Haha, ik had belooft mijn mond te houden, maar zal toch nog 1 reactie geven.
vervangen airbags, compleet nieuwe turbo, gigantisch veel software updates, die euh.. die sproeidingen die ervoor zorgen dat de diesel de motor inkomt zijn ook compleet vervangen
Dit KAN toch niet?!? We hebben het hier over een auto van +/- 30.000 euro hoor! (die sproei dingen zijn injectoren btw) Niet dat Opel het enige merk is met dit soort absurde problemen, de Fransen hebben er net zo goed last van, maar dit kan en mag toch niet voorkomen bij auto's uit deze prijsklasse? Hoelang bouwt Opel nou al auto's en watvoor budgetten gaan er wel niet om in het ontwikkelen van nieuwe modellen? Ik heb zowel bij een Frans als bij een Japans merk gewerkt. Dat Franse merk kwam eerst en ik dacht dus dat dat er nu eenmaal bijhoorde. WRONG!! Het kan dus ook anders. Een Mazda6 zie ik na het afleveren alleen nog terug voor een beurtje of een lekke band, ook de allereerste! Dat ze nu overstappen op een italiaanse motor omdat ze het olie verbruik van hun eigen diesels niet onder controle kunnen krijgen vind ik tekenend. Ok, het design is nooit wat geweest, maar vroeger was een opel iig kwa motor altijd mega degelijk. Het roest probleem werd toen nog niet als een probleem ervaren omdat elke auto er last van had en de motoren bleven werken tot in de eeuwigheid. De laatste 15 jaar gaat het echter gewoon bergafwaarts, iets wat nota bene de directeur van GM europe in een intervieuw met de Autovisie zelf toe heeft gegeven (!).
En kwa design, tja, ieder zijn smaak. Ik vind de nieuwe Astra nog steeds geen feest om naar te kijken, ookal moet ik toegeven dat het beter is dan de vorige. De vectra vind ik ronduit lelijk (ook de GTS, sorry), om over de signum maar niet te spreken. De speedster is idd VET, rijd super (denk ik de spectaculairste auto waar ik ooit in gereden heb) maar is natuurlijk gewoon een Lotus met een Opel motor, dus dat telt niet helemaal.
Sorry Kuuk, Oldstyle, Nick GSI en iedereen die ik nog meer op zijn pik heb getrapt. Ik heb mijn mening gegeven en zal mijn pogingen jullie van je geloof af te trappen staken.
Ignorance is a bless!