hej peter (B&B ) dan maken we er toch een wetenschappelijke analyse van
ga maar eens een keertje mee naar een risicowedstrijdje van Twente (ga sowieso maar een een keertje mee naar Twente

) dan zul je zien dat ME'ers zelf ook heel opgefokt kunnen reageren... wat niet wil zeggen dat dit dan maar een aanleiding moet zijn om meteen maar te gaan rellen, maar als ze een beetje redelijker zouden zijn konden ze rellen wel helpen voorkomen
overigens heb ik zelf 1 x wel meegemaakt dat agenten de rel zelf startten. het was bij de wedstrijd Heerenveen-Twente, die op neutraal terrein moest worden gespeeld (Oosterenk in Zwolle) omdat Europees Voetbal op het spel stond. daar riep de stadionspeaker van Zwolle na de wedstrijd het Twentepubliek op om het stadion te verlaten. er was blijkbaar sprake van miscommunicatie want bij de ingang stond een pelotonnetje ME'ers met getrokken wapenstok te schreeuwen dat Twente-volk absoluut níet het stadion uitmocht. dat begrepen de voorste mensen van de verlatende Twente-groep wel, maar achteraan was deze boodschap uiteraard niet bekend, en de voorste supporters werden door de rest van de groep min of meer in de armen van die wouten gedreven die er niet voor terugdeinsten om te slaan op iedereen die te dicht bij kwam. en daar liep van alles tussen (oude mensen, vaders met kinderen).. we kwamen als het ware klem te zitten.
sowieso staan bij risicowedstrijden die agenten altijd op scherp, en willen ze zich nog weleens schuldig maken aan activiteiten die ik niet vind vallen onder het kopje 'ordehandhaving'!