Partyflock

Forumonderwerp · 1146492
1 volger · 4378x bekeken
Waarschuw beheerder
Hallo,

ik wil graag m'n eerste auto kopen (in september/oktober), maar heb geen idee wat voor auto ik moet kiezen.
überhaupt wat voor merk.. heb er niet veel verstand van en wil graag jullie mening.
Het hoeft geen nieuwe auto te zijn, maar mag natuurlijk wel.
daarnaast heb ik zo'n €4000,- tot €6000 euro tot m'n beschikking.
Het hoeft geen grote auto te zijn, wel graag 5deurs.
Daarnaast vind ik het belangrijk dat er niet zoveel onderhoud aan de auto zit (aangezien ik daar zelf 0 verstand van heb)
en wat luxere opties als centrale deurvergrendeling en elektrische ramen zijn ook niet heel vervelend.

Dus, iemand enige idee welk automerk er dicht in de buurt van mijn wensen ligt?
Waarschuw beheerder
Dankje!
voor deze auto's heb ik zeker zitten kijken.
maar wat ik dan weer van mensen in m'n omgeving hoor is bijvoorbeeld dat Peugeot veel onderhoud heeft. (Franse auto?)
hetzelfde voor citroen.
weet je of dat klopt? of is dit gewoon de eigen ervaring van sommige mensen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van tesss93 op maandag 1 juli 2013 om 16:03:
Dankje!
voor deze auto's heb ik zeker zitten kijken.
maar wat ik dan weer van mensen in m'n omgeving hoor is bijvoorbeeld dat Peugeot veel onderhoud heeft. (Franse auto?)
hetzelfde voor citroen.
weet je of dat klopt? of is dit gewoon de eigen ervaring van sommige mensen..

Dan zeg je maar tegen die mensen dat ze heel dom zijn.
Die peugeot en citroen hebben namelijk precies dezelfde motor als de toyota Aygo.
Zover als ik heb begrepen zijn deze drie fabrikanten een samenwerking aangegaan om de kosten te drukken.
Deze auto's hebben namelijk ook het zelfde onderstel.

Die vooroordelen over franse auto's zijn ontstaan uit het verleden en ik vind het zelf niet meer van deze tijd.
Maar goed bel de anwb en vraag welke auto's het minste pech hebben, dat zullen de japanners zijn.

je moet ook een beetje geluk hebben en als je er zelf netjes mee om gaat scheeld het al een hoop.
Waarschuw beheerder
Peugeot veel onderhoud heeft. (Franse auto?)
hetzelfde voor citroen.

Dat zijn hardnekkige vooroordelen inderdaad. Heb zelf nu m'n 2e citroen en heb helemaal niet veel onderhoud.
Waarschuw beheerder
hmmm oke...
dan ga ik eens naar die auto's kijken.
zijn er nog andere merken die ook een beetje die prijs kwaliteit verhouding hebben? of moet ik het gewoon bij die 3 houden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van tesss93 op maandag 1 juli 2013 om 15:42:
m'n eerste auto kopen

ik zou beginnen met een (oud) barrel waarin je leert rijden en alles kan doen (max 2.000 euro)

qua onderhoud en kosten... corsa-tje, golfje, polo-tje maakt niet uit.. gaat erom hoe je er mee omgaat

en geen stuurbekrachtiging.. dan leer pas echt een beetje autorijden

kan je de rest van het geld mooi besparen en later kijken voor een wat nieuwere auto (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van groetjes van Koen op maandag 1 juli 2013 om 16:27:
ik zou beginnen met een (oud) barrel waarin je leert rijden en alles kan doen (max 2.000 euro)

Dat zou eerlijk gezegd ook mijn eerste advies zijn... €6000 voor een eerste botsauto betalen zou ik ook niet doen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders...
Waarschuw beheerder
sowieso.. je leert pas echt rijden als je zelf een auto hebt en het liefst een verrotte oude grote, zonder stuurbekrachtiging blabla

al die nieuwe auto's daar hoef je bijna niks voor te doen als je in de auto zit.. af en toe je stuur aanraken en als je aan je pook zit schiet ie al naar een versnelling.. parkeren is ook een makkie met die sensoren

nadeel van nieuwe auto's is ook dat je niet zelf kan kijken wat er mis is onder de motorkap.. overal draadjes en shit

