Partyflock

oi FEESTEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:bah:

 
Forumonderwerp · 14519
Ik weet er maar weinig van af

Het schijnt?????? dat dat voor echte nazi's is, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat hier in Nederland mag...≠

Tuurlijk zijn we een vrij land enz.≠ enz.........≠
maar als daar bandjes hitler komen vereren kan ik me voorstellen dat der heel wat mensen daar graag een bommetje willen plaatsen.≠
laatste aanpassing
2Walter>>> nee dat Zaanse bandje heet de Kift
ze lullen maar een end heen met een hoop trompet kekletter erdoor het lijkt een beetje op smartlappen in het Zaans tja weet niet echt hoe ik het moet noemen
laatste aanpassing
Hieronder een paar links van een hardcorefestival en twee bands.≠ Cromags trekt ook rechts publiek, meer als de anderen en zie de drummer eens, ook getint.≠ Er komt gewoon allerlei volk op af, ook veel skaters bv.≠ Hier wordt ook oi geroepen, maar illegaal zijn ze niet hoor, niks geheimzinnigs aan.≠

http://www.≠festivalinfo.≠nl/festival/festival_≠detail.≠asp?f=≠336

http://www.≠discipline.≠nl/

http://www.≠cromags.≠com
laatste aanpassing
OI is idd een extreem rechtse uitdrukking, maar wat het in hemelsnaam betekend...≠
??
Der zijn zat legale Oi! feesten!!!

en Oi! is geen extreem rechtse uitdrukking...≠ga geen dinge zegge als je der niets van weet!!
whehehe die Jeroen:) Wat een mannetje:vaag: (k)
Discipline, die komen uit Eindhoven, die ken ik wel.≠ Klinkt vrij lomp maar zeker niet extreemrechts.≠
Back in 1981, Oi! managed to outrage all shades of polite middle class opinion, right, left and centre.

To this day the hippy Left perceive Oi as a kind of cultural cancer. To the establishment, Oi was an upstart from a tower block slum who wouldnít keep in line. He was raucous and obnoxious, a human hand-grenade with a menacing disregard for authority.

At best, Oi bands and their fans were viewed as gurning barbarians gleefully pissing in the coffee house latte. At worst, they were seen as modern day brown shirts responsible for the riots in Southall, Toxteth and the rest. Either way, Oi was too hot to handle.

To the fast-talking wide-boys who adopted its name however, Oi was something else entirely. Stripped down to basics, it was about being young, working class and not taking shit from anybody. It was anti-police, anti-authority but pro-Britain too. A lot of the Oi kids liked a fight, and yeah, this is no whitewash, there was a far right element among them but this was 1980 when the far right were polling 15 Ė 20 per cent of the vote in inner-city wards. It would have been a miracle if there hadnít been NF sympathisers in the audiences. What matters is that Oi never suffered from Nazi violence the way Sham 69 and 2-Tone had. The ag that blemished those early Oi! gigs was strictly football related.

Discovered in the summer of í81 (well into its second wind) by a mass media rocked to its foundations by weeks of riots and youthful insurrection, Oi found itself on the sharp end of the sort of tabloid crucifixion usually reserved for the more macabre mass murderers. Corrupting its meaning, the same media immediately tried to bury it. Inevitably their version of events was as watertight as a kitchen colander in a tropical monsoon. They said Oi was for skinheads (but it was always more than that), that all skins were Nazis (and only a minority ever were) and that therefore Oi was the Strasser brothers in steel-capped boots (but the bands were either socialists or cynicsÖ)

via deze link kom je bij et volledige artikel. geeft denk ik wel een goed beeld. niet dat ik er zo heel veel vanaf weet ofzo..:)

http://www.garry-bushell.co.uk/oi/
Snapte ut eerst ook nie..≠ maar begin ut te snappen!! Wil er weinig over zeggen alleen dat ik nazi mensen echt triest vindt!!
idd, nazi shit.≠ mensen met een te kortzichtige blik om te zien dat ze zelf even inferieur zijn als alle andere mensen op deze aardbal!!
Alleen dat meeloopvolk gaat tegenwoordig veel naar Oi-feessies. Vroeger wist niemand wat oi was, maar bijvoorbeeld in de film Rompestomper word het al gelinkt met rechts-extremisme. Ik luister het zelf ook wel eens, gewoon omdat ik een brede muzieksmaak heb.

