Partyflock

Forumonderwerp · 1174262
5 volgers · 622x bekeken
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op dinsdag 14 juni 2016, looptijd van 3500.2 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Brexit

1336%
Stapt er uit
1336%
Brexit word niet geaccepteerd
1028%
Blijft erin

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2016 om 07:41:
Ben benieuwd hoeveel Engelsen langzaam spijt beginnen te krijgen van de brexit

Welke Engelsen bedoel jij nu, de Schotten, de Welsh, de Ieren, de Noord-Ieren........je lult ook maar wat. De UK ( :X ) wordt de motor van de nieuwe Noord-Europese Unie, zoals eerder geconcretiseerd. Wij Europeanen zijn nog niet helemaal gek he.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2016 om 07:26:
't is me onduidelijk wat je wilt aantonen, praat je nu over sinds: 1958 (EEG) of 1985 (schengenverdrag) of 1993 (verdrag van maastircht). Of bedoel je het moment van vrij verkeer van personen en goederen (1993) of de invoering van de euro (2002)

Wat ik wil zeggen,

Ik werk sinds 1999 ... van 1999 tot 2008 heb ik NOOIT enige problemen (bij ons) ondervonden dat men moeilijk kon solliciteren, dat wil zeggen " er is altijd werk en veel werk " ... Je kon overal gemakkelijk binnen geraken, bijna in elke sector, geen uitzendkantoor gedoe, gelijk tijdelijk contract of vast contract (dus een contract onbepaalde duur) Dus ja, een sterke economie, werkzekerheid.

Hoe was destijds de politiek?

Van 1999 tot 2002 hadden wij nog onze Belgische Franken, kan me niet inbeelden dat we toen al gestuurd werden door de EU, elk land was toch onafhankelijk :D Vele gaan nu zeggen ... het feit dat alles nog goed ging van 2002 tot 2008 (bankencrisis, waar ik denk dat de EU los van staat) was ten tijden van de Europese Unie, de Euro, de wetten die de EU elk land oplegt (?)

Nou dan zeg ik, die periode was er nog niet zo'n groot bemoeienis van de EU om dat dit project nog in zijn begin fase was, waar het dan toch al misliep in 2008. De bankencrisis staat los van de EU, maar door de EU sleepte men heel wat landen de dieperik in :(

AUB, spreek me tegen of repliceer als ik het fout heb. Ik zeg U maar wat ik ondervond en denk zo te zijn. Ik sta altijd open voor een tegenargument en de juiste info natuurlijk :beer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 6 juli 2016 om 00:02:
eb er in de 80 ties honderden verstuurd........miss 2 of 3 ´gesprekken´.

Ik neem aan dat dit "sarcasme" was (?) :p :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 6 juli 2016 om 23:48:
Welke Engelsen bedoel jij nu.

Nee ik bedoel overduidelijk de Engelsen, de schotten en de ieren hebben al aangegeven niet blij te zijn met de Brexit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 7 juli 2016 om 01:43:
Van 1999 tot 2002 hadden wij nog onze Belgische Franken, kan me niet inbeelden dat we toen al gestuurd werden door de EU, elk land was toch onafhankelijk :D Vele gaan nu zeggen ... het feit dat alles nog goed ging van 2002 tot 2008 (bankencrisis, waar ik denk dat de EU los van staat) was ten tijden van de Europese Unie, de Euro, de wetten die de EU elk land oplegt (?)

Nou dan zeg ik, die periode was er nog niet zo'n groot bemoeienis van de EU om dat dit project nog in zijn begin fase was, waar het dan toch al misliep in 2008. De bankencrisis staat los van de EU, maar door de EU sleepte men heel wat landen de dieperik in :(

AUB, spreek me tegen of repliceer als ik het fout heb. Ik zeg U maar wat ik ondervond en denk zo te zijn. Ik sta altijd open voor een tegenargument en de juiste info natuurlijk :beer:

Ja zo kun je ook kijken, echter zijn er veel meer factoren van invloed op de huidige situatie. Buitenlandse politiek, banken crisis, internet bubble, terroristen die in torens vliegen, opkomst van populisitsche politiek, etc, etc... om nu te denken dat het alleen maar van de EU af komt is wel erg kor tdoor de bocht. Verder is de EU ook aan de andere kant bezig om zaken te regelen voor een stabielere economie (althans daar streven ze naar) denk invoering Euro, ECB, schengenverdrag , etc... De wereldeconomie is nu eenmaal niet het toonbeeld van stabiliteit en dien ten gevolge volgt de arbeidsmarkt dat beeld. Dat is niet nieuw, dat is van alle tijden

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2016 om 11:40:
Nee ik bedoel overduidelijk de Engelsen, de schotten en de ieren hebben al aangegeven niet blij te zijn met de Brexit.

Die wonen en leven in de sterkst geurbaniseerde streken en hebben uiteraard ´leave´ gestemd. Ohne Rücksicht auf Verlusste. Je laat je toch niet ringeloren door wat financieel-economische tegenslag eefwat btrt je eigenste eigenheid en zelfbeschikking als gemeenschap.

