Partyflock

Forumonderwerp · 1167686
13 volgers · 23854x bekeken

Waarschuw beheerder
+8-13
Aandacht voor moslimhaat overdreven? Kijkt u even mee?
Door Republiek Allochtonië
100_5051 - René Gademann
ACHTERGROND - Sommigen vinden de aandacht voor moslimhaat overdreven of beweren dat hiermee de ‘islamcritici monddood’ worden gemaakt. Op het blog moslimhaat.tumblr.com is inmiddels een bonte verzameling van haatuitingen aangelegd. Met ‘islamkritiek’ heeft dit nog maar weinig te maken.

Het blog wordt onderhouden vanaf het Twitteraccount @meerliefde. In augustus en september, in de aanloop van de anti-moslimdemonstratie van Pro Patria in de Schilderswijk, werden binnen enkele uren vele oproepen tot geweld tegen moslims gevonden.

Vorige week heeft @meerliefde de draad weer opgepakt. Aanleiding was het bericht op joop.nl dat op een Facebookpagina van PVV-fans werd opgeroepen moskeeën in brand te steken. Hierop vroeg PvdA-kamerlid Ahmed Marcouch aan het OM om stappen te ondernemen. Dit bericht leidde, zo ontdekte @meerliefde, tot nog meer oproepen tot geweld tegen moskeeën en moslims.

Op het blog moslimhaat.tumblr.com/ zijn diverse oproepen tot geweld te vinden. Hieronder ziet u er enkele:

[img width=263 height=183 cacheid=001624d5003241240bbbc0f81a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-1.jpg[/img]

[img width=264 height=206 cacheid=001624d6003241254c1bba281a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-2.jpg[/img]

[img width=502 height=139 cacheid=001624d700324126717b93981a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-3.jpg[/img]

[img width=487 height=189 cacheid=001624d800324127c35b4f881a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-4.jpg[/img]

[img width=689 height=202 cacheid=001624d900324128fe3b66381a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-5.jpg[/img]

[img width=259 height=200 cacheid=001624da00324129b99b1ce81a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-6.jpg[/img]

[img width=321 height=223 cacheid=001624db0032412a84fb35581a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-7.jpg[/img]

[img width=497 height=125 cacheid=001624dc0032412b06aba2891a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-8.jpg[/img]

Meer op moslimhaat.tumblr.com.

Geweld tegen moskeeën

Twee weken geleden maakte onderzoekster Ineke van der Valk bekend dat van de naar schatting 475 moskeeën in Nederland in ieder geval 174 moskeeën in de afgelopen tien jaar te maken hebben gehad met één of vaak meerdere ‘incidenten’.

Republiek Allochtonië houdt sinds 2010 een lijst bij met (bekende) incidenten. Zie de laatste update hier.

Verder weten we dat:

Bijna twee op de drie moslims rapporteren ten minste één discriminatie-ervaring in het afgelopen jaar. Inclusief degenen die twijfelen of het om discriminatie ging, gaat het zelfs om driekwart van de moslims.
Eén op de vijf Nederlanders voelt zich persoonlijk bedreigd door de islam.
Eén tot anderhalf miljoen Nederlanders stemmen op een partij, de PVV, die pleit voor een ‘kopvoddentaks’, het sluiten van alle moskeeën, een verbod op de koran en andere specifieke (discriminerende) maatregelen gericht tegen moslims.
Volgens een peiling van Maurice de Hond is een meerderheid van de Nederlandse bevolking – 55 procent – voor een immigratiestop uit islamitische landen en wil 63 procent van de Nederlanders geen nieuwe moskeeën. Beide zijn vormen van moslimdiscriminatie.
Het bagatelliseren van moslimhaat en moslimdiscriminatie is volstrekt ongepast, net zoals het bagatelliseren van antisemitisme ongepast is. Het heeft ook weinig meer met ‘islamkritiek’ te maken. Het gaat om vormen van haat, discriminatie en uitsluiting, die in strijd met onze (grond)wet zijn.

Verontrustend... :nosmile:

Waarschuw beheerder
Brr Giffer ik geloof niet in de Bijbel.

(2 Koningen 2:23-24) En hij ging van daar op naar Beth-el. Als hij nu den weg opging, zo kwamen kleine jongens uit de stad; die bespotten hem, en zeiden tot hem: Kaalkop, ga op, kaalkop, ga op! En hij keerde zich achterom, en hij zag ze, en vloekte hen, in den Naam des HEEREN. Toen kwamen twee beren uit het woud, en verscheurden van dezelve twee en veertig kinderen.

(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.

(Psalmen 137:9) Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.

Je eigen kinderen opeten:
(Deuteronomium 28:53) En gij zult eten de vrucht uws buiks, het vlees uwer zonen en uwer dochteren, die u de HEERE, uw God, gegeven zal hebben;
(Deuteronomium 28:57) En dat om haar nageboorte, die van tussen haar voeten uitgegaan zal zijn, en om haar zonen, die zij gebaard zal hebben; want zij zal hen eten in het verborgene, vermits gebrek van alles;
(Jeremia 19:9) En Ik zal hunlieden het vlees hunner zonen en het vlees hunner dochteren doen eten, en zij zullen eten, een iegelijk het vlees zijns naasten, in de belegering en in de benauwing, waarmede hen hun vijanden, en die hun ziel zoeken, benauwen zullen.