1x 'kortsluiting' en je auto staat stil, niks doet het meer.. dan MOET je naar de garage

hoe vaak zie je wel niet nieuwe auto's aan de kant van de weg staan?

bij oude auto's kan je alles nog uit elkaar halen en zelf een beetje rommelen met wat gereedschap...

hoewel, het ligt er ook maar net aan hoeveel verstand je er van hebt :P
Waarschuw beheerder
+2-1
donateur
(Franse auto?)

Niet doen !!! dat bespaart je een hoop ellende :yes:

Heb zelf 2 franse auto`s gehad , beide nieuw gekocht en een hoop trammelant mee gehad , en bovendien staan franse auto`s er ook bekend om dat ze niet zo al te best zijn met electronica .

Beter koop je duitse degelijkheid of een klein japannertje ;)

Suc6 (Y)
Waarschuw beheerder
Mijn eerste auto was een Civicje uit 1994 zonder stuurbekrachtiging, enorm veel plezier van gehad en dus ook totaal af gereden

In dat bakkie heb ik pas echt leren autorijden!

Waarschuw beheerder
Een oude Honda legend zou ik nemen of zon jaren negentig mustang
Waarschuw beheerder
Uitspraak van LuN@TiC op maandag 1 juli 2013 om 16:45:
Beter koop je duitse degelijkheid

M`n eerste was ook een astra uit 95. Kostte weinig en was nog helemaal in orde b)

ot: Ik zal voor een eerste auto gewoon iets goedkoop nemen.
Waarschuw beheerder

Dit is wel wat voor je.
Waarschuw beheerder
oja en natuurlijk minimaal 1 jaar apk erop en NAP (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van tesss93 op maandag 1 juli 2013 om 16:26:
hmmm oke...
dan ga ik eens naar die auto's kijken.
zijn er nog andere merken die ook een beetje die prijs kwaliteit verhouding hebben? of moet ik het gewoon bij die 3 houden

Ik zou het bij deze drie houden. Op het moment zijn er ook wel andere alternatieven alleen die vallen niet echt binnne je budget (fiat 500 twin air, volkswagen UP, etc).

qua onderhoud en kosten... corsa-tje, golfje, polo-tje maakt niet uit.. gaat erom hoe je er mee omgaat

kan je de rest van het geld mooi besparen en later kijken voor een wat nieuwere auto (Y)

Dit is ook een optie maar het zou niet mijn voorkeur zijn. Als je het geld er voor over hebt zou ik lekker een nieuwere auto nemen. Zelf ben ik in 2005 begonnen met een opel corsa c 1.2 uit 2003. Nooit spijt van gehad en genoten van de luxe zoals electische ramen en airco. Vrienden van me reden golfjes, corsaatjes etc van minimaal 10 jaar oud. Per saldo was ik voordeliger uit. Want die auto's hadden veel meer onderhoud. Te hoge rekening dan na se sloop brengen en andere auto halen etc. Geld besparen door een oud barrel te rijden lukt dus niet iedereen.

Dat je beter leert rijden in een oude auto vind ik onzin. En waarom zou je je zelf straffen met een auto zonder stuurbekrachtiging als je het geld hebt voor een auto met.
Waarschuw beheerder
Niet doen !!! dat bespaart je een hoop ellende :yes:

Heb zelf 2 franse auto`s gehad , beide nieuw gekocht en een hoop trammelant mee gehad , en bovendien staan franse auto`s er ook bekend om dat ze niet zo al te best zijn met electronica .