Oi heb dus in definitie niets met neo-nazi's (als ze het woord al waard zijn :kots: ) te maken.
laatste aanpassing
2 Grrr wanneer is iemand een meeloper ??

jij was toch een ex neo-nazi was jij dan ook een meeloper?
Ehhh Oi! :devil: is al ruim 10 jaar een 'statement' wat staaat voor kaozzz, anarchie, the system, en natuurlijk extreme denkwijzen!
Een eige dresscode, (wisten we al... )
Lonsje en Fredje, (ga eens naar de site van lonsje xie je allemaal niet arische mensen d'r in;)!en xoals stambeeste al xei hun eigen muxiek genaamd SKA (je hebt ook neger ska whaha xoort van acidjazz, maar dasszz weer heel iets anders), maarre deze ska word begeleid door een leuk punkbandje en enigzins lichtelijke uhhhm :bloos: nazistische texten :).
Draagt iemand daarintegen ook lons en kisten met opgerolde pijpen (bombertje d'r bij ;) :p) gewoon omdat die et mooi vind gna gna :devil: en dus niet 'extreen' is, dan noem je dat voor de nitwits onder ons een 'Rocke Billy':) ja sorry heb et ook nie verxonne... deze 'subculturen vinden idd hun oorsprong in de 'early eigthies' met termen als 'New Weave' 'Transformers:P' en Depeche Mode hahaha:) en uiteraard Oi! :)
Oi! is eerder een statement onder 'skins' ken je xegge...:p als je coool ben, ben je oi!
Als je wappie doet ben je oi! Als iets leuk is, is et oi! Als ies suf is is et Oi! Als je binnenkomt groet je oi! Als je weggaat xeg je oi!
Oi! Oi! Oi!
Oi! Oi! word ook vaak gexegt! Oi! kan alleszzz xijn (een statement) maar tegelijkertijd ook weer nietszzz... snappie et nogh?:p
Maarre kortom gexegt, went of keert...
Oi! is 'Lonsdale', dat is 'Ska', dat is 'White Lashes in your bootSS',
'Mein Kampf', and a 'Pride White mind Worldwide' :p ;)
Oi! is voor 'echte' skins ja! ;) Wie et btr weet mag et xeggge...:)

2> whitejunkie. Jij misschien?!
Oi! is geen muxiek nogmaals... denk nie dat een zogenaamd cultureel (jongere) centrum als de mellekweg een 'echt' 'Romper Stomper' 'ska' feestje laat organiseren :p, lijkt me nl. een beeetje sterrek, vooral met dat culturele centrum d'r voor (Melkweg)!. Moe'k ook meteen aan Oi denken;) nl. bij cultureel centrum:)

Maar et is Alweer laat en veel te lang gebrabbeld... Oi oi!:p
laatste aanpassing
MoNoNoM-> Jou verhaal klopt gewoon niet helemaal...≠Dus dropkickmurphy's is geen Oi!?? Dacht het wel toch?! En die stonden ook gewoon in de melkweg paar weken terug...≠(een Oi! feest dus)
En nogmaals Oi! hoeft niet per definitie iets met extreem rechts te maken te hebben...≠
2 MoNoNoM

Helemaal gelijk.≠ Ik was laatst een beetje onderzoek aan het doen naar de "≠Lonsdalelook".≠ Zoek maar eens op het internet naar de term "≠ska".≠
Hier kan je veel van leren...≠
ik ga altijd naar oi feesten alleen omdat ik dan dit dan kan zeggen : Hoi ik ben Paoloi , JA ?
Dus Jeroentje van Jan, Jans &≠ de kinderen was eigenlijk ook een Oi! freak?
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een (neo)nazi en een "meeloper"

Ik zie het verschil nl niet zo goed:s

Je kunt omdat je het stoer vind, nazi`s gaan nadoen (meelopen) Maar als je je dan ook zo gedraagt ben je in mijn ogen ook een nazi:S
ALS IEMAND LOOPT TE SIEGHEILEN OP EEN FEEST NOEM IK DAT GEEN NAZI :s MAAR EEN MEELOPER ,want wat doet een nazi op een hardcore feest ? muziek die is voorgevloeid uit de homofiele negerscene...of zit ik nu heeel erg diep te graven.;-)
tegenwoordig zijn 19 van de 20 meelopers.≠ In ieder geval wel die 19 van de 20 die ik ken...≠ (dit zeg ik er maar ff bij, want ik wil niet beschuldigd gaan worden dat ik iedereen over 1 kam scheer....≠ hehehe).≠ zij weten zich geen houding te geven zijn zijn vroeger heel erg gepest.≠ Nu gaan ze maar deze kant in omdat ze dat tenminste ergens 'bijhoren'.≠ Join dan een knutselclub ofzo!!!
2Paolo>>

Whahahaha!
Jeroentje zei Hoipiepeloi en niet Oi!

ik ben het wel eens met MoNoNoM denk ik...≠ Maar Oi is ook van Punkers...≠ ze hadden bij de Revu een punkfeest gefotografeerd en daar riepen ze ook allemaal Oi...≠ maar dat kan wel, want punkers zijn soms ook rechts...≠

