Partyflock

Forumonderwerp · 1140343
Hi mensen,

Ik werk al 10 jaar met Cubase maar ik kan mijn creatieve geeft hier niet in kwijt.
Heb te veel plugins nodig om de freaky sound te krijgen die ik wil.

Fruity bied veel voordelen maar ook wel wat nadelen maar dat hou je met elk programma.
Na veel filmpjes gekeken te hebben loop ik met fruity met een paar dingen vast.
Ws voor jullie simpele vragen maar voor mij uren google werk en nog steeds niet kunnen vinden ( ms kan het ook niet ).

1. Is het mogelijk om in je mixer een aantal tracks te selecteren en die naar beneden of omhoog in volume te doen ?

2. Mijn plugins staan in een aparte map vst map. Ik heb die map toegevoegd options, file. Nu zie ik ze allemaal in de browsermaar ik kan ze niet slepen of selecteren. Is het mogelijk om een aparte map in je browser te hebben voor je vst Zodat het overzichtelijk blijft en niet via channel more ect( samples zijn wel gelukt ).

3. Als je veel automation heb is dit mogelijk om te hiden in je playlist ? Is het mogelijk om verschillende automation op 1 track neer te zetten ? Ik gebruik nu elke keer een nieuw spoor voor de automation maar dit word erg overzichtelijk en kost veel sporen.

4. Is het max aantal track echt maar 99 ? ik weet dat je bijv drums op track 1 kan zetten en uniek kan maken. Maar ik werk veel met automation en lijkt me weinig maar ms is hier een oplossing voor.

Voor veel een newbie vraag i know maar hoop dat iemand me op weg wilt helpen

Gr

Steven

Uitspraak van P P op zaterdag 9 februari 2013 om 17:35:
ableton (Y)

Helemaal mee eens! Veel overzichtelijker.. Zeker als ik je vragen zo lees. Dit is in Ableton allemaal mogelijk. Ik heb Fruity, Reason, Cubase en Ableton allen geprobeerd en uiteindelijk bij Ableton gebleven.
Het is uiteindelijk natuurlijk wat jij zelf prettig vind. Maar ik zou Ableton zeker eens proberen, als ik jou was :)

van een proffie programma overstappen naar strontrommel :vaag:
inderdaad dan Ableton of iets dergelijks :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 februari 2013 om 20:00:
van een proffie programma overstappen naar strontrommel

:lol:

dacht t zelfde

Waarschijnlijk zichzelf nooit echt verdiept in Cubase. Dus met FL ook gedoemd te falen.

RTFM noob.
Kan me wel wat voorstellen dat je je creativiteit niet kwijt kunt in Cubase, al ligt dit waarschijnlijk toch meer aan jezelf dan het programma (NIET negatief bedoeld!!), maar het programma komt op mij altijd heel "statisch" over wat het inderdaad niet verbeterd.

Echter lijkt me de kans dat Fruity Loops dit gaat verbeteren nihil. Zou dan toch inderdaad voor Ableton gaan of als je een mac in je bezit hebt voor Logic. Ook over het wat nieuwere Studio One hoor ik hele goede dingen maar zelf nog niet geprobeerd.

Een programma is alleen strontrommel als de gebruiker dat is of er verkeerde verwachtingen van heeft
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Uitspraak van Steve R op zaterdag 9 februari 2013 om 17:23:
1. Is het mogelijk om in je mixer een aantal tracks te selecteren en die naar beneden of omhoog in volume te doen ?

voor zover ik weet niet.

2. Mijn plugins staan in een aparte map vst map. Ik heb die map toegevoegd options, file. Nu zie ik ze allemaal in de browsermaar ik kan ze niet slepen of selecteren. Is het mogelijk om een aparte map in je browser te hebben voor je vst Zodat het overzichtelijk blijft en niet via channel more ect( samples zijn wel gelukt ).

druk eens op ctrl + F8 ;) drag & drop... jeej

http://www.youtube.com/watch?v=jUMAWI33iDg sowieso een goede aanrader.. goede filmpjes!