Suc6 (Y)

ja dat bedoel ik dus, zo hoor ik meer mensen die dat zeggen.
ik zal eens verder kijken..
Waarschuw beheerder
+1

Duitse degelijkheid is onzin. Auto's hebben meer elende dan jappaners
Waarschuw beheerder

heb nu 2 jaar gereden in de auto van m'n moeder zonder stuurbekrachtiging, nooit meer!
ik vind dat echt heel vervelend rijden.
oud barrel vind ik niet zo erg, maar als ik kijk naar een golf of een polo ben je nog 4.000 euro kwijt, waar je ook een C1/107 of aygo voor hebt die veel jonger zijn en minder km erop hebben zitten..

denk dat ik rustig in de gaten moet blijven houden of er leuke aanbiedingen zijn...
iemand nog een goede garage in omgeving Utrecht/Breukelen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baas op maandag 1 juli 2013 om 17:43:
Dat je beter leert rijden in een oude auto vind ik onzin.

Inderdaad wat een gelul.Zijn gewoon lui die geen fatsoenlijke auto kunnen betalen die dat zeggen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van groetjes van Koen op maandag 1 juli 2013 om 16:38:
sowieso.. je leert pas echt rijden als je zelf een auto hebt en het liefst een verrotte oude grote, zonder stuurbekrachtiging blabla

al die nieuwe auto's daar hoef je bijna niks voor te doen als je in de auto zit.. af en toe je stuur aanraken en als je aan je pook zit schiet ie al naar een versnelling.. parkeren is ook een makkie met die sensoren

nadeel van nieuwe auto's is ook dat je niet zelf kan kijken wat er mis is onder de motorkap.. overal draadjes en shit

1x 'kortsluiting' en je auto staat stil, niks doet het meer.. dan MOET je naar de garage

hoe vaak zie je wel niet nieuwe auto's aan de kant van de weg staan?

bij oude auto's kan je alles nog uit elkaar halen en zelf een beetje rommelen met wat gereedschap...

hoewel, het ligt er ook maar net aan hoeveel verstand je er van hebt :P

De vraag is ook hoeveel waarde hecht de TS aan betrouwbaarheid. Een oude auto is sowieso minder betrouwbaar dan een nieuwere auto.
Natuurlijk zie je meer nieuwe auto's langs de weg staan dan oude auto's. Die worden ook veel meer gebruikt. Kijk maar eens in de spits op
de snelweg, geen oude auto te zien.
Zie jij de TS al zelf sleutelen aan haar auto?

Verder vind ik het ook een verschil voor een jongen en een meisje. Neem je als jongen een bak om mee te scheuren en te kloten. Burn outs, handrembochten etc. Zelf andere uitlaat eronder zetten blabla neem dan oude trap bak.

Heb je betrouwbare auto nodig waar je veel km mee wil make en je wil comfortabel rijden. Neem dan een nieuwere.
bovendien wat is er mis met parkeren middels parkeersensoren. Zelf heb ik ze niet, maar gaat er toch om dat je je auto snel en netjes kan parkeren.
de manier waarop maakt toch niet uit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baas op maandag 1 juli 2013 om 17:43:
Dat je beter leert rijden in een oude auto vind ik onzin. En waarom zou je je zelf straffen met een auto zonder stuurbekrachtiging als je het geld hebt voor een auto met.

precies, zo denk ik dus ook.
bedankt voor je advies!
Waarschuw beheerder
omgeving hoor is bijvoorbeeld dat Peugeot veel onderhoud heeft

Ik rijd al 20 jaar Peugeot en ben dik tevreden, heb nooit gezeik :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baas op maandag 1 juli 2013 om 15:52:
Citroen C1
Toyota Aygo
Peugeot 107

juist niet doen, schijnen heel slecht te zijn, als zelfs de monteurs van de Toyota dealer dat al zeggen, dan zegt dat al genoeg.

neem een Peugeot 207 ofzo, die zijn beter, of een Golf/Polo, Ford Fiesta/Ka(laatste model) keuze zat
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op maandag 1 juli 2013 om 17:50:
Inderdaad wat een gelul.Zijn gewoon lui die geen fatsoenlijke auto kunnen betalen die dat zeggen.

haha tuurlijk, wat een aanname :lol:

Uitspraak van Baas op maandag 1 juli 2013 om 17:51:
Een oude auto is sowieso minder betrouwbaar dan een nieuwere auto.

