Partyflock

Forumonderwerp · 600763
17 volgers · 254952x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vraag me af of er nog meer Mensen zijn hier die ook een motorrijbewijs hebben. En waar ze dan op rijden?
Ik zelf rijd al bijna 1 jaar een Suzuki GSX 600F
Ik zou een keer een set Michelin pilot power pakken. En dan met name in het weekend veel bochten en sportief rijden.

als die opzijn, wat in jouw geval in +- 1 tot 1,5 maand zou moeten zijn, zou ik dunlop roadsmart pakken. Die hebben een levensduur wat veel hoger ligt.

Ik heb dunlop roadsmart in de herfst en winter maanden. Dan rijd ik als het nat is, of er bladeren liggen of het vriest als een wijf in bochten en doe ik met de banden over het algemeen 12000km.
Maar ook als de zon schijnt en het heeft niet gevroren, de weg is mooi en het is 10 graden kun je er nog goed mee knieën e.d. Alleen voor gevoel voelt het minder prettig aan als de MPP.

Kortom, je kunt er ook wel een beetje sportief mee rijden, maar het geeft zeker niet het gevoel wat MPP geeft. Alleen de banden gaan beduidend langer mee natuurlijk.

Als je MPP hebt geprobeerd en daarna dunlop roadsmart kun je voor jezelf afwegen of dunlop roadsmart 'fijn' genoeg voor je werkt. Heb je toch in de weekenden zoiets van, hij is wat hard, het contact voelt minder fijn aan, kun je alsnog daarna gewoon er MPP pakken.

Ik denk dat je dat het beste kunt proberen. Dan weet je het verschil. Van woorden afgaan van iemand anders is eigenlijk niet te doen, want de een heeft meer met dit en de andere meer met zo.
Maar als je niet echt beestachtig (ook weer zo'n term, voor de een is beestachtig met 200 over het klaverblad, de andere vindt 100 al angstaanjagend hard) op de motor te keer gaan in het weekend, maar gewoon lekker vlot optrekt en soepel door de bochtjes knalt, denk ik dat de dunlop roadsmart een goede band voor je is. Waar je tevens toch een wat langere tijd mee kunt rijden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gandalf op zondag 8 maart 2009 om 13:15:
Wat zou je me dan voor band aanraden?

heb zelf de pirelli Diablo.. vind ik een erg fijne band.. super grip met droog en nat en niet zo onwijs zacht als de supercorso..
Waarschuw beheerder
donateur
Met de MPP bedoel je daarmee de 2ct of niet?
welke band gaat er het langst mee,
- BT016
- diablo
- MPP 2ct

waar kan ik trouwens nog een klaverblad vinden? woon zelf onder Rotterdam, maar kan me er hier geen voor de geesthalen.
MPP2ct heeft twee componenten rubber.

Je hebt MPP en MPP2ct, alleen de gewone leek merkt dat verschil volgens mij niet zo. (ik ook niet)

MPP gaat bij mij 4000 km mee. Bij 5000 zie je het wit van het canvas.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gandalf op zondag 8 maart 2009 om 13:55:
Met de MPP bedoel je daarmee de 2ct of niet?
welke band gaat er het langst mee,
- BT016
- diablo
- MPP 2ct

waar kan ik trouwens nog een klaverblad vinden? woon zelf onder Rotterdam, maar kan me er hier geen voor de geesthalen.

Amersfoort/Hoevelaken, Gorinchem. Niet echt om hoek, maar voor mij ook niet, ik rij ze ook wel is.
Maar beter een dijkje ofzo, dat is veel meer fun als eindeloos dezelfde rondjes rechtsom draaien en je kneeslider naar de tyfus helpen. :P

Ik zou voor de gewone MPP's gaan, ik ben niet zo tevreden over de 2CT. Bij echt warm worden van die band gaat hij héél erg smeren. Ik rij zelf ook met gewone MPP's. De supercorsa is voor in de zomer wel een goed alternatief, MPP heeft de neiging om niet(lees minder als Supercorsa) te "waarschuwen" voor het mis gaat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hakkuh op zondag 8 maart 2009 om 12:42:
precies en MPP heeft ook een 2 ct versie waarbij het rubber in het midden harder is voor dus meer kilometers. Deze heb ik zelf ook en bevallen prima!

