Partyflock

Forumonderwerp · 1151724
Daar zijn we weer!

Na bijna 6 jaar afwezigheid hier weer een PF Sample contest!!

De jury zal bestaan uit onze vrolijke vriend Anton [ Demonizer ]
tevens zijn idee om weer een contest te houden.

Toegevoegd aan de Jury, de enige echt Utopia!

Mochten er nog vrijwilligers zijn die willen helpen met de beoordeling van de tracks dan hoor ik het wel!

de regels zijn ongewijzigd gebleven en luiden als volgt;
- Geen gebruik van eigen samples of welk vorm van geluid dan ook
- Alle stylen
- Tracks van minimaal 3 minuten
- Deadline 16-01-2014
- Dus, alleen geluiden gebruiken uit de aangeleverde samples
- Tracks uploaden op soundcloud of via zippyshare en de link in PM naar mij en Anton
- De winnaar zijn/haar track zal worden gemasterd door Utopia Mastering
www.utopiamastering.com - Voor een professioneel klinkende master, audiobewerking en meer!

Wees creatief de samplepack is (redelijk) beperkt!

Wil je mee doen?? stuur mij een pm dan verstuur ik je de samples en kan je van start

het is één grote wave file met geluiden uit mijn eigen gear en sample-library, dus lekker knippen en bruikbare shit eruit samplen.

track uit voorgaande edities

http://www.lennardigital.com/PFContest/Part2/

http://www.lennardigital.com/PFContest/Part3/

http://www.lennardigital.com/PFContest/Part5/

http://www.lennardigital.com/PFContest/Part6/

http://www.lennardigital.com/PFContest/Part7/

http://www.lennardigital.com/PFContest/Part8/

http://www.lennardigital.com/PFContest/Part9/

http://www.lennardigital.com/PFContest/Part10/

Succes!
laatste aanpassing door een beheerder
Maar dat van die potgrond en Nederlander als baas voor de firma ik werk klopt wel.
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
ben jij altijd dronken dan ?
Uitspraak van Meiosis op woensdag 22 januari 2014 om 15:52:
ben jij altijd dronken dan ?

Dafje begint al wartaal uit te slaan na 2 shandy 8)
Uitspraak van Defiler op woensdag 22 januari 2014 om 15:59:
Dafje begint al wartaal uit te slaan na 2 shandy 8)

Was laatsta van de whiskey. Fles Cava en bier. Op = op
Sinds ik roosje heb ben ik niet meer zo vaak dronk.. anders slaag met de zweep 8)

Kk pussy
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 januari 2014 om 17:22:
Kk pussy

:[ je moeder
laatste aanpassing
Soms heb je van die momenten dat je een vette kick gemaakt hebt en je eigen loopje wel half uur blijft luisteren terwijl je inspiratie gedeelte in je hersenen aan het werken is en gelijk je nog steeds die loop hoort in plaats van aan de slag te gaan (l)
laatste aanpassing
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 22 januari 2014 om 16:54:
Sinds ik roosje heb ben ik niet meer zo vaak dronk.. anders slaag met de zweep

epic! ik ben heel benieuwd naar roosje
Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 22 januari 2014 om 20:37:
Soms heb je van die momenten dat je een vette kick gemaakt hebt en je eigen loopje wel half uur blijft luisteren terwijl je inspiratie gedeelte in je hersenen aan het werken is en gelijk je nog steeds die loop hoort in plaats van aan de slag te gaan (l)

Ik herken het :lol:
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 22 januari 2014 om 20:59:
Ik herken het :lol:

Moet er maar is van komen, maar wel kut met die ruis :s
Draai ik de disortion knop iets minder, is de ruis weg maar me kick beetje kaal :s
Uitspraak van Meiosis op woensdag 22 januari 2014 om 20:44:
epic! ik ben heel benieuwd naar roosje

Komt goed maat :D we regelen wel keer een zaterdag avond ofzo ;)
Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 22 januari 2014 om 21:00:
Moet er maar is van komen, maar wel kut met die ruis :s
Draai ik de disortion knop iets minder, is de ruis weg maar me kick beetje kaal :s