3. Als je veel automation heb is dit mogelijk om te hiden in je playlist ? Is het mogelijk om verschillende automation op 1 track neer te zetten ? Ik gebruik nu elke keer een nieuw spoor voor de automation maar dit word erg overzichtelijk en kost veel sporen.

voor zover ik weet niet.

4. Is het max aantal track echt maar 99 ? ik weet dat je bijv drums op track 1 kan zetten en uniek kan maken. Maar ik werk veel met automation en lijkt me weinig maar ms is hier een oplossing voor.

in 1 track kun je meerdere automation clips kwijt.
Je kan wel verschillende fx kanalen naar 1 fx kanaal routen en dan die automaten... volgens mij wat je bedoelt maar dan met een omweg
ha !

ik wilde van fruity overstappen naar cubase , mij was verteld dat de soundengine van cubase goed is .
maar toch beter ableton pakken dus ? heb er een x mee gewerkt en was tevreden . :D

Uitspraak van Wils op woensdag 13 februari 2013 om 13:56:
ik wilde van fruity overstappen naar cubase , mij was verteld dat de soundengine van cubase goed is .
maar toch beter ableton pakken dus ? heb er een x mee gewerkt en was tevreden . :D

:facepalm:

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 februari 2013 om 19:37:
Een programma is alleen strontrommel als de gebruiker dat is of er verkeerde verwachtingen van heeft

hij werkt met een proffesioneel programma...en dan overstappen op dat stomme belgische programma.
is toch dom ofnie? als je iets goeds hebt, waarom overstappen op troep als fl?
Alle muziekmaakprogramma's zijn goed, behalve fl......:)
Werkzaam bij Hard Audio Events
Artiest {SHOWLIST artist 65376, 76174}
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 februari 2013 om 19:48:
hij werkt met een proffesioneel programma...en dan overstappen op dat stomme belgische programma.
is toch dom ofnie? als je iets goeds hebt, waarom overstappen op troep als fl?
Alle muziekmaakprogramma's zijn goed, behalve fl......:)

verklaar u nader.... vind het een beetje kort door de bocht :)

Uitspraak van PluizeMuizert op woensdag 13 februari 2013 om 22:40:
verklaar u nader.... vind het een beetje kort door de bocht

cubase geluid perfect, fl studio..plastic geluid( fl galm, weet ik hoe je het wil noemen), dus veel nawerk qua masteren/afmixen etc..
dus waarom overstappen op iets wat minder van kwaliteit is? :) netjes uitgelegd? :D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 februari 2013 om 00:15:
netjes uitgelegd?

jup (Y)
alleen moet ik zeggen dat ik dat wel mee vind vallen.... mja ieder zijn mening daarover natuurlijk, en die respecteer ik :) (Y)
laatste aanpassing

:) het is alleen geen mening maar een feit.
(y)
laatste aanpassing

Ik werk al 10 jaar met Cubase maar ik kan mijn creatieve geeft hier niet in kwijt.
Heb te veel plugins nodig om de freaky sound te krijgen die ik wil.

Als dat je probleem is met Cubase, dan ga je in Fruity tegen dezelfde problemen aanlopen...
Nu ben ik niet heel erg bekend met Fruity, maar je zal waarschijnlijk ook daar je instrumenten moeten gebruiken, danwel plug-ins om (freaky) sounds te maken.
Dus als dit echt je argument is, dan begrijp ik niet waarom je overstapt... Ik heb eerder het idee dat je dan te weinig kennis hebt van synthese en mixtechnieken. Als je dat namelijk goed begrijpt, dan heb je denk ik meer aan Cubase dan aan Fruity!!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 februari 2013 om 10:28:
Als je dat namelijk goed begrijpt, dan heb je denk ik meer aan Fisher Price dan aan Fruity!!

inderdaad dan Ableton of iets dergelijks :)

elk programma is zowel goed of slecht,

welk label zit jij dan met je arrogante kop en dan ben je nog 41 ook :lol wat een aanfluiting LOSER
!
tiefus wat een randdebiel klasse 1 ben jij man dude
laatste aanpassing

je moet je niet mengen in dingen waar je geen verstand van hebt :)

