Partyflock

Forumonderwerp · 1159076
Is Acer een stevig merk, gaan ze niet snel kapot, ik heb er een gekocht en kan hem binnen 16 dagen nog ruilen voor een andere.

Mischien dat ik toch omruil voor Asus Laptop
laatste aanpassing
Uitspraak van SuB Bass op maandag 28 april 2014 om 23:31:
Zijn niet zo heel extreme temps (voor een laptop) hoor! Bij "kritieke" oververhitting schakelt ie zichzelf uit, wel eens meegemaakt?
Als de koeling nu verder schoon is dan kun je nog proberen om het los te schroeven (let op de nummers bij de schroeven, die volgorde hou je het best aan) en er nieuwe koelpasta op te smeren (heel dun laagje). Kan zijn dat het over de tijd opgedroogd is. Spul is voor een paar euro's bij pc-zaken te krijgen.

Dacht dat het wel heet was :p Zal eens kijken of ik dat kan met dat schroeven. Vond dit al redelijk wat jwt
Acer (n)

Asus (y)
laatste aanpassing

Uitspraak van Denskie ® :cheer: op dinsdag 20 mei 2014 om 16:49:
acer is echt zooi.
Nooit aan beginnen!

Onzin. Gewoon onzin. Echt man, wat een stelletje kneuzen hangen hier toch rond, allemaal pretenderend er iets vanaf te weten.
Nee, uit de kast komende trollen zijn lekker serieus te nemen! :lol:(Y)

Acer is gewoon prima prijs-kwaliteitsverhouding: kost het niets, is het ook niets. Duurdere (top)modellen uitgezonderd, maar dan zit je in de prijsklasse waarbij je sowieso net zo goed voor een degelijke hp/lenovo/dell/asus (zijn vast merken die ik hier vergeet...) kunt gaan.
Maar het is zeker niet zonder meer "onzin".
Hier wat leesvoer voor je; een onderzoek van een verzekeraar over 30.000 laptops. http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf

Weliswaar amerikaans (de nr2 meest storingsgevoelig is gateway, da's hier geen groot merk), acer staat 3e en HP staat eerste daar. Verbaast me niets, want er zit vaak een groot verschil in kwaliteit tussen de consumenten- en zakelijke lijnen van HP.
In ieder geval, voor je bijdehand gaat reageren dat het "teveel tekst" is oid: het komt erop neer dat na 3 jaar bijna een kwart van de acers het loodje hebben gelegd. Asus bijv. haalt maar 15%.

Uitspraak van SuB Bass op dinsdag 20 mei 2014 om 21:13:
het komt erop neer dat na 3 jaar bijna een kwart van de acers het loodje hebben gelegd.

En ga nu eens kijken naar de CPU's die daar in worden gebruikt.
Dan mag jij me vertellen waar je dat uit dat onderzoek haalt, dan ga ik gerust even kijken (en concluderen dat als dat bij acer afwijkend is, dat dat mijn punt alleen maar onderstreept). Acer kiest ervoor die hardware te gebruiken. De meeste consumenten gaan eerst niet tot op specifiek onderdeel aan toe de levensduur opzoeken en meenemen in hun beslissing.
Ik heb het hier al eerder gezegd, maar voor jou dan nog maar eens: ze gebruiken vaak goedkopere (/kwalitatief mindere-) componenten, vandaar de scherpe prijzen. Met goedkoper spul kun je mazzel hebben dat het goed blijft werken (sweex ook zo'n mooi voorbeeld daarvan).

Maar goed, jij probeert me op iets te wijzen dat acer geenszins vrijpleit. Zij kiezen er zelf voor en dat maakt het voor mij iig. een merk om te mijden (en ja, ik raad het anderen actief af, net als packard bell).
laatste aanpassing

Uitspraak van SuB Bass op dinsdag 20 mei 2014 om 23:08:
een merk om te mijden (en ja, ik raad het anderen actief af, net als packard bell).

Ik bedoel dus te zeggen dat de hoge uitval van Acer te maken heeft met de componenten en CPU's die ze gebruiken (plus het slechte ontwerp qua warmte-afvoer, om maar wat te noemen).

Volgens mij hebben we het over hetzelfde. Maar dat wil niet zeggen dat alle Acers kut zijn. Vooral de Acers met AMD processoren gaan snel kapot. De wat duurdere Intel modellen werken over het algemeen prima.
Nee natuurlijk is niet elke acer kut. Dat heb ik ook nergens gezegd en je ziet me bovendien toch over bijna een kwart uitval praten? Hoe zou ik dat dan zien als "alle acers zijn kut"? :/
Jij geeft iets als oorzaak wat ik juist een gevolg noem: de keuze van heethoofden van processors en daar dan niet de koelingscapaciteiten (mede vanwege kostenbesparende redenen) op aanpassen is volgens mij een keuze van acer. Dat spreekt dus niet in hun voordeel, ze kunnen de schuld daarvoor niet naar amd afschuiven ofzo. Hadden ze die goedkopere cpu's maar niet moeten kiezen.
nou sub, jij hebt dr verstand van, wat vind je van lenovo?
Voordat ze door de chinezen zijn overgenomen waren het bijna allemaal bijna niet kapot te krijgen, super degelijk gebouwde laptops.
Tegenwoordig doen ze ook mee in de lagere prijsklassen, daar heb ik niet zo'n ervaring mee. Valt me wel op dat ze erg cheap plastic lijken te zijn, die nieuwere modellen.
Het is niet meer wat het geweest is dus (was ooit van ibm, ook in die prijsklasse). Ik heb met die "ibm" machines wel ervaring, bijv. de t60 die hadden allemaal een aluminium-chassis en speciale coating ipv plastic behuizing enz. Die gingen met de lompste bouwvakkers mee "het veld in" en konden echt klappen hebben! :respect:
Was je wel minstens 1400 euro verder, maar goed, alle waar naar z'n prijs..

Na-edit: ik lees her en der dat Lenovo niet zoveel aan kwaliteit heeft ingeboet, vooral bijv. de thinkpad serie schijnt nog altijd erg degelijk te zijn.
Plastic buitenkantje zegt dus niet alles...
laatste aanpassing

Uitspraak van SuB Bass op dinsdag 20 mei 2014 om 23:24:
de keuze van heethoofden van processors en daar dan niet de koelingscapaciteiten (mede vanwege kostenbesparende redenen) op aanpassen is volgens mij een keuze van acer.

Dat doet Toshiba net zo goed. Of Packard Hell.
Mijn Acer Aspire I5 is na afgelopen vrijdag opeens volledig dood... denk iets met het moederbord.
Leeftijd: nog geen 3 jaar.
Voor mij dus toch maar geen nieuwe Acer meer, hoewel de vorige inmiddels 10 jaar oud is maar nog steeds redelijk goed werkt.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 mei 2014 om 13:23:
Dat doet Toshiba net zo goed. Of Packard Hell.

Ja maar ondertussen geeft toshiba je wel de garantie dat je je aankoopbedrag terugkrijgt als je laptop binnen de garantietermijn de geest geeft (zoals al eerder in dit topic door een pf'er werd opgemerkt). Kom daar maar eens om bij acer? Lukt je niet, want dat durven ze zelf niet aan. Daarbij komt Toshiba uit dat onderzoek als een stuk betrouwbaarder over als acer. Blijkbaar doen ze toch iets beter?
Packard Bell zal als dochter ongetwijfeld net zo inkopen als acer dat doet: op budget en zo hebben we bijv. laptops met die al lang uitgerangeerde celeron reeks (of nog erger, met zo'n eerste generatie P4 cpu die een desktop al in een straalkachel veranderde mogen verwelkomen. :respect:

Uitspraak van SuB Bass op woensdag 21 mei 2014 om 22:54:
met zo'n eerste generatie P4 cpu die een desktop al in een straalkachel veranderde mogen verwelkomen.

De Prescott, dat viel eigenlijk best mee, en die zaten niet in laptops. Verder ben ik wel benieuwd naar je claim over Toshiba, want ik heb daar nog nooit van gehoord. Heb je daar een bron van? Ik geloof er namelijk geen barst van. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben. :)
Dat haalde ik uit een post die me hier nog niet eerder opgevallen was. http://www.toshiba.nl/innovation/generic/reliability/
Had ik niet zo klakkeloos aan/over moeten nemen, want er zitten wel haken en ogen aan (alleen bij bepaalde modellen, ongetwijfeld de duurdere).

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 21 mei 2014 om 23:15:
De Prescott, dat viel eigenlijk best mee, en die zaten niet in laptops.

Ja dat ligt er maar net aan waar je het mee vergelijkt natuurlijk, maar het viel iig. (je zat met een "nieuwe generatie" processor wel met meer warmte-ontwikkeling dan z'n voorganger) niet mee en ze zijn zeker wel in laptops geleverd. Oa. door (jaja, je voelt em al: Acer)
Gewoon maar ff kijken onder het kopje Prescott, staat het letterlijk in: https://en.wikipedia.org/wiki/Pentium_4#Prescott

Als het over laptops gaat vind ik Apple wel goed, weinig tot geen virussen en zeer handig in gebruik ik heb mijn acer ingeruild voor ne MacBook.
Maar die keuze moet je natuurlijk zelf maken :)
Da's wel een aardige stap ja, van trabant naar mercedes oid. :P
Maarja, voor de macbook had je 3/4 acers kunnen kopen, als die het nou allemaal een jaar volhouden is het altijd nog een verstandigere keuze dan in de marketingevangelie van apple te trappen. :devil: /jk
True, er zijn weinig virussen, maar apple verneukt de veiligheid bijv. wel voor jou door hun slechte ssl-implementatie (voor beveiligde/veilige verbindingen als bijv. voor internetbankieren noodzakelijk zijn) wat op basis van certicaten werkt die client en server onderling matchend moeten hebben. Apple "vergeet" gewoon even die certificaatcontrole te implementeren waardoor je telefoon makkelijk te "kapen" is (en dus ook al die oh zo handige diensten die aan 1 account gekoppeld zitten waar dan ook meteen toegang toe is).
Hoe? Zet een draadloos netwerk op met dezelfde naam als een open verbinding zoals bijv. in de openbare bibliotheek. Apple devices zullen dat netwerk dan herkennen en ermee proberen te verbinden waarna diegenes telefoon al gecompromitteerd was.
Zolang ze dit soort "fouten" blijven maken (en erger nog: bijna nooit reageren op zulke zaken, lekker transparant zeg maar) is die veiligheid van apple devices een wassen neus...
Het "lek" is overigens al wel gepatched, maar heb jij het doorgehad dat je zo kwetsbaar was? Ongetwijfeld niet, jij waande je schijn-veilig. ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 mei 2014 om 23:38:
Maar die keuze moet je natuurlijk zelf maken :)

Dat altijd natuurlijk. (Y)
Bij de keuze voor acer regeert de portemonnee vaak. Bij Apple spelen andere zaken mee, maar prijzenpakkers zijn het niet..

Oké, om eerlijk te zijn ni veel van begrepen. Ik gaf gwn mijn mening :D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 mei 2014 om 00:37:

:LOL:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 mei 2014 om 00:37:

Ook goed. (Y)

Uitspraak van SuB Bass op donderdag 22 mei 2014 om 00:03:
Hoe? Zet een draadloos netwerk op met dezelfde naam als een open verbinding zoals bijv. in de openbare bibliotheek. Apple devices zullen dat netwerk dan herkennen en ermee proberen te verbinden waarna diegenes telefoon al gecompromitteerd was.

Dit is wel best vergezocht kerel. :)
Maargoed ik ben blij met men macbook en ben ook niet hier om de fanboy uit te hangen. (Y)

Heb niet heel deze toppa gelezen maar als je wil gaan produceren zou ik toch zeker geen acer (laptop) nemen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 mei 2014 om 12:06:
Heb niet heel deze toppa gelezen maar als je wil gaan produceren zou ik toch zeker geen acer (laptop) nemen.

Yaaaaaaaaaay Sjattie :D
Gij wet 't ;)
Dit is wel best vergezocht kerel. :)

Vind je? Jij kunt je telefoon vast ook als hotspot instellen, hoef je geen einstein voor te zijn.
Maar goed, het gaat ook niet om dit precieze voorbeeld. Ik wilde maar (weer) even aangeven dat het gros van de Apple gebruikers zich veilig waant terwijl dat zeker niet altijd terecht is. (Y)

En fanboyism doe ik ook niet aan, dat verziekt discussies alleen maar. Ben ook geen hater ofzo, maar kritisch.

Uitspraak van SuB Bass op donderdag 22 mei 2014 om 12:31:
Ben ook geen hater ofzo, maar kritisch.

Kan ik wel begrijpen, gaat om veel centjes ook :)

maar als je wil gaan produceren zou ik toch zeker geen acer (laptop) nemen.

Als je er geen verstand van hebt moet je gewoon je bakkes houden (y)

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 23 mei 2014 om 11:18:

Veel ervaring mee gehad zelfs.
Dus als iemand zijn groot bakkes moet houden ben jij het wel. (Y)

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 23 mei 2014 om 11:18:

Excuseer, Tom had eerst ne acer en heeft daar ne hele tijd mee aan het werken geweest, maar uiteindelijk heeft hij die toch ingeruild voor ne MacBook gwn omdat da beter was om mee te produceren. Btw alle grote producers hebben een MacBook, wil dan zeggen dat zij er ook geen verstand van hebben ?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 mei 2014 om 12:14:
Btw alle grote producers hebben een MacBook, wil dan zeggen dat zij er ook geen verstand van hebben ?

Aangezien je die vraag al stelt bewijs je dat je er geen ene moer vanaf weet (y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 mei 2014 om 11:48:
Veel ervaring mee gehad zelfs.

Met wat?

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 23 mei 2014 om 18:59:
Aangezien je die vraag al stelt bewijs je dat je er geen ene moer vanaf weet (y)

Da was een sarcastische vraag aan u gericht. Aangezien dat jij dat niet door had begrijp ik nu wrm jij zo'n debiele antwoorden geeft :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 mei 2014 om 19:24:
Da was een sarcastische vraag aan u gericht.

Ja natuurlijk :lol: :roflol:

:facepalm:
Ben het heel soms met hem eens, nu ergens ook wel want je stelling is er nogal eentje.
Zelfs hier op PF lopen producers die toegeven daar niets van te weten "dat regelen anderen voor me".

Ik durf ook wel een stelling erover aan: De meeste producers hebben de kennis niet eens om een weloverwogen oordeel erover te vellen, die zien collega's met hun hoofd achter zo'n "geil wit appeltje" onstage staan en willen dat ook (of erger: die denken dat dat "de standaard" is, net zoals er nog steeds lieden zijn die denken dat grafische vormgeving alleen met een Apple machine kan....).

Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 23 mei 2014 om 20:11:
Ben het heel soms met hem eens, nu ergens ook wel want je stelling is er nogal eentje.
Zelfs hier op PF lopen producers die toegeven daar niets van te weten "dat regelen anderen voor me".

Ik durf ook wel een stelling erover aan: De meeste producers hebben de kennis niet eens om een weloverwogen oordeel erover te vellen, die zien collega's met hun hoofd achter zo'n "geil wit appeltje" onstage staan en willen dat ook (of erger: die denken dat dat "de standaard" is, net zoals er nog steeds lieden zijn die denken dat grafische vormgeving alleen met een Apple machine kan....).

Oké, hier is duidelijk over nagedacht en daar heb ik absoluut respect voor en je zal ook wel ergens gelijk hebben. Ik oordeel maar gwn van uit mijn ondervindingen en ben nu ook wel helemaal pro Apple, dat moet ik toegeven. :D
Ik heb een slechte ervaring met acer en goede met Apple, ik hoop dat je eruit komt :D
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 mei 2014 om 20:21:
Ik heb een slechte ervaring met acer en goede met Apple, ik hoop dat je eruit komt

Ik hoef verder nergen "uit te komen" hoor, want zowel Apple als Acer zijn hier geen optie. ;P

Het gaat me er verder helemaal niet om "gelijk te krijgen" oid., iedereen beslist uiteindelijk toch voor zichzelf.
Uitspraak van SuB Bass op dinsdag 20 mei 2014 om 21:13:
hp

dit vind ik dus echt kk laptops. Hebben er thuis nu 3 gehad en 3 keer snel naar de getver.
Uitspraak van JSKI op vrijdag 23 mei 2014 om 21:04:
dit vind ik dus echt kk laptops. Hebben er thuis nu 3 gehad en 3 keer snel naar de getver.

Daar lees ik steeds meer over. Heb zelf jaren met die dingen gewerkt (reparaties ed.), dat waren modellen als probooks en elitebooks en daar was echt maar weinig mis mee (had er zo'n 800 in beheer, wel aardige steekproef lijkt me).
Maar goed, ik werk niet meer voor ze (ze hebben er het afgelopen jaar sowieso al 30.000 man uitgeknald) en volgens de berichten gaat het daar nog steeds niet lekker.
Blijf in ieder geval zeggen: er is nog altijd een (groot) verschil tussen de types die bijv. bij de dixons liggen (DV en G-series bijv., dat is over het algemeen plastic consumentenspul) maar de zakelijke lijn is andere koek (ook qua prijs).
Van alle hp's die ik gehad heb had ik alleen gezeik met mijn 6730b (eigenlijk ook een plastic ding...) die geleverd was met een gare accu die na een jaar al dood was. Die accu's maken ze niet zelf, dus dat reken ik hp niet zozeer aan. Jammer dat hij uit een partij van 200 dezelfde types kwam, die dus allemaal dat probleem hadden. Goed, in het bedrijfsleven werken ze vaak met servicecontracten en dan is de support echt top hoor. Dan heb je binnen 2 dagen de replacement parts bijv.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, ook hp is niet meer wat het geweest is....

Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 23 mei 2014 om 21:31:
ook hp is niet meer wat het geweest is....

Zeker niet sinds ze gefuseerd zijn met inkwampatible kwampak.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 20 mei 2014 om 19:24:
Onzin. Gewoon onzin. Echt man, wat een stelletje kneuzen hangen hier toch rond, allemaal pretenderend er iets vanaf te weten.

op het werk heb ik ze er allemaal uit gehaald, waardeloze apparaten.

Gewoon de HP Probooks.
Kosten €600,- en gaan zeker 5 jaar mee.
Perfecte dingen. 3 jaar garantiepakketje erbij en klaar.
Slechts 1x een probleem gehad, 1 defecte wifi module.
Dat op 27 laptops... uitstekende kwaliteit en uitbreidingsmogelijkheden!

Ik ken geen enkele acer die het na 2 jaar nog steeds doet.
laatste aanpassing

Uitspraak van Denskie ® :cheer: op maandag 26 mei 2014 om 20:14:

Tja, dat bedoel ik dus.

Echt man, wat een stelletje kneuzen hangen hier toch rond, allemaal pretenderend er iets vanaf te weten.

gewoon ver weg blijven bij packerd bell en acer.
En de goedkopere HP laptops zijn ook niet super...

Die van me vader sinds 2008, maar.............. slaat vaak uit door hitte problemen. Moet er wel bij zeggen dat die lappie ook vanaf de ochtend tot de avond aanstaat.

Uitspraak van Tic Tac Hooligan op dinsdag 27 mei 2014 om 18:03:
Die van me vader sinds 2008, maar.............. slaat vaak uit door hitte problemen. Moet er wel bij zeggen dat die lappie ook vanaf de ochtend tot de avond aanstaat.

Ook een AMD cpu zeker? Laat me raden, een Turion?

precies dit heb ik

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 27 mei 2014 om 19:13:
Ook een AMD cpu zeker? Laat me raden, een Turion?

Intel I3 :lol:

mijn vader ook.
Eind 2007, HP met een Core 2 duo. Nog nooit problemen gehad.
Harde schijf vervangen door een SSD en kan nog wel weer even mee.

Uitspraak van Ab Vetkwab op woensdag 28 mei 2014 om 11:17:
Intel I3 :lol:

Tuurlijk jongen.
Uitspraak van Daffy Fuck op dinsdag 20 mei 2014 om 15:52:
Asus (y)

An sich prima spul, heb er eentje staan hier. Wel hoerig dat dat de mijn geen diskdrive heeft, geen rekening mee gehouden bij de aankoop :(
Uitspraak van Smiley © op vrijdag 30 mei 2014 om 17:23:
An sich prima spul,

Sinds tijdje geleden deels op Asus overgegaan oa laptop, moederbord ect. Ik moet zeggen het is echt wel goed spul. Er is zwz nog beter maar prijs/kwaliteit zit Asus wel ok.
laatste aanpassing