Noise gate ;) Mijn ruis is zelfs nog harder dan de kick :roflol:

FL Limiter, noise gate preset.. Ceiling helemaal open draaien en dan met je Treshold spelen tot je ruis weg is ;)
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 22 januari 2014 om 21:02:
FL Limiter, noise gate preset.. Ceiling helemaal open draaien en dan met je Treshold spelen tot je ruis weg is ;)

OMFG :rot:

De ruis is weg, gewoon weg en mijn kick is behouden. Shit mang !!!
Dank U voor dezeng tip :beer:
Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 22 januari 2014 om 21:12:
OMFG :rot:

De ruis is weg, gewoon weg en mijn kick is behouden. Shit mang !!!
Dank U voor dezeng tip :beer:

(y) :P zo leer je nog eens wat van die gekke merio
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 22 januari 2014 om 21:15:
(y) :P zo leer je nog eens wat van die gekke merio

Ik heb al veel geleerd van jou meng _O_
Ooit zie ik nog dikke tutorial online met filmpjes en voorbeeldjes enz ...

Zou wel nice zijn zo in die rijke tatta studio B)
Dank zij die theorieën van nachten en nachten geleden heb ik een hele make-over kunnen maken.
Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 22 januari 2014 om 21:19:
Ooit zie ik nog dikke tutorial online met filmpjes en voorbeeldjes enz ...

Ik zou voor Noisj/Mind In Motion wat screetch tutorials doen.. van oude screetches die ik niet meer gebruik. Altijd handig voor newbies die nog geen weet hebben van basis synthesis :P Zoals "kuch" ik noem geen namen "kuch"
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 22 januari 2014 om 21:23:
Ik zou voor Noisj/Mind In Motion wat screetch tutorials doen.. van oude screetches die ik niet meer gebruik. Altijd handig voor newbies die nog geen weet hebben van

whaha vet (y)
Ben benieuwd !

Altijd handig voor newbies die nog geen weet hebben van basis synthesis :P Zoals "kuch" ik noem geen namen "kuch"

Ik weet :D

Artiest Natrion
Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 22 januari 2014 om 20:37:

Same here :P
Lekker spacen B)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 januari 2014 om 22:52:
Same here :P
Lekker spacen B)

Jeppa :rot:
Zo... klaar met verbouwen. Nu weer muziek maken tussen de verslagen van school door :D

Zoals "kuch" ik noem geen namen "kuch"

zoals Hard-Tex?
ik haat mensen die uit de hoogte doen, net zoals laatst die interview met dj promo , damn wat komt die over als een arrogante zak zeg in dat interview :/
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 januari 2014 om 23:12:
zoals Hard-Tex?

voelt iemand zich aangesproken dan Xeno?

Ik zou voor Noisj/Mind In Motion wat screetch tutorials doen.. van oude screetches die ik niet meer gebruik. Altijd handig voor newbies die nog geen weet hebben van basis synthesis :P Zoals "kuch" ik noem geen namen "kuch"

Leuk toch. Heel moeilijk is het niet
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 januari 2014 om 23:12:
zoals Hard-Tex?
ik haat mensen die uit de hoogte doen, net zoals laatst die interview met dj promo , damn wat komt die over als een arrogante zak zeg in dat interview :/

jesus wat ben jij af en toe op je pik getrapt zeg
Trampling :kwijl:
Is er al een uitslag bekent ?
Hier is de uitslag:

Zo zo !

Tijd om een deurwaarde in te schakelen en desnoods een advocaat. Ik wil waar voor men geld (geld ?) waar is die fuckin' uitslag, waar is dat publiek en op welke zenders word het uitgezonden ??

:dood:
De beoordeling van meiosis is ook binnen... echter ontbrak er 1 score, dus ik wacht nu op bericht van hem, heel eventjes geduld nog!!

Uitspraak van Ensorceler op maandag 27 januari 2014 om 20:52:
De beoordeling van meiosis is ook binnen... echter ontbrak er 1 score, dus ik wacht nu op bericht van hem, heel eventjes geduld nog!!