Dat is niet helemaal waar :P Het rubber aan de zijkanten is zachter als een gewone MPP, middenvlak is gewoon hetzelfde.
Maar wat ook wil helpen is dat als je weet dat je toch niet echt gaat knallen en veel rechtdoor rijd, je bandenspanning ff wat omhoog zetten. Ik rij bijvoorbeeld normaal met 2.2/2.6, soms achter iets zachter, maar bij veel snelweg zet ik ze vaak ff op 2.5/3.0.

Als je dan weer gaat knallen, wel ff omlaag zetten he! :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
is nog een hele studie nieuwe banden uitzoeken :S
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 maart 2009 om 17:13:
Dat is niet helemaal waar :P Het rubber aan de zijkanten is zachter als een gewone MPP, middenvlak is gewoon hetzelfde

iám with the stupid poppetje :D

Uitspraak van Gandalf op zondag 8 maart 2009 om 17:32:
is nog een hele studie nieuwe banden uitzoeken

Tsjah je bent een geval apart. Je doet heel veel snelweg rijden, maar in het weekend wil je knallen.

Er zijn geen banden die dat allebei hebben, zonder vierkant te worden met een levensduur van 10000+ km. Gewoon niet. Jij zult keuzes moeten maken.

Ik rij zelf 25000km p/jaar maar dat zijn plezier km's, dus practisch geen snelweg. Ik wil gewoon goede grip en dus MPP. Mede doordat MPP mij gewoon het meest bevalt. Hoewel dat vast tussen de oren zit, omdat vele andere zweren bij bt016.

Waarschuw beheerder
waar kan ik trouwens nog een klaverblad vinden?

Who needs a Klaverblad, als je de Bocht van Best hebt (y)
Waarschuw beheerder
donateur
waar kan ik trouwens nog een klaverblad vinden?

er ligt een klaverblad praktisch rondom mijn huis B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DEMON op zondag 8 maart 2009 om 21:18:
er ligt een klaverblad praktisch rondom mijn huis

A28/A1?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rexel op zondag 8 maart 2009 om 21:36:
A28/A1?

is die niet erg druk qua verkeer?

Uitspraak van verwijderd op zondag 8 maart 2009 om 20:42:
Bocht van Best

welke is dat van de A58 naar de A2 of een andere?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DEMON op zondag 8 maart 2009 om 21:42:
:jaja:

Oh ik zal de volgende keer ff toeteren en zwaaien, rij daar best regelmatig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DEMON op zondag 8 maart 2009 om 21:18:
er ligt een klaverblad praktisch rondom mijn huis

Uitspraak van Rexel op zondag 8 maart 2009 om 21:36:
A28/A1?

:cheer:.. how low can you go.. heb ik gister nog even verkent (H)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gandalf op zondag 8 maart 2009 om 13:03:
Dit word dus mijn eerste paar nieuwe banden

Uitspraak van verwijderd op zondag 8 maart 2009 om 11:52:
Als je motor niet als hoofdvervoersmiddel heb, ken je ook gewoon ex-circuit bandje's kopen

zijn ex circuit banden dus juist ideal!
kosten geen drol! . loopvlak zit meer op dan op de zijkanten.
bij sportieve rijstijl ook genoeg plak!
. setje op! dan koop je weer ander setje :)

heb ex circuit bandjes liggen (dacht supercorasa's)
in het midden nog meer dan genoeg profiel! koste me 80€ voor setje :)

Nu nog effe zien dat ik ze een deze dagen erronder ga laten leggen .
op de beurs paddock stand gekocht universele :) laat het nou niet passen op een R6
iemand paddock stand overkopen 25€
http://www.gsm.be/gsm/ProductInfo.aspx?ID=16995&ListID=252&sortfield=PromoPrice&sortdir=DESC

wie ow wie weet goed adres voor paddock stand met van die Y uiteinden. waarvoor je die dopjes op de achterbrug moet hebben(die zitten er al op O:) )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat betalen jullie dan voor een motor band en in welke maat?

