Partyflock

Forumonderwerp · 1133282
1 volger · 1618x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Nadat het EK is uitgelopen op een deceptie, begint aankomende zaterdag een ander groot sportevenement.. namelijk de Tour de France. Hopelijk valt hierbij wèl wat te vieren met Nederlandse successen ;)

Zijn er nog flockies die de Tour gaan volgen dit jaar.. en wie denk je wie gaat winnen..??

Waarschuw beheerder
donateur
Wat een klotedag vandaag, zomaar out of the blue een massale valpartij die nergens voor nodig was. Jammer dat weer nét de belangrijke NL'ers erbij betrokken zijn (n)

Nu maar hopen dat iemand misschien toevallig per ongeluk in een leuke ontsnapping mee mag zitten, en nog wat tijd weet terug te winnen ;)

Waarschuw beheerder
Gesink en Mollema waren voor de camara goed, Gesink kwam zeer goed over, lolletje erbij en was opgewekt
er zit nog vuur in die gasten man en de verwondigen vallen bij hun uiteindelijk ook mee, het ziet er toch nog goed uit bij die 2
dus wie weet gaan ze toch nog gewoon meedoen om het klassement, we gaan het zien de komende 2 weken :)

Rabo iig nog een man kwijt!
Rabobank moet de Tour vervolgen zonder Maarten Wynants.
Maarten Wynants kwam in de zesde rit van de Tour de France al na 35 kilometer ten val.
Daarbij knalde een andere renner vol in zijn rug.
Na onderzoek in het ziekenhuis blijkt nu dat de Raborenner 160 (!) kilometer met een geperforeerde long
en twee gebroken ribben heeft gekoerst! Wynants is inmiddels geopereerd en heeft een thoraxdrain.
Hij moet nog minstens vijf dagen in het ziekenhuis van Nancy blijven
Dat heeft de ploeg vanavond laten weten op haar website.

Uitspraak van j.hertog op vrijdag 6 juli 2012 om 17:45:
poels weer weg

Echt klote man voor hem en zeker gezien wat voor letsel hij heeft opgelopen
Hij lag al in de auto, te huilen dat hij Parijs weer niet zo halen,
met al zijn kracht stapt hij toch uit de auto, rijdt toch nog 10 km totdat
het gewoon niet meer ging, zoveel pijn had hij en toen liet Luiijkx hem stoppen!

Zojuist bekend geworden,
Zware blessures Wout Poels na val vrijdag 6 juli 2012 om 22:48

Wout Poels heeft zwaar gehavend de Tour moeten verlaten.
De renner van Vacansoleil-DCM moest vandaag na een val opgeven,
maar onderzoek in het ziekenhuis heeft uitgewezen dat de Limburger zwaar geblesseerd is.
Poels heeft een gescheurde nier en milt, gekneusde longen en drie gebroken ribben opgelopen.
Zijn toestand is desalniettemin stabiel. Dat vertelde teammanager Daan Luiijkx aan Sporza.
Het is nog onbekend hoe lang Poels buiten strijd zal zijn.

Danny Nelissen zei om 23.30 uur in TDJ,
dat Wout Poels toch is overgebracht naar een ander ziekenhuis.

Oscar Freire
Klaplong en gebroken rib voor Oscar Freire
De Tour is voor hem voorbij, en bovendien moet hij ook vrezen voor zijn deelname aan de Olympische Spelen

De verschillende valpartijen in de zesde etappe van de Ronde van Frankrijk blijven slachtoffers eisen.
Na eerdere berichten vanavond over de opgave van een handvol andere renners,
zien nu ook de Spanjaard Imanol Erviti en de Fransman Hubert Dupont zich genoodzaakt een punt achter de Tour te zetten.

Erviti hield aan een val een diepe snee in zijn rechterbeen over. In het ziekenhuis van Metz is gebleken dat de Spanjaard van Movistar onder het mes moet en zeker twee dagen in een ziekenhuisbed moet blijven. Zijn ploegmaat José Iván Gutiérrez is eveneens gehavend, maar bij hem zijn geen breuken vastgesteld. Morgen wordt beslist of hij de Tour zal voortzetten.

Ook Dupont zocht meteen na de etappe een ziekenhuis op, meer bepaald in Vandoeuvre-les-Nancy.
Bij hem werd een breuk van een deeltje van zijn rechterspaakbeen en aan een deel van zijn lendenwervel vastgesteld,
en bovendien heeft hij zijn enkel verstuikt. De renner van AG2R moet naar verluidt anderhalve maand rust houden.