Uitspraak van Daffy Fuck op donderdag 7 juli 2016 om 01:43:
Ik neem aan dat dit "sarcasme" was (?

Nee, gewoon waarheid man.

Uitspraak van SuB Bass op maandag 4 juli 2016 om 21:05:
Sorry folks, tijdje niet geweest hier. Heb "wat" opgespaard. ;)

Hou je doos toch Kleiner Mozart (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 7 juli 2016 om 23:32:
trt je eigenste eigenheid en zelfbeschikking als gemeenschap.

nationalistische bullshit ... die daling van de pond gaan die snel genoeg merken.. en dat weet die Brexit leiders ook want die zijn akelig stil...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [W.P.C] Patjeee op donderdag 7 juli 2016 om 23:42:
jij met de ak 47 voor op?

Ja ?
Waarom vraag je ?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2016 om 23:46:
nationalistische bullshit

Dat heet ruggengraat (Y)

die daling van de pond gaan die snel genoeg merken.. en dat weet die Brexit leiders ook want die zijn akelig stil...

Wie gaat dat merken ? Degenen die meer dan 75 K per jaar mee naar huis nemen of die mensen die met 1500 netto per maand niet lekker kunnen leven ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 8 juli 2016 om 00:05:
ie met 1500 netto per maand niet lekker kunnen leven

die gaan inflatie heel hard merken
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op vrijdag 8 juli 2016 om 00:05:
Waarom vraag je ?

Zomaar. Was niet zo zeer n vraag waar ik serieus antwoord op hoopte te krijgen maar meer een opmerking om het zo te zeggen..

Ontopic dan maar..
Denk dat nu praten over een brexit iig te vroeg is. Pas na daadwerkelijke uittreding en nieuwe (handels)verdragen kun je echt de stand van zaken opmaken.
Wat ik vooral hoop is dat brexit een drmocratisch gevolg heeft op de eu.. Maarja hoop doet in deze niet erg leven ben ik bang(zie de pensioendeal)
Waarschuw beheerder
donateur
nationalistische bullshit ... die daling van de pond gaan die snel genoeg merken.. en dat weet die Brexit leiders ook want die zijn akelig stil...

Stil? Kondigen een voor een vertrek aan :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [W.P.C] Patjeee op vrijdag 8 juli 2016 om 00:16:
Stil? Kondigen een voor een vertrek aan :lol:

is mss nog erger
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2016 om 00:17:
is mss nog erger

Tijd zal t leren.. Was wel benieuwd naar nigel F. Kwam over als een man die alles goed onderbouwde, het type politicus die wij op de rechterflank missen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2016 om 00:11:
die gaan inflatie heel hard merken

Daarom willen ze eruit. Minder EU zoals nu biedt meer groeikansen intern, zonder of iig met minder medelanders ;P

Ontopic dan maar..

How Löw can yougö ?

Denk dat nu praten over een brexit iig te vroeg is. Pas na daadwerkelijke uittreding en nieuwe (handels)verdragen kun je echt de stand van zaken opmaken.

Waar heb je het dan over. Je bent te conservatief om progressief te denken en te kunnen voelen wat mensen echt moveert.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2016 om 00:17:
is mss nog erger

Nee hoor, de echte eilandbewoners gaan nu opstaan, Blair zat toen (2003) ook al verkeerd en dat wisten wij tóen ook al, maar na 7 jaar onderzoek wordt het stilletjes bevestigd. Fuck the order, go 4 revolution (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op vrijdag 8 juli 2016 om 00:55:
Waar heb je het dan over. Je bent te conservatief om progressief te denken en te kunnen voelen wat mensen echt moveert.

Wat is daar conservatief aan? Ik doel hier op daadwerkelijke economische en sociale verbetering, dat progressieve wat je bedoelt kun je beter verwoorden als sentiment ;) iets wat over het algemeen als buitenstaander moeilijk te meten is..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [W.P.C] Patjeee op vrijdag 8 juli 2016 om 00:22:
Tijd zal t leren.. Was wel benieuwd naar nigel F. Kwam over als een man die alles goed onderbouwde, het type politicus die wij op de rechterflank missen.

Ik blijf het een raar soor troeptoeter vinden die met name inspeelt op gevoelens van mensen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 8 juli 2016 om 00:55:
Daarom willen ze eruit. Minder EU zoals nu biedt meer groeikansen intern, zonder of iig met minder medelanders ;P

Zoals ik al zei: nationalisitische bull-crap (beetje valse sentimenten opwekken)... zo mogen dan op een eiland leven, maar dat betekend niet dat ze nogal afhankelijk zijn van de rest van de wereld.
Waarschuw beheerder
+2
Hou je doos toch Kleiner Mozart (Y)

Mijn doos hou ik wel ja, die is niet voor niets van mij! (Y)

Die wonen en leven in de sterkst geurbaniseerde streken en hebben uiteraard ´leave´ gestemd. Ohne Rücksicht auf Verlusste. Je laat je toch niet ringeloren door wat financieel-economische tegenslag eefwat btrt je eigenste eigenheid en zelfbeschikking als gemeenschap.

Beter ga je je druk maken over je toetsenbord ipv. mijn doos want dat heeft zo te zien meer aandacht nodig! ;)