Partyflock

Forumonderwerp · 1158960
Ik ben nog een aardige 'beginner' om het zo maar even te noemen als het gaat om drugs en heb dus ook weinig verstand van veel voorkomende drugs onderwerpen. Nu was ik laatst op een feestje en kreeg ik van iemand te horen dat 5-HTP na de xtc extreem chill is en goed werkt.
Nou verder was die kerel aardig vaag dus ik snapte er niet zo veel van, ik heb nu al een tijdje rond gezocht op internet maar ik lees vooral dat het is om je 'dip' of het brakke gevoel die de meeste mensen hebben de volgende dag te verminderen/voorkomen.

Nou heb ik nooit last van een kater/dip als ik xtc gebruik dus ik weet niet of dat 5-HTP überhaupt iets bij mij doet, maar zoals ik al zei heb ik weinig verstand hiervan dus deze vraag kan in de ogen van veel partyflock gebruikers als een veelgestelde en domme vraag worden gezien, sorry daarvoor.

Maar wat ik me nu dus eigenlijk af vroeg is, als je 5-HTP gebruikt ná het nemen van XTC, stimuleert dat de aanmaak van serotonine ook zodanig dat je lichaam minder snel tolerantie opbouwt voor XTC/mdma (Omdat je dan meer/sneller serotonine aanmaakt)?
Ik heb namelijk vaak gehoord dat als je het (xtc) veel gebruikt je het blije/euforische gevoel kan verliezen en dan alleen nog maar een 'energie-boost' krijgt, terwijl dat blije toch wel een heel mooi iets is aan XTC.

Zelf heb ik nou 2 of 3 weken achter elkaar een halfje genomen (van verschillende soorten) en afgelopen vrijdag 1 en een kwartje.
Ook heb ik geen idee hoe snel je lichaam nou precies tolerantie opbouwt, want volgens mij heb ik al aardig vaak achter elkaar gebruikt maar afgelopen vrijdag was het gevoel maar een héél klein beetje minder, en misschien lag dat zelfs aan de pil.

Ben nu ook van plan een maand ongeveer niks te nemen, zal dat helpen om de serotonine aanmaak weer op te bouwen en de tolerantie af te bouwen?

Degene die de moeite nemen dit stuk te lezen en alle vragen, of één vraag te beantwoorden alvast bedankt.

EDIT: Ik heb ook wel is gelezen dat mensen maanden lang elke week een halve of een hele pil o.i.d. nemen maar nog steeds hartstikke lekker gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja wat word er dan bedoelt met lekker gaan, heb je dan echt hetzelfde gevoel nog als toen je weinig gebruikte, of heb je dan echt alleen dat hypere gevoel maar is dat al lekker genoeg voor je?

TL;DR: Heb je na veel gebruik nog het euforische gevoel of alleen het hardgaan/energie?
laatste aanpassing

Uitspraak van Bobob op maandag 14 april 2014 om 12:40:
Hoe kan jij dan zeggen dat pep op xtc lijkt?? Want ik kan je vertellen dat dit dus niet echt het geval is, dit zijn 2 compleet verschillende stoffen.
Je zegt ook wel meerdere dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben maar goed, blijf vooral doen alsof je een expert bent!

ik doe mij zeker niet voor als een expert, en ik heb ook niet verteld dat pep op xtc lijkt. als je goed hebt gelezen zeg ik dat ze van de zelfde familie afstemmen met name de amfetamine familie......
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 april 2014 om 23:38:
maar 2c-b is een echte instap drug voor die catagorie aangezien het niet extreem heftig is

Daar kun je je behoorlijk op verkijken..
Uitspraak van JSKI op maandag 14 april 2014 om 17:21:

Heb er vaker over gehoord, meer een trip middel zoals LSD alleen minder heftig?
Misschien als ik er ooit voor open sta dat ik het eens ga gebruiken, nu niet.
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op maandag 14 april 2014 om 17:22:
Heb er vaker over gehoord, meer een trip middel zoals LSD alleen minder heftig?
Misschien als ik er ooit voor open sta dat ik het eens ga gebruiken, nu niet.

Tussen XTC en LSD maar met geen van beiden te vergelijken. Lekker onduidelijk 8-)
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 april 2014 om 23:03:
Kortom: speed heeft veel gelijke effecten samen met XTC aangezien het van de zelfde chemische familie afstamd. alleen bij speed is het love gevoel VELE malen minder aanwezig dan bij XTC omdat de serotonine vooraad veel en veeeeel minder word belast. en de dopamine ( stofje waar je de energie van krijgt ( ook bij xtc ) word juist weer meer aangesproken waardoor je dus gaat stuiteren als vergelijk baar met xtc!

En wat zeg je hier dan?

Het is wel nog heel anders dan LSD, maar onderschat het zeker niet. 2-cb kan nog best gek gaan. Zou eerder voor een milde dosis truffels/paddos gaan om mee te beginnen.
Uitspraak van Bobob op maandag 14 april 2014 om 18:16:
Het is wel nog heel anders dan LSD, maar onderschat het zeker niet. 2-cb kan nog best gek gaan. Zou eerder voor een milde dosis truffels/paddos gaan om mee te beginnen.

I know. Heb mijn ergste space/bad trip op 2cb gehad nota bene.

Uitspraak van Bobob op maandag 14 april 2014 om 18:10:
En wat zeg je hier dan?

zo is het mij uitgelegd en zelfs op een feest op die manier door de mensjes van unity verteld. als ik er naast zit kan best zijn dan neem ik terug wat ik gezecht heb en meschien kan jij dan een betere uitleg geven?

haha ja licht natuurlijk bij ieder persoon anders maar als ik van vele mensen moet horen is het effect bij een lage ( beginners ) dosis vele malen milder dan bv LSD
Uitspraak van JSKI op maandag 14 april 2014 om 18:18:
I know. Heb mijn ergste space/bad trip op 2cb gehad nota bene.