De teller van renners die vandaag de strijd staakten, staat nu op negen: naast Erviti en Dupont gaat het om Mikel Astarloza, Tom Danielson, Oscar Freire, Wout Poels, Amets Txurruka, Maarten Wynants en Davide Vigano. Morgen komen daar mogelijk nog enkele namen bij. Eerder deze week staakten ook Kanstantsin Sivtsov, José Joaquin Rojas, Maarten Tjallingii en Marcel Kittel al de strijd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Deze Tour wordt echt een slagveld :(

Waarschuw beheerder
Rabo gooit plan nog niet om - za 07 jul 2012
Wat ik nu voor ogen heb, is dat we de dag gewoon normaal moeten aanvangen zoals
we gedaan zouden hebben als alles goed was gegaan", zei Rabobank-ploegleider Nico Verhoeven
over de Tour-etape van zaterdag. De Rabo-ploeg werd vrijdag zwaar getroffen bij een massale valpartij.

Kijk we hebben een aantal minuten verloren", wist Verhoeven. "Maar we hebben niet alles verloren.
Bauke Mollema, Robert Gesink en Steven Kruijswijk staan nog in het klassement. Welliswaar niet meer in de top,
maar het echte werk moet nog beginnen. Dus om nu de boel al helemaal om te gooien, lijkt me te vroeg."

"Het is belangrijk dat we zaterdag de schade kunnen beperken. Dan weten we of we eventueel
de doelen bij moeten gaan stellen. Als blijkt dat het fysiek wat minder is, moet je andere doelen gaan opstellen."

Zoals ik al eerder zei, we gaan het zien...heb er toch nog wel wat vertrouwen in :)

Maar nu gaan we eerst lekker stampen @ Free Festival.....:D
Waarschuw beheerder
pracht etappe vandaag

Waarschuw beheerder
donateur
:jaja: zeker weten..ben blij dat ik die ff heb weten mee te pakken. Wel zeer spijtig dat Gesink in een sprintersbus terecht kwam :(

Btw..die ploegleider van FDJ :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 8 juli 2012 om 20:15:
Btw..die ploegleider van FDJ

:lol: die werd hele maaal gek!!

Uitspraak van Bontje* op zondag 8 juli 2012 om 20:05:
pracht etappe vandaag

Heb hele weekend niets gezien i.v.m. weekendje weg.. gister 4u thuis.. heerlijk nog genoten van die etappe!!

Ben benieuwd naar de tijdrit van vandaag!

Waarschuw beheerder
NiBaLi!!!

:respect:
Waarschuw beheerder
die nederlanders in de tour :lol:

lachwekkend eigenlijk ook he,

echt zonde, weer niks aan zo als ze elk jaar na de eerste week op 25 minuten achterstand zitten hehe

Waarschuw beheerder
donateur
Ach ja.. wat hadden we eraan gehad als ze ergens in de top-10 zouden staan. Das leuk en hoopvol voor de toekomst, dat zeker, maar nu is er een kans dat ze er straks vol invliegen na hun herstel, en dat zorgt voor een attractievere Tour in mijn ogen :)

Ben ook benieuwd of Basso, Scarponi en Cobo nog wat gaan laten zien in de bergen :D
Waarschuw beheerder
Had wel wat meer van Hoogerland verwacht eigenlijk!
Van Gesink wisten we toch al wel dat het een overschat debieltje is die niet tegen tegenslag kan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gabriel Batistuta op dinsdag 10 juli 2012 om 10:05:
Gesink wisten we toch al wel dat het een overschat debieltje is die niet tegen tegenslag kan.

Die mongool moet zijwieltjes nemen om eens niet te vallen!

Nibali netjes gereden weer gister, komt net te kort voor 1/2 denk ik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 10 juli 2012 om 01:54:
Cobo

Totaal geen vorm volgens mij! Heb hem op het werk wel in tourpoule, dus van mij mag hij nog wel wat laten zijn.!

laat het echte werk maar beginnen :honger:

Waarschuw beheerder
donateur
:lol: die avatar van jou

Ik denk overigens ook dat Cobo nu even niet dé man is, maar hij staat bij mij ook in de poule..dus het is meer dan welkom dat hij ff wat punten voor me scoort ;)

Wel balen, ben ik chill vrij vandaag..is het een rustdag (n)

Waarschuw beheerder
Rustdag opgeschrikt door dopingzaak!
di 10 jul 2012, 13:26

Tour: Renner Cofidis aangehouden
MACON - De rustdag in de Ronde van Frankrijk is opgeschrikt door een dopingzaak. De Franse politie is dinsdag het hotel binnengevallen waar wielerploeg Cofidis verblijft. Renner Rémy Di Grégorio is aangehouden voor verhoor.

http://www.telegraaf.nl/telesport/tour-de-france-2012/12528280/__DOPINGZAAK_OP_RUSTDAG_TOUR__.html

