Partyflock

Forumonderwerp · 1127487
Waarschuw beheerder
donateur
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft gezegd dat het tijdperk van een wereldwijde kapitalistische orde ten einde is gekomen.

Hij stelt dat de kapitalistische machten zich enkel bezighouden met pesterijen, wapens en dreigementen.

“De implementatie van gerechtigheid dient als basis voor het bereiken van vrede, rust, voorspoed en verbondenheid,” zei de Iraanse president dinsdag tijdens een persconferentie met zijn Venezolaanse ambtsgenoot president Hugo Chavez in Caracas.

“De toekomstige wereldorde zal een transparante orde zijn,” merkte hij op, toevoegende dat pure zielen op de hoogste posities moeten worden geplaatst. Hij benadrukte ook het belang van het bevorderen van vrijheid, gerechtigheid en onafhankelijkheid omdat gerechtigheid en vrijheid volgens hem met elkaar zijn verweven.

Iran en Venezuela hebben zich altijd verzet tegen het extremisme van kapitalistische machten. Wanneer we spreken over de vooruitgang en ontwikkeling van ons land beweren zij dat we bommen maken, aldus het Iraanse staatshoofd.

Samenwerken

“Onze vooruitgang is nadelig voor de agenda van de hegemonische mogendheden. Ze proberen onze grondstoffen te plunderen en hun wil aan ons op te leggen,” zei hij. De Iraanse president herhaalde dat de kapitalistische machten het feit onder ogen zullen moeten zien dat Iran en Venezuela nauw gaan samenwerken om hun doelen na te streven.

Onafhankelijke landen die streven naar gerechtigheid vinden altijd steun bij elkaar en niets kan het Iraanse en Venezolaanse volk van elkaar scheiden.

Mahmoud Ahmadinejad is bezig aan een vijfdaagse rondreis in Zuid-Amerika. Hij brengt na Venezuela een bezoek aan Nicaragua, Cuba en Ecuador om de onderlinge betrekkingen verder te versterken.

Tussen Iran en de vier genoemde Zuid-Amerikaanse landen zijn de diplomatieke en handelsbetrekkingen in de afgelopen jaren opgebloeid. Ondertussen gaan er steeds meer stemmen op om een einde te maken aan de afhankelijkheid van Washington.

http://www.presstv.ir/detail/220255.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op donderdag 12 januari 2012 om 20:13:
het is hun landje of niet dan, zijn wij zo superieur dat we gaan vertellen hoe ze hun land moeten regeren?

's Lands eer, s'Lands wijs?

Cultuurrelativisme. Gatverdamme! :kots:

Jij ziet, jij kijkt naar onrecht, buitensporig onrecht, maar je mag er niks van zeggen? Je mag er geen mening over vormen omdat je anders 'superieur' bent?

'the indifference of good men' (N) Geen grotere zonde.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 12 januari 2012 om 20:19:
en jij denkt dat Iran dat niet doet??? kerel, doet niet zo naief,

Iraanse regime heeft net zoveel schijt aan soevereiniteit (en nog meer aan de mensenrechten van de eigen burgers ) als menig Westers land......

Hezbollah dat Libanon heeft verscheurd is al jaren een proxy van Iran, de taliban wordt gefinancierd en Iran bewapent sjiietische milities die zelfmoordaanslagen plegen in Irak.... zo lief is Iran dus niet....

je kritiek op het Westen is deels terecht maar je hijst figuren op het schild die geen haar beter zijn en mbt tot hun eigen bevolking veel wreder zijn.....

:facepalm:

Wat is de reden geweest dat Iran hezbollah bewapend, wat is de reden dat de Taliban steun krijgen uit Iran?
Waarschijnlijk de agressieve houding van Israël en de VS.

Vergeet de coupe's niet die zijn gepleegd in Iran. De oorlog van 1967 en ga zo maar door.

Ik geloof niet dat Hezbollah en de Mujaheddeen zo'n invloed in het gebied zouden hebben gehad als de VS, GB en Israël niet zo imperialistisch waren ingesteld beste Sjaak.