denk dat ik die dingen ook gewoon via mijn groothandel in kan kopen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op zondag 8 maart 2009 om 23:23:

ik ook, ik heb zelfs een sc3 supercorsa achter :woep:

Uitspraak van Rexel op zondag 8 maart 2009 om 23:32:

mijne ex-circuit waren 50 eutje's
Waarschuw beheerder

denk dat ik die dingen ook gewoon via mijn groothandel in kan kopen

rex wat kost dunlop sportmax 275-30-19 voor de auto inc balanceren en montage :)

GVD! gisteravond me band lek gereden kan ook niet geplakt(gaatje zit in loopvlak) worden omdat er een scheur in de binnewang zit :O, daar is die niet lek maar tis nie veilig.
Heb niet eens met platte band gereden voor mijn deur is de band leeg gelopen.
ze zijn hier volop aan het ronoveren de hele buurt hier dus zal wel iets op de grond gelegen hebben.

:@ 2e keer al dat ik nieuwe band kan kopen omdat die lek is en niet herbruikbaar
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 9 maart 2009 om 13:22:
2e keer al dat ik nieuwe band kan kopen omdat die lek is en niet herbruikbaar

join de club.. ik heb het ook al een paar keer gehad en het gebeurd me godver nog meestal ook als ik er net een nieuwe slof op heb laten leggen.

maar voor zover ik weet worden motorbanden nooit gerepareerd maar altijd vervangen
Waarschuw beheerder
Jij weet wel wat voor banden je eronder hebt...advies prijs 659,26 incl btw

Mijn prijs krijg je effe via PB
Waarschuw beheerder
BMW rijden is niet duur . maar lekke banden zijn wel duur 8)
zijn wel bandjes met goede wegligging! roken en trekken mooie strepen :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 maart 2009 om 14:13:
join de club.. ik heb het ook al een paar keer gehad en het gebeurd me godver nog meestal ook als ik er net een nieuwe slof op heb laten leggen.

maar voor zover ik weet worden motorbanden nooit gerepareerd maar altijd vervangen

Ik heb het ook gehad met een nieuwe slof en tot 2 keer toe in dezelfde band een spijker gehadvan me motor. Beide keren heb ik met een prop opgelost. Helemaal niet aan te raden, maar had het toen toch gedaan... :o
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zeker op een motor zou ik nooit een prop doen. ik zou dan altijd voor een grote plakker (we noemen ze altijd paraplu, maar weet niet of t de echte naam is) van binnenuit erin trekken....ik persoonlijk vervang een band waar 200+ mee gereden word altijd als ie lek geweest is. je wil niet weten wat er allemaal in een band gebeurt als ie lek is en hij rolt nog een paar meter
Waarschuw beheerder
:) dat is een reden waarom ik me andere banden meteen effe heb laten nakijken :)
200+ gisteraaf nog gereden .
soms wil je tijd winnen om thuis te komen.
Uitspraak van Rexel op maandag 9 maart 2009 om 14:39:
zeker op een motor zou ik nooit een prop doen. ik zou dan altijd voor een grote plakker (we noemen ze altijd paraplu, maar weet niet of t de echte naam is) van binnenuit erin trekken....ik persoonlijk vervang een band waar 200+ mee gereden word altijd als ie lek geweest is. je wil niet weten wat er allemaal in een band gebeurt als ie lek is en hij rolt nog een paar meter

een paraplu ja.

De gewone banden plakker is goed voor heel rustig terug naar huis rijden om de band te vervangen.

Een paraplu worden meer dingen over gezegd. Garages zeggen altijd dat dat niet goed is. Banden fabricanten verbieden het. Ik zelf heb er geen ervaring mee, maar ik ken iemand die heeft op het circuit geraced met een band waar een paraplu in zat. En die band heeft het overleefd.

