Partyflock

Forumonderwerp · 595076

Waarschuw beheerder
Zeker 58% van de vrouwen in Turkije wordt mishandeld, zo maakte een artsenorganisatie uit Ankara gisteren bekend. Het betreft hier geweld binnen de familie, en mogelijk ligt het percentage nog veel hoger.

Volgens de artsenorganisatie zijn als gevolg van gewoonten en traditionele opvattingen de werkelijke gegevens niet beschikbaar. Het is niet bekend op welke gegevens men zich baseert.

Voor dat jullie beginnen dat het aan de moslimcultuur ligt: ik denk dat dit in zo'n beetje alle armere landen het geval is. Waar mensen primitiever zijn, geldt het recht van de (fysiek) sterkste, en dat is de man.

Inge
Waarschuw beheerder
donateur
Oke Goochem, daar zit tenminste een goed verhaal in. Veel plezier.

Waarschuw beheerder
donateur
We zijn dus eigenlijk onderbroken in onze geschiedenis door het christendom die zwaar verderfelijke toestanden zoals onderdrukking v/d vrouw bij ons heeft binnengebracht.
Waarschijnlijk komen we daar nu pas weer onderuit

Ik weet niet of het christendom het binnen heeft gebracht. Vrouwen zijn gewoon altijd al ondergeschikt geweest aan mannen. Toen het christendom opkwam lijkt me niet dat er ook maar iemand op het idee kwam om daar dan verandering in te brengen. Het heeft de bestaande toestand als uitgangspunt genomen denk ik. Uiteindelijk zijn het gewoon de mannen die het geloof als rechtvaardiging gebruiken om hun vrouw te onderdrukken. En lekker gemakkelijk als god volgens jou dan zegt dat je je vrouw mag slaan natuurlijk..

Het blijft een erg foute toestand natuurlijk.. en als een moslimgeestelijke zegt dat het toegestaan is om vrouwen te slaan gooien ze 'm er wat mij betreft maar uit... magoe
Waarschuw beheerder
donateur
2Bamp: (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Er spelen in oorlogen een hoop zaken een rol, maar als je de geschiedenis van de 19de eeuw kent en de functie van o.a. Luther daarin, dan zul je ook begrijpen waarom het antisemitisme zo sterk kon opkomen.
En waar stonden de Katholieken tijdens het Fascisme van Mussolini ?
En waarom stelt het communisme zich zo expliciet Atheistisch op ? Heeft dat niets met geloof te maken ? Weet je hoeveel godsdienstigen er onder communistisch bewind zijn omgebracht ?

Uiteindelijk zijn ideologieën allemaal aanleiding om andersdenkenden eruit te zetten, om te brengen of uit te sluiten (behalve het liberalisme misschien). Mensen zijn nu eenmaal vaak bang voor mensen die een andere identiteit hebben. En geloof maakt nu eenmaal een belangrijk deel uit van iemands identiteit. Toch is de diepste oorzaak angst voor vreemden en gelooof imo slechts een aanleiding
Waarschuw beheerder
donateur
Toch bestaat het grootste deel van de oorlogen uit de geschiedenisboekjes uit godsdienstige oorlogen.
Waarschuw beheerder
Ik wou wat zeggen, maar de cijfers spreken voor zich !!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mjah had net nog een vette bloedneus dankzij eev der hoofd :s valt dat ook onder mishandeling?