Partyflock

Forumonderwerp · 1141618

Het Openbaar Ministerie zal de doodstraf eisen tegen James Holmes, die verdacht wordt van het doodschieten van 12 mensen in een bioscoop in Aurora (Colorado). Dat is maandag bekendgemaakt.
Justitie in Colorado wees vorige week nog een aanbod van de advocaat van Holmes af. Volgens de advocaat was Holmes bereid schuld te bekennen in ruil voor een levenslange gevangenisstraf. Volgens de aanklagers was het aanbod van Holmes niet serieus. De aanklagers kunnen alsnog besluiten een deal te sluiten met Holmes voordat de rechtszaak daadwerkelijk begint. Als dit gebeurt hoeft het niet tot een lange zaak te komen.

Holmes opende op 20 juli het vuur in een bioscoop tijdens een vertoning van de film The Dark Knight Rises. Naast de twaalf dodelijke slachtoffers raakten ook zeventig mensen gewond. Holmes was tot de tanden bewapend en had zijn appartement voorzien van boobytraps.

De nabestaanden van de slachtoffers en de mensen die gewond raakten hebben gemengde gevoelens over een eventuele rechtszaak.

'Het kan tien of vijftien jaar duren voordat hij terecht wordt gesteld', zei Pierce O'Farrill, die drie keer werd geraakt tijdens de schietpartij. 'Dan ben ik ouder dan veertig, en ik wil graag een gezin. Het idee om op dat punt in mijn leven nog steeds hierop terug te moeten kijken, dat zou moelijk zijn.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3418600/2013/04/01/Justitie-eist-doodstraf-tegen-Batmanschutter-Aurora.dhtml

Uitspraak van juzmee op woensdag 3 april 2013 om 15:40:
Goeie jongen die

Uitspraak van juzmee op woensdag 3 april 2013 om 14:57:
James Holmes

Uitspraak van actief op dinsdag 2 april 2013 om 09:30:
niks mis mee!

laatste aanpassing
Uitspraak van actief op dinsdag 2 april 2013 om 15:34:
true

Oh, dus omdat jij dat vind is dat zo. Weten we dat ook weer.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 april 2013 om 12:34:
Dat is dus totaal nutteloos en ga je als rechtssysteem je net zo gedragen als een moordenaar.

Dit valt nou onder de noemer: Wie kwaad doet, kwaad ontmoet. Heeft niets te maken met het spiegelen van zijn gedrag, alles met de mogelijkheid deze straf op te leggen. ( Het is niet voor niets nog steeds opgenomen in bepaalde staten.)

Vind die betuttel houding verre van terecht in deze. Een psychose veinzen en/of eigen maken is niet ongebruikelijk om dergelijke straffen te ontlopen. Ineens zijn alle criminelen niet toerekeningsvatbaar. Fluisterde het as uit de urn van hun overleden opa dat zij deze gruwel daden moesten begaan, horen ze stemmen, worden ze achterna gezeten, werden zij in hoekjes gedreven, waanbeelden en ideëen etc. etc.
Ofwel; Hoe betrouwbaar is deze analyse uiteindelijk?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 april 2013 om 16:17:
Hoe betrouwbaar is deze analyse uiteindelijk?

daar zitten experts op, die weten het echt wel beter dan jij

Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 april 2013 om 16:24:
daar zitten experts op, die weten het echt wel beter dan jij

Niemand die beweerd dat ik het beter weet. ;) Ik geef alleen aan dat alles tegenwoordig mogelijk is.
Meningen zijn er uiteraard om te verschillen, niemand geeft aan dat jouw mening of dat van mij, de juiste of onjuiste is.

Uitspraak van Hawaiiaan op woensdag 3 april 2013 om 20:31:
Oh, dus omdat jij dat vind is dat zo. Weten we dat ook weer.

goed opgelet boyo, 10 punten voor jou (Y)