Partyflock

Forumonderwerp · 15514
Valt jullie ook op dat veel jongen meiden (10,11,12) in kleding lopen waarvan je denkt: Moet dat nou :o ?

Ik weet dat de meeste mensen hier in Schiedam zich niet bepaald normaal kleden....
maar zien jullie tegenwoordig ook veel jonge meiden in korte topjes & korte rokjes en hoge hakken ?
Ik zou mijn kind zo nooit de deur uit willen laten gaan ! Het kind zijnde is er gelijk vanaf !

En voordat er weer van die reacties komen van: Duh ! het is zomer !..........

Jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel !
laatste aanpassing

Ik denk ook dat het per omgeving verschilt, en dat het ook grotendeels aan het niveau van het kind ligt, wat hij of zij grotendeels van de ouders meekrijgt. maar ook hoeveel liefde de kinderen in de opvoeding hebben van hun ouders hebben meegekregen.

Denk ook niet dat ze sneller volwasser zijn maar eerder superpuberaal gedrag vertonen. Alles moet maar kunnen, kijk alleen al al naar die kutprogramma`s op televisie. Ik keek toen ik klein was naar Candy Candy, de familie robinson en Boes Boes.

Wat betreft de kleding van die meisjes, vind ik af en toe wel schattig, maar onbegrijpelijk, sommige zien eruit als echt jonge dametjes ( met van die ronde oorbellen en trendy schoenen,tasjes en een houding en loopje of ze in de twintig zijn)en dan doel ik niet op schaarse kleding , dat is mij eerlijk gezegd nooit opgevallen. Ik liep ook met een megascheur in mijn spijkerbroek onder mijn kont en knie op mijn 14e. En met hotpantspakjes en topjes. jonge meisjes vinden dat gewoon interessant. Hoe geweldig vond je als klein meisje oorbellen en kettingen van je moeder wel niet, en nagellak!
laatste aanpassing

Ja,:) zouden de meiden van p.f zich een beetje beconcureerd voelen,door de nieuwe lichting mooie jonge meiden?hihihihi.

O,jee.....geintje%)

hehe:P

best interessant topic, ik weet nog dat een paar maanden geleden 2 jochies van 8 me gewoon uitscholden met woorden die ik pas op mn 16e leerde kennen;)

ik keek echt zo om, wist gewoon van verbazing niets terug te zeggen.

om over in de bus nog maar te zwijgen, jezus zeg wat een volk die kids, jochies van 10 met een gsm (laatst 1 van 5 gezien!) meisjes met minder kleding dan een net geboren baby:S

wat betreft dat laatste moet ik me bij emilio aansluiten, het ziet er op het oog zo volwassen uit, en na 3 seconden gekeken te hebben, voel ik me meteen een half uur pedofiel:|
Het zijn gewoon zwakke ouders, slappe was!
Beetje toegeven om erbij te kunnen horen oké.
Maar je moet je kinderen duidelijk maken dat ze niet alles hoeven te hebben wat de buren ook hebben.

En dat van grote bek is absoluut wél waar. Toen ik in de brugklas zat durfde ik en mijn vriendjes onze bek niet open te doen naar de bovenbouw.
De omslag vond best plotseling plaats en een grote bek! Niet normaal. En ze dan neerrossen mocht ook niet meer, vroeger had je zo als bovenbouwer nog een soort van opvoedende functie, toen ik er beland was niet meer. :S

Wie kan kinders nu beter op hun plek wijzen dan 'oudere leeftijdgenoten' om het maar ff zo te noemen?

ze neerrossen deed ik al niet (had ook zelden last van bijdehandte koters;)) slaan is voor sukkels zonder verbale capaciteiten *zegt iemand die een half jaar teakwondo deed:P*

Die vind ik wel aardig; oudere leeftijdgenoten.

in deze generatie dus de blowende,snuivende ,doortrippende,zuipende,feestende,neuken tot je erbij neervalt,ik weet dat het niet goed voor me is,maarik kan er niet van afblijven,medelanders het land uitkijkende,illegale straatracende voorbeeldmodel??????

Ik blijf er toch bij dat het gezin de hoeksteen is van de samenleving....

hahahaha,lijk wel een beetje Balkenende:)
gabber mamma heeft ook wel gelijk dat de ouders een grote rol spelen.
maar wat ik al zei over de media.
overal in de media (voornamelijk de muziekzenders) laten een bepaalde "dresscode" zien.

en als die jonge kinders blijven anders zolang aan pappie en mammie's hoofd zeuren, dat de ouders het toch maar gaan halen voor de kindjes.

en het asociale gedrag van de kindjes is over het algemeen ook te wijten aan de media.
op bijna elke zender van de TV zie en hoor je wel gevloek. en zie je wel een of ander iemand op de tv, die weer een ander tussen 6 plankjes helpt.

de taak is dan van de ouders om hier controle over te houden.
wij zijn zo opgevoed dat onze ouders wisten wat we keken, en dat niet alles wat op tv was goed is.