oneens.. ligt er allemaal maar aan hoe je met je auto omgaat en aan eventuele vorige eigenaren..

je kan wel een nieuwe auto kopen met de nieuwste snufjes, maar als de vorige eigenaar 'm heeft afgeragd, dan krijg je de rekening later wel op je bordje.. en vice versa natuurlijk.. er zijn zat oude auto's (zelfs genoeg oldtimers) die het prima doen, omdat ze goed zijn behandeld..

dus een oude auto is in mijn ogen zeker niet per definitie minder betrouwbaar dan nieuwe auto :nee: ligt aan de mensen die erin rijden en hebben gereden..

Uitspraak van Baas op maandag 1 juli 2013 om 17:51:
Natuurlijk zie je meer nieuwe auto's langs de weg staan dan oude auto's. Die worden ook veel meer gebruikt. Kijk maar eens in de spits op

de snelweg, geen oude auto te zien.

ik heb nergens gezegd dat ik MEER nieuwe auto's langs de kant zie staan.. ik heb gezegd DAT (ook) nieuwe auto's aan de kant staan..

het 1 sluit het ander niet uit... ook oude auto's zie je natuurlijk (wel eens) aan de kant staan...

mijn punt is: een nieuwe auto betekent niet per definitie dat je nooit pech hebt.. de kans lijkt idd kleiner, omdat de auto nieuw is.. maar ook hier geldt... wat is het verleden van de auto?

oud is niet perse minder goed :)
nieuw is niet perse beter :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van tesss93 op maandag 1 juli 2013 om 17:48:
iemand nog een goede garage in omgeving Utrecht/Breukelen?

Check www.gaspedaal.nl staan auto`s van alle aanbieders op (Y)

Gewoon iemand uit je famile ,vrienden of kennisen kring meenemen die er beetje verstand van heeft ;)

Ook kun je zelf mss even op google zoeken naar merk en type auto wat je aanspreekt en daar op een of ander forum wat informatie gaat doorspitten over de dingen waarbij je moet letten bij de aankoop zoals de zwakkere punten , zodat je iig beetje voorbereid bent tijdens je zoektocht.

Heb vorig jaar voor mijn zus gekeken want die zocht toen een goedkoop autootje met vanalles op en aan , toen zijn we bij ongeveer 12 ford kaatjes wezen kijken, maar veel daarvan ( bijna allemaal) waren geroest bij dorpels , tankdop en achterwisser, drama dus :facepalm: wat dus al op diverse fora vermeld stond dat je daarvoor moest oppassen bij eventuele aankoop. Na aantal weken zoeken heeft ze uiteindelijk eentje naar haar zin kunnen vinden zonder roest B) Ze weet ook wel dat het voor hooguit 2 a 3 jaar is en dat ze dan tegen die tijd weer iets anders moet gaan zoeken , maar zolang ze het tot die tijd kan uitzingen vindt ze het prima ;)
Waarschuw beheerder
hmm heel divers wat er nu allemaal gezegd wordt.
ik zal ook eens verder kijken dan de C1/107 en Aygo
het hoeft echt geen auto uit 2012 te zijn, maar een auto van 15 jaar oud vind ik ook weer wat overdreven..
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van tesss93 op maandag 1 juli 2013 om 20:54:
het hoeft echt geen auto uit 2012 te zijn, maar een auto van 15 jaar oud vind ik ook weer wat overdreven..

Zo denk ik over vrouwen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Landlopert op maandag 1 juli 2013 om 20:55:
Zo denk ik over vrouwen.

hahaha

Uitspraak van tesss93 op maandag 1 juli 2013 om 20:54:
hmm heel divers wat er nu allemaal gezegd wordt.
ik zal ook eens verder kijken dan de C1/107 en Aygo

golfje 4 standaard dan :)

zitten alle toeters en bellen aan.. ook stuurbekrachtiging :P

valt prima binnen je budget

en in 5 deurs uitvoering is ie nog steeds compact (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op maandag 1 juli 2013 om 18:44:
juist niet doen, schijnen heel slecht te zijn, als zelfs de monteurs van de Toyota dealer dat al zeggen, dan zegt dat al genoeg.

neem een Peugeot 207 ofzo, die zijn beter, of een Golf/Polo, Ford Fiesta/Ka(laatste model) keuze zat

Ik denk als dat echt zo zou zijn zouden die modellen sneller afschrijven dan at ze momenteel doen.

Peugeot 207 gehad die dronk olie bij het leven. Recente golf of polo is al vrij duur.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van groetjes van Koen op maandag 1 juli 2013 om 22:57:
golfje 4 standaard dan :)

zitten alle toeters en bellen aan.. ook stuurbekrachtiging :P

valt prima binnen je budget

en in 5 deurs uitvoering is ie nog steeds compact (Y)

Golf 4 rijd je al in oude bak.. Kan me voorstellen dat de TS graag wat nieuwers rijd.
Beter golf 5 nemen. Alleen de vaste lasten zijn toch stuk hoger ten opzichte van een kleinere auto.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baas op maandag 1 juli 2013 om 15:52:
Ik zou gaan kijken naar:
Citroen C1
Toyota Aygo
Peugeot 107

Sowieso belangrijk dat je airco erop hebt zitten (voor de restwaarde en frisse oksels).
Voordeel van deze auto's is dat je relatief nieuwe auto hebt met lage wegenbelsting en brandstofkosten.
Ook zal je in de verzekering lager uit zijn ten opzichte van een golfje.

DAt van die verzekering is bullshit pik :Lol:
Waarschuw beheerder
als je all risk verzekerd is dat absoluut geen bulshit!!
Golf zit grotere motor in dan een c1, plus golf is diefstal gevoeliger
Waarschuw beheerder
OVer wat voor golf praat je?
Waarschuw beheerder
WAt lul je eigk? Jij zit op een scooter

Maar denk als je voor het eerst een auto op je naam krijgt je verzekering aardig hoger ligt, ook met die auto's die jij noemde
maar ik betaal voor m mitsu 1,8 125pk geen ruk aan verzekering (Wa+)
Waarschuw beheerder
E maatje rijd golf4 Diesel en betaald ook weinig
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SJEEP op dinsdag 2 juli 2013 om 11:48:
OVer wat voor golf praat je?

5

Uitspraak van SJEEP op dinsdag 2 juli 2013 om 11:51:
WAt lul je eigk? Jij zit op een scooter

foto is uit 2004.
Rij nu een alfa romeo guiletta TCT
En een yamaha fz1n

Uitspraak van SJEEP op dinsdag 2 juli 2013 om 11:54:

daar praten we toch ook over een oude auto met nul dagwaarde die waarschijnlijk wa verzkerd is.

Als TS een auto koopt van 6k zou ik die nog wel all risk verzekeren.

Waarschuw beheerder
wat ik dan weer van mensen in m'n omgeving hoor is bijvoorbeeld dat Peugeot veel onderhoud heeft. (Franse auto?)
hetzelfde voor citroen.

Ik ben inmiddels aan mijn tweede Peugeot begonnen (inmiddels heb ik die al 5 jaar) en heb alleen onderhoud gehad en de nodige dingen zoals zo nu en dan remschijven e.d. maar niet bijzonder veel onderhoud ofzo, gewoon normaal. Dus denk dat die vlieger niet opgaat, of je moet hem aan alle kanten afboeren, dan kan het zijn dat het meer onderhoud vergt ja.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baas op dinsdag 2 juli 2013 om 10:30:
Ik denk als dat echt zo zou zijn zouden die modellen sneller afschrijven dan at ze momenteel doen.

nou weet je wat het is:
het zijn autootjes die nieuw rond de 10.000 euro kosten, dat is lekker goedkoop enzo maar verwacht niet dat de materialen dan van topkwaliteit zijn. dus als je logisch redeneert kon je dat zelf al weten
en zoals ik al zei, de monteurs van de Toyota dealer zeggen het zelfs en die weten zeer zeker wel waar ze het over hebben
een kennis van me, ook een Toyota deskundige zegt dat ook
kijk, als je alleen in de stad rijdt en zeer weinig km's(een paar 1000 per jaar rijdt kan je dit miss nog wel kopen maar verder....