Cofidis schorst Di Grégorio
di 10 jul 2012, 15:14

BOURG-EN-BRESSE - Cofidis heeft renner Rémy Di Grégorio met onmiddellijke ingang geschorst. Dat maakte de Franse wielerploeg dinsdagmiddag bekend. Di Grégorio werd tijdens de rustdag in de Ronde van Frankrijk meegenomen vanuit het hotel in Bourg-en-Bresse, waar Cofidis verbleef. Hij is aangehouden in verband met mogelijke betrokkenheid bij een dopingzaak.

http://www.telegraaf.nl/telesport/tour-de-france-2012/12529081/__Cofidis_schorst_Di_Grgorio__.html

Waarschuw beheerder
De Franse politie heeft vandaag op de rustdag van de Ronde van Frankrijk Cofidis-renner Rémy Di Grégorio aangehouden voor verhoor. Dat hebben bronnen bevestigd. Zijn ploeg heeft hem inmiddels een schorsing opgelegd.

De wielerploeg kreeg onverwacht bezoek van de politie in Bourg-en-Bresse, waar Cofidis op de rustdag verblijft. Di Grégorio zou zijn meegenomen naar zijn woonplaats Marseille, waar nog twee mannen zijn aangehouden. Het drietal zou verdacht worden van het vervoeren van dopingproducten.

De operatie werd geleid door agenten van het zogenoemde Centraal Bureau tegen schade aan het milieu en de volksgezondheid. Het zou betrekking hebben op een onderzoek dat vorig jaar werd geopend toen Di Grégorio nog voor Astana uitkwam.

Telefoon afgetapt
Volgens de Franse krant L'Equipe zou Di Grégorio verraden zijn door een telefoontje dat hij pleegde naar een dopinghandelaar. Zijn mobiele telefoon werd afgetapt in het kader het onderzoek. L'Equipe meldt ook dat er volgens onderzoeksrechter Annaïck Le Goff 'een vermoeden is van dopinggebruik'.

Geschorst
Cofidis heeft renner Rémy Di Grégorio met onmiddellijke ingang geschorst. Dat maakte de Franse wielerploeg vanmiddag bekend. 'De zaak staat op zichzelf en heeft geen gevolgen voor onze deelname aan de Tour', aldus Cofidis.

Rémy Di Grégorio
Di Grégorio staat na rit 9 in de Tour op de 35ste plaats, op 18.07 van leider Bradley Wiggins. De bijna 27-jarige klimmer was enkele jaren geleden een van de grootste Franse talenten, maar kon tot nu toe niet doorbreken. Zijn grootste prestatie is een ritzege in Parijs-Nice van 2011. Hij reed tot en met 2010 bij Française des Jeux, en stapte daarna over naar Astana.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2012 om 15:26:
Cofidis heeft renner Rémy Di Grégorio met onmiddellijke ingang geschorst.

:D Lekker hypocriet.
Waarschuw beheerder
'De zaak staat op zichzelf en heeft geen gevolgen voor onze deelname aan de Tour', aldus Cofidis.

Oh oke toch niet hypocriet
Waarschuw beheerder
Het zou betrekking hebben op een onderzoek dat vorig jaar werd geopend

Wat ik zo raar vind is dat ze hier al zolang mee bezig zijn en dan in eens midden in de tour gaan ze op actie over. Daar doen ze het gewoon om.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 10 juli 2012 om 15:13:
die avatar van jou

haha prachtig hé..

Die demarrage van Derksen :respect: :lol:

Uitspraak van actief op dinsdag 10 juli 2012 om 15:13:
Wel balen, ben ik chill vrij vandaag..is het een rustdag

ja dat is idd balen..moet donderdagmiddag/avond werken.. dag 1e mooie bergaankomst!!

morgenmiddag dan wel weer tijd om te kijken! Verwacht wel wat spectakel maar nog niet superveel.. 42 km na de laatste klim is veel! Maar die Du Grande Colombier is wel een mooie scherprechter om het peloton goed uit te dunnen, Evans zal overal aanvallen.. Morgen dan al? :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 10 juli 2012 om 21:40:
Die demarrage van Derksen

Echt kicke wehehehehe :respect:

Waarschuw beheerder
morgen vuurwerk op de Col du Grand Colombier :honger:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 juli 2012 om 23:48:
zometeen vuurwerk op de Col du Grand Colombier :honger:

Waarschuw beheerder
Ben benieuwd of ze het redden, in mijn poule heb ik voeckler en sanchez, dus zou goed zijn, al heeft voeckler al flink wat punten gehaald vandaag.

Waarschuw beheerder
Lekkere etappe om te kijken, vooral eind was spannend!!