tegenwoordig laten de ouders de kinderen maar wat rondzappen, en denken gewoon dat het kind wel weet dat het fout is.
maar hoe moet een kind nou weten dat eht fout is, zonder dat iemand dat hem/haar duidelijk probeerd te maken.

waar het op neer komt,
de ouders kijken tegen het opvoeden van een kind veel te licht aan.
en de media is zo hebzuchtig, dat ze alleen sensationele dingen uitzenden, terwijl ze vergeten dat ze ook nog een "opvoedende taak" hebben.
Ik vind dat als ouders het maar toelaten dat hun kind van bijvoorbeeld 10 -12 in een topje naar school gaat, al rookt, grote bek trekt, aan sex doet, het einde op een gegeven moment zoek raakt. (Dit zijn trouwens maar voorbeelden kan ook met andere onderwerpen of natuurlijk een hij zijn)Tuurlijk kan je zeggen van ja maar als ze dat niet mag dan is ze een buitenbeentje, maar ik vind dat als iedereen zo denkt het echt verkeerd gaat. Als niemand van de ouders het om die reden gaat verbieden, zal het in de toekomst inderdaad als normaal worden beschouwd. Daarom zouden alle ouders gewoon moeten doen wat zij willen in de opvoeding en ik hoop dat dat dan het goede is.

Zelf heb ik me vroeger ook aan regels moeten houden, ik mocht sommige dingen ook niet. Maar om nu (achteraf) te zeggen dat ik daardoor een slechte jeugd heb gehad, vind ik onzin. Toen ben ik er boos om geweest wilde al op jonge leeftijd tot 1.00 stappen of in een andere stad, omdat me vrienden ouder waren. Dat hebben ze me toen verboden en nu kan ik dat begrijpen.

Dit was mijn "preek".

(k)
laatste aanpassing
Ik heb maar 1 vraag: Waar zijn de ouders als deze kindervolwassenen de straat op gaan?

Aan `t werk...

Maar als ik vroeger een rare rok aan moest zat in mijn schooltas ook een ander.

En op het toilet in school leenden we elkaar make-up.

En als je aan sex doet op je twaalfde weten de ouders dat niet.

En als je kind thuis op de bank zit en zich voorbeeldig gedraagt schrik je wel effies als je hoort dat die in het winkelcentrum loopt te rellen.

Soms kom je erachter dat je als ouder dus een kind los moet laten en dat je alleen maar kan hopen dat je normen en waarden stevig genoeg gefundeerd zijn om dat kind buiten te laten overleven.

Sommige dingen zijn dus alleen nog onder controle te houden na de leeftijd van 8 a 9 jaar als je je met handboeien vastklikt.

Thuis laat je de t.v niet zo maar aan staan,maar bij het vriendje waar ze huiswerk maken%),daar staat tie wel aan....weet jij veel,eerst bij alle ouders van vrienden even een gesprek aangaan over hun normen en waarden en opvoedingsmethoden?

Die puber van jezelf en dat vriendje/vriendinnetje staan met twee onschuldige grijzen op hun lieve bekkies voor je en doen ook nog een boodschappie voor je,schattig toch.

Intussen roken ze 5 straten verder een gestolen sigaret weg....
Ik denk dat ik nog maar even wacht met het verwekken van kinderen. Ik hou het wel bij oefenen.... veel oefenen ;-)
Het geeft toch niks als ze het ergens anders wel krijgen? Je moet ze alleen goed duidelijk maken, dat als anderen het krijgen, het nog niet gewoon is dat jij het ze ook geeft.

Dat is al zo sinds de oertijd: "Maar Jantje krijgt het wel!" Mijn ouders zeiden altijd: "Wat ze bij Jantje doen, moeten ze zelf weten, als je hier bent, hou je je aan onze regels." En natuurlijk heb ik ook kattekwaad uitgehaald, maar op een leeftijd waarop mensen nu onderhand in staat zijn een bus te kapen, hield ik het nog bij zelf vuurwerk maken en fikkie steken in het bos. 'Uiteraard' wel met voorzorgsmaatregelen, ik was immers goed opgevoed en kende de gevaren van vuur ;)

Tja... het gaat inderdaad snel achteruit (of vooruit...:S) Toen ik een jaar of 12-13 was ging ik wel eens stiekem op een bouw wat rondkijken en hier en daar wat slopen. Nu las ik laatst in de krant dat een kereltje dat praktisch net uit de luiers is, ergens op een parkeerplaats een zooi auto's op elkaar heeft gestapeld met een heftruck. Leuk om te lezen natuurlijk, maar het is echt onvoorstelbaar. Dat kereltje was (ik weet het niet meer zeker) een jaar of 10.

Verder heeft het zekers ook te maken met de tolerantie hier. Nederland moet maar tolerant zijn en alles moet kunnen. Simpel voorbeeld: Homoseksualiteit. 30 jaar geleden kon dat echt niet. Nu is het de normaalste zaak van de wereld. (niet dat ik er iets tegen heb ofzo...) Maar laatst op tv was iets over mensen die sex hadden met dieren, of zelfs getrouwd waren met dieren. Dat is bizar, maar als het zo doorgaat is het over 20-30 jaar ook de normaalste zaak van de wereld. Ja en dan is de vraag: Waar houdt het op???

Ik kreeg geen Nikes toen ik in de brugklas zat. Een half jaar later paste ze toch niet meer. Nu moet het kunnen omdat je er anders niet bijhoort. Tja, ik weet het niet. Vind het allemaal een beetje vreemd worden....

tjah ik ben 21 en kom uit Enschede, hier is het ook heel erg. Meiden van een jaar of 12-15 die erbij lopen als een volwassen meid van 18 en ouder... En dan de taal die ze hebben, ze praten over neuken terwijl er niet eens een leuter in past op die leeftijd, enne ik moet er niet aan denken, want die meiden kunnen me nichtjes zijn... brrrrrr!! Ik kijk er ook nooit naar, want ik dnek wel eens, waar is de opvoeding gebleven.

Als ik zie wat me neefjes en nichtjes en hun vriendjes en vriendinnetjes allemaal doen op jonge leeftijd dan denk ik waar gaat ut heen, blowen, veeeeeel spijbelen, grote bekken opzetten tegen iedereen, veel vechten.. waar gaat ut heen?? Ik zeg vaak genoeg tegen me tante van voed ze eens normaal op, ze moeten normaal naar school, want ze moeten een goede toekomst hebben.

En alles wordt maar getolereerd hier, jongetjes van 13tot 15 die lopen met zakdoeken, wijde broeken die denken ghetto negers te zijn, meiden van 13 tot 15 die denken britney spears te zijn en elke gozer op te kunnen geilen, hoe korter hoe beter, hoe bloter hoe meer aanzien lijkt ut wel...

Ik ben zelf hardcore liefhebber he, en sinds dat de hardcore niet meer mainstream is krijg je van iedereen wat te horen, je wordt uitgescholden en mensen zien je als iemand uit de oertijd. Als je een meid tegen komt met het uitgaan en ze komt er achter dat je van hardcore houdt laat ze je vallen. Is echt zo is me vaak genoeg gebeurt.

Als je ziet wat de jeugd nu doet, ze drinken veel drank op straat, zitten de hele dag te sms-en, ze praten over sex, hebben groot praat over sex, condooms moeten ze nie... ja echt, waar gaat ut heen???

Ik weet wel dat later mijn zoon of dochter een goede opvoeding krijgt zodat ze een goede toekomst heeft, want je kind is je alles, en daar doe je alles voor. dachten de ouders van nu er ook maar zo over.

Maar eerst een lieve vriendin die me wel accepteerd zoals ik leef en zoals ik ben, dan pas kan ik verder....
Goede reply's dames en heren :d

Thanks voor het meedenken !
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
Waar gaat het heen met de wereld:(???:P
ik ben meschien een beetje te jong om me mening hier te geven 16 jaar maar jullie hebben gelijk

zelf ben ik een rustige jonge vind ik zelf en anderen ook, ik hoef er niet bij te horen, ik rook niet, geen drugs, op school ben ik rustig ik zit bij me eigen vrienden. niet bij de 'stoere jongens' die hier boven wel staan beschreven.
ik woon in heerenveen niet echt een stad/dorp waarvan je zegt allemaal geweld en junks en enz enz

ik zie verschillend mensen uit deze stad zich zelf gewoon leterlijk om zeep helpen, k had een meisje in de klas in de 1/2 klas, mooie meid om te zien, aardig gewoon leuk, en ja toen kreeg ze met een junk tevens dealer van 10 jaar ouder, en daar heeft ze een tijdje mee gehad en sinds dien gaat het helemaal fout met haar school niet afgemaakt woont niet meer thuis enz enz.

ik heb ook een zusje van 13( bijna 14 ), die zit nu in de 3de klas en die begint ook al behoorlijk stoer te doen ze rookt niet. en daar hoef ik ook niet achter te komen want dan weten me ouders het als eerste. en drugs het zelfde verhaal, cker op deze leeftijd. tjah haar kleding, ik vind de kleding die ze draagt niet voor haar leeftijd, komt er een vriend van mij bij me, ja me broertje had ook weer wat leuks te vertellen over je zusje ze word nu het meisje genoemd met de witte doorschijnende broek met de zwarte string er onder. niet echt iets om blij van te worden, maar ze hoeft zich niet zo te gaan gedragen als hier boven wordt verteld want dan moet ik maar effe met mamie praten :P

kortom alles wat hier boven staan klopt wel en het is niet alleen in de grote steden zow

let niet op mijn spelling :P
laatste aanpassing
debsy 27 augustus 2002 13:45
..........Ik keek toen ik klein was naar Candy Candy, de familie robinson en Boes Boes.......

Boes Boes roels!!! :-D

..........Ik liep ook met een megascheur in mijn spijkerbroek onder mijn kont en knie op mijn 14e.........

Weet ik nog :-) :k :k *bloos* hehe

Hoe geweldig vond je als klein meisje oorbellen en kettingen van je moeder wel niet, en nagellak!

Niet alleen als meisje hoor ;-)