Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2016 om 07:26:
't is me onduidelijk wat je wilt aantonen, praat je nu over sinds: 1958 (EEG) of 1985 (schengenverdrag) of 1993 (verdrag van maastircht). Of bedoel je het moment van vrij verkeer van personen en goederen (1993) of de invoering van de euro (2002)
Wat ik wil zeggen,
Ik werk sinds 1999 ... van 1999 tot 2008 heb ik NOOIT enige problemen (bij ons) ondervonden dat men moeilijk kon solliciteren, dat wil zeggen " er is altijd werk en veel werk " ... Je kon overal gemakkelijk binnen geraken, bijna in elke sector, geen uitzendkantoor gedoe, gelijk tijdelijk contract of vast contract (dus een contract onbepaalde duur) Dus ja, een sterke economie, werkzekerheid.
Hoe was destijds de politiek?
Van 1999 tot 2002 hadden wij nog onze Belgische Franken, kan me niet inbeelden dat we toen al gestuurd werden door de EU, elk land was toch onafhankelijk

Vele gaan nu zeggen ... het feit dat alles nog goed ging van 2002 tot 2008 (bankencrisis, waar ik denk dat de EU los van staat) was ten tijden van de Europese Unie, de Euro, de wetten die de EU elk land oplegt (?)
Nou dan zeg ik, die periode was er nog niet zo'n groot bemoeienis van de EU om dat dit project nog in zijn begin fase was, waar het dan toch al misliep in 2008. De bankencrisis staat los van de EU, maar door de EU sleepte men heel wat landen de dieperik in
AUB, spreek me tegen of repliceer als ik het fout heb. Ik zeg U maar wat ik ondervond en denk zo te zijn. Ik sta altijd open voor een tegenargument en de juiste info natuurlijk