Qoen: qua uiterlijk zie je het niet echt, maar kijk eens naar hun ogen...≠ Dan zie je het verschil...≠ Echte nazi's hebben ogen vol haat...≠ dat is echt niet te geloven...≠ Ik zou niet kunnen leven met zoveel haat...≠ Meelopers hebben ogen vol angst...≠ Ik weet niet waarvoor (hopelijk voor mij, net als die gast zaterdag bij de FFWD) maar ik zou niet kunnen leven met zoveel angst....≠
Sissy ja daar heb je gelijk in.≠ Ik durf zelfs te zeggen dat dat zo bij 99% van de nazi`s is.≠ Je word nl niet geboren als een nazi, Behalve als je ouders zo zijn natuurlijk...≠

Ze hebben gefaald ergens in hun leven en zoeken nu een uitweg..≠ Maar dan ben je in mijn ogen gewoon een nazi-hond
Oi! is niet per definitie rechtse of nazi-muziek. Wel zijn er een aantal extreemrechtse Oi! bands, zoals bijvoorbeeld Skrewdriver, maar de muziekstroming op zich is gewoon 'neutraal', net zoals elke muziekstroming...

WhiteJunkie> Gaaf dat visserspetje! Ik heb er ook eentje gekocht, een blauwe met witte bloemetjes erop :D :)

Fairytale> Zaterdag bij de FFWD, wat is daar gebeurd dan? Of staat dat al in een ander topic?
2 gold er liep weer zo`n teringsukkel met zijn rechterhand omhoog... Kerel was super naar de klote:S

Zei die op een gegeven moment tegen een vriendin "Hahhaha ik zag net een neger in Lonsdale.. wat een sukkel zullen hem zo eens klappen gaan geven" :S

Vriendin schaamde zich kapot volgens mij.. lekker triest weer:S
2 gold: er waren ook een paaar gasten die hadden een nederlandse vlag en daarop vet groot KKK en allemaal wp tekens en hakenkruizen enzow ... :S dat die gasten niet voor hun bek zijn gemept vink vreemd... en ook niet opgepakt :S
2 maal oi
1 keer babi pahang
2 fairytale >>
ska is een uitloper van punk
Ik liep bij de B2Skar en ik zag een jongen met een lonsdalepolo r/w/b wit/zwarte legerbroek en kisten met witte veters en een soort van gekke ketting met een vaag teken dus ik aan een ander gevraagd wat dat was en die zei dat het iets met nazi's te maken had...≠ toen ben ik tegen die jongen gaan praten over wat hij eigenlijk aanhing en dat er 6 miljoen mensen vergast waren en of hij wel wist wat dat eigenlijk inhield, ik werd steeds bozer en bozer en schreeuwen enzow boven de muziek uit...≠ ik was helemaal deraan dus t maakte me allemaal niks meer uit dus ik ging maar door...≠ die gozer wist helemaal niks meer terug te zeggen en was helemaal overdonderd dat ik zoiets durfde....≠ ik lulde hem helemaal onder de tafel....≠ Toen had iemand in de gaten wat ik aan het doen was en die heeft me weggehaald bij hem omdat hij bang was dat ik m strax zou aanvliegen of hij mij....≠
Maandag hoorde ik van een collega van mijn vriend die bij B2S contacten heeft dat diezelfde gozer smiddags bij de Mullerpier ruzie had gehad en iemand met een mes had neergestoken...≠ Achteraf heb ik dus mazzel gehad dat er niks is gebeurt met mij.....≠
owja, en dat ze niet zijn opgepakt snap ik ook niet, maar dat ze niet inelkaar gemept zijn snap ik wel want in Rotterdam zijn er superveel van die nazi honden...≠ Na de FFWD weet ik ook wel weer waarom ik niet naar Rotterdam wil...≠
Ben een keer daar in de tram versierd door een nazi, of althans dat probeerde hij...≠ Ik ging er niet op in en toen ik mijn jas uitdeed zag hij mijn davidsster en spuugde toen voor mijn voeten en ging weg......≠ ben je dan een zielige hond of niey?????
ik snap niet waar jullie je druk om maken.≠
wanneer spreek je over een nazi? wat houd volgens jullie een nazi in?

dus als ik naar TD kom met mijn kisten grijs witte legerbroek en een lons polo ben ik een nazi?
waarom heb je dan een davids ster ? Ben je joods ?
Ja, daarom heb ik een davidsster ja, ik ben joods, geen ajaxfan maar gewoon een jood...≠
En Q-hades...≠ waar we ons druk om maken? Sjeez, moet je dat nog vragen??
En nee, DAN ben je geen nazi, sommige mensen KUNNEN dan DENKEN dat je een nazi bent...≠ Een nazi ben je als je de ideeen van Hitler aanhangt..≠ Sommige mensen die dat doen dragen kleren die ik beschreef, maar dan MET witte veters en witte bretels en rare kettingkjes...≠ Je bent wel erg kort door de bocht, ik vond juist dat er in dit topic wel goed over werd gepraat...≠ niet alleen maar Lonsdale en Fred ermee associeren maar ook verder kijken naar de mensen erin...≠
Ik loop al jaren in Lonsdale....≠ Ook r/w/b maar ben cker geen nazi!!!!!! Dat is ook wrom die nazi in de tram me aansprak...≠ omdat ik lonsdale aanhad...≠
pindanoot > kon toch ook een ajax fan zijn ?
denk dat et in rotterdam nog wel meevalt met et aantal nazis.≠ echt niet meer dan ergens anders.≠
Op de FFWD heb ik veel van die gasten gezien, er liep ook een of andere nazi met z'n witte veters in z'n boots en 88 op z'n arm getatoeerd.≠

(88 staat gelijk aan HH is mij verteld en dit staat weer gelijk aan Heil Hitl....≠wil het niet eens noemen).≠

En maar stampen op die Oldschool bij de b2s-wagen (met z'n rechterarm in de lucht).≠

Triest als je weet wat er in de geschiedenis is gebeurd!
laatste aanpassing
...≠want in Rotterdam zijn er superveel van die nazi honden

ik moet toch ff kwijt dat ik in MIJN (:P) rotterdam nog nooooit last heb gehad van deze nazi honden, laat staan dat ik ze in overvloed gezien heb ofzo :S en ik LEEF hier toch echt wel bijna 7 dagies per week.....
88 staat idd voor 'hh' je huiswerrek goed gedaaan xeg! :p

Maarrre xie wel veel van die white en red lashes lopen in de stad van et proletariaat :bounce:
2 hardcore terrorist:

ik heb het over die lui die ineens in lonsdale lopen sinds het een hype werd, kistjes aandeden met witte veters omdat het een hype werd en naar hardcore feesten gaan en die muziek associeren met nazi's %)

mijn foute tijd leek hier in de verste verte niet op en er zat een heel verleden achter.
nazi =≠ een nationaal socialist.≠

volgens mij kan je ook een nazi zijn als je niet hitler aanhangt toch?

maar ik zou hier maar over ophouden denk ik.≠ ik denk dat de nazi tijdperk ten einde is.≠ ik denk dat het iets verschoven is.≠
mischien ben ik wel DOM ofzow

maar wat heeft muziek smaak met politieke overtuigingen te maken?

of er extreem rechtse meetings zijn tijdens deze feesten lijkt me hoogst onwaarschijnlijk
dezelfde beweringen worden ook gedaan over de hardcore/terror liefhebbers.≠

maargoed
ik zal wel DOM zijn
het heeft er echt wel iets mee te maken...≠ maar das de schuld van die mensen zelf...≠ kzie nog regelmatig een handje de lucht ingaan hoor op een feest.≠
een auto zonder wielen is ook geen auto

waarom hebben we een fiets? heeft toch ook wielen? noem dat dan ook een auto
De jeugd heeft de toekomst
--------------------------------------------------------------------------------
Kafka Nieuwsbrief - september 2001

Het is 1996. In Nederland kan niemand om Gabberhouse heen, het is dť rage van het moment. Overal in Nederland, maar vooral in Rotterdam wordt de jeugdcultuur gedomineerd door liefhebbers van deze keiharde muziek met razendsnelle beats.
De van oorsprong op harde muziek georiŽnteerde subcultuur krijgt ook steeds meer te maken met een vervelend bij-effect. Op de kledingstijl, kale koppen, trainingspakken en voorliefde voor voetbal en drugs komen ook minder graag geziene gasten af: Jongeren met extreemrechtse ideeŽn of een voorliefde voor etnische eenheidsworst. Zij verklaren trots te zijn op hun land, streek en stad en zijn niet gediend van multi-etnische inmenging in "hun" subcultuur. Bovendien dragen veel Gabbers een Nederlands vlaggetje op hun jas om aan te geven dat ze trots zijn op het feit dat Gabber een muziekstijl is die uit Nederland komt. Ook dit schept verwarring, aangezien ook veel rechtsextremisten dit vlaggetje op hun mouw als symbool hanteren.
Extreem-rechtse partijen, met de CP'86 voorop, doen hun best om deze situatie uit te buiten en de jongeren in te lijven. Ondanks dat de CP'86 een bepaalde geuzen-status krijgt bij extreemrechtse Gabbers en dat er door hen vaak wordt gepocht met het lidmaatschap, lukt het de partij nauwelijks om deze jongeren daadwerkelijk aan zich te binden. Feesten en drugs blijken toch moeilijker samen te gaan met politiek activisme dan het partijkader hoopte. Bovendien is de scene te gemengd om echte invloed te krijgen. Veel prominente dj's zijn van allochtone afkomst en er komen ook steeds meer allochtonen op Gabberfeesten.

Anno 2001
Inmiddels de Gabber-scene grotendeels ingestort en de CP'86 verboden. De restanten van de Gabber-scene maken de laatste tijd echter een zorgelijke ontwikkeling door. Nu de grote massa het Gabberdom achter zich heeft gelaten heeft het restant zich voor een deel geradicaliseerd. In diverse provinciesteden en -dorpen zorgen groepjes (ex-)gabbers voor veel problemen. Bovendien lijken extreem-rechtse organisatie's met meer succes dan voorheen in deze vijver te vissen.
Inmiddels de Gabber-scene lang niet zo groot meer als in de jaren 90. Binnen de Gabberscene speelt extreemrechtse politiek geen grote rol meer en een steeds groter deel van de huidige Gabbers keert zich tegen nazi's binnen de scene (# 1). Ook organisatoren van feesten zetten zich in tegen het gebruik van extreemrechtse symboliek en nazistisch gedrag.
Toch is er sprake van een zorgelijke ontwikkeling. In diverse provinciesteden en -dorpen zorgen groepjes hangjongeren, die zich voor een deel Gabber noemen, voor veel problemen. Deze "Gabbers", die dus maar een zeer klein deel van de scene uitmaken voor zover ze daar al deel van uitmaken, identificeren zich vaak meer met een karikatuur van de Gabber. Bij deze karikatuur hoort helaas ook vaak het rechtsextremisme. Tegelijkertijd lijken extreem-rechtse organisatie's meer succes dan voorheen te hebben bij het werven van dergelijke jongeren.

Hangen in de Provincie

Het afgelopen jaar zijn in de meest uiteenlopende dorpen en steden als Noordwijk, Roden, Stadskanaal, Deventer, Oude Pekela en Woudenberg groepjes opgedoken die zich te buiten gingen aan racistisch geweld. Het lijkt hier vaak om groepjes hangjongeren te gaan, die zichzelf voor een deel "Gabber" noemen.

In Noordwijk zijn er sinds 1999 problemen met een groep jongeren, die zich vooral richtten op scholen en de in het dorp aanwezige asielzoekers. De politie gaat in reactie op de overlast eerst over tot een samenscholingsverbod en arresteert vervolgens 38 jongeren. Daarmee is de ellende echter niet afgelopen. In maart 2000 schrijven de linkse partijen uit de Noordwijkse raad een brandbrief aan de burgemeester, waarin ze aandringen op maatregelen.

De woningen van asielzoekers worden regelmatig vernield en af en toe zijn er vechtpartijen tussen asielzoekers en zich Gabber noemende hangjongeren. Rond de jaarwisseling van 2000 en 2001 loopt het opnieuw uit de hand. Een groep van veertig jongeren steekt autobanden in de fik en brengt de Hitlergroet. Op dezelfde dag verlaat een Egyptische snackbarhouder Noordwijk en sluit kort daarna zijn zaak, nadat hij al twee maanden het slachtoffer is van het racistische geweld van de groep.
In het Drentse Roden is de vestiging van een asielzoekerscentrum (AZC) de reden voor buurtbewoners om een organisatie op te richten tegen dit centrum. Vanaf dat moment wordt er door delen van de Rodense bevolking fanatiek stelling genomen tegen de vestiging: Er worden processen gevoerd, een internetsite geopend tegen het AZC en de middenstandsorganisatie waarschuwt haar leden voor overlast, diefstal en vernielingen die de winkelende asielzoekers zullen veroorzaken. Volgens een nieuwsbrief van de middenstanders is het in landen van herkomst gebruik om alles wat op straat ligt gewoon mee te nemen. In Roden bestonden er al problemen tussen allochtone en autochtone jongeren, wat af en toe tot opstootjes leidde. De jeugd laat zich ten opzichte van het asielzoekerscentrum dan ook niet onbetuigd. Een groepje dat regelmatig rondhangt bij een oude caravan besluit, na een ruzie met de ouders van een van hen, hun gram te zoeken bij het asielzoekerscentrum. Gezessen gaan ze naar het terrein en gooien, onder het slaken van leuzen, molotovcocktails naar het centrum. Ze worden enige tijd later gearresteerd en veroordeeld tot werkstraffen.
In Deventer grijpt de politie in wanneer een groep hangjongeren, die ook voor veel overlast zorgt, verantwoordelijk blijkt te zijn voor de mishandeling van twee jongens uit Sierra Leone. De politie spreekt van een extreem-rechtse jeugdbende en arresteert uiteindelijk elf betrokkenen.