Kinderen worden gezien als bezit waarover de ouders naar eigen inzicht kunnen beschikken. Als de bevolking van Sodom en Ghomorra de uitlevering van twee bezoekers van Lot vragen om sex met hen te hebben, stelt Lot voor om in plaats van zijn gasten zijn eigen maagdelijke dochters ter beschikking te stellen.
(Genesis 19:8) Ziet toch, ik heb twee dochters, die geen man bekend hebben; ik zal haar nu tot u uitbrengen, en doet haar, zoals het goed is in uw ogen; alleenlijk doet dezen mannen niets;
Dat de Bijbel zulk afkeurenswaardig gedrag niet veroordeelt blijkt uit de volgende tekst waar Lot wordt beschreven als een rechtvaardig man.
(2 Petrus 2:7-8) En den rechtvaardigen Lot, die vermoeid was van den ontuchtigen wandel der gruwelijke mensen, daaruit verlost heeft; (Want deze rechtvaardige man, wonende onder hen, heeft dag op dag zijn rechtvaardige ziel gekweld, door het zien en horen van hun ongerechtige werken)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2015 om 11:30:
Welke hoofd ?!
De jouwe zeker.
[img width=99 height=54 cacheid=00162fc000324dd18dc14b641a02e6d2c7]http://i61.tinypic.com/rko942.gif[/img]

Open yer mind!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2015 om 12:16:
(Psalmen 137:9) Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.

Neem jij dit letterlijk aan ?!
Een hiëroglief of teken destijds; wat betreft een spreuk c.q. toedracht "vertaald" naar een voor ons leesbare taal en lees je dan niet verder ?!
Ik verpletter mijn kind ook tegen een steenrots als hij je moeder berooft, om drugs te kunnen kopen ! maar houdt dat in dat ik hem:
1. Moet vermoorden door hem tegen een steenrots te verpletteren.
2. Dat ik verplicht ben om hem aan te geven, ondanks het mijn kind is.
3. Moet ik hem dood negeren ?!
4. Wat wilt God dan potverdorie van me ?! zou ik zeggen.

Jij zegt:
Brr ik geloof niet in de Bijbel.

dus je kent en gelooft Gods woord ook niet, dus het is normaal dat je hetgene aanneemt wat je wilt lezen.

Jouw interpretatie op
(Genesis 19:8) Ziet toch, ik heb twee dochters, die geen man bekend hebben; ik zal haar nu tot u uitbrengen, en doet haar, zoals het goed is in uw ogen; alleenlijk doet dezen mannen niets;

Met die woorden mochten de mannen hun ook vermoorden ?! alleen deden ze niets en waarom deden ze niets ?! omdat ze in God geloofde of de angst hadden van de rechtvaardige Lot die vermoeid was van den ontuchtigen wandel der gruwelijke mensen?! en lees je dan niet verder ?! begrijp je de aanleiding/clou van dit verhaal/spreuk/toedracht ?! of is het alleen maar lezen wat je wilt lezen.
En wie zegt ?! dat Lot daadwerkelijk zijn dochters tot die beschikking wilde stellen.

Kijk dat we in een tijd leven waarvan 1 woord nu met tig woordbetekenissen zijn omschreven, is toch anders dat 1 hiëroglief/teken met meerdere betekenissen en afhankelijk in combinatie met andere hiërogliefen/tekens bij elkaar.
En dan begrijpen we elkaar nog niet en we zijn zelf te lui om de kleine lettertjes te lezen en die begrijpen we vaak ook niet.,
We hadden met ons allen beter de steno kunnen beheren; kort maar krachtig :LOL:

BTW: Zo kon een hiëroglief die de dood betekende kunnen inhouden, dat je iemand totaal verbant uit je leven, dus dan is de persoon dood voor je, maar niet letterlijk dood !
Denk bijv. aan Astro tv O:) aan de kaart de dood wat die kaart alleen betekent of anders in combinatie met andere kaarten en vertaal dat nu even.
En kinderen die een sekte verlaten moeten als dood beschouwd worden en de ouders moeten doen alsof ze niet bestaan hebben.
Ik kan begrijpen dat destijds en helaas nu ook anno 21ste eeuw dat als enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. ;p

En zo zijn er tal van misinterpretaties of zaken die vaak verkeerd begrepen worden.
BTW: Een gelovige mag doden om zijn leven en goed te beschermen maar alleen noodzakelijk tegenwoordig heet dat in de rechtbank self defence.

Brr Giffer ik geloof niet in de Bijbel.

Dat hoeft ook niet als je maar wel gelooft in de geboden 05 t/m 10 en dat is dan al voldoende want deze belangrijke regels zijn niet door de evolutie aan komen waaien.
Maar je blijft wel teveel hangen in het OT net zoals de extreme moslims en je hoeft ook niet alles (letterlijk) te geloven zoals het in de Bijbel geschreven staat.
En men wat "men" geïnterpreteerd heeft, is niet altijd zoals jij en anderen het willen lezen en begrijpen.
In het NT is Gods woord daar duidelijker in geworden: Keer "liefst" je vijand je andere wang toe en dan mogen anderen nagaan of zij dit letterlijk moeten aannemen of wat de clou daarvan is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Daffy Fuck op vrijdag 5 juni 2015 om 12:32:
Open yer mind!

Daarom hou ik van je.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2015 om 14:31:
Neem jij dit letterlijk aan ?!

Hey het zijn zogenaamd de woorden van God

Het evangelie van Mattheus word gesproken over dat je zelf ouders/kinderen moet vermoorden als deze niet geloven, Mattheus is niet in spijkerschrift geschreven maar in het Grieks.

Overigens is het oude testament origineel in Hebreeuws en Aramees geschreven ipv hiërogliefen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2015 om 14:31:
Dat hoeft ook niet als je maar wel gelooft in de geboden 05 t/m 10 en dat is dan al voldoende want deze belangrijke regels zijn niet door de evolutie aan komen waaien.
Maar je blijft wel teveel hangen in het OT net zoals de extreme moslims en je hoeft ook niet alles (letterlijk) te geloven zoals het in de Bijbel geschreven staat.
En men wat "men" geïnterpreteerd heeft, is niet altijd zoals jij en anderen het willen lezen en begrijpen.
In het NT is Gods woord daar duidelijker in geworden: Keer "liefst" je vijand je andere wang toe en dan mogen anderen nagaan of zij dit lettelijkr moeten aannemen of wat de clou daarvan is.

Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.
Gij zult niet doodslaan.
Gij zult niet echtbreken.
Gij zult niet stelen.
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.

Met die laatste heb ik moeite, origineel moet dienstknecht zelfs slaven zijn, geschreven dus in een tijd dat slaven als handelswaar werden gezien ipv mensen, gek eigenlijk, omdat Moses een volk van slaven bevrijd heeft, hij en zijn volgelingen zouden beter moeten weten.

Helemaal door mensen verzonnen en door mensen geschreven om zelf via een religieus verbond macht te krijgen, dat is het huidige geloof, sterk gebaseerd op alle (heidense) natuurgodsdiensten die toentertijd aanwezig waren!

in 1 portret geloof ik en dat is die van de barmhartige samaritaan, gewoon humaan zijn tegen elkaar, en elkaar helpen zonder iets terug te hoeven verwachten!

[img width=1024 height=891 cacheid=00162fc400324dd51c06585b1a02e6d2ec]http://resolver.kb.nl/resolve?urn=urn:gvn:RIJK01:SK-A-3468&role=image&size=large[/img]

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2015 om 14:44:
Het evangelie van Mattheus word gesproken over dat je zelf ouders/kinderen moet vermoorden als deze niet geloven

kan ook zijn als dood negeren als ze niet (willen) geloven.
Zat verhalen dat een familielid werden verbannen en niet vermoordt.

het Grieks.

Overigens is het oude testament origineel in Hebreeuws en Aramees geschreven ipv hiërogliefen.

En jij wilt hiermee beweren dat er met die "alfabet tekens" geen fouten werden gemaakt die naar ons begrip in onze taal is vertaald.
Zelf wetenschappers bestrijden elkaar.
Ook veel van die tekens leken op elkaar, waardoor er verwarring kon ontstaan.
Ik ben van mening dat de redevoeringen/belevenissen van de getuigen in zijn totaliteit niet hetzelfde waren dan die van de schrijvers/opmakers.
Zoals je zal weten is de Bijbel opgemaakt door getuigenissen van verschillende en ook geschreven door verschillende mensen die op verschillende plaatsen woonden en de meest overeenkomstige zaken die zijn overgenomen zoals die van Jesus.

dus in een tijd dat slaven als handelswaar werden gezien ipv mensen, gek eigenlijk, omdat Moses een volk van slaven bevrijd heeft, hij en zijn volgelingen zouden beter moeten weten.

Idd. zij zouden hem gelijk moeten geloven en vooral wat ze mee hebben gemaakt tijdens de uittocht en toen hij de berg op ging voelde men zich onstabiel en zoals je zei:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2015 om 08:58:
Mensen zijn zwak en onidealistisch tegenwoordig en laten zich in instabiele tijden zo omturnen!

maar vroeger ook.
Maar na deze beproeving heeft een gedeelte van zijn volgelingen het rechte pad gekozen dus ook geen slaven.
BTW we zijn ook slaven van de maatschappij alleen worden we onderbetaald. :|

verzonnen en door mensen geschreven om zelf via een religieus verbond

Wat voor een verbond het zou moeten zijn, dat maakt eigenlijk niet uit, want de mens heeft het helaas nodig.
En vooral geschreven kunnen ze erop geattendeerd worden.

geloof ik en dat is die van de barmhartige samaritaan, gewoon humaan zijn tegen elkaar, en elkaar helpen zonder iets terug te hoeven verwachten!

+1 voor jouw, maar ook humaan tegen de moslim en nu de andere geboden. ;p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-2
Nog wat propaganda voor de blindkijkers!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2015 om 11:58:
Vind ons eerder op materiaal beluste wezens,

Absoluut mee eens ... dat is de nieuwe opvoed methode van deze tijd he ... word er met de paplepel ingegoten ....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2015 om 11:17:
Je gelooft toch zelf niet, dat een niet-gelovige zich aan een regel van het vaticaan dient te houden.

We hebben het in principe over Afrikaners die zelfs nog aan voodoo doen ... ik had het niet echt over het Westen ...

Een "goede" gelovige

De gelovige categoriseren zich graag als goed gelovige maar onder tussen duwen zij een pik in de reet van een kind in ...

Dus Gods Woord is voor hun niet van belang.

