat ze vroeger naar hardcore feesten gingen en het toen altijd zo gezellig hadden. Dat klink voor mij wat snappelozer dan dat jij het leuk vind met overgebleven gabbers te feesten.
 
ff een vraag waarom kan je gabber zijn als je niet vanaf het begin erbij bent geweest???

is toch onzin............

tis toch iets dat niet tijd verbonden is.....
snappelozer??????
Échte gabbers zijn van vroeger...

Nu isset het allemaal anders,
maar daarom ben ik nog wel 100% hardcore!

Alles wat ik doe heeft aleen maar met de muziek te maken, vanaf me 10e al bandjes opneme van radio balans ensoow...Ik zal ook altijd hardcore blijfen denk ik. Maar het echte "gabber" van vroeger heb ik gewoon nie meegemaakt...
2 extravaganza jah dat vind ik ook....

IK kon toen ook nog niet naar de feesten toe maar ik beschouw mijzelf wel als gabber en weet ook dat ik anders ben dan veel andere gasten die mijn leeftijd hebben :)
Gabber ben je niet voor even :P

IK ben en zal me altijd gabber blijven voelen. Ik kan het gevoel niet omschrijven maar ben het wel in grote lijnen met klein-p@rty-mens eens.

Maar als je gewoon 100% achter de hardcore staat en zal blijven staan, graag lol maakt met zoveel mogelijk andere party gangers en schijt hebt aan iedereen.

Ook het gevoel dat ik krijg als ik op een hardcore feest sta en iedereen gaat maximaal uit zijn dak. Of een wildvreemde die vraagt op een feest wat ik ervan vind etc. Zulke dingen geven mij een kick en geven mij dat bepaalde gabber gevoel.

Een gevoel van eenheid door de muziek en kippenvel krijgen van de kleinste dingen die ook maar met hardcore te maken hebben....

De echte gabbers bestaan nog zeker en ook elke keer ben ik weer blij om mede gappies te spreken :)
sorry, zal jullie niet meer lastig vallen met mijn woorden. Tsja dat was t woord dat op dat moment klopte. Onsnapbaarder, minder snappelijk, nee daar komtie ->moeilijker om te snappen<-!

tsja, hier wordt altijd verteld, dat als je er niet sinds een bepaalde tijd bij bent geweest, je het gevoel niet meegemaakt hebt en het dus nooit echt zal kunne voelen. vage verhalen, maar laat die mensen lekker denken dat ze de enigen zijn..
Ik was toch niet van plan mezelf gabber te gaan noemen.
laatste aanpassing
jah meneer the wistler zoals jouw beschouw ik wel als een gabber. :D
 
ja ik zeg niet dat ik een gabber ben.
ik ben een hardcore liefhebber punt uit.

maar waarom moet je er van het begin zijn bij geweest, is toch onzin.......
ben blij dak er nie vant begin ben bij geweest :D
anders was ik nu al ouder en ging ik sneller dood:P
Wet ik veel..
Ik ga meer dan 6 jaar naar feesten..Ben ik dan een echte gabber?
ik heb een aus en ffies Ldale gedragen...Draagt dat bij aan het gabbergevoel?

Zou het niet weten...ik ga naar feesten,ben gek op de hardcore...wil mezelf niet echt gabber noemen...denk dat dat ook een beetje achterhaald is
achja wat maakt het ook allemaal uit he!

zolang je maar plezier in je leven hebt en dingen doet die je leuk vind! :D
Nah mir ik vin jou eigelijk wel een egte hakkubargabbah :P
ik snap het nie helemaal van misty21 je gebruikt het woord hardstyle kneusjes waarom ga je dan naar feesten zoals sensation en hou je van trens, harthouse, hartstyle en hardtrens dat snap ik dan nie helemaal !:S

Ik val je nie aan ik vraag het gewoon he !!

Waarom wil je dan tussen die 'kneusjes' lopen ??
De mensen die zich afvragen 'ben ik gabber/wat is gabber?' snappen 'het gabbergevoel' simpelweg niet.

leeftijd/kleur/oplei­ding etc maakt geen zak uit als je maar gewoon van de muziek houd. En gewoon van feest maken op je favo muziek houd.

Dus ook al hoor je hardcore in een discotheek die nog zo kut is, dat je toch uit je dak kan gaan :)
 
ópzich wil ik niet een geäsocieerd worden met gabberz.
Heeeej rhys!!!!
heey gijs kijk eens nie zo moeilijk op die foto ken nu nie zien wie je bent wheheh !:P
 
Ik was gabber en diep van binnen ben ik dat nog steeds.. Ben benieuwd of dat gevoel ooit nog tijdens een feest bij mij naar boven komt.. De enige 2 dingen die dat gevoel de laatste 5 jaar bij mij naar boven hebben kunnen brengen zijn de muziek en de video's van toen.. :D B)

Heerlijk dat het toch nog kan.. ;-) :bounce:
En nu ff thunderdome '96 luisteren.... Laterzzz
jah ik ga weeer eve nieuwe foto doen :P
gabber zijn....tsja das hierboven al genoeg uitgelegd, ik voel mezelf ook meer een 'hardcore-liefhebber'
maargoed vaak kippevel hebben als je op een feest staat en je ziet veel mensen uit hun dak gaan, of als je een supertrack hoort..of ziet dat er weer een vet feest gaat aankomen...dat is voor mij echt HET gevoel....

en levensstyle...sja dat is het nie egt meer vroeger was het 'exclusief' maar sinds het massaal is geworden in 96 ofsow is het hele gabbergebeuren eigenlijk al over (rotterdam-amsterdam etc etc, nepnasiballen noem maar op, toen was het eenheidsgevoel verdwenen (helaas dus nooit EGT meegemaakt)....dat wil echter niet zeggen dat je van binnen niet helemaal voor hardcore gaat)
snappelozer

whahahaha geweldig! :D
 
Ik vind het persoonlijk jammer, dat ik niet 10 jaar vroeger geboren ben, had de opkomst van de house en dingen als de energiehal, Elementenstraat echt heel graag mee willen maken..

Vroeg het me alleen af, was vanaf me 13e al bezig met Hardcore, en ben blij dat ik nu mee kan maken wat ik toen altijd hoorde van oudere...

Vind ook dat mensen zich geen gabber meer mogen noemen, ben een hardcore liefhebber, en hoop dat de "goede ouwe tijd" ooit nog is terug komt en dat ik het mee mag maken...
:X Echt waar deze solliciteerd dus echt naar de domste vraag die ik sinds ik op PF zit heb gezien :O :frusty: :X
Heeej misses volgens mij heb ik jou gezien op HQ!!!!!!!!

Jouw vriend kale gabber :P en had witte aus aan ofzow! klopt dat?
Jazeka!!!!! en heb trouwens nog een antwoord op deze vraag!!!

Je bent in mijn ogen een Gabber Als je jezelf bent op een feest en als je dan de muziek mooi vind!!!!
jah ik ga weeer eve nieuwe foto doen


doe dan !!:P

je bent toch nie wie ik denk dat je bent he wheheh !:P

stonden wij bij HQ nie toevallig bij de jassen te lullen !:$