Allereerst vond ik op die HC. Sanchez erg sterk.. helaas zag je op de stijlere stukken dat hij toch minder snelheid had als de mannen daar vlak achter!!
Daarna dacht ik dat ze Sanchez in een zetel naar de etappe overwinning brachten.. Prachtig dat Voigt :respect: ook weer terug kwam en even later aanging.

Slot zat ik op puntje van de stoel.. Jammer dat Sanchez geparkeerd stond en de showmaster hier de overwinning pakt.. wel terecht overigens!! Sterk gereden..

Sky had peloton aardig in de greep.. VDB die op Colombier 2x op een bijna vlak stuk aangaat.. apart :vaag: maar die laatste wel met succes plaatst!!
en jammer dat de coupé van Liquigas mislukte.. tactisch sterk gedaan met Sagan!!

oftewel leuke etappe!

Waarschuw beheerder
Jammer dat Sanchez de etappe niet heeft gewonnen

Waarschuw beheerder
donateur
Mooie etappe ja.. ik had het Sanchez ook wel gegund, maar Voeckler blijft toch een baas hoor _0_

Overigens ook wel schrijnend om te zien dat van de Rabo's alleen Ten Dam het tempo kon volgen :(

Waarschuw beheerder
-1
volgens de echte kenners gaat Gesink morgen zijn eerste tour etappe winnen op La Toussuire
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2012 om 20:37:
volgens de echte kenners gaat Gesink morgen zijn eerste tour etappe winnen op La Toussuire

Hehe ben ik benieuwd of dat na vandaag nog steeds kenners zijn... Ik heb er weinig vertrouwen in!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Van H tot Z op donderdag 12 juli 2012 om 08:54:
Hehe ben ik benieuwd of dat na vandaag nog steeds kenners zijn... Ik heb er weinig vertrouwen in!

Idem.. hij mag blij zijn dat hij elke dat iets sterker gaat worden.. en vandaag bijv aan kan haken..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 juli 2012 om 20:37:
lgens de echte kenners gaat Gesink morgen zijn eerste tour etappe winnen op La Toussuire

:lol:
Waarschuw beheerder
Jaja Roeltje.. Gesink mag al blij zijn als hij tegelijk met het peleton binnenkomt.
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 juli 2012 om 11:56:
NiBaLi!!!

Denk dat deze man gaat winnen vandaag, goeie afdalert!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gabriel Batistuta op donderdag 12 juli 2012 om 12:32:
Denk dat deze man gaat winnen vandaag, goeie afdalert!

Siciliano!

Messina boy hij!

Net als Toto Schillaci

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2012 om 13:09:
Messina boy hij!

Aardige pauperstad dat Messina btw :D

Waarschuw beheerder
:bye: Gesink!

LTD goede benen :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 12 juli 2012 om 14:19:
Gesink

Ga weg en kom nooit meer terug
LTD goede benen

Wel karakter die mang, maar mag hem niet zo, vind hem krakertype
Waarschuw beheerder
Gesink!

die Gesink eerst ff knallen en dan wil die nu gaan stoppen waarschijnlijk , slappe zak !
Waarschuw beheerder
-1
Niet verwacht dat Evans er zo flinks zou worden afgereden
Waarschuw beheerder
gesink :lol:

beter hij nooit geen tour meer

kk lul

Waarschuw beheerder
grote raboselectie nog;

4 man :lol:

Sky :respect: wat rijden die de hele keet aan bagger!!

Waarschuw beheerder
donateur
Deze Tour wordt met de dag waardelozer.. kon er ook nog wel bij na het EK :(

Er zullen heus nog wel wat leuke etappe's komen, maar om bijna alle truien is de strijd allang gestreden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik van de NL'ers ook eigenlijk niet zo veel meer had verwacht als ze niét waren gevallen, het krachtsverschil met de echte top (lees:Sky;)) is gewoonweg te groot helaas.
Waarschuw beheerder
-1
Snap sowieso niet waarom Gesink voor een Tour zo hoog word inschat..
Ja hij doet het leuk soms in de andere rondes, maar als het er op aankomt schiet die man altijd overal te kort, is toch geen echte topper joh?
Vorig jaar vooral, en dit jaar doen ze net alsof die Gesink kans zou maken op een podiumplaats als het ff mee zit, ga toch weg man:lol:
Waarschuw beheerder
eindelijk zege voor de rabo Sanchez :respect:

Waarschuw beheerder
geweldige overwinning van luis leon sanchez :respect:

Waarschuw beheerder
donateur
Dat heeft idd erg netjes gefixed :) Toch nog een pleister op de wonden van de Raboploeg.. Morgen weer finish bergop _/