Partyflock

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben nu 19 wordt in jullie 20, ma me moeder en mijn baas zeggen dat ik me eens verantwoordig moet gaan gedragen.......... want ik wordt al bijna 20 en dan ben je volwassen zeggen ze.

Nou dat vind ik dus nie he. Ik vind juist op deze leeftijd dat je nog ff goed moet gaan genieten van je leven of zie ik da nou verkeert, ben ik nie volwassen genoeg voor cker? Omdat in te kennen zien.

Ik snap er niets van hoor wat zeuren ze nouw.

Waarschuw beheerder
een paar keer werd in deze topic naar voren gehaald dat volwassen zijn zo'n beetje hetzelfde is als je verantwoording kunnen dragen voor je daden... lijkt me nogal onzin... volgens mij is dat zeker niet de definitie van volwassen, want in het kramers nieuw woordenboek nederlands staat:

vol'was-senbnde volle wasdom bereikt hebbend, volgroeid, rijp

dus volwassen ben je als je lichamelijk en geestelijk uitgegroeid bent. tis te hopen dat vooral dat laatste nooit gebeurt, want dan is volwassen zijn een stilstand in je ontwikkeling en een erg saaie levensfase ;)

Waarschuw beheerder
donateur
I.C. 8 maart 2002 19:25
ojaa..jullie weten toch dat als je drugs gebruikt...
het langer duurt voordat je "volwassen" wordt?!
of dat je constant in de overgang blijft vastzitten..ziend dat je iets volwassens hebt..maar toch blijft reagere op jeugdige impulsjes...haha

dusz..dat je op hogere leeftijd je nog steeds vast blijft houde aan je jeugdige gedachtengangetje..

da lijk me Fat! voor altijd kind!

oude bok..verrimpled gesich en verblubberrd lichaam..maa wat boeit dat nou..je voelt je jong!!
--------------------------------------------------

ik kan me trouwens ook echt nog niet voorstellen dat ik ooit geestelijk OUD zal worden....lichamelijk ben ik al oud, maaruh kan me gewoon echt niet voorstellen dat ik 't kind in mij kwijt raak....
Heb ooit 's iets moois gehoord ergens...dat is me altijd bijgebleven:
"als je ouder wordt, dan sterft er iedere x 'n stukkie van je hart en word je net als je ouders"

volgens mij klopt dat ook wel...of je nou wilt of niet.....zeg nu al tegen mezelf dat als ik oooooooooit 'n dochter zou krijgen, ze ECHT niet zoveel zou mogen als wat ik allemaal mocht :S
dat klinkt toch best scary :S

Waarschuw beheerder
donateur
Je kan wel hard schreeuwen dat je nooit volwassen wilt worden.. maar speelt er hier nog iemand met lego dan of barbies dan? :)
Volwassen worden gebeurt gewoon.. je krijgt verantwoordelijkheid (baan, hypotheek, kinderen etc..) en je interesses veranderen vanzelf. Ik denk toch dat je eerder volwassen wordt als je jong op jezelf gaat wonen, je moet dan wel. Maar dat betekent toch heus niet dat je geen plezier in je leven kunt hebben ofzo.. er zijn meer dan genoeg mensen hier die dat bewijzen (ja jullie weten wel dat ik 't over jullie heb ;) ). Anyways.. ik geloof dat ik op sommige punten best volwassen ben.. ik begin sommige van mijn flatgenoten te zien als jong grut met interesses die niet helemaal de mijne meer zijn.
Aan de andere kant neem ik niet graag verantwoordelijkheid op me, heb ik er geen zin in om te gaan afstuderen en te gaan werken, boeit geld me niet heel veel en heb ik eigenlijk nog geen plan voor de rest van men leven. Tja..

Waarschuw beheerder
nee

(Wanneer ben je uberhaubt in jouw ogen volwassen??:P)

InDO
Waarschuw beheerder
oke...ESG?

Deze dan?

Volwassen zijn is verantwoord omgaan met je kind zijn...

Waarschuw beheerder
Ikkuh is 20 en ik ben dus maar voor 50% volwassen.

kuzzz