Ik hijs dus niemand op een schild, degenen die daar met een omweg voor gezorgd hebben, zijn de VS, EU en Israël door hun op imperialisme gebaseerde buitenlands-beleid.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 januari 2012 om 20:34:
'the indifference of good men' (N) Geen grotere zonde.

Wat een flauwe kul.

Informatie en transparantie is hetgeen wat mensen bevrijden zal. Zodat de mensen in die landen zélf kunnen bepalen hoe hun toekomst eruit zal gaan zien.

Een Amerikaanse Republikeinse presidentskandidaat omschrijft de aanslagen op Iraanse wetenschappers als ‘schitterend’.

Dat zei Rick Santorum tijdens een verkiezingscampagne in Greenville in de Amerikaanse staat Zuid-Carolina, toevoegende dat wetenschappers die werkzaam zijn voor het Iraanse kernprogramma niet veilig zijn.

Santorum.. is een wacko...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 13 januari 2012 om 15:10:
Informatie en transparantie is hetgeen wat mensen bevrijden zal. Zodat de mensen in die landen zélf kunnen bepalen hoe hun toekomst eruit zal gaan zien.

En jij hijst de man op een schild die juist het tegenovergestelde doet in Iran. Vind je dat zelf niet wrang? :/

Waarschuw beheerder
Wat is de reden geweest dat Iran hezbollah bewapend, wat is de reden dat de Taliban steun krijgen uit Iran?

Dit klinkt als een 'máár hij begon' argument.

Daarnaast, het imperialisme van Israël? Ze verdedigen een stukje land dat nog geen eens groter is dan de helft van Zwitserland, wat is daar imperialistisch aan. 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 januari 2012 om 18:57:
Als ze maar niet denken dat ze de Satan klein krijgen!

[img width=376 height=176 cacheid=000e0aa600282714083036011a02cd63bd]http://www.conspiracyplanet.com/images/bushiran.jpg[/img]

O:)

tijd voor popcorn en een biertje.
Waarschuw beheerder

je kan het slechte gedrag van het ene land niet onder het tapijt vegen door te wijzen naar het slechte gedrag van een ander,

ik heb het nu even over Iran,
groeperingen bewapenen die zelfmoordaanslagen op onschuldige burgers (vaak ook moslim) plegen, terroristen die soennietische burgers in Irak opblazen belonen, meisjes die naar school gaan verminkt etc..... Dat is gewoon fucking slecht...

en ja heeft de US ook gedaan maar de slechte daden van de US zijn jou wel bekend geloof ik , vandaar dat ik het nu even over Iran heb ;)

Daarnaast denk ik dat Iran net als vrijwel alle landen, gewoon graag invloed houdt in de eigen regio...

dat jij denkt dat de VS uniek is het eigenbelang exploiteren in het buitenlandsbeleid, is best wel naief....

sws is wereldwijde realpolitik voeren inherent aan het zijn van een wereldmacht, deden de Romeinen al :jaja:

Ik geloof niet dat Hezbollah en de Mujaheddeen zo'n invloed in het gebied zouden hebben gehad als de VS, GB en Israël niet zo imperialistisch waren ingesteld beste Sjaak.

dat de VS de Taliban, en moslimfundamentalisten wereldwijd in het zadel heeft geholpen hoef je mij niet vertellen, is sws wel algemeen bekend denk ik....

mij hoor je dat dan ook niet vergoeilijken....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:respect: Hugo :respect: :respect: Mahmoud :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 13 januari 2012 om 17:20:
je kan het slechte gedrag van het ene land niet onder het tapijt vegen door te wijzen naar het slechte gedrag van een ander,

ik heb het nu even over Iran,

Het lijkt mij overduidelijk dat het 1 in verband staat met het ander ..

Heeft iets met oorzaak / gevolg te maken ofzeau...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 januari 2012 om 16:16:
Dit klinkt als een 'máár hij begon' argument.

zie boven.