Hoe krijg je dat voor elkaar? Bij hoge dosering van 2c-e snap ik dat nog wel maar bij 2c-b?
hoeveel had je dan gedoseerd en welke setting/omgeving?
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 april 2014 om 22:09:
zo is het mij uitgelegd en zelfs op een feest op die manier door de mensjes van unity verteld. als ik er naast zit kan best zijn dan neem ik terug wat ik gezecht heb en meschien kan jij dan een betere uitleg geven?

Organisaties verspreiden vaak geen super goede info. Is lastig uit te leggen, tis anders, je heb er zin met pep.

Uitspraak van Bobob op maandag 14 april 2014 om 23:22:
Organisaties verspreiden vaak geen super goede info. Is lastig uit te leggen, tis anders, je heb er zin met pep.

Haha oke :P zal het zelf wel een x moeten ervaren ben ook van plan het binnekort eens te gaan uitproberen ;)
Uitspraak van Speurlok op maandag 14 april 2014 om 22:54:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Bij hoge dosering van 2c-e snap ik dat nog wel maar bij 2c-b?
hoeveel had je dan gedoseerd en welke setting/omgeving?

12mg, bij mezelf thuis. Het werd me gegeven als zijnde XTC (MDMA). Dat bleek toch iets anders uit te vallen.
Uitspraak van Smikkelmikkel op maandag 14 april 2014 om 10:13:
Nee daar geloof ik ook niet helemaal in.
Je kan je receptoren zo erg beschadigen dat het weg blijft, maar ik denk dat je die receptoren niet zo 1-2-3 snel heb beschadigd.

Blijf vooral naar je lichaam luisteren.

Ga nu wel gewoon aantal weekendjes aan de drank, als er nog een festival komt misschien PEP (is dat verstandig om de eerste keer gelijk op een feest te doen?) en dan bij fantasy island pas weer XTC/MDMA, 9 weken rust dan, moet kunnen toch? Heb tevens xtc ook voor de eerste keer gelijk op een feest gedaan en ging goed daar niet van, maarja 2 verschillende stoffen dus je weet het nooit.

Uitspraak van Bobob op maandag 14 april 2014 om 12:52:
Als jij je receptoren heb gefrituurd groeien deze niet of nauwelijks meer aan, waardoor je de rest van je leven niet of niet goed gevoelens kan voelen. Je moet het zo zien je gevoelens worden aangevoerd in een theoretisch bakje, dit zijn stofjes als serotonine, dopamine etc. Dit bakje moet geleegd worden bij je receptoren, als er geen receptor is om deze gevoelens in te dumpen houd het simpelweg gewoon op en blijft depressie over. En dat is dan niet alleen als je xtc neemt maar gewoon altijd. Je zal niet de eerste zijn die ze hersenpan heeft vertyft. Je kan geloven wat je wil maar dit is hoe het werkt maat, kijk maar wat je ermee doet.

Daar kan ik wat mee!, zoals ik bij de quote hier voor heb verteld neem ik wel even een 9 weken rust, daarna probeer ik gewoon die rustperiode aan te houden. Ik kan met en ik kan zonder dus zo moeilijk zal het niet worden.
Uitspraak van Treddy op maandag 14 april 2014 om 11:24:
Ik heb zaterdag weer een pilletje genomen op een festival en heb de nacht zondag op maandag een tabletje met o.a 5-HTP voor de eerste keer genomen. Nu maandag ochtend en voel nog geen dip/kater maar om echt goed te zien of het werkt moet ik wachten tot morgen, vanavond neem ik ook nog een 5htp tabletje en hopen dat ik morgen dan geen dip/kater heb. Ik kom morgen nog wel even terug om me verhaal en ervaring af te maken.

om effe terug te kome hierop, ik voel me prima op dinsdag dip dag. spul werkt prima, of ik ben gevoelig voor placebo's
Uitspraak van JSKI op dinsdag 15 april 2014 om 14:06:
12mg, bij mezelf thuis. Het werd me gegeven als zijnde XTC (MDMA). Dat bleek toch iets anders uit te vallen.

Dan snap ik het wel, je had dan ook nog nooit eerder 2c-b gehad lijkt me.
want verder is 2c-b mentaal heel erg licht. daarom reageerde ik zo
Uitspraak van Speurlok op dinsdag 15 april 2014 om 17:09:
Dan snap ik het wel, je had dan ook nog nooit eerder 2c-b gehad lijkt me.
want verder is 2c-b mentaal heel erg licht. daarom reageerde ik zo

Dat was mijn eerste keer inderdaad. Toch vind ik het mentaal nog wel erg verwarrend soms. In golven.
5-HTP alleen na x een keer geprobeerd. Sliep er slecht/raar door en had ook last van brainzapps :P. Pre/post loaden tegenwoordig alleen nog maar met vitamientjes/supplementen.
Uitspraak van VlugsteJapie op vrijdag 18 april 2014 om 15:31:
5-HTP alleen na x een keer geprobeerd. Sliep er slecht/raar door en had ook last van brainzapps :P. Pre/post loaden tegenwoordig alleen nog maar met vitamientjes/supplementen.

lucovitaal is een goed merk dat ook 5-htp verwerkt in zijn tabletten. Gewoon te koop op bol.com, ik raad je ze aan.