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 15 februari 2013 om 15:27:

zozo, stoer hoor :)
laatste aanpassing
sinds wanneer ben jij 41 xeno?

sinds ik opeens geen 35 meer ben :vaag:

Fruityloops is een prima programma tegenwoordig en kan gewoon als volwaardig beschouwd worden. Ik werk zelf wel met abletong.
en ik ben van Adel, dus spreek me niet tegen!
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 15 februari 2013 om 15:27:
elk programma is zowel goed of slecht,

welk label zit jij dan met je arrogante kop en dan ben je nog 41 ook :lol wat een aanfluiting LOSER
!

Haha t maakt niet uit in welk topic ik kijk jij krijgt me altijd weer aan het lachen. Vooral met het belachelijk maken van andere mensen terwijl je volgens mij zelf echt het IQ hebt van een ongeboren zeehond.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 februari 2013 om 18:44:
Fruityloops is een prima programma tegenwoordig en kan gewoon als volwaardig beschouwd worden

#proest#

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 februari 2013 om 19:22:
#proest#

ik ben van Adel, dus spreek me niet tegen!

Ik stem ook voor ableton want dat daar ben je vooral bezig met creativiteit..
Ze komen binnenkort met die PUSH hardware controller voor ableton. Dat zou ableton helemaal perfect maken. Misschien ruil ik mijn Maschine zelfs wel in voor dat ding.
Ik heb met trackers gewerkt, cubase, cakewalk, ableton en nu maschine... maar fruityloops kan ik NIET aan wennen...net als reason trouwens, kan ik ook niet mee overweg.
Zal wel aan mij liggen.
laatste aanpassing

Abletong is gewoon the very best _O_

Fruityloops is een prima programma tegenwoordig en kan gewoon als volwaardig beschouwd worden.

weet niet bij welke editie ze nu zijn, heb hier fl 10 ff gedowned en geinstalleerd.........en ja hoor nog steeds dat bekende fl galm.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 februari 2013 om 15:30:
en ja hoor nog steeds dat bekende fl galm.

Nou dan download je toch een betere eterne galm? De native plugins van fruityloops zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Maar het voordeel van fruityloops is de eenvoud van externe plugins erin gebruiken.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 februari 2013 om 15:30:
en ja hoor nog steeds dat bekende fl galm.

:lol:

Kan je t ff opnemen voor ons

Mijn muziek gaat altijd zo: boemgg boemggg boemgg boemgg boemgg boemggg boemgg boemggalm boemggg boemgg boemgg .

Nee maar ff serieus, heb toch echt een goed geluid gehoord met FL. Bijvoorbeeld vague_entity had echt loepzuivere sounds die opgenomen waren in FL studio bij een optreden in Eindhoven.
Dit was een paar jaar geleden, denk FL 8 of 9 toen.

Uitspraak van Mario // Hard-Tex op vrijdag 22 februari 2013 om 22:19:
Kan je t ff opnemen voor ons

gast als iemand die galm niet hoort moet hij/zij zijn oren laten uitspuiten, ik ben echt niet de enige die dat zegt.
open fl en pak welke sample of vst dan ook.....open je hetzelfde in een ander programma is het zuiverder.
ik zeg ook puur als je fl studio pakt zonder nawerk van andere software he;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 februari 2013 om 23:41:
gast als iemand die galm niet hoort moet hij/zij zijn oren laten uitspuiten, ik ben echt niet de enige die dat zegt.
open fl en pak welke sample of vst dan ook.....open je hetzelfde in een ander programma is het zuiverder.
ik zeg ook puur als je fl studio pakt zonder nawerk van andere software he

Maar bepalen de native ('onboard') plug-ins van een programma dan daadwerkelijk de kwaliteit en mogelijkheden ervan? Je kan toch gewoon externe plug-ins gebruiken?
Artiest {SHOWLIST artist 29986, 118935, 70978}
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 11 februari 2013 om 09:20:
Dus met FL ook gedoemd te falen.

nope er zijn artiesten die tracks hebben uitgebracht op vinyl die geproduceerd zijn met FL Studio ;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 februari 2013 om 02:50:
Maar bepalen de native ('onboard') plug-ins van een programma dan daadwerkelijk de kwaliteit en mogelijkheden ervan? Je kan toch gewoon externe plug-ins gebruiken?