Daar kwamen heel wat kindjes te laat achter ...

want Satan zelf blijft zich veranderen in een engel des lichts en is daarom niets groots,

God is de Satan .... een wolf in schaapkleding ...

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2015 om 15:44:
maar ook humaan tegen de moslim

Humaan tegen iedere gelovige, maar niet respectvol tegen het geloof zelf, puur omdat deze zelf inhumaan is

Dus gewoon spotprents, totdat ze het eindelijk zelf inzien!
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Daffy Fuck op vrijdag 5 juni 2015 om 16:10:
Nog wat propaganda voor de blindkijkers!

Mensen worden moe van dit soort berichten , net zoals die zielige reclames ... Het doet de mens niets meer ... kan jou ook wel begrijpen ... natuurlijk zit er een kern van waarheid in ... maar de manier hoe je het brengt werkt ave rechts ;)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van *Just Danny* op vrijdag 5 juni 2015 om 20:07:
Mensen worden moe van dit soort berichten

Snap ik,

net zoals die zielige reclames

Welke?

Het doet de mens niets meer

Dat is nou net het spijtige!

kan jou ook wel begrijpen

Eigenlijk niet, maar swt.

natuurlijk zit er een kern van waarheid in

(y)

maar de manier hoe je het brengt werkt ave rechts ;)

Hoe dan ook, als het te laat is, is het te laat. Beetje jammer toch.

Los van alles, het laat me echt koud wat jij of andere denken ;)

Anyway, happy weekend :beer:
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Daffy Fuck op vrijdag 5 juni 2015 om 20:30:
Los van alles, het laat me echt koud wat jij of andere denken

Niet stoer doen ... :lol: als het jou niets zou doen zou jij niet reageren ;)

Welke?

Reclames over kanker zielige kindjes die honger lijden landen die getroffen zijn door een natuur ramp etc etc

Hoe dan ook, als het te laat is, is het te laat

Het is al te laat met deze Regering Overheid cq Staat ...

Anyway, happy weekend

Jij ook ;)
:bier: <--- liever een frisdrankje :p
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van *Just Danny* op vrijdag 5 juni 2015 om 20:46:
Niet stoer doen ... :lol: als het jou niets zou doen zou jij niet reageren ;)

Als je me nou nog niet kent :p :rot: :p

Reclames over kanker zielige kindjes die honger lijden landen die getroffen zijn door een natuur ramp etc etc

... dat puur geologisch, dat komt hier ook nog B)

Dus dat!

Jij ook ;)

Dank je ^^

<--- liever een frisdrankje :p

Heb drank zat in de keuken, nu relax't aan de Lipton Ice Tea :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op vrijdag 5 juni 2015 om 20:50:
Dus dat!

Dus als je wat wilt bereiken , weet je waar je wezen moet, Heil Daffy Breivik !!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Just Danny* op vrijdag 5 juni 2015 om 20:01:
We hebben het in principe over Afrikaners die zelfs nog aan voodoo doen ... ik had het niet echt over het Westen ...

Dan zijn die Afrikaners ook ongelovigen.
De gelovige moet weten dat hij/zij zich niet met deze praktijken moet bezighouden .
Voor kaartlezerij geesten oproepen e.d. wordt voor gewaarschuwd in het geloof.

De gelovige categoriseren zich graag als goed gelovige maar onder tussen duwen zij een pik in de reet van een kind in ...

Je spreekt in meervoud.
Je hebt namelijk ook artsen of vakkenvullers die zich wel/niet aan de regels houden.
Ik schreef over een " goede" gelovige, als een aanduiding dat deze persoon zich aan de regels houdt.

Daar kwamen heel wat kindjes te laat achter ...

Idd. maar ook die kindertjes en hun ouders die in hun zweminstructeurs; trainers; leraars e.a. geloofden.
Of hebben deze een voorkeur boven de gelovigen. :/
Maar ik hoor je roepen wil nog niet zeggen schreeuwen: Van een gelovige kan dit niet en idd. dan kan niet, maar een pedofiel zal in 1ste instantie altijd eerst aan zijn aanstotelijk gedrag denken en hoe hij dit makkelijk kan bereiken.

God is de Satan .... een wolf in schaapkleding ...

Hoezo omdat ons leven geen rozen of maneschijn meer is; die had men totdat de mens verkeerd is gegaan.
O, maar je bedoeld dat God ons beter geen vrije wil had moeten geven, maar omdat wij een nu een vrije wil hebben; willen wij eigenlijk van alles doen en laten, maar de gevolgen die er ontstaan zijn voor de ander.
Dus bijv. kiezen (eigen wil) voor vreemdgaan en de (geestelijke) schade die daarop volgt is alleen voor de ander.
M.a.w. de geestelijke schade die een kind oploopt daar moet God voor zorgen omdat wij niet om de vrije wil hebben gevraagd.
Nee ik begrijp het; je wilt dat we alles mogen doen en laten met onze vrije wil zonder gestraft te worden, maar als er een nadelig gevolg is dan is God dé wolf in schapenkleren.
Dus naast die vrije wil moesten we ook een vrijstelling krijgen voor de nadelige gevolgen die vooral voortvloeien uit de geboden 05 t/m 10.
Gelukkig ben ik die denk-fase voorbij omdat ik de aanleiding naar Gods woord nu beter begrijp.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2015 om 20:05:
Humaan tegen iedere gelovige, maar niet respectvol tegen het geloof zelf, puur omdat deze zelf inhumaan is

Kan alleen inhumaan zijn omdat dit jou belevenis is.
Als je vindt dat iemands geloof niet respectvol is kan je nooit humaan zijn tegen iedere gelovige.
Het geloof is hun ding en je praat als GW.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 juni 2015 om 11:02:
Dan zijn de Afrikaanders ook ongelovigen.

