Partyflock

Forumonderwerp · 15867

Had er ff discussietje over met een vriend wat nou pcies trance is en wat nou pcies hardtrance.
Vroeger had je trance, dat was gewoon lekkere muziek met een goeie melodie en een harde beat. Later zijn ze trance gaan verslappen (Tiësto en cornuiten). En de muziek wat ze vroeger trance noemen, die noemen ze nu hardtrance.
Het album van Kai Tracid - Trance & Acid vind ik nou echte trance en dat van Tiësto, tja..... dreamdance ofzo? Maar wat is dan weer hardtrance?

Wat vinden jullie hiervan?

Iedereen die zegt dat trance nix is en geen antwoord op de vraag geeft en hier wat neerzet is een L :P
laatste aanpassing
Werkzaam bij Wicked-Productions
Artiest {SHOWLIST artist 46556, 2166}
Waarom noemen we het niet gewoon HOUSE ???
Deden we toch in 1990-1993 ook ???

Maakt alles een stukkie makkelijker ...

... en spannender! :9
trance klinkt lekker en hardtrance klink kut!! Hardtrance vind ik veel te happy klinken!! Kijk naar DJ Scott Project en Cosmic Gate.... alle nummers van hun klinken hetzelfde!! Elke keer weer gebruiken ze de zelfde sound. Vind ik echt vet waardeloos. Word tijd dat die gasten es een beetje creatief gaan doen... word die muziek echt een stuk leuker om naar te luisteren!!
Werkzaam bij Studio T
Artiest Toyax
to cabalios:
hardtrance is happy??? Heb je zeker nooit goede hardtrance gehoord en trouwens , je hebt 1000 en duistere hardtrance nummers, dus hoe jij aan die bende komt mag jozef kiprich weten.
en trouwens cosmic gate hun eigen nummers zijn gewoon opvoerende trance tracks, hardtrance kan ik die zooi niet nomen los pablos

2 vandijq :: het is ook geen trance, maar HARDtrance... :D
toyax ik heb genoeg (teveel) hardtrance nummers gehoord maar echt bijna alles wat ik gehoord heb vind ik gewoon te happy klinken..

wat zijn volgens jou goeie hardtrance nummers???
cabalois

soom krijg jij een lijst met cehte goede hardtrance platen beetje duister en geen happy shit hier zijn al wat voorbeelden

dj wag - man on the moon
dj wag - black magic
der physiker das expiriment
marino stephano - but you, power tracks
ovation - book of revelation
stephen parker - high frequency
nostrum
tomx cocaine technomachine remix
bush fotget the past
technomachine - bassline
terry bones get away technomachine ,de remix

laterrtr

Artiest Leon Pieket
DJ Virus - All your bass
Yves deruyter - Back to earth

Komt allemaal aardig in de buurt.
Overigens vind ik dat je steeds vaker platen krijgt die zo'n sound hebben van "The god of Abraham" en dat is best wel lekker.
shitttttt ik haat zo wie zo dat softe trance gebeuren vroeger en nu al die lieve melodietjes die stomme beats erin enzo zonder lekkere bass echt totaal niks vraag me ook af waarom ik ooit ben meegeweest naar dat soort vage trance feestje ja anders wordt me vriendin weer boos omdat ze ook altijd meegaat naar mij feesten nee doe mij maar gewoon lekkere hardhouse techno oldschool hardstyle hardcore bah trance-trutjes:S:P....
laatste aanpassing

'Vroeger'? ... je bent 18 man! :vaag:
"vroeger" 1993 werd er echt gruwelijk goeie mellow gemaakt!!