Partyflock

Forumonderwerp · 1154489
Hoi medeproducerende heren,

Ik krijg mijn nieuwe interface niet werkend.

Ik heb de Focusrite geinstalled, drivers geinstalleerd enz. Nu geeft ie, na de driverupdate, aan voor de wdm alleen tot 16 bit en niet tot 24.(na de driverinstallatie van de cd gaf ie de 24 bit-opties wel weer alleen als ik die koos kreeg ik de melding dat het niet kon)
Nu zegt Focusrite dat dat niet uitmaakt. Zij zeggen dat de asio driver alleen 24 bit is en dat die de wdm omzeilt. Dus asio driver selecteren in de DAW, in dit geval FL. Heb ik gedaan.
Ook samplerate op 88200 gezet. Vraag me alleen af of dat wel zin heeft, want asio geeft alleen maar 44100 weer.
En de bufferlength is minimaal, dus qua latency zou het ook goed moeten zijn.

Echter klinkt de muziek nu, ook als ik als nieuw project open, 4 keer zo langzaam.

Dus homies, wat is wijsheid. Wat zie ik over het hoofd???
En is het allemaal wel 24 bit, want ik lees nu van alles en ik weet niet meer wat ik moet geloven.

Bij voorbaat dank!
Ik begin nu met oefenen :D
He Sirch
Heb je de Samplerate alleen in Fl Studio aangepast of ook in de Focusrite Asio Driver?

Ik heb ze in allebei aangepast en hij speelt nu bij mij alles zonder vertraging af.
laatste aanpassing
Uitspraak van In Abstracto op woensdag 25 december 2013 om 04:04:
Ik heb ze in allebei aangepast en hij speelt nu bij mij alles zonder vertraging af

:O Dan is die driver dus niet goed. Waar jij 96000 hebt geselecteerd kan ik niet kiezen, als ik dat dingetje open geeft ie alleen maar 41000 weer :S

Bedankt. Fijn dat je het ff meldt, geeft weer wat meer duidelijkheid (Y)

Uitspraak van Mario // Hard-Tex op dinsdag 24 december 2013 om 19:51:
Kort samen gevat: dus als je minder kwalitatief samples hebt, dan maakt het geen flikker uit dus.. :P

Uitspraak van Defiler op dinsdag 24 december 2013 om 19:59:
Idd. En als ik met mijn oordopjes luister zal ik het ook niet snel horen mss. Als ik echter ooit weer de ruimte heb om mijn Krk's er weer achter te gooien en met de Ion ga spelen dan is het dat denk ik zeker waard.

Uitspraak van Mario // Hard-Tex op dinsdag 24 december 2013 om 20:00:
Of nog beter misschien, als je geen high end apparatuur hebt staan ofzo.. geen goede akoustiek etc, dan maakt het niet zoveel uit.

Het maakt altijd uit, ook al hoor je het zelf niet. Voor amateurgebeun zal het niet erg interessant zijn inderdaad, maar voor releases is het wel degelijk interessant, zeker in muziekstijlen waarin opnamekwaliteit een speerpunt is.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 december 2013 om 15:40:
Het maakt altijd uit, ook al hoor je het zelf niet. Voor amateurgebeun zal het niet erg interessant zijn inderdaad, maar voor releases is het wel degelijk interessant, zeker in muziekstijlen waarin opnamekwaliteit een speerpunt is.

Daar heb je wel een goed punt. :) Zover had ik nog niet echt nagedacht. :)

In fruityloops op ;;FOCUSRITE USB2.0 AUDIO DRIVER;; zetten bij audio
In windows moet je de boel op 96000khz studio zetten!!! (geluiseigenschappen, audio geavanceerd) .......

Hier een werkende driver met handleiding..
http://speedy.sh/yb8M5/driver.zip

.. forget about ASIO...

(waarom schrijven ze in godesnaam anders een FOCUSRITE driver?? F O C U S R I T E = NIET ASIO
Als iemand dit niet begrijpt.... :z

Tips van de 3 ster chefsmaster
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 december 2013 om 16:57:
In fruityloops op ;;FOCUSRITE USB2.0 AUDIO DRIVER;; zetten bij audio
In windows moet je de boel op 96000khz studio zetten!!! (geluiseigenschappen, audio geavanceerd) .......

Hier een werkende driver met handleiding..
http://speedy.sh/yb8M5/driver.zip

.. forget about ASIO...

(waarom schrijven ze in godesnaam anders een FOCUSRITE driver?? F O C U S R I T E = NIET ASIO
Als iemand dit niet begrijpt.... :z

Tips van de 3 ster chefsmaster

Dude, als de je Focusrite driver in fl studio selecteerd veranderd de asio driver in het asio paneel naar de Focusrite ASIO driver deze kan je dan naar behoren aanpassen.
kijk eens goed op mijn Screenshot hier boven.
Het is een op de Specificaties van Focusrite aangepaste ASIO driver.
laatste aanpassing

Uitspraak van In Abstracto op woensdag 25 december 2013 om 20:50:
Dude, als de je Focusrite driver in fl studio selecteerd veranderd de asio driver in het asio paneel naar de Focusrite ASIO driver deze kan je dan naar behoren aanpassen.

nee
je moet helemala niets aanpassen.. al helemaal geen settings die vergrendeld horen te zitten :z
Aangepaste asio drivers? jij snapt er ook geen fuck van dan .. DUDE... :facepalm:

Wat hebben mensen steeds met ASIO drivers.. OMG!!!
laatste aanpassing

Uitspraak van Defiler op zondag 22 december 2013 om 16:08:
44100

dit gebruiken in fl
anders crasht de boel
Rule of Thumb
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 december 2013 om 21:14:
nee
je moet helemala niets aanpassen.. al helemaal geen settings die vergrendeld horen te zitten :z
Aangepaste asio drivers? jij snapt er ook geen fuck van dan .. DUDE... :facepalm:

Wat hebben mensen steeds met ASIO drivers.. OMG!!!

Gozer leer eens begrijpend lezen .

Waar staat hier dat hij iets moet aanpassen er staat KAN deze dan naar behoren aanpassen
en met aangepaste Asio driver bedoel ik een door Focusrite naar hun specificaties aangepaste ASIO driver.
Staat ook hier boven.
en ik schrijf hier alleen feiten en dan nog iets ,de settings zijn niet vastgezet het zijn de aanbevolen settings of te wel default settings.
En nog een tip lees het hele topic eens goed door.hier staat duidelijk info in die je gemist hebt.
Laters dude
en verder nog Prettige Feestdagen.
laatste aanpassing
Het was idd de driver. Lekker dat Focusrite het zo goed voor elkaar heeft met de drivers dan :S

AVL Bedankt (Y)

Verder iedereen ook bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd!

Uitspraak van In Abstracto op woensdag 25 december 2013 om 22:49:
en verder nog Prettige Feestdagen iedereen.

laatste aanpassing

aiiiiiit (Y)

Cheers

kerstgroet

]
/
Il]. /
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 26 december 2013 om 20:54:
Santa was right 8)

Wel +1 voor je nick :lol:

Uitspraak van Defiler op donderdag 26 december 2013 om 11:56:
Lekker dat Focusrite het zo goed voor elkaar heeft met de drivers dan :S

vaag is dat idd/ de bijgeleverde drivers die ik er bij kreeg werkten ook gewoon niet :vaag:
laatste aanpassing
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op donderdag 26 december 2013 om 20:55:
Wel +1

Daar zal die blij mee zijn (y) avl is namelijk record holder......64 minnetjes !!!! weet niet meer precies waar, geloof in het drugs forum...wat een dude (N)
Uitspraak van Nike 87 op zaterdag 18 januari 2014 om 15:39:
Daar zal die blij mee zijn (y) avl is namelijk record holder......64 minnetjes !!!! weet niet meer precies waar, geloof in het drugs forum...wat een dude (N)

Lol 64 minnetjes is echt extreem veel :roflol:

Uitspraak van Defiler op woensdag 25 december 2013 om 13:46:
dingetje

Uitspraak van Nike 87 op zaterdag 18 januari 2014 om 15:39:

Zal me worst weze... ben de enige die zijn eigen ding doet ipv kuddevolk
is dat wat jij in het leven belangrijk vind? kijkende naar minnetjes. Alleen het negatieve inzien van alles ....

Enige waar jij goed in bent is mij promoten
Wat is u volgende argument?
beginnen ze over minnetjes van mijn posten uit het verleden in een topic wat over een FOCUSRITE GELUIDSINTEFACE gaat

laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 19 januari 2014 om 00:53:
ben de enige die zijn eigen ding doet

Je bedoelt dat je extreem veel masturbeert?
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 19 januari 2014 om 00:53:
laatste aanpassing 19 januari 2014 03:14

Gast, echt tot 3x toe aanpassen.. eerst rond een uurtje of 1 toen ergens rond half 2.. en nu om 3 uur.. wtf :lol:
loop mijn toppa niet te vervuilen jongens 8)

wou net zeggen
-_-
Dont mess with focusrite!
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 23 januari 2014 om 01:33:
wou net zeggen
wordt weer een zooitje anders.. maarja wat wil je met niveau ..:O

Laatste aanpassing.. borderline?
wou net zeggen
wordt weer een zooitje anders.. ..:O

eeuwige mang jij!
wou net zeggen
-_-
Dont mess with focusrite!

:lol:

Hoeveel namen heeft Arnoud van Lieshout nou al gehad?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 januari 2014 om 05:45:
Hoeveel namen heeft Arnoud van Lieshout nou al gehad?

Borderline mang.. behoorlijk wat.

Beetje een persoonlijkheid stoornis. Zal wel door de hoeveelheden drugs komen die meneer in de jaren heeft genomen.

Als ik wat nodig heb ga ik wel ff langs nummer 27 :D Goeie pillen zo te zien aan die kneus :D
laatste aanpassing