Partyflock

Forumonderwerp · 594396
669x bekeken

Waarschuw beheerder
De oliebollen in Nederland blijven van belabberde kwaliteit. Dat blijkt uit de Nationale Oliebollentest die het Algemeen Dagblad ook dit jaar heeft gehouden.

In het onderzoek werden in heel Nederland zestig gebakkramen en banketbakkers met een bezoekje vereerd door het Centrum voor Smaakonderzoek. Tweederde van alle onderzochte bollen voldeed niet aan de kwaliteitseisen.

Slechts achttien keer gaf het testpanel een voldoende. Verder bleek dat tien geteste oliebollen helemaal niet gaar waren. Ron's Oliebollenkraam in Dordrecht kwam overigens als beste uit de bus.

Waarschuw beheerder
oliebollen jah voor veel smaken verschillen
hij moet goed luchtig zijn niet te vet en goed van smaak..maar het blijft een vak apart oliebollen bakken!
het ligt aan zoveel omstandigheden om een goede oliebol te bakken!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind oliebollen sowieso ranzig :kots:
Waarschuw beheerder
die test slaat echt nergens op!! ik heb volgens die test een paar jaar geleden bij de slechtste oliebollen bakker van Nederland gewerkt (ga geen namen noemen) maar die waren echt niet smerig!
ik geloof best dat er verschil zit tussen oliebollen, maar geen enkele bakker gaat z'n oliebollen verkopen wanneer hij ze zelf niet goed vindt!
de test van het AD is voornamelijk berust op de beoordeling van consumenten, maar iedereen heeft een andere smaak dus dat kunnen ze helaas nooit goede beoordelen!
de olieboollen worden ook beoordeeld op volume en gaarheid, dit is wetenschappelijk te beoordelen maar weegt stukken minder zwaar als de beoordeling van de consumenten jury!

Waarschuw beheerder
Nou ja, de meeste klanten vonden het bij jouw bakker dus niet lekker.

En natuurlijk is de test berust op consumenten, zou een mooie boel zijn als de bakkers zelf beoordeelden!

Inge

Waarschuw beheerder
wij laten onze oliebollen altijd keuren door het nederlands bakkerij centrum en als ze daar zeggen dat ze goed zijn dan zijn ze goed :D
xtreme nl ik ben het opzekurs met je eens
Waarschuw beheerder
2 inge: daar ga je dus de fout in! onze klanten vonden de oliebollen wél lekker! als we ze lieten proeven en vroegen wat ze er van vonden was het alleen maar positief, en als we vertelden dat dat de slechtste oliebollen van Nederland waren konden ze dat niet geloven!

ik zeg ook niet dat een beoordeling van consumenten niet goed is, maar iedereen heeft een andere smaak dus de beoordeling is altijd anders! helaas worden de wetenschappelijke beoordelingen (die dus altijd gelijk zijn) veel minder zwaar meegewogen in het eindrapport!
en nee de bakker beoordelen zelf niet mee!:P
Waarschuw beheerder
tnx Alkohooliker! wij testen ook altijd bij het NBC!

Waarschuw beheerder
Ja, ja. Onder bedreiging van een mes laten proeven: "Durf eens te zeggen dat ze niet heeeeeeeerlijk zijn!"

Of je klantjes hebben gelogen.... ;)

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben gek op olie bollen van THuis haha!! :D
Waarschuw beheerder
:devil: wil jij soms oliebollen proeven Inge???? en waag het eens te zeggen dat ze smerig zijn! :devil:

Waarschuw beheerder
Nee bah, die van jullie zijn vies!

Waarschuw beheerder
jah en ik heb een papiertje voor oliebollen bakken dus ik weet wel hoe het moet :P
Waarschuw beheerder
Grrrrr.....!!!!!je kan ook te ver gaan he!:P dat was 2 jaar geleden! nu staan we niet in de test! en niet omdat we zo slecht zijn maar omdat er maar 60 oliebollen bakkers in heel Nederland worden getest!

Waarschuw beheerder
Is ook zoooo moeilijk...oliebolle­n bakken! ;)

Inge
Waarschuw beheerder
ik zou zeggen probeer het eens! dan wil ik die van jou wel eens proeven! :P

Waarschuw beheerder
en hoeveel bakkers zijn der..jah geen 60 ze kiezen gewoon de slechteste uit en dan jah dan krijg je zo'n test dat is altijd met journalisten/kranten willen alleen mah negatieviteit

Waarschuw beheerder
Is goed. Kom je dan naar Maastricht 31 december? ;)

Inge
Waarschuw beheerder
kijk Alkohooliker snapt het tenminste! ook ik heb m'n papiertje!:P

ok Inge die deal staat! 31 december komik naar Maastricht! :P

Waarschuw beheerder
Nou, niet precies. Je moet dan naar Hulsberg komen, 15 km van Maastricht en dan staan de lekkerste oliebollen van nederland voor je klaar.

Ik sta niet voor niets bekend als 'keukenprinses'!
Waarschuw beheerder
Hulsberg weet ik vast wel te vinden! hehe!:P

Mark de "keukenkoning" ahum....:P

Waarschuw beheerder
Mark de "ik heb een oliebollenpapiertje" keukenprins.

Kun je daar een diploma voor halen ofzo???

Of heb je een ingelijst papier boven je bed hangen, oliebollenprins?

Inge

Waarschuw beheerder
nee maar ik heb wel voor dinge een papiertje dus nie zo mokke..
Waarschuw beheerder
hehe! nee voor zover ik weet is er geen papiertje voor oliebollenbakker, maar ik heb wel degelijk m'n papieren voor zowel broodbakker als banketbakker! (en nee die hangen niet ingelijst boven m'n bed!:P)

Waarschuw beheerder
Dinge?!

Wat is dat nu weer? ;)

Het wordt steeds gekker hier!

Inge

Waarschuw beheerder
slik slik slik

weg weg weg

Waarschuw beheerder
bakkersdiploma`s lijst je niet in Xtreme
bakkersdiploma`s berg je heel erg ver op ,om ze daarna heel snel te vergeten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat een wijsheid toevallig he??:P toevallig ook bakker geweest zeker?? ff beter lezen want ik heb ze ook niet ingelijst!(om precies te zijn liggen ze ergens in een kast)

Waarschuw beheerder
Ik heb m'n zwemdiploma ingelijst boven m'n bed hangen, mag dat?

Inge

Waarschuw beheerder
nee ik begreep je ;)
alleen nam je t woord inlijsten al in je mond,en dat vond ik al onsmakelijk klinken ;)

Waarschuw beheerder
bij mij liggen se ergens onder het stof ik haal ze alleen tevoorschijn als ik meer geld krijg :D

Waarschuw beheerder
Maar mijn diploma veters strikken ligt in m'n kast. Is dat raar?

Waarschuw beheerder
nee hoor inge is niet raar.
een diploma hebben voor veters strikken ...dat is pas raar ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
doe mij maar appelflappen :-p

Waarschuw beheerder
Lijkt me vervelend, toevallig he, dan moet je altijd in schoenen rondlopen zonder veters of met klitteband of knopen.

Of helpt je moeder je dan met veters strikken???

Inge

Waarschuw beheerder
jah en die heb ik niet eens een veter strik diploma

Waarschuw beheerder
ze strikt mijn veters ja ,maar komt eigenlijk meer omdat ik een ongeloofelijke lambal ben
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Niet jezelf zo naar onder halen...

Waarschuw beheerder
nou vooruit dan
ik deug ;)

Waarschuw beheerder
strikke kan ik wel maar los maken word een probleem bij mij :@

Waarschuw beheerder
Ach jah...Ik vind ze altijd wel goed te nassen, zelfs als ze van zogenaamde slechte kwaliteit zijn....

Marino Stephano

Waarschuw beheerder
dan ben ik op dit moment een Slechte Oliebol naar binnen aan het Schuiven!
Waarschuw beheerder
en smaakt tie een beetje ballie??
Waarschuw beheerder
donateur
Pannekoek!!!
Waarschuw beheerder
zijn echt lekkere oliebollen ja, heb ze er al verschillend keren gekocht. voor O&N ook maar een grote zak kopen lekkere hoor!!!!!!

Waarschuw beheerder
Ja dit was een goeie Slechte Oliebol zeg maar!
Waarschuw beheerder
donateur
de oliebollenkraam uit Heerhugowaard stond er dit jaat voor het eerst tussen en die kreeg een 2. Dat kan echt niet, want die dingen zijn altijd goed en dat vinden veel mensen die ik spreek ook. Ik hoor nooit slechte verhalen. Maar ja, misschien dat die journalist liever oliebollen van de Hema eet ofzo :kots:
Waarschuw beheerder
ik ben na deze dagen zelf een olliebol geworden pfffffffff wat heb ik veel gegeten hahaha
Waarschuw beheerder
donateur
De kwaliteit van oliebollen wordt met het jaar slechter...

Of die dingen zijn zo droog als Sinterklaas z´n reet, of het zijn van die vrtte meelballen waar je na 2 dagen iemands hersens mee in kan gooien zo hard zijn ze geworden...

Zeker als het plaatgebakken fabrieks-ballen zijn zoals bij Klootwijk of Bas van der Heijden.

Ik koop ze altijd bij een standje tegenover de Bijenkorf in R´dam, daar verkopen ze grote oliebollen met rum, chocolade of met banaan ertussen enzo...worden vers voor je neus gebakken en die zijn erg smakelijk...(y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jah dit moet ik nog ff kwijt!

de keuring van de oliebollen is al vroeg in de maand december dus voor de kerst nog! en dan zijn alleen de grote bakkerijen/fabrieken olie bolle aan het bakken dus is de kleinere middenstand niet meeberekent.....dus klopt er toch niet veel van ..

zo dat moest ik ff kwijt