Partyflock

Forumonderwerp · 1166814
Gewoon omdat het voor elk mens wel handig is om af en toe eens tips te krijgen. Gezeur om geld kan een mens gestrest maken maar helaas is het vaak gewoon zo dat je zelf de oorzaak bent van je problemen met geld.

Een vriend van mij zei weleens (en het kan zo op een tegeltje): Ja kijk als ik geld had dan zou ik ermee om kunnen gaan...maar dan moet ik het wel eerst hebben. :P

Als dit logisch klinkt is dit een topic voor jou :P

Mensen laten zich zovaak gek maken door de verkeerde dingen...Bijvoorbeeld dat je bij de ene supermarkt beter je boodschappen kan doen omdat die goedkoper is.... nou is dat soms zo maar vaak is het ook misleidend. Het zal misschien hooguit 5 euro schelen per supermarkt (welk product dan ook) en dat noem ik niet iets waar je op stuk kan gaan. Het zijn toch de bullshit uitgaves zoals sigaretten die de prijs flink opjagen.

Maar even iets wat mij hielp... Voor de mensen met 2 inkomstenbronnen (dit kunnen 2 banen zijn of misschien baan + aanvulling UWV)
Zet bij je laagste inkomstenbron je loonheffingskorting UIT

Dit is niet altijd het geval en dan kan het dus zijn dat je elk jaar ineens een flinke mep krijgt van de belasting :[
Ik heb dat 3 jaar lang gehad en wel altijd netjes kunnen betalen. Tot dat mij werd verteld waarom dat was.

Je krijgt dan van die inkomstenbron minder geld..MAAR dat moet je zo zien....dat is namelijk jou geld NIET!

Zijn er nog leuke tips :cheer:
gewoon drugs kopen en wachten op aanmaning

yolo
Internetbankieren

Of je nou alleen woont of een stelletje bent...maakt niks uit.
Naast mijn gewone rekening heb ik ook een rekening waar ik alle automatische incasso's (voor je huur bijv.) op aan zet.
Het enige wat je dan nog moet doen is een paar vaste automatische overschrijvingen instellen van je hoofdrekening naar die rekening.
Zo heb je gelijk zicht op wat je nog kan uitgeven die maand.

Voorbeeld: Als je €650 huur moet betalen aan Woonbron en zij incasseren steeds op de eerste van de maand en jij krijgt je salaris op de 25 die maan ervoor. Dan stel je dus in dat er op de 26ste automatisch geld wordt verplaatst naar je 2de rekening. Op deze manier kun je ook nog eens makkelijk iets terug vinden online!

slim ouwe (Y)
laatste aanpassing door een beheerder
gewoon meer werken, als je werkt maak je ook geen geld op
Uitspraak van BOTSSIEE op donderdag 27 november 2014 om 17:27:
gewoon meer werken, als je werkt maak je ook geen geld op

Ja dat is zeker waar...
Uitspraak van Patrick Allen B) op woensdag 26 november 2014 om 22:52:
Maar even iets wat mij hielp... Voor de mensen met 2 inkomstenbronnen (dit kunnen 2 banen zijn of misschien baan + aanvulling UWV)
Zet bij je laagste inkomstenbron je loonheffingskorting UIT

Dit is niet altijd het geval en dan kan het dus zijn dat je elk jaar ineens een flinke mep krijgt van de belasting :[
Ik heb dat 3 jaar lang gehad en wel altijd netjes kunnen betalen. Tot dat mij werd verteld waarom dat was.

Je krijgt dan van die inkomstenbron minder geld..MAAR dat moet je zo zien....dat is namelijk jou geld NIET!

Zijn er nog leuke tips :cheer:

als je een beetje verstand hebt dan weet je zoiets wel, als je dat niet weet heb je waarschijnlijk een uitkering en maakt het toch geen kut uit (F)
Uitspraak van d-russo op donderdag 27 november 2014 om 21:10:
als je een beetje verstand hebt dan weet je zoiets wel, als je dat niet weet heb je waarschijnlijk een uitkering en maakt het toch geen kut uit

Nou ik heb ee aanvullende uitkering en het boeit mij wel (F)

Verder is er gewoon zoveel wat de overheid je niet verteld dat het best handig is als er gewoon iemand is die je het even verteld...
Tsja tips..die heb ik niet echt.. het gat in je hand dichten is altijd voordelig voor je portemonnee.

verder pik ik alleen geld van het systeem. Elke acceptgiro welke ik moet betalen betaal ik standaard 1 euro cent minder. Opschieten doet het niet.. maar de 39 cent die ik daarmee al verdient heb voelen heerlijk. De centen ik daarmee van de belasting af pak voelen het lekkerst..
dat zal ze leren die tering honden :cheer:

Uitspraak van VageJetje op vrijdag 28 november 2014 om 01:15:
maar de 39 cent die ik daarmee al verdient heb voelen heerlijk.

:respect:
Elke acceptgiro welke ik moet betalen betaal ik standaard 1 euro cent minder. Opschieten doet het niet.. maar de 39 cent die ik daarmee al verdient heb voelen heerlijk.

:lol: ... Dat is wel een strak plan! .. Gewoon ophogen naar 4 cent per acceptgiro, dan tikt het nog harder aan :cheer:
De enige investering (bij ons) is een huis kopen of pensioensparen.

Een huis stijgt enorm in waarde, beter dan de rente op een spaarboekje of obligaties en pensioensparen is tot 30% fiscaal aftrekbaar.

Ik heb dus beide ^^ no stress ;)
laatste aanpassing

verder pik ik alleen geld van het systeem. Elke acceptgiro welke ik moet betalen betaal ik standaard 1 euro cent minder. Opschieten doet het niet.. maar de 39 cent die ik daarmee al verdient heb voelen heerlijk. De centen ik daarmee van de belasting af pak voelen het lekkerst..
dat zal ze leren die tering honden :cheer:

:roflol:

dat ga ik ook doen :LOL:

al kreeg ik van de woningbouw een brief voor 3 euro:| typfoutje, maar ze gingen wel huilen :')
Begon bij mij ook de spuigaten uit te lopen. Meer uitgaven dan inkomsten.

Dus ik heb net mijn pinpas ingeleverd bij me pa en ik kan elke week 50 eu komen halen.
Uitspraak van Technomania op vrijdag 28 november 2014 om 15:04:
Dus ik heb net mijn pinpas ingeleverd bij me pa en ik kan elke week 50 eu komen halen.

Tja dat kan ook maarja....ideaal is dat niet...

Het is allemaal zo moeilijk niet als je met cijfers werkt...je moet er gewoon even voor gaan zitten. Nou heb ik natuurlijk geen auto en ik rook niet dus dat scheelt sowieso.

Gewoon de data noteren van de vaste lasten... nou dit is allemaal eigenlijk basic boekhouden.
Uitspraak van Patrick Allen B) op vrijdag 28 november 2014 om 16:22:
Het is allemaal zo moeilijk niet als je met cijfers werkt...je moet er gewoon even voor gaan zitten. Nou heb ik natuurlijk geen auto en ik rook niet dus dat scheelt sowieso.

Gewoon de data noteren van de vaste lasten... nou dit is allemaal eigenlijk basic boekhouden.

Dat heb ik dus ook gedaan, vorige maand voor het eerst... Geschrokken van de inkomsten/uitgaven

Uitspraak van Technomania op vrijdag 28 november 2014 om 16:23:
Dat heb ik dus ook gedaan, vorige maand voor het eerst... Geschrokken van de inkomsten/uitgaven

Ja snap ik :yes: Het is ook lastig soms hoor om een beetje discipline hierin te krijgen. Maar als je dan eenmaal die duidelijkheid hebt dan kan dat wel fijn zijn. Ik weet uit mijn hoofd wanneer er geld binnenkomt en wanneer het eruit gaat. En ook als ik bijvoorbeeld vandaag besluit om te gaan stappen voor €20 dan weet ik dat ik ergens die €20 niet kan uitgeven, bijvoorbeeld eten. Ik heb wel als regel dat er 1 ding is waar je niet op moet bezuinigen en dat is eten voor jezelf...hoeft helemaaal niet duur te zijn om lekker te kunnen eten. :D

Je moet de meeste dagen kunnen overleven door minder dan €10 uit te geven. Het is bij iedereen anders maar ik heb salaris op de 24ste en natuurlijk krijg je geld terug van de belasting op de 20ste. Dus tussen die data moet je overleven met het geld dat je over hebt na je vaste lasten.

Bare minimum is wel €250 per maand (25 dagen) Maarja dit is als je alleen woont :/

Een van de meest grappige tv programma's. Uit de tijd dat shag nog te betalen was, net als bier.
hahaha

Anderzijds is dit een beetje offtopic maar van mij mag hij thuis blijven en zijn leven invullen zoals hij dat wil. Maar dan moet hij leven met die gevolgen... en dat willen mensen dan weer niet :)
Uitspraak van Patrick Allen B) op vrijdag 28 november 2014 om 17:50:
Ja snap ik :yes: Het is ook lastig soms hoor om een beetje discipline hierin te krijgen. Maar als je dan eenmaal die duidelijkheid hebt dan kan dat wel fijn zijn. Ik weet uit mijn hoofd wanneer er geld binnenkomt en wanneer het eruit gaat. En ook als ik bijvoorbeeld vandaag besluit om te gaan stappen voor €20 dan weet ik dat ik ergens die €20 niet kan uitgeven, bijvoorbeeld eten. Ik heb wel als regel dat er 1 ding is waar je niet op moet bezuinigen en dat is eten voor jezelf...hoeft helemaaal niet duur te zijn om lekker te kunnen eten. :D

Je moet de meeste dagen kunnen overleven door minder dan €10 uit te geven. Het is bij iedereen anders maar ik heb salaris op de 24ste en natuurlijk krijg je geld terug van de belasting op de 20ste. Dus tussen die data moet je overleven met het geld dat je over hebt na je vaste lasten.

Bare minimum is wel €250 per maand (25 dagen) Maarja dit is als je alleen woont

Dat stappen deed ik zowieZo al niet meer

Moet nu doen dus met 50 per week... 7 per dag... Vleesje met -35%, wat groentes, wat aardappelen biertje of 2.. Moet je redden..

Alleen 3 pakjes shag, 3 pakjes peuken en 5gr wiet per week lukt niet meer

Uitspraak van Technomania op vrijdag 28 november 2014 om 18:04:

zit je in een schuldsanering? :(
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 november 2014 om 18:53:

Soort van.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 november 2014 om 18:53:

BBovendien moet je toch best inkomen hebben om te bekostigen

Uitspraak van Technomania op vrijdag 28 november 2014 om 18:55:
Soort van.

huh :/
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 november 2014 om 19:36:
huh :/

was op tijd. pa heeft me roodstaan opgelost. jan gewoon elke week 50 pinnen van me pasje en daarmee moet ik het doen. afgelopen jaar te vaak om een voorschotje op de erfenis wezen vragen
Uitspraak van Technomania op vrijdag 28 november 2014 om 18:04:

Ik ben geen roker maar ja dat bedoel ik dus...daarom komen mensen in de problemen...en tering rook jij dat allemaal zelf :|
Uitspraak van Patrick Allen B) op vrijdag 28 november 2014 om 20:25:
Ik ben geen roker maar ja dat bedoel ik dus...daarom komen mensen in de problemen...en tering rook jij dat allemaal zelf :|

voorheen kon ik het wel betalen. nu niet meer.. was veel erger

Uitspraak van Technomania op vrijdag 28 november 2014 om 19:41:
de erfenis wezen vragen

Dus er is iemand dood, je krijgt geen erfenis en je kan alleen 50 pinnen
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 november 2014 om 22:28:
Dus er is iemand dood, je krijgt geen erfenis en je kan alleen 50 pinnen

Nee hij vraagt alvast een voorschot aan zn pa voor als die het loodje legt...beetje erg fout hoor :p typisch verslaafde gedrag
natuurlijk krijg je geld terug van de belasting op de 20ste.

Welk geld van de belasting?????????? :|
Uitspraak van M. :') op zaterdag 29 november 2014 om 15:48:
Welk geld van de belasting?????????? :|

Zorg en Huurtoeslag waarschijnlijk
Bare minimum is wel €250 per maand (25 dagen) Maarja dit is als je alleen woont

Hou je dit over? Per maand om aan jezelf te besteden na vaste lasten?
Uitspraak van Technomania op zaterdag 29 november 2014 om 15:49:
Zorg en Huurtoeslag waarschijnlijk

Oh dat krijg ik niet.
Uitspraak van Patrick Allen B) op vrijdag 28 november 2014 om 22:36:
Nee hij vraagt alvast een voorschot aan zn pa voor als die het loodje legt...beetje erg fout hoor :p typisch verslaafde gedrag

Niet helemaal.

Stond max rood, kon huur niet betalen dus me pa heeft mijn roodstaan opgelost, en ik kan gewoon elke week 50 van eigen rekening pinnen tot roodstaan is opgelost, en ik me pa die 1000 heb terug betaald.

Zat met een uitgavenpatroon uitgaande van werk... Flink aan snijden geweest in abbo's enzo, dus zo kom ik er iig uit zonder iedere keer incassokosten te moeten betalen.
Uitspraak van M. :') op zaterdag 29 november 2014 om 15:51:
Oh dat krijg ik niet.

Tsja, zal je wel genoeg verdienen (of niet geprobeerd aan te vragen)
Uitspraak van Technomania op zaterdag 29 november 2014 om 15:54:
Tsja, zal je wel genoeg verdienen (of niet geprobeerd aan te vragen)

Ik heb er geen recht op idd en woon ook nog eens samen dus helemaal geen recht op.
Huren is leuk als je toeslag krijgt, nu is het gewoon zonde van m'n geld zeg maar :')
Uitspraak van M. :') op zaterdag 29 november 2014 om 15:57:
Ik heb er geen recht op idd en woon ook nog eens samen dus helemaal geen recht op.
Huren is leuk als je toeslag krijgt, nu is het gewoon zonde van m'n geld zeg maar :')

Ahhh zo'n situatie :D
Ja tok. :Cheer: waar blijft paddy ik ben reuze benieuwd naar zijn antw.
Ik moet het met 1100 netto doen, inclusief alle toeslagen maar daarvan moet ALLES betaald worden.
Echt? Wauw ik zou dat niet kunnen.
Uitspraak van M. :') op zaterdag 29 november 2014 om 16:07:
Echt? Wauw ik zou dat niet kunnen.

Ik dus ook niet tot conclusie gekomen.. Daarom ook hulp en op rantsoen
Heb je geen werk?
Uitspraak van M. :') op zaterdag 29 november 2014 om 16:13:
Heb je geen werk?

Helaas...

Voorlopig kom ik ook niet aan het werk.... Gedeeltelijk arbeidsongeschikt :nocheer: