Partyflock

Forumonderwerp · 1126554
Waarschuw beheerder
+2
Ik heb begrepen dat als je aan pluggen doet het niet traceerbaar is in je speeksel.
Wie weet daar wat meer over??

'Harde aanpak drugs in verkeer op komst'
Laatste update: 14 december 2011 18:46 info
AMSTERDAM - De regering wil hard optreden tegen mensen die onder invloed van drugs deelnemen aan het verkeer. Wie binnen vijf jaar twee keer wordt veroordeeld voor rijden onder invloed van drugs, raakt het rijbewijs kwijt.
Foto: Getty Images Hoeveel en welke drugs iemand heeft gebruikt, maakt niet uit.

De ministerraad stemt vrijdag over een voorstel van minister van Infrastructuur Melanie Schultz (VVD) om de Wegenverkeerswet op dit punt aan te passen, meldt RTL Nieuws woensdag op basis van bronnen.

Voor rijden onder invloed van alcohol geldt al dat bij twee keer in vijf jaar het rijbewijs wordt ingenomen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ken anders een verhaal over wat meisjes dat dood zijn gegaan in een ongeluk na een feest, de bestuurder was nuchter gebleven en in slaap gevallen... En ik denk dat de meeste blowers er niet slechter van gaan rijden. Er komt ook nog bij dat je positief uit de test kan komen voor veel drugs terwijl je niet onder de invloed bent..
Uitspraak van Gladdy op woensdag 14 december 2011 om 19:56:
Hoeveel en welke drugs iemand heeft gebruikt, maakt niet uit.

Niet dat ik een voorstander bent helemaal wappie achter de stuur bent maar ik heb niet veel vertrouwen in de betrouwbaarheid van de test. Kijk hoeveel Nederlanders de dag na een feest positief testen in Duitsland, dat is toch wat anders dan:
Uitspraak van Digitalism op maandag 19 december 2011 om 21:27:
Onverantwoord met je gare kop achter het stuur gaat zitten.

vindt je niet?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RaveBeest op vrijdag 16 december 2011 om 10:13:
Deze maatregelen zijn 100% bedacht door mensen die geen idee hebben wat drugs zijn, hoe het werkt en wat de invloed is op het verkeer!

Inderdaad en meer valt er niet over te zeggen :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Digitalism op maandag 19 december 2011 om 22:40:
Huh?

Wat nou huh?
Waarschuw beheerder
Ik snap niet goed hoe ik je opmerking moet interpreteren.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Gladdy op woensdag 14 december 2011 om 19:56:
Ik heb begrepen dat als je aan pluggen doet het niet traceerbaar is in je speeksel.

ooit er over gedcht dat het hoe dan ook in je bloed word opgenomen op welke manier je het ook tot je neemt en dat je bloed ook door je speeksel klieren gaat.
3 keer raden (aan 1 keer heb je waarschijnlijk genoeg) wat er in je speeksel te zien is.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Digitalism op dinsdag 20 december 2011 om 00:29:
Ik snap niet goed hoe ik je opmerking moet interpreteren.

Jij wilt dat ze zo snel mogelijk een test willen invoeren omdat dat beter voor de veiligheid zou zijn. Ik zeg dat het helemaal niet zo zwart wit is. En dat het heel veel problemen voor mensen kan gaan opleveren terwijl ze niet eens onder de invloed achter de stuur zitten. Niet zo moeilijk he?
Waarschuw beheerder
Ho ho, rustig maar. Je hoeft me niet gelijk als een retard te behandelen.

Natuurlijk vind ik het ook belangrijk dat de test betrouwbaar is, maar ik wilde alleen maar aangeven dat drugs en een voertuig besturen wat mij betreft echt een no go is.