Oude Pekela zet zichzelf in mei 2001 op de kaart wanneer er twee dagen lang opstootjes ontstaan tussen autochtone jongeren en bewoners van het asielzoekerscentrum. Een aantal van de jongeren brengt de Hitlergroet en er wordt gedreigd dat de problemen doorgaan tot het asielzoekerscentrum gesloten is. De politie noemt het een incident en zegt al veel langer problemen te hebben met het groepje autochtone jongeren.


In Woudenberg zorgde een groep zich Gabber noemende hangjongeren al geruime tijd voor veel overlast in de binnenstad. Binnen de groep waren enkele NVU-leden actief. Uiteindelijk werd een Joodse jongen in elkaar geslagen, waarvoor een viertal jongens zich voor de rechter moest verantwoorden.

Radicalisering

Met deze korte opsomming van problemen lijkt een conclusie nog ver weg. Problemen met hangjongeren zijn niet uniek en problemen rond asielzoekerscentra al evenmin. Maar er is meer aan de hand, aangezien het in veel van de boven geschetste gevallen om jongeren gaat die zich beroepen op hun extreemrechtse karikatuur van de Gabber. Naast racistische denkbeelden zijn er bij hen steeds vaker neonazistische elementen te onderscheiden. Zo zijn er op internetsites van extreemrechtse Gabbers steeds vaker nazistische logo's, teksten, discussies en propaganda te vinden. Typerend daarbij is dat in het verleden vaak scheldpartijen op Marokkanen en Turken ("Murken") waren te lezen, maar dat het gescheld zich steeds vaker richt op Joden, waarbij "Joden" staat voor alles wat de schrijvers niet bevalt. Wat we dus zien is een scene van kleine radicale groepjes, die op diverse plaatsen in het land voor problemen zorgt.

Organisatie
Daarmee is de kous echter nog niet af. Wat deze ontwikkeling namelijk verder in de hand werkt is een toenemende organisatiegraad. Was het rond 1995 nog stoer om op te scheppen over de CP'86, inmiddels wordt, in beperkte mate, ook daadwerkelijk wat met de extreem-rechtse ideeŽn gedaan.
Het wachten was op een organisatie of partij die zou inspringen op deze ontwikkeling. Het lag voor de hand dat de Nederlandse Volks Unie (NVU) van Constant Kusters de eerste zou zijn om dit te doen en dat gebeurde dan ook. Kusters probeerde zieltjes te winnen binnen deze nieuwe Gabber/Skinhead-scene, maar wist daar maar tot op beperkte hoogte succes mee te behalen. De NVU is wat dat betreft vergelijkbaar met de CP'86. De gepresenteerde ideeŽn, de neo-nazistische symboliek en de stoere taal van de partij slaan wel aan bij een aantal van deze groepjes. Het is echter een hele stap om vervolgens een lidmaatschapsformulier in te vullen, een geldbedrag over te maken en met eigen vervoer naar de geheime bijeenkomsten van organisatie te komen. En die stap wordt niet vaak gezet. Wanneer dat wel gebeurt blijken de saaie partijbijeenkomsten en de persoon Constant Kusters serieuze struikelblokken. Dat zorgt ervoor dat de meesten snel weer afhaken.
Een volgende organisatie die poogde om extreem-rechtse jongeren te organiseren was "Nationaal Offensief" dat eind 1999 ontstond. Nationaal Offensief timmerde aanvankelijk flink aan de weg en wist aanhangers van de NVU, Voorpost en betrokkenen uit de extreem-rechtse muziekscene te interesseren, maar richtte zich niet per se op de Gabber- cultuur. In verschillende regio's ontstonden kortstondig Nationaal Offensief-groepjes, maar al snel haakten de meesten weer af door onderlinge ruzies. Recentelijk werden de restanten van de organisatie opgeheven door de overblijvers Jasper Ruytenbeek en Jasper Velzel.

Stormfront Nederland

De derde organisatie die een poging deed om in deze vijver te vissen had meer succes. Twee leden van de NVU, Remy Hoven en Olivier Oomen, verlieten deze partij in 2000 met ruzie. Zij richtten vervolgens een concurrerende organisatie op met de naam Stormfront Nederland. Zij combineert dezelfde radicale taal, uitstraling en ideeŽn van de NVU met een zeer losse structuur die goed aansluit bij deze groepjes in den lande. In eerste instantie weet Stormfront met folderacties en mond-tot-mond-reclame aanhang te verwerven in de zuidelijke Randstad: Den Haag, Rotterdam en de Drechtsteden. Maar al snel is er ook in andere steden activiteit te ontwaren. In Leiden, Amsterdam, Breda, Apeldoorn en Lisserbroek worden pamfletten verspreid en een Oosterhoutse aanhanger maakt een website voor de organisatie.

Dat Stormfront succes heeft in de werving bleek toen de eerste bijeenkomsten werden georganiseerd. Op 19 april 2001 werden de aanhangers opgeroepen om naar Den Haag te komen. Een flinke groep Skinheads en Gabbers verzamelde zich om na een kennismaking naar het Haagse gerechtsgebouw te trekken. Daar werd op dat moment een man berecht die verdacht werd voormalig NVU-lid Marcel Keizer te hebben vermoord. Die zaak wilden de Stormfronters bijwonen.
Vier dagen later kwamen de Stormfronters weer bijeen in Papendrecht. Daar werden voor de ongeveer 70 aanwezigen toespraken gehouden door Stewart Mordaunt (ex-CP'86-raadslid in Den Haag) en de Belgische neo-nazi Kris Roman. Nadat de Hitlergroet werd gebracht werd de bijeenkomst door de eigenaar gestopt en de aanwezigen naar buiten gestuurd, waar de politie een demonstratie voorkwam. Ook hier kwamen de aanwezigen vooral uit de zuidelijke Randstad, maar waren ook jongeren aanwezig uit de rest van Nederland (Leiden, Tiel en Groningen bijvoorbeeld).
Dat deze bijeenkomst bijzonder inspirerend werkte bleek een week later toen enkele Stormfront-leden in Oosterhout tientallen graven van een Joodse begraafplaats. Ze bekladden de graven met hakenkruizen, een rune die door Stormfront wordt gebruikt en leuzen als "Wir sind zurŁck" en "Juden raus".
Weer een week later mishandelde een groep Skinheads in Nijmegen een man met een buitenlands uiterlijk. De politie arresteert zes daders die lid van Stormfront Nederland zouden zijn.
Inmiddels is Stormfront ook op internet flink actief geworden. Via verschillende sites en daarbij behorende gastenboeken weten leden en geÔnteresseerden elkaar te vinden en dat gebeurt zelden in subtiele bewoordingen. Zo ontstaat er in een gastenboek bijvoorbeeld een discussie of Stormfront-leden naar normale Gabberfeesten mogen. Stormfront-oprichter Remy Hoven laat weinig aan de verbeelding over:
"Wat heeft iemand die zich zelf een "skinhead" noemt en ook nog beweert extreem-rechts te zijn in godsnaam te zoeken op een multi-raciale kneuzen feest in Zaandam genaamd "The Fun". Weet je wat ik "fun" vindt, als deze kut- discotheek met inhoud en al de lucht in vliegt of de fik er in!!! Een N.S Skinhead (#2) gaat niet naar dit soort kut feesten! Misschien om er een paar nikkers af te schieten! En zeker geen leden van Stormfront Ned Foei!Foei!Foei! Wij moeten zo snel mogelijk opzoek naar een alternatief! Waar verplicht is met witte veters te lopen! En waar je stompen krijgt wanneer je je rechterarm niet omhoog steekt! Excuses, nu moet ik effe over me nek! SIEGHEIL!!! Remy- Stormfront Nederland".


Remy Hoven

--------------------------------------------------------------------------------
De site van Stormfront zelf is vooral gevuld met logo's van de SS, de SA en nazistische leuzen. Verder is er een aanmeldformulier, een korte analyse van de huidige positie van extreem-rechts in Nederland, een overzicht van richtlijnen en een berichtenpagina te vinden. De site is klein, overzichtelijk en grof en sluit ook al weer mooi aan bij de behoeften van de aanhang die gezocht wordt



De analyse van de belabberde situatie van extreem-rechts is voor Stormfront Nederland niet ingewikkeld. Er zijn twee schuldigen aan te wijzen, zo stond op de website, de leiders van extreem-rechtse organisaties en de regering:


"1. De desbetreffende "leider(s)" vinden het nodig om hun prive zaakjes, ruzietjes binnen hun partij of beweging uit te vechten, zodat er van een vebonden-eenheid geen sprake meer is, wat op zijn beurt weer een negatief effect op de leden heeft en daardoor er van onderlinge samenwerking geen sprake is. (er zouden wel eens leden over kunnen lopen of leden zouden wel eens informatie onder elkaar kunnen doorspelen). Waardoor de situatie binnen "extreem-rechts" alleen maar verslechterd. De anti-fa lacht stiekem in zijn vuistje!!! Terwijl de vreemdelingen-stroom maar doorgaat, en de criminaliteit toeneemt!!!!!!
2. De regering met hun sociale-demoncratische dictatuur, met hun bekrompen vrije meningsuiting, alleen wanneer het hun uitkomt. Zij dragen slechts maskers, wanneer het om geld gaat tonen zij hun werkelijke gezicht en blijken er vele over een opvallend grote HAAKNEUS te beschikken!!! We worden behandelt alsof we persoonlijk de joden in de oven hebben geschoven. Nu een groot aantal hun zogenaamde "joodse tegoeden" (een smak geld, voor al het leed wat ze in de oorlog hebben geleden) hebben ontvagen gaat daar ongetwijfelt een groot deel van naar een of andere stichting ter bestrijding van welke vorm van extreem-rechtse uiting dan ook."

Aandacht

De activiteiten van Stormfront krijgen niet alleen aandacht van geÔnteresseerde jongeren en een enkele oudgediende. Ook de media en justitie duiken vol overtuiging op de organisatie nadat enkele leden in Oosterhout de Joodse begraafplaats vernielden. In eerste instantie ontkent Stormfront elke betrokkenheid en ontstaat een interessante discussie tussen NVU-leider Constant Kusters en Stormfront. Kusters verklaart tegen de pers dat Stormfront achter de bekladdingen zit, Stormfront beweert echter het omgekeerde. Nadat er drie Stormfront-leden voor de vernieling zijn gearresteerd en Kusters vanuit allerlei extreem-rechtse stromingen voor verrader wordt uitgemaakt, wordt het stil. De Stormfront-website wordt van het internet gehaald, de organisatoren doen geen uitspraken meer naar de media en binnen de organisatie lijkt de schrik er goed in te zitten. Openlijke politiek en media-actie laat Stormfront achterwege. Wel wordt er gepoogd om meer aanhang onder Gabbers te werven.

Zo delen enkele tientallen Stormfronters op de Rotterdamse Dance Parade folders uit, wat uitmond in een vechtpartij met andere aanwezigen en de politie.
Ook bij een Skinhead-concert in het Limburgse Geleen duikt een groep Stormfronters op en zorgt voor grote problemen. Dit mondt uit in een vechtpartij en flinke vernielingen. Daarmee lijken de verhoudingen tussen de Nederlandse Skinhead-scene en Stormfront voorlopig op scherp te staan.

Artikel 140

Met al deze activiteiten is Stormfront Nederland zich in rap tempo binnen de grenzen van artikel 140 Wetboek van Strafrecht (criminele vereniging) aan het manoeuvreren. Of het inderdaad tot vervolging komt zal sterk afhangen van de verdere activiteiten van Stormfront.
Oplossingen
Maar vervolging of niet, Stormfront is maar een verschijningsvorm van een groter probleem. De nazificering van deze groepjes hangjongeren lijkt een landelijk probleem en gaat verder dan de openbare orde-problematiek die er op lokaal en regionaal niveau aan geplakt wordt. In het verleden nam het extreem-rechtse gehalte binnen de Gabber-scene af door het succes. De enorme groei van de aanhang en de commercie haalden de scherpe kantjes van het nationalisme en racisme af. Een herhaling van dit succes is echter niet te verwachten. Daarentegen is er binnen de Gabber-scene zelf wel steeds meer verzet tegen aanwezige rechts-extremisten en hun gedachtegoed. Ook party-organisaties nemen het probleem serieuzer en treden er tegen op (#3).
Daarnaast ligt er ook zeker een rol voor lokale en regionale overheden om groepen hangjongeren waar deze specifieke problemen opduiken in een vroeg stadium uit de handen van groepen als Stormfront te houden.




1# Op de volgende sites is informatie te vinden over antifascistische initiatieven uit de Gabber-scene:
http://members.tripodnet.nl/anf/
http://members.tripodnet.nl/stopneonazismenow/



2# Nationaal Socialistische Skinhead
3# Onlangs gaf I.D. & T., de organisator van de Thunderdome-feesten waarop veel Gabbers afkomen, een verklaring uit waarin men duidelijk maakte dat extreem-rechtse uitingen niet geduld werden op hun feesten. Jongeren met nazi-symbolen op hun kleding komen niet binnen. Ook de organisatie Masters of Hardcore weert dergelijke persone

Bron: http://kafka.antifa.net/
Met dank aan Butcher, die heb toen een hele tijd terug deze site aangehaald op Darkcore Legion tijdens een discussie over nazi's. Alle eer dus aan hem :D

Maar ik heb hem toen ff gebookmarked :D

Tijd voor een peukie vind ik zo, en een nieuwe beugel Grolsch.
Ik kan me de rel nog wel herinneren ja toen ik deze page postte op Terrorworld.≠

Ik geloof niet dat die lui ooit zoveel mail hebben ontvangen als toen.≠

Dit is de gerectificeerde tekst trouwens.≠
Mwaoh, ik wel andere stukken gelezen op die antifa site poosje geleden...≠die lui sporen als je het mij vraagt ook nie helemaal...≠
En bovenstaand verhaal is nu ook al helemaal niet MEER van toepassing..≠vind ik dan...≠
kan me de vorige gabber-onvriendelijke versie van dit artikel ook nog herinneren.....≠is wel 'n grappig artikel