Er bestaat geen goed gelovige ... ook jij niet die af en toe wel eens vunzige gedachten heeft ... ( ik zeg ook niet dat jij van jou zelf zegt dat je zo een heilige bent) Maar als je niet begrijpt wat ik bedoel en hier alleen maar tegen beter weten in een religie probeert goed te praten dan heeft een discussie weinig zin ;)

Je spreekt in meervoud.

Het was ook niet 1 zgn goed gelovige die dit heeft gedaan ... het zijn er tientallen .. waarvan het bekend is ...

zweminstructeurs; trainers; leraars

Moet ik hier nu echt antwoord op gaan geven...

die had men totdat de mens verkeerd is gegaan.

De Mens is niet verkeerd gegaan ... (jou) god heeft een verkeerde keuze gemaakt ... want als god naar ons evenbeeld is geschapen had hij beter moeten weten ...

maar als er een nadelig gevolg is dan is God dé wolf in schapenkleren.

Niet voor mij .. als ik iets fout doet is dat mijn eigen keuze ...
Ik geloof niet in die onzin, en neem de consequenties voor lief ...
Geloof is er voor de hele zwakke zieltjes , die zonder religie geen ene verleiding kunnen weerstaan ...

Maar ik heb hier eigenlijk geen zin in ... het is een oneindig verhaal van wellus en niettus ... ik weet jou mening en dat wil ik best wel respecteren .. als jij mijn mening over religie ook kan respecteren ...
Waarschuw beheerder
-1

wacht nou maar af, nederland heeft het zo slecht nog niet gedaan, andere landen staat nog heel wat te wachten met koopkracht inleveren naast de lopende crisis.
of denk je dat andere landen met babyboom uitgaven door kunnen blijven gaan?! :')
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Just Danny* op zaterdag 6 juni 2015 om 11:17:
Er bestaat geen goed gelovige

Klopt dan ook geen slecht gelovige.
Het is een aanduiding om iets aan te geven.
Een pedofiel is een pedofiel, maar bestaat er een slechte of goede medewerker.

ook jij niet die af en toe wel eens vunzige gedachten heeft

Omdat ik op PF zit en "vunzige" gifjes plaatst. :LOL:
Dat kan voor verschillende reden zijn !

Maar als je niet begrijpt wat ik bedoel en hier alleen maar tegen beter weten in een religie probeert goed te praten dan heeft een discussie weinig zin ;)

Ik begrijp wel degelijk wat je bedoeld en ik probeer religie op geen enkel manier goed te praten.
Ik zeg nergens dat God geen fouten heeft gemaakt.
Ik spreek (elders op ander topic) zelfs opgemaakte delen van de Bijbel tegen, dat als God alwetend was dan was bijv. de zondvloed niet nodig.
Maar God is en blijft alwetend boven de mens en dat is heel wat anders.
Wat jij niet begrijpt denk ik, dat ik bepaalde zaken aanhaal waar over sommigen gelijk zwart wit overdenken, maar dat houdt niet in dat ik alle zaken van religie probeer goed te praten; anders voel jij je naar mijn mening op bepaalde zaken aangevallen.

De Mens is niet verkeerd gegaan ... (jou) god heeft een verkeerde keuze gemaakt ... want als god naar ons evenbeeld is geschapen had hij beter moeten weten ...

Daarom moeten we ook niet voor God spelen.
God is en blijft alwetend boven de mens.
En aangezien je zelf schrijft dat God de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen acht ik de mogelijk dat daardoor de mens ook fouten maakt en aangezien God van die fouten wist heeft Hij daardoor de geboden opgemaakt.
Mijn visie. :|

Het was ook niet 1 zgn goed gelovige die dit heeft gedaan ... het zijn er tientallen .. waarvan het bekend is ...

Ok maar het zijn ze niet allemaal.
Moet ik hier nu echt antwoord op gaan geven...

Nee dat heb ik al gegeven t.w.
Maar ik hoor je roepen wil nog niet zeggen schreeuwen: Van een gelovige kan dit niet en idd. dat kan niet, maar een pedofiel zal in 1ste instantie altijd eerst aan zijn aanstotelijk gedrag denken en hoe hij dit makkelijk kan bereiken.

Er bestaan geen goede of slechte pedofielen maar wel slimmere.
Dan is kiezen voor een beroep aangaande het geloof/religie voor de pedofiel beter aangezien dat hij ervan uitgaat dat anderen niks zullen vermoeden.
Maar men moet niet doen alsof dat elke priester o.a. een pedofiel is of dat men daartoe neigt.

Geloof is er voor de hele zwakke zieltjes , die zonder religie geen ene verleiding kunnen weerstaan ...

Daarom bestaan er ook CAO en schoolregelementjes; kleine lettertjes e.d voor die hele zwakke eigenwijze zieltjes om hun ervan op de hoogte te houden.
Heeft men toch ergens vandaan een voorbeeld van die regels kunnen halen van wat eigenlijk het beste werkt.

Niet voor mij .. als ik iets fout doet is dat mijn eigen keuze ...
Ik geloof niet in die onzin, en neem de consequenties voor lief ...

Als je van te voren weet wat de nadelige consequentie kunnen zijn waarom ze dan voor lief nemen, als je ander kan schaden.
Ook een CAO/schoolreglement e.d. zijn daar vrij duidelijk over en dat kan resulteren tot promotie of anders ontslag/verwijdering.

het is een oneindig verhaal van wellus en niettus ...

Het is alleen een oneindig verhaal of God wel of niet bestaat.
Maar ....... van hoe we het best kunnen leven (samenwerken) zonder ons zelf of een ander te schaden staat reeds in de bijbelse CAO.
En als iemand ergens wilt gaat werken en het niet eens is met de CAO dan rot men maar op en ga dan maar elders of neem anders die CAO als lief. ;p

.. als jij mijn mening over religie ook kan respecteren ...

Ik respecteer ieders mening ondanks dat er mensen zijn die mijn mening of opvatting niet respecteren, maar eerlijk gezegd I don't care.
Maar een ieder mag trachten de ander op andere niveau te brengen, dus ook mij.

Maar ik heb hier eigenlijk geen zin in ...

No problem en ik eigenlijk ook niet heb ik het topic van God vaarwel gezegd om hier weer te ouwehoeren. :frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 juni 2015 om 13:13:
God is en blijft alwetend boven de mens.

Die mening delen we niet ... als ik me in een gelovige zou verplaatsen

anders voel jij je naar mijn mening op bepaalde zaken aangevallen

Het punt hier is .. ik voel me niet aangevallen hoor .. kan ook niet als ik er niet in gelooft...

Dat kan voor verschillende reden zijn !

Praat je maar eigen maar goed .. :p jokie ;)

voor de pedofiel beter aangezien dat hij ervan uitgaat dat anderen niks zullen vermoeden.

Neuh dat is het niet denk ik dan ... het is meer dat pedofielen iets uitkiezen waar ook kinderen aanwezig zijn zoals jij zelf al aangaf .. zwemleraar scout etc

Daarom bestaan er ook CAO en schoolregelementjes

Oke ... laat ik het anders zeggen .. niet iedere verleiding is in mijn ogen een slechte verleiding .. een geloof denkt daar heel anders over ... zwart wit ...

Als je van te voren weet wat de nadelige consequentie kunnen zijn waarom ze dan voor lief nemen, als je ander kan schaden.

aard van het beessie .. nieuwsgierigheid spanning ...

van hoe we het best kunnen leven (samenwerken) zonder ons zelf of een ander te schaden staat reeds in de bijbelse CAO.

Er bestaat geen ene manier om elkaar niet te schaden .. liefde maakt blind en een religie maakt onderscheid ...

maar op en ga dan maar elders of neem anders die CAO als lief.

Ben ik met je eens ... anti rookwet maar terug draaien :lol: :p

Maar een ieder mag trachten de ander op andere niveau te brengen, dus ook mij.

Soms weet je gewoon dat het totaal verspilde moeite is ... :lol:

No problem en ik eigenlijk ook niet heb ik het topic van God vaarwel gezegd om hier weer te ouwehoeren.

Dat komt ondanks dat je het onkent sommige dingen toch graag wilt goed praten en jouw mening wil opdringen aan de ander .. ja inderdaad ... ook andersom geld dat net zo hard (f)
maarre fijn weekend (y)
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van juzmee op zaterdag 6 juni 2015 om 11:55:
wacht nou maar af, nederland heeft het zo slecht nog niet gedaan

We hadden het hier over het maar opnemen van religieuze die haat en verderf zaaien ...
*edit* Dus is nvt wat jij aanhaalt ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van *Just Danny* op zaterdag 6 juni 2015 om 14:52:
We hadden het hier over het maar opnemen van religieuze die haat en verderf zaaien ...

Ze is dan ook zo'n gevalletje dat van den hak op den tak afwijkt om religeuze haat en verderf te ontwijken.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Daffy Fuck op zaterdag 6 juni 2015 om 19:44:
religeuze haat en verderf te ontwijken.

Zou ik ook doen :lol:

Maar ik zal nooit mijn ogen daarvoor sluiten , maar zoek een betere manier om het te ventileren ... ook ik heb mij in den beginne hard daar over uitgelaten .. alleen dan is er geen discussie of toenadering meer mogelijk ... en wij kunnen doen wat we willen .. zoals ik al zei .. het is niet aan ons ... wij zijn de betalers en meer niet ...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Just Danny* op zaterdag 6 juni 2015 om 14:52:

ik haalde het aan omdat je zo doemdenkerig bent :)
mensen hiernaar toe halen blijft doorgaan omdat nederland anders juist weg gaat zakken en ja sommige mensen die hiernaar toe komen gaan ontsporen of hebben slechte bedoelingen, net zoals ieder ander mens kan gaan ontsporen.
its all in the game :)

en nog wat...
ik word zelfs al moe van de media met hun enorme dosis desinformatie altijd maar weer over dit onderwerp en dan gaat het nog niet eens over mij, dus als ik me zou verplaatsen in hun schoenen en iedere keer maar weer afgeschilderd zou worden in de media, zou ik denk ik ook moeten gaan vechten om menselijk te blijven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Just Danny* op zaterdag 6 juni 2015 om 14:49:
sommige dingen toch graag wilt goed praten en jouw mening wil opdringen aan de ander

Sommige dingen idd. maar mijn mening opdringen; nou nee niet helemaal.
Ik "vind" dat sommige mensen (mijzelf ook) bepaalde zaken beter moeten nalezen en "moeten" begrijpen wat er eigenlijk bedoeld wordt of dat het misinterpretatie is of dat men het verkeerd heeft opgevat.

Voorbeeld: WIKI: http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Darwin
In 1879 he wrote that I have never been an atheist in the sense of denying the existence of a God. – I think that generally ... an agnostic would be the most correct description of my state of mind.

Dan heb ik de woorden atheist en agnostic onderstreept.
Beide woorden hebben bijna dezelfde betekenis.
Maar hij dacht of geloofde dat een agnost (= aanhanger van het agnosticisme = overtuiging dat je niet kunt weten of bewijzen dat God of andere bovennatuurlijke verschijnselen bestaan) would be the most correct description of my state of mind.
Je zal dan de vertaling en de betekenis wel weten maar ingeval van en ook handig voor de andere eventuele meelezer. ;p
I have never been an atheïst (= iemand die niet in het bestaan van een god gelooft) in de sense of denying of a God.

NDLse WIKI:
Darwin zelf verloor zijn geloof in het christendom niet op grond van zijn wetenschappelijke ontdekkingen, maar vanwege de wreedheid van de natuur, die hij niet in overeenstemming zag met een oneindig goede en volmaakte schepper.
Dus hij heeft afstand gekomen van het Christendom omdat hij God wreed vond tegen hetgeen wat Hij geschapen had; hij kon dat niet begrijpen.
(In de trend van dat een kind afstand kan nemen van zijn ouders en er zijn kinderen die zeggen: Ik heb niet gevraagd om geboren
te worden. :/ (omdat ze ook hun zin niet krijgen)

De NDLse vertaling "verloor zijn geloof" en volgens zijn eigen zeggen ?! I have never been an atheist .... enz. spreken elkaar dan tegen want als je je geloof verliest ...... ?! dan zou velen zeggen zoals @Xeno ;p dat hij niet meer in God gelooft !
Kijk de moslims geloven ook niet in het Christendom maar wel in God om even krom in mijn beredenering te zijn.

Nou is de vraag ?! wat gelooft men nou: De evolutietheorie (theorie is nog steeds een theorie) of gelooft men in de persoon Darwin ?!
Rare vraag eigenlijk. :|
En dat bedoel ik nou en niet omdat ik sommige dingen toch graag wilt goed praten zoals jij zegt zaken van de religie.
Mensen willen lezen en begrijpen wat ze willen en beoordelen dan of anders veroordelen.
Ik zou tegen velen willen zeggen lees verder dan je neus lang is en dan bedoel ik ook zaken/citaten (indien interesse) van bijv. ons bekende sprookjesboek en dan maak het geen f*ck uit of het wel of niet waar is of men het wel of niet gelooft of wilt geloven, maar probeer het dan te begrijpen van wat er gezegd/geschreven wordt en wat er bedoeld wordt.

En ouders die nog tijd hebben hun kinderen een sprookjesverhaal van Grimm te vertellen dienen dan ook een uitleg van de inhoudelijk tekst te geven en niet voorlezen en slapen maar.
Zelf South Park heeft op zijn manier een boodschap die volwassen niet begrijpen, maar het is leuk die gekke poppetjes.

Uitspraak van *Just Danny* op zaterdag 6 juni 2015 om 14:49:
maarre fijn weekend (y)

thks (Y) and y2
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Ahahaha gaat over geloof, giffer hemalal los

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 juni 2015 om 11:11:
Kan alleen inhumaan zijn omdat dit jou belevenis is.
Als je vindt dat iemands geloof niet respectvol is kan je nooit humaan zijn tegen iedere gelovige.
Het geloof is hun ding en je praat als GW.

Vinden gelovigen ja, daarom zijn deze in tegenstelling tot humanisten, inhumaan. Lekker kinderen bron snijden, mensen stenigen en vrouwen allesbedekkende kleding geven in een snikheet klimaat.
Nee geloven hebben de meest domme inhumane regels en het erge is dat mensen zij hier nog aan gaan houden ook.
Stelletje barbaren
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van juzmee op zondag 7 juni 2015 om 08:56:
ik haalde het aan omdat je zo doemdenkerig bent

Uitspraak van *Just Danny* op zaterdag 6 juni 2015 om 21:17:
Maar ik zal nooit mijn ogen daarvoor sluiten , maar zoek een betere manier om het te ventileren ... ook ik heb mij in den beginne hard daar over uitgelaten .. alleen dan is er geen discussie of toenadering meer mogelijk

Je moet beter lezen en niet alleen dingen aanhalen die in jou straatje passen .. dus hier is jou mening op mij ook nvt ....

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 juni 2015 om 18:30:
Nee geloven hebben de meest domme inhumane regels en het erge is dat mensen zij hier nog aan gaan houden ook.

Dus de geboden 05 t/m 10 vind je inhumaan.
Jesus bijv. was een humaan en als er gelovigen zijn die zijn doen en laten niet kunnen volgen of zijn bestaan negeren; daar kan ik niks doen en jij ook niet.
Geef dan liever aan dat er in die geloven er ook gelovigen rondlopen met hun eigen inhumane regels en dat daardoor bijv. moslimhaat groter en groter wordt.
Waarschuw beheerder
donateur
:-|
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 juni 2015 om 12:47:
giffer hemalal los

[img width=250 height=350 cacheid=00162fe700324dfc6ffdb3d21a02e6d938]http://i61.tinypic.com/bjbgqs.gif[/img]
Waarschuw beheerder
-1
De enige goede moslim is een.....

Waarschuw beheerder
..... moslim genaamd Jesus en de enige die voor de mensheid is gestorven.

Artiest XENO
Waarschuw beheerder
Maar God is en blijft alwetend boven de mens

je vergeet alleen 1 ding, de mens heeft god bedacht en niet andersom.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 juni 2015 om 08:44:
Jesus

was een schaatser

Waarschuw beheerder
-1
Doopundschnees zit je zomaar mijn artwork te promoten joh, vette avatar :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 juni 2015 om 12:01:
je vergeet alleen 1 ding, de mens heeft god bedacht en niet andersom.

Dat geeft ook niet als de mens maar Zijn bedachten geboden (blijven) onderhouden en in het bijzonder:
5.Eert uw vader en uw moeder
6.Gij zult niet doodslaan.
7.Gij zult niet echtbreken.
8.Gij zult niet stelen.
9.Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
10.Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van WLOJS op dinsdag 9 juni 2015 om 14:00:
was een schaatser

en wij moeten het pootje over (nog) beheersen.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 juni 2015 om 10:02:
Dat geeft ook niet als de mens maar Zijn bedachten geboden (blijven) onderhouden en in het bijzonder

ook bedacht door de mens ;)
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
+1-1
Vraag eens een willekeurige 'Mocro '[ =moslim ] wat hij van de gemiddelde Nederlander vind, ik weet niet wat ik erger moet vinden, het antwoord wat ik krijg of dat mijn Medelanders een pleurishekel hebben aan moslims......ik weet wel dat 'moslimhaat' niet uit de lucht komt vallen en dat er 1001 redenen te noemen zijn, iets wat ook een klein beetje te maken heeft met de bekrompenheid van de gemiddelde Nederlander...;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 juni 2015 om 15:23:
ook bedacht door de mens ;)

Opgelegd/voordragen aan de mens circa 13/14-de eeuw voor C., want de mens had al bewezen "suf" te zijn.
Tig eeuwen later na het jaar 0 krijgen we weer een kans.
Kijk om je heen en zie wat de mens bedacht heeft.
Koningin Maxima destijds prinses zou gezegd hebben: Ze zijn een beetje dom; Beetje ?!
Zij is wel slim en denkt aan haar eigen portemonnee.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van DanM op woensdag 10 juni 2015 om 16:03:
Vraag eens een willekeurige 'Mocro '[ =moslim ]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mocro
Mocro
Het begrip Mocro (meervoud: Mocro's) wordt gebruikt in de Nederlandse straattaal.
Onder Mocro's worden de volgende mensen verstaan:
Inwoners van Marokko.
Mensen met een Marokkaanse afkomst.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim
Moslim: Een moslim is letterlijk: iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan God (Arabisch: , Allah). "Moslim" kan dus ook in een bredere context gebruikt worden. Meestal wordt met een moslim een aanhanger van de islam bedoeld, ook hier in dit artikel

Uitspraak van DanM op woensdag 10 juni 2015 om 16:03:
iets wat ook een klein beetje te maken heeft met de bekrompenheid van de gemiddelde Nederlander...;)

Maar ook van de moslim.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2015 om 09:43:
Opgelegd/voordragen aan de mens circa 13/14-de eeuw voor C., want de mens had al bewezen "suf" te zijn.

als je volwassen bent zoals jij en je gelooft in een god die in de werkelijkheid niet te bewijzen is, ben je gewoon gek in mijn ogen, komop zeg je bent volwassen, waarom heb JIJ nog een denkbeeldige vriend nodig?
Ik blijf erbij....iemand zoals jij die in onzin als religie gelooft hoort in het gesticht.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 juni 2015 om 15:31:
waarom heb JIJ nog een denkbeeldige vriend nodig?

JIJ ?! in hoofdletters hmmm....
Omdat ik naast mijn bestaan heb mogen ontdekken dat Zijn normen en waarde TOCH het beste zijn.
Normen en waarden zijn een dagelijkse behoefte tegenover jezelf en een ander.
Kijk om je heen !
En de een heeft het nodig en "sommigen" zijn nature-nurture c.q. aanleg-opvoeding deugdzaam t.w. een goed dna om het zo even te noemen. ;p
Denk zoals ik eerder zei aan de archetype. (aangeboren eigenschappen)
En zoals ik eerder al tegen @rOxXy heb gezegd:
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 mei 2015 om 12:46:
Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 30 mei 2015 om 13:03:Je lichaam is slechts een verpakking van je energie. Als het lichaam dood is, blijft de energie over.
Klopt en die energie is aanwezig en acht het dan ook mogelijk dat er een hogere energie aanwezig kan zijn; die mensen God noemen en niet zozeer een man met baard met een toverstokje.

En omdat ik ervan uitga dat alles een begin heeft tot iets.
en je gelooft in een god die in de werkelijkheid niet te bewijzen is

In een God die geen mens is en daarom heet het ook geloven. :|

Ik blijf erbij....iemand zoals jij die in onzin als religie gelooft hoort in het gesticht.

Blijf dat maar dromen.
laatste aanpassing