Ik zelf zal afwegen hoeveel km's er nog mee gereden kan worden. Is de band pas 500km oud, zou ik een paraplu erin stoppen. Is de band ouder zou ik hem wegdoen en een nieuwe pakken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rexel op maandag 9 maart 2009 om 14:39:

Idd. Ik heb zelf een keer een lekke band gehad (nog geen 100 km oud) en wilde er een prop(plu'tje) in laten zetten, bij m'n dealer zeiden ze "Ik wil het best doen, maar je bent hier nooit geweest, ik ken je niet en jij kent ons niet". Omdat het gat dus in de trekrichting van de band zat. Heb uiteraard een nieuwe band om laten leggen.
Uitspraak van Gandalf op zondag 8 maart 2009 om 21:59:
is die niet erg druk qua verkeer?

Ligt eraan, soms wel, soms niet.

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 maart 2009 om 12:32:

Opzich goed te doen, ik heb er ook 3 setjes circuit gebruikte supercorsa's onder gehad. Alleen 2 van de 3 setjes waren beetje glad, ik vond ze niet lekker meer rijden als ik ging knallen. Kan ook zijn dat ik gewoon 2 slechte setjes getroffen heb, hoor je wel vaker. Ik hou het toch liever op nieuwe banden, ook supercorsa's of tegenhangers.

Voor mijn circuitdagen dit jaar heb ik trouwens BT-003's van bridgestone liggen, opvolger van de BT-002, ben ik wel benieuwd naar. :yes:

Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 9 maart 2009 om 13:22:
GVD! gisteravond me band lek gereden kan ook niet geplakt(gaatje zit in loopvlak) worden omdat er een scheur in de binnewang zit , daar is die niet lek maar tis nie veilig.
Heb niet eens met platte band gereden voor mijn deur is de band leeg gelopen.
ze zijn hier volop aan het ronoveren de hele buurt hier dus zal wel iets op de grond gelegen hebben.

2e keer al dat ik nieuwe band kan kopen omdat die lek is en niet herbruikbaar

Lekker dan... :/ Leuk, mensen die hun zooi laten slingeren en jij je band op lek rijd.

Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 9 maart 2009 om 14:48:
dat is een reden waarom ik me andere banden meteen effe heb laten nakijken
200+ gisteraaf nog gereden .
soms wil je tijd winnen om thuis te komen.

Wat doet die Beemert van jou nou naar de 100 en top?

Waarschuw beheerder

Probeer Rodamoto (google het maar ff) is. Is een bedrijf uit spanje, relatief goedkoop en als je slim bent bestel je dus een setje of 10 met wat vrienden/kennissen, krijg je ze zonder verzendkosten opgestuurd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 maart 2009 om 16:38:
Wat doet die Beemert van jou nou naar de 100 en top?

6,5 volgens boekie

dat voor 1650kg zware bak best netjes . en top 278 met 5 man errin op teller zal met gps eind ~260 zijn denk ik xD
naar top weet ik tijd niet :O maar mag niet klagen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 9 maart 2009 om 16:58:
6,5 volgens boekie

dat voor 1650kg zware bak best netjes . en top 278 met 5 man errin op teller zal met gps eind ~260 zijn denk ik xD
naar top weet ik tijd niet maar mag niet klagen!

Ok, dat is wel redelijk snel.

Hoeveel PK'tjes onder de kap en het koppel? :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Cylinderinhound: 3346 cm³
Cilinders: 6
Motorcracht: 280 pk @ 6300 toeren
Paar: 362 Nm @ 4800 toeren
Kleppen: 24
Cilinderdiameterboring: 86.40 mm
Wedloop: 96.80 mm
EU: 3

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 9 maart 2009 om 17:37:
Motorcracht: 280 pk @ 6300 toeren
Paar: 362 Nm @ 4800 toeren

Motorcracht? Paar? (6)

Ghehe nee wel netjes, heeft 'ie dit ook nog of heb je 'm sneller gemaakt?
Waarschuw beheerder
zo copy paste gedaan van i-net zag het al staan amar niet aangepast :)

Heb snelle ventiel dopjes,racegaas, japstyle raceuitlaat, open erronder gemaakt owjah en race luchtfilter :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 9 maart 2009 om 18:12:
Heb snelle ventiel dopjes,racegaas, japstyle raceuitlaat, open erronder gemaakt owjah en race luchtfilter

Je mist nog wel aerodynamische stoelen, zorgen voor minder luchtweerstand in je auto, ga je harder van natuurlijk, dan moet 'ie wel gruwelijk snel zijn. :D
Waarschuw beheerder
ik heb nu lederen stoelen .. als ik na de macdonalds ga en mijn vrienden opzoek JWT dan knoei je weleens met eteng en drinkeng!

dan is dit toch wel makkelijk skoon te houdeng!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 9 maart 2009 om 18:46:
ik heb nu lederen stoelen .. als ik na de macdonalds ga en mijn vrienden opzoek JWT dan knoei je weleens met eteng en drinkeng!

dan is dit toch wel makkelijk skoon te houdeng!

Slabbetjes kopeng! :D
Waarschuw beheerder
bij mij zit ook altijd de hele pleuris bende onder t vreten als ik bij de drive ben geweest...vooral als ik haast heb en tijdens t rijden eet
Waarschuw beheerder
haha rex we hadden familie van elkaar kunnen zijn xD Fastfood maniacs!

heb je keertje gespot in....(kan er niet opkomen). net naast de bilt was je met je bus :)
Waarschuw beheerder
Wanneer was dat?

en dr ligt nogal veel naast de bilt :) zeist, utrecht, bilthoven enz enz :P
Waarschuw beheerder
zeist denk ik dan dat het is geweest ..
wanneer? maand of 4 geleden

denk dat je mijn auto al lang niet meer hebt zien staan :O
Waarschuw beheerder
Waar was het dan? herkenbare plek? meestal vallen dikke auto's me wel op eigenlijk :) en wat heb je hier te zoeken :P
Waarschuw beheerder
was effe bij iemand op bezoek :)

ik heb geen dikke auto dus je kan me niet gezien hebben . jij was alleen met de bus :O
Waarschuw beheerder
in de bilt zeker? 8)

Je was met de BMW toch? ondanks t feit dat bmw mijn ding niet is vind ik t wel een dikke bak :) normaal gesproken zou die me zeker opgevallen zijn :)

Toen had ik zeker mn winterwielen al onder de bus? kleine dingetjes, dan lijkt t gelijk niks meer :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rexel op maandag 9 maart 2009 om 20:59:
in de bilt zeker?

jups in de straat waar jij regelmatig langs gereden kwam en de bmw weleens zag staan :O . spion! haha
Uitspraak van Rexel op maandag 9 maart 2009 om 20:59:
Je was met de BMW toch? ondanks t feit dat bmw mijn ding niet is vind ik t wel een dikke bak normaal gesproken zou die me zeker opgevallen zijn

Toen had ik zeker mn winterwielen al onder de bus? kleine dingetjes, dan lijkt t gelijk niks meer

was met BMW idd
en weet zo niet welke wielen :) foto van beide 8)?

edit: de winter wielen volgens mij ja nu ik het zo zag in je album
btw die quad wat moet die kosten dat sloopding O:) moest je toch vanaf.
zit daar kenteken op?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 9 maart 2009 om 21:02:
jups in de straat waar jij regelmatig langs gereden kwam en de bmw weleens zag staan . spion! haha

Ik denk dat ik miss 3keer in t jaar door die straat kom ofzo.....rij maar es een keertje door, even verderop staat een S3 das een klant/semi kennis van me

Als ik degene wil zien waar t omgaat bel ik dr wel gewoon op en maak ik een afspraak :D

Quad ga ik opknappen. heb er toch wel erg veel lol mee gehad afgelopen jaar.
Waarschuw beheerder
T ging over mn quad.....die staat als trike op kenteken, dus valt t onder motoren :P