Hij was zeker niet meer helemaal helder :smoke: ;p
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 januari 2014 om 07:28:
Hij was zeker niet meer helemaal helder

overdrijven is ook een kunst

:D
Daar gaat ie dan, de uitslag van pf contest deel 13

A.C.
Xeno 6
Arrangement 6
Ik vind het eerste en het laatste gedeelte de het sterkste in je track.Hoewel alles wel goed in elkaar overloopt mis ik een beetje verhaal in de track.
Mix 5
De mix is enigszins plat, er zitten door de gehele track wat storende (irriterende) hoge tonen. Er is niet echt een goede vulling van het beschikbare spectrum
Creativiteit 7
Gebruik van de sounds zijn erg origineel een totaal andere kijk op de samples dan je zou verwachten.

Natrion 6
Arrangement 6
Ook deze track heeft een duidelijk verloop (intro/midden/outro). De sfeer die je op zet is ook erg goed, het is alleen jammer dat er in het verloop van de track niet veel meer verassende gebeurt
Mix 5.5
Ik vind je mix een beetje beknepen klinken. Dit komt hoofdzakelijk doordat je kick nog al rommelig is.
Creativiteit 6.5
Ik vind de insteek van je track erg goed gevonden. Het is een originele benadering van de track helaas zet je in het 2de deel van de track deze creativiteit niet door

Menavoldi 6.5
Arrangement 6,5
Je hebt een heel duidelijk verloop in je track (intro/midden/outro). Op momenten heeft het een erg goede drive. Er hadden wat meer geluiden mogen toegevoegd worden, zoals het nu is klinkt het af en toe wat minimaal. De climax had iets meer ingeleid kunnen worden en zijn de stille stukken soms iets te stil
Mix 7
Je sound is overall aardig clean. Ik ben vooral weg van de duistere kick die je gebruikt. In de break vind ik dat je synths iets te ver weg zijn en wat dun klinken. De vocal sick in de head wat droog.
Creativiteit 6
In het geheel mis ik wat creativiteit in deze track. Sample gebruikt is als ik kijk wat er in het pakket zit niet heel uitgebreid. Er zitten niet echt hele verrassende edits of breakjes in iets wat ik toch wel mis bij zo’n track.

Rott in PieceS 7.7
Arrangement 7.5
Heel sterk, erg goede verloop in je track. Goede momenten van Energie en rust. Duidelijk verhaal.
Mix 8
Overall van de sound steekt erg goed in elkaar. Volle geluiden en je gebruikt het volledige beschikbare spectrum.
Creativiteit 7.5
Effecten die je gebruikt zijn goed gevonden. Samples zijn goed bij elkaar uit gezocht. Daarnaast vind ik je stijl ook erg origineel gevonden. Veel verschillende invloeden hoor je terug in de track.

Difiler 7.5
Arrangement 7.5
Uitgesproken sfeer, duidelijk verhaal en een fijne opbouw
Mix 7.5
Erg goede sound, lekkere knispertjes in de track. Goed gebruik van het spectrum
Creativiteit 7.5
Het idee van je track is erg goed gevonden, je hebt bewust gekozen voor bepaalde samples en hebt daar in een goede setting weten neer te zetten

Meiosis

Menavodi - Necro Beastiality
- Arrangement 8-
leuk opbouw. weinig behoefte om door de track heen te skippen. doet me qua opbouw denken aan oudere DNA tracks.
- Mix 7
in de basis is de mix ok, kickert misschien iets te nadrukkelijk in de mix tov andere sounds.
- Creativiteit 7-
bepaalde elementen herken ik vanuit de samplepack echter valt er naar mijn idee meer met de samples te doen in deze track.

Natrion - Sax and violins
- Arrangement 7-
de track pakt me wel, toch blijf ik het arrangement her en der te kaal vinden om het een absolute topper te vinden. ik snap de hook met de saxofoon sample. Echter had hier meer mee gedaan kunnen worden.
- Mix 6
de mix opzichzef is niet slecht, een aantal sounds net iets beter op elkaar afgesteld qua volume zou de track ten goede komen.
- Creativiteit 6
de track leunt voor mijn gevoel voornamelijk op de kick en de sax sample. Dit samen pakt leuk uit, maar hier had meer mee gedaan mogen worden.

Rott in pieceS - Dem Rhythm
- Arrangement 7
qua arrangement vind ik het tegenvallen. dat klinkt raar al zeg ik het zelf want ik ben op de andere onderdelen zeer gecharmeerd van deze track
- Mix 8
ik vind de mix van de track behoorlijk spot on. ik voel een balans tussen de verschillende sounds.
- Creativiteit 8
ook al valt het arrangement me tegen bij deze track, de creativiteit druipt er naar mijn idee wel vanaf, leuk gebruik van de samplepack!

Defiler - Anger Management
- Arrangement 8
goed verhaal. lekker opbouw. doet me op sommige plekken denken aan blackbox spul :O
- Mix 8
ik vind je mix lekker.. geen storende freqs, alles lijkt redelijk in balans
- Creativiteit 7
mooi gebruik van een aantal samples uit de pack.

xeno contest track
- Arrangement 6
de eerste 50 sec zat ik met samengeknepen billetjes te wachten in spanning wat er komen ging.... mijn verwachting werd niet waar gemaakt. het is niet slecht, maar ik had iets anders verwacht.
- Mix 6-
ik zit te zoeken naar iets te zeiken, ik denk dat het er op neer komt dat het geheel meer op elkaar afgestemd moet worden. en o ja, haal die FL galm er eens uit ;)
- Creativiteit 7-
qua creativiteit vind ik dat je je best hebt gedaan

de minnetjes in de scores van meiosis zijn in overleg naar halve afgerond.

RESULTAAT:

meiosis

xeno 6
natrion 6.1
menavodi 7
rott in pieces 7.7
difiler 7.7

a.c.

xeno 6
natrion 6
menavodi 6.5
rott in pieces 7.7
difiler 7.5

totaal:

1. rott in pieces 7.7
2. difiler 7.6
3. menavodi 6.8
4. natrion 6.1
5. xeno 6

Gefeliciteerd Rott in Pieces, met deze prachtige overwinning en de eeuwige roem die hieraan gelieerd is.

Ik vond het weer erg leuk en als er ideeën zijn voor een volgende contest hoor ik het graag.
laatste aanpassing
Oh en niet te vergeten, bedankt A.C. en Meiosis !!!!!
En iedereen die heeft deelgenomen!

en wederom een dikke :loser: naar alle nits die wel samples willen opstrijken maar niks inleveren!

ik heb weer aardig wat onbekende gastjes voorbij zien komen zoals altijd die de samples wilden ontvangen, vaak vroeg ik of ze muziek wat ze gemaakt hebben konden sturen, sommige hoorde ik niks meer van, andere kreeg ik een linkje van en vertelden heel vrolijk dat ze echt wel iets ging opsturen.. maar helaas.

(niet bedoelt richting jou mario ;) hoewel ik wel een track van je had verwacht...)

Volgende doe ik miss hier ook wel mee
Verrot in stukjes gefeliciteerd (Y)

Worden de tracks nog gepost. Ik heb ze niet allemaal gehoord volgens mij. Ben ik wel benieuwd naar.

Ik vond het leuk om mee te doen. Blij de muziek weer een beetje opgepakt te hebben.

Ja lijkt me ook wel geinig. Alleen niet boos worden als ik het niet red Haha.
Artiest {SHOWLIST artist 60869, 28013}
Uitspraak van Ensorceler op dinsdag 28 januari 2014 om 18:10:
Gefeliciteerd Rott in Pieces

Whooehooooee!! :cheer: Dank u dank u dank u!

Ik feliciteerd Difiler met het behalen van de 2e plek en Xeno met het behalen van de eerste van de laatste plek ;) En natuurlijk feliciteer ik iedereen daar tussenin! Menavodi en natrion!

Meiosis jammer dat je mn arrangement tegen vond vallen, zou je kunnen toelichten waarom? =)
Uitspraak van Ensorceler op dinsdag 28 januari 2014 om 18:17:
Oh en niet te vergeten, bedankt A.C. en Meiosis !!!!!
En iedereen die heeft deelgenomen!

Uiteraard!

Sjors ook bedankt :cheer: