Partyflock

Forumonderwerp · 1121898
Waarschuw beheerder
vraag
Hoe kan het zo lang duurt voor de plas komt tijdens en na xtc-gebruik?

antwoord
MDMA stimuleert het vrijkomen van het antidiuretisch hormoon (ADH). Dit hormoon zorgt ervoor je niet kunt plassen. Het water blijft dan in je lichaam, waardoor de waterhuishouding in je lichaam wordt verstoord. Een meer uitgebreid antwoord kun je op onze site vinden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 12 september 2011 om 10:20:
Leuk initiatief hoor dat Unity maar als er geen antwoord op vragen word gegeven in topics die zij openen wat is dat de meerwaarde?

Hoi Hound of Hell, we proberen echt te reageren op vragen die komen nav de antwoorden maar we hebben helaas weinig tijd. Het beste kun je je vervolgvraag stellen in het algemene vragen topic. Overigens verzorgt het Trimbos-instituut de antwoorden en niet unity.

Om terug te komen op je vraag. XTC heeft een anti-diuretisch effect (het niet kunnen plassen). Je blijft meestal wel drinken en je zult niet alles wat je drinkt uitzweten. Dus zodra de MDMA uitwerkt en het anti-diuretisch effect dus ook, zullen je weer kunnen plassen. Als jij bij XTC-gebruik toch de aandrang hebt om te plassen komt dat denk ik doordat de XTC begint uit te werken, of je drinkt misschien bier die het anti-diuretisch effect tegen gaat.

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Dank je. :)
Waarschuw beheerder
+1
'Waarom heb ik vaak dat ik mannetjes in mn ooghoek zie, en als ik er dan naar kijk zijn ze weg?'

'Waarom schrikken mijn ouders altijd zo van mij als ik s'ochtends vroeg thuis kom?'

'Waarom kan ik niet meer sms-en als ik wappie ben?'

'Is autorijden een pffwwwwaaaaaat laat maar...;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Drugsenuitgaan.nl op dinsdag 13 september 2011 om 13:52:
Je blijft meestal wel drinken en je zult niet alles wat je drinkt uitzweten. Dus zodra de MDMA uitwerkt en het anti-diuretisch effect dus ook, zullen je weer kunnen plassen. Als jij bij XTC-gebruik toch de aandrang hebt om te plassen komt dat denk ik doordat de XTC begint uit te werken, of je drinkt misschien bier die het anti-diuretisch effect tegen gaat.

Ik weet niet hoor, maar volgens mij gaat het hier vooral om de aandrang hebben om te plassen, maar dat het niet lukt als je eenmaal bij de WC staat met je broek op je enkels. Lijkt me sterk dat dat komt door dat ADH-verhaal, want dan zou je een verminderde urine-productie hebben en dus ook geen aandrang om te plassen.

Denk dat je het meer moet zoeken in de verhoogde afgifte van noradrenaline. Dit zorgt voor activatie van alpha-adrenerge receptoren op de spier die de uitgang van de blaas 'dichtknijpt'. Hierdoor kun je wel persen (= samendrukken van de blaas) maar niet de urine uit je blaas krijgt (de uitgang blijft dicht zitten). BRON ; BRON

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 14 september 2011 om 10:27:
Lijkt me sterk dat dat komt door dat ADH-verhaal, want dan zou je een verminderde urine-productie hebben en dus ook geen aandrang om te plassen.

precies, vandaar ook mijn vervolgvraag: het klopt overigens wel dat door het hormoon adh water terug vloeit je lichaam in (en dus niet je blaas)
dus de vraag was dan ook ;hoe kan het dat je dan die drang hebt om te plassen

bedankt voor je heldere antwoord :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
ongeveer gvd 8 uur niet kunnen plassen, en ik met mn domme kop maar blijven drinken op q-base..
volgende moet ik er toch echt aan denken minder te drinken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Jos* op woensdag 14 september 2011 om 13:34:
ongeveer gvd 8 uur niet kunnen plassen, en ik met mn domme kop maar blijven drinken op q-base..
volgende moet ik er toch echt aan denken minder te drinken

Ik leef met je mee man, op q-base had ik het ook vreselijk moeilijk op een gegeven moment, ik weet niet hoe ik die dag ben doorgekomen, voor mij waren zaterdag en zondag 1 dag.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat voor mij wel eens helpt .. ( ik denk overigens niet voor meiden ) , Maar is m'n rechterarm de lucht in strekken en een beetje naar voren leunen
Waarschuw beheerder
Ik denk er niet eens meer aan op dat moment.. Maar 9 van de 10 keer gooi ik het er dan zelf wel uit.. Blegh, op dat moment echt zwaar klote, maar dan bende er wel vanaf! :')