(L)

Uitspraak van The Mastermind aka The Freestyle Kings op dinsdag 26 februari 2013 om 15:41:
nope er zijn artiesten die tracks hebben uitgebracht op vinyl die geproduceerd zijn met FL Studio ;)

Leer lezen, garnalenhersens (y)
Artiest {SHOWLIST artist 80379, 47803}
heeft ie cubase en dan downgrade ie naar Fruity... ZONDE! had dan Cubase 7 gehaald!

tja als je je creative geest niet kwijt kan dan zal dat ook niet lukken met FL studio. wat je zegt over dat je teveel plugins nodig hebt om een bepaalde sound te bereiken dat heeft toch echt met jezelf te maken. Ik zelf ben groot voorstander van zo min mogelijk plugins installeren. houdt het overzichtelijk. probeer dat anders eerst?

of, neem gewoon een break van een paar weken/maanden. komt de inspiratie vanzelf wel terug.

switchen van software doet dat echt niet ;) alleen maar zonde van je tijd en geld.
laatste aanpassing
Uitspraak van Exciter op woensdag 27 februari 2013 om 00:33:
tja als je je creative geest niet kwijt kan dan zal dat ook niet lukken met FL studio.

Mee eens, ik heb wel eens tracks uitgebracht die gemaakt waren op een Amiga 500. (4 sporen en 8 bit samples)
Neophyte deed dit vroeger ook. Als je creatief bent kan je overal wat mee maken.
Uitspraak van Exciter op woensdag 27 februari 2013 om 00:33:
Ik zelf ben groot voorstander van zo min mogelijk plugins installeren. houdt het overzichtelijk. probeer dat anders eerst?

Ook hier ben ik het mee eens. Ik heb maar 2 synths. Zebra 2 en ABL2.
Met die zebra kan ik elk geluid maken wat ik kan bedenken dus waarom zou ik 30 andere VST plugins installeren? Alleen maar meer kans op vastlopers en je moet al die andere synths uitvogelen. Hoop werk voor niets dus.

ABL2 is wel uniek omdat dat 'n 303 Clone is en die randomize pattern functie is zooooo lekker :P
laatste aanpassing

Uitspraak van Dietmer op woensdag 27 februari 2013 om 06:11:
Amiga 500.

:respect:
Fijn ding heb ik tot 1995 gebruikt ja :)
Heeft het wel met je DAW te maken?

Van cubase naar fruity... Dat is wel een van de meest onlogische dingen die ik ooit gehoord heb! Fruity is echt een beginnersprogramma, heerlijk om in te leren prutsen en om te leren hoe het een en ander werkt maar ik vind het wel een heel onhandig programma om nu mijn dingen in kwijt te kunnen.
laatste aanpassing

ik vindt het andersom jou proffie daw is voor mij strontrommel en vond fruity beter in gebruik.en veel overzichtelijker ;)

het maakt namelijk niet uit welke daw je gebruikt,maar hoe je er mee om gaat.

zie het bericht boven je ;)

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 25 maart 2013 om 10:25:
Van cubase naar fruity... Dat is wel een van de meest onlogische dingen die ik ooit gehoord heb!

Uitspraak van G.O.D (Genesis Of Destruction) op vrijdag 24 mei 2013 om 04:57:
het maakt namelijk niet uit welke daw je gebruikt,maar hoe je er mee om gaat.

ik weet zeker dat 99% van alle fl studio gebruikers niet weten wat elk knopje inhoudt, hoppa nieuwe vst downen , installeren, bekijken wat knopjes draaien, zo klinkt vet, maar niemand weet wat ze aan het doen zijn.