Peugeot 207 gehad die dronk olie bij het leven

kan ook aan dat exemplaar hebben gelegen, zegt niet dat ze allemaal zo zijn(of het moet een 207 kwaaltje zijn natuurlijk, dat kan ook, heb zelf geen ervaringen met dat model)

Recente golf of polo is al vrij duur.

het hoeft voor haar niet heel recent te zijn dus een vorig model Polo of Golf is al best te doen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op dinsdag 2 juli 2013 om 17:37:
nou weet je wat het is:
het zijn autootjes die nieuw rond de 10.000 euro kosten, dat is lekker goedkoop enzo maar verwacht niet dat de materialen dan van topkwaliteit zijn. dus als je logisch redeneert kon je dat zelf al weten
en zoals ik al zei, de monteurs van de Toyota dealer zeggen het zelfs en die weten zeer zeker wel waar ze het over hebben
een kennis van me, ook een Toyota deskundige zegt dat ook
kijk, als je alleen in de stad rijdt en zeer weinig km's(een paar 1000 per jaar rijdt kan je dit miss nog wel kopen maar verder....

ik denk niet dat wij het met elkaar eens gaan worden. Ik ken aardig wat mensen die erg veel plezier hebben van die type autootjes vandaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baas op dinsdag 2 juli 2013 om 17:58:
ik denk niet dat wij het met elkaar eens gaan worden.

hoeft ook niet ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Baas op dinsdag 2 juli 2013 om 10:32:
Golf 4 rijd je al in oude bak..

ben je verwend ofzo :facepalm:

noem je een golf 4 oud? jij hebt veel verstand van auto's :yes:

Uitspraak van SJEEP op dinsdag 2 juli 2013 om 11:54:

dat dus (Y)

het zijn autootjes die nieuw rond de 10.000 euro kosten, dat is lekker goedkoop enzo maar verwacht niet dat de materialen dan van topkwaliteit zijn.

heb een golf 1 uit 1983 in de garage staan en hij rijdt nog steeds... ben benieuwd of die aygo's en c1tjes over 30 jaar nog steeds rijden met die topkwaliteit van tegenwoordig (Y)

het hoeft voor haar niet heel recent te zijn dus een vorig model Polo of Golf is al best te doen

jup valt ruim binnen haar budget... voor dat bedrag kan je zelfs nog een wat luxere uitvoering kopen (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van groetjes van Koen op dinsdag 2 juli 2013 om 18:44:
heb een golf 1 uit 1983 in de garage staan en hij rijdt nog steeds...

dat is tenminste kwaliteit(en goed onderhouden natuurlijk want dat is ook belangrijk)

ben benieuwd of die aygo's en c1tjes over 30 jaar nog steeds rijden met die topkwaliteit van tegenwoordig (Y)

over 30 jaar zie je er geeneen meer rijden, denk eerder al niet meer.

jup valt ruim binnen haar budget... voor dat bedrag kan je zelfs nog een wat luxere uitvoering kopen

dat bedoel ik dus
Waarschuw beheerder
ben je verwend ofzo :facepalm:

noem je een golf 4 oud? jij hebt veel verstand van auto's :yes:

Whahahahahhahahahahaha.. ik val om van het lachen....

Ja golf 4 is een oude auto. Het is niet het vorige model golf, ook niet het model daarvoor, maar het model daarvoor.
We leven nu in 2013, dat betekend dat de eerste golf 4's nu al 15 jaar oud zijn...Dus dan rij je een oude auto!!

Ben ik verwend of ben jij een pauper?
Waarschuw beheerder
hahahha leuk zo'n discussie. Ik vind een wat ouder model golf of polo ook prima inderdaad!
maar zijn die ook een beetje zuinig? heb namelijk geen zin in een auto die super veel zuipt en ik om de paar dagen aan de tank sta.
ennneh nog even een vraagje... wat is een beetje normale km. stand voor een 2ehands auto? (voornamelijk voor een volkswagen dan)