Partyflock

Forumonderwerp · 1164254
Waarschuw beheerder
+2-2
Hey iedereen

Ik zit met een nogal genant probleempje. Ik sukkel al 15 maanden met een vaginale schimmelinfectie (heel veel afscheiding, jeuk). De dokter en gynaecoloog hebben mij al verschillende zalfjes, pilletjes, capsules, probiotica, en ga zo maar door voorgeschreven. Die bleken allemaal niet (veel) te helpen. Intussen ben ik ook bang dat ik resistent aan het worden ben tegen al die geneesmiddelen. Heb vaak gelezen dat dieet kan helpen, maar als student heb ik maar een beperkt budget en ik kan het me niet veroorloven om allerlei speciale suikervrije dingen te kopen (dit dieet is heel streng).

In deze periode is het ook uitgegaan tussen m'n vriendje en mij (ik wou niet dat hij me nog aanraakte, voelde me er zo ongemakkelijk bij) en mijn sociaal leven heeft ook deuk gekregen. Terwijl mijn vrienden uitgaan, zit ik alleen thuis, omdat ik de jeuk en zo bijna niet kan verdragen als ik uitga.

Ik vind het verschrikkelijk dat zo'n "klein" en veelvoorkomend probleem mijn leven zo heeft veranderd. Ik geniet niet meer van het leven en zit thuis zowat weg te kwijnen terwijl mijn vrienden uitgaan...

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan er me iemand helpen?

Kus
Waarschuw beheerder
Toch even dit, vrouwelijke schimmels komen niet door de man hoor ... beter ff dieper kijken naar info enzo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op zaterdag 20 september 2014 om 03:03:
Toch even dit, vrouwelijke schimmels komen niet door de man hoor ... beter ff dieper kijken naar info enzo

? zei ik dat dan.. ?
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Daffy Fuck op zaterdag 20 september 2014 om 03:03:

(Y)
Een vaginale schimmelinfectie is geen soa. De gist die de infectie meestal veroorzaakt, de Candida Albicans, leeft sowieso al in de vagina. Je loopt het dus niet op via iemand anders. Ook als je (nog) niet seksueel actief bent, kun je een vaginale schimmelinfectie krijgen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2014 om 13:53:
geen zeep idd. gewoon geen zeep.

(Y)
Schimmelinfecties krijg je niet van een slechte hygiëne, maar eerder van te veel boenen. Grondig schrobben irriteert de kwetsbare slijmvliezen. Zeep verstoort bovendien de zuurgraad in de vagina, waardoor bacteriën en schimmels juist de kans krijgen om zich te vermenigvuldigen. Was je dus alleen met lauw water of met een speciale, zeepvrije wasemulsie. De inwendige vagina hoef je niet te wassen, die reinigt zichzelf.
8-vragen-over-vaginale-schimmelinfecties

Bron: http://www.gezondheidsnet.nl/vaginale-klachten/8-vragen-over-vaginale-schimmelinfecties

dat was de allereerste link die google gaf. Zo moeilijk is het allemaal niet...

Verder wil ik je sterkte wensen. Kan me voorstellen dat je er zo mee zit. De tips om naar dermatoloog te gaan of informatie/ advies te vragen aan een seksuoloog nog goede opties zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 september 2014 om 14:20:
? zei ik dat dan.. ?

Ik zeg niet dat jij dat zei .... waar staat dat dan ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2014 om 23:36:
idd flock niveau. toch ff serieus ontopic; als jij die infectie hebt, en slikt als enige medicijnen en gaat dan weer liggen batsen met je vent en hij besmet jou steeds weer... logisch nadenken he.

Blijkbaar weet jij niks van het vrouwelijk lichaam, een schimmelinfectie is geen SOA hoor !! een vrouw kan al doordat ze bv een griep heeft een schimmelinfectie krijgen, of na het menstrueren, of door je vagina te wassen met zeep ( daar ontstaan de meeste schimmelinfecties door )
met andere woorden ( zoals al eerder gezegd, als vrouw hoef je niet sexueel actief te zijn om een schimmelinfectie te krijgen, het komt door een disbalans in de zuurgraad van de vagina )

En voor de " jongetjes" alsof het mannelijk geslachtsdeel geen problemen kent, de meeste hebben elke dag last van smegma ( lees kopkaas )
:lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van justpaula op donderdag 16 oktober 2014 om 10:16:
de meeste hebben elke dag last van smegma ( lees kopkaas )

Lekker op een toastje 's avonds met je dinnie voor de open haard met een glaasje rode port.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van justpaula op donderdag 16 oktober 2014 om 10:16:
Blijkbaar weet jij niks van het vrouwelijk lichaam

ik heb zelf een kut maar nee ik zal er wel niks van af weten. mijn huisarts heeft me dit toendertijd uitgelegd. ik heb ook niet gezegd dat een schimmelinfectie een soa is of wel?

er is een verschil tussen smegma en schimmelinfectie weet je toch? sterker nog vrouwen hebben ook smegma, is niks anders dan een mix van dode huidcellen en afscheiding. niet sexy, maar wel heel normaal.
Waarschuw beheerder
Smegma ... klinkt leuk voor een titel voor een trackii
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 oktober 2014 om 08:28:
ik heb zelf een kut maar nee ik zal er wel niks van af weten. mijn huisarts heeft me dit toendertijd uitgelegd. ik heb ook niet gezegd dat een schimmelinfectie een soa is of wel?

er is een verschil tussen smegma en schimmelinfectie weet je toch? sterker nog vrouwen hebben ook smegma, is niks anders dan een mix van dode huidcellen en afscheiding. niet sexy, maar wel heel normaal.

Je denkt wel dat vrouwen smegma hebben, het heet gewoon afscheiding en is niet hetzelfde, mannen hebben dus alleen maar smegma, sorry ik heb mijn info opgedaan tijdens de opleiding als verzorgende die ik gevolgd heb ( heb dus extra info tot mijn beschikking )

En ik heb jaren lang ( oude ) mensen gewassen, en hoe alles heet enz leer je tijdens je opleiding .
Maar je wekte de indruk dat iemands schimmelinfectie niet overgaat door sex met een onbehandelde partner en daar sla je de plank mis .
Want een schimmelinfectie van de vagina is nl niet besmettelijk, punt ( zoek het maar op )

Iemand kan gewoon last hebben van een verstoorde zuurgraad in de vagina
Want die schimmel wordt veroorzaakt door een gist Candida Abicans, Candida is altijd aanwezig in je vagina maar wordt door andere bacteriën in balans gehouden, door een onbelans kan er dus een woekering van Candida plaatsvinden

En helaas zijn er ook vrouwen die niet weten hoe of wat, is niet hun eigen schuld, maar gewoon gebrek aan sexuele voorlichting, en daarom zet ik het er neer, vind dat jammer, er zou toch beter voorgelicht moeten worden .
Had allang al gezien dat je een vrouw was hoor
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Katoenen ondergoed, geen inlegkruisjes en Aleppozeep gebruiken. Succes.
Waarschuw beheerder
mocht ik ooit per ongeluk een meisje zwanger blaffen en ze wil kind perse houden gaat het Smegma heten. kan voor jongen en meisje. het zal iig voelen dat het ongewenst was.

Waarschuw beheerder
Beste Lissa,

Ik was benieuwd of het nou al een keer weg is inmiddels?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 november 2014 om 20:13:
Beste Lissa,

Ik was benieuwd of het nou al een keer weg is inmiddels?

hey het is genezen!

ik had date met haar en heb alles eruit gelikt!

wel beetje keelpijn nu